jkar Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 (edytowane) Przy okazji wizyty w ASO dostałem ciekawą radę. Panowie mechanicy polecili mi, żeby się zastanowić nad wymiana chłodnicy na większą, co niby ma uchronić przed przypadłością XT, czyli padnięciem UPG. Robił ktoś taki zabieg zapobiegawczo? Podobno są takie chłodnice i wchodzi w nie ok 8l płynu. Więcej płynu, mniejsze szanse na padnięcie UPG. Zaciekawiło mnie to, bo skoro można coś poprawić, to warto zainteresować się tematem i ograniczyć szansę na niespodziankę w postaci UPG. Znalazłem coś takiego. Będzie pasować do AT? Cytuj https://tomson.com.pl/product-pol-3562-Aluminiowa-chlodnica-wody-Mishimoto-MMRAD-FXT-04-Subaru-Forester-XT-Turbo-2004-2008.html Edytowane 9 Października 2017 przez jkar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 35 minut temu, jkar napisał: Przy okazji wizyty w ASO dostałem ciekawą radę. Panowie mechanicy polecili mi, żeby się zastanowić nad wymiana chłodnicy na większą, co niby ma uchronić przed przypadłością XT, czyli padnięciem UPG. Robił ktoś taki zabieg zapobiegawczo? Podobno są takie chłodnice i wchodzi w nie ok 8l płynu. Więcej płynu, mniejsze szanse na padnięcie UPG. Zaciekawiło mnie to, bo skoro można coś poprawić, to warto zainteresować się tematem i ograniczyć szansę na niespodziankę w postaci UPG. Znalazłem coś takiego. Będzie pasować do AT? Moim skromnym zdaniem nie warto. Jak upg ma paść to i tak padnie. Wydawanie około 1600 zł z robocizną? Daj sobie spokój. Chyba, że regularnie forsujesz silnik i wskakuje Ci często 100+ st.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 (edytowane) 8 godzin temu, rydzada napisał: Moim skromnym zdaniem nie warto. Jak upg ma paść to i tak padnie. Wydawanie około 1600 zł z robocizną? Daj sobie spokój. Chyba, że regularnie forsujesz silnik i wskakuje Ci często 100+ st.C. A moim warto. Zrobilem taki mod (2,0) i jest bardziej niż na plus. Środek lata, okolice 30 stopni, A2 i 200 hm/h , temp (oleju) 100st. Po odjęciu gazu momentalnie spada na 90 gdzie przy ori chłodnicy było prawie 115 i utrzymywało sie przez dłuższy czas. Edytowane 9 Października 2017 przez Pan Dziedzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 Może i warto ale jest to duża inwestycja w stosunku do potencjalnych zysków. Druga sprawa - ori chłodnice wytrzymują średnio 200tkm w 2.5xt i pod koniec żywota są już często zasyfione w środku = mniej wydajne. Nowa może pomóc przy forsownej jeździe, ale nie koniecznie taka za 1400. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 9 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2017 2002 rok, do 17 wymieniono 3 chłodnice , w końcu włożyłem aluminiową za połowe sugerowanej przez Ciebie ceny i mam nadzieje że temat pękajacych/rozszczelniających sie chłodnic już nie powróci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 Ta połowa to jeszcze bardzo rozsądnie. 1400 w życiu bym nie dał. Ja pojechałem po bandzie i założyłem taką za 200zł, bo oczywiście ori pękła. Na razie hula i chłodzi bez zarzutu. Zobaczymy co będzie latem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tremba Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 W dniu 9.10.2017 o 10:57, jkar napisał: Przy okazji wizyty w ASO dostałem ciekawą radę. Panowie mechanicy polecili mi, żeby się zastanowić nad wymiana chłodnicy na większą, co niby ma uchronić przed przypadłością XT, czyli padnięciem UPG. Robił ktoś taki zabieg zapobiegawczo? Podobno są takie chłodnice i wchodzi w nie ok 8l płynu. Więcej płynu, mniejsze szanse na padnięcie UPG. Zaciekawiło mnie to, bo skoro można coś poprawić, to warto zainteresować się tematem i ograniczyć szansę na niespodziankę w postaci UPG. Znalazłem coś takiego. Będzie pasować do AT? Ja mam Mishimoto, zalozylem profilaktycznie - i tak silnik byl na stole. Od 45 kkm nic sie nie dzieje, wskazowka zawsze w tym samym miejscu. Czy warto nie wiem, ale mam spokoj na bani ze zrobilem cos zeby potencjalnie mozliwy problem wyeliminowac. No i samopoczucie mam teraz lepsze .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobee Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 Witam Mam dokładnie taki model. Po "wybuchnietym" oryginale włożony zamiennik przy letnich temperaturach powodował migotanie komór gdy wskazówka cieczy chlodzacej raczyla wędrować kim górze (korki lub grzanie A2/S8). To było przyczynkiem do zmiany na Mishimoto Na dzisiaj - silnik po remapie, kwestie temperaturowe odeszły na dalszy plan.. Moim zdaniem warto -kwestii cenowej nie będę komentowal gdyż każdemu wg potrzeb.. i zasobności portfela. Pewnie gdyby poszukać to można by znaleźć nie gorsze w lepszej cenie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jkar Opublikowano 11 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 18 godzin temu, dobee napisał: Witam Mam dokładnie taki model. Po "wybuchnietym" oryginale włożony zamiennik przy letnich temperaturach powodował migotanie komór gdy wskazówka cieczy chlodzacej raczyla wędrować kim górze (korki lub grzanie A2/S8). To było przyczynkiem do zmiany na Mishimoto Na dzisiaj - silnik po remapie, kwestie temperaturowe odeszły na dalszy plan.. Moim zdaniem warto -kwestii cenowej nie będę komentowal gdyż każdemu wg potrzeb.. i zasobności portfela. Pewnie gdyby poszukać to można by znaleźć nie gorsze w lepszej cenie. Pozdrawiam Pasuje ta chłodnica do wersji z AT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dobee Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Pasować pasuje... Ale nie ma wyjść na skrzynie biegów stąd dokupić trzeba chlodniczke oleju dla skrzyni. Ja kupilem uniwersalna chlodniczke tez Mishimoto tylko za żadne skarby nie przypomne sobie numeru/modelu Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Ja po zakupie Fxt SH wymieniłem profilaktycznie smok olejowy na wzmocniony i jak chłodnica zaczęła cieknąć zdecydowałem się na mishimoto. W Sti również. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ada///m Opublikowano 18 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2017 Są jakieś inne opcje do 2.5XT AT poza ASO (1500zl) i Mishimoto ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 18 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2017 3 godziny temu, ada///m napisał: Są jakieś inne opcje do 2.5XT AT poza ASO (1500zl) i Mishimoto ? Jest parę innych opcji jak dobrze poszukać. Ja kupiłem najtańszego chińczyka za 200 chyba. Na razie piękne działa, ale zobaczymy co będzie latem. Są też lepsze w okolicach 600-800 zł. Mitshimoto to kawior. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomFork Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Właśnie jestem w trakcie wymiany i mechanik dzwoni że w mishi nie ma wyjścia na chłodnicę płynu wspomagania nie wiem czy mu się co nie popieprzyło. Myślałem że będzie do manuala pasowało bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 (edytowane) a tam też jest ten wymiennik ciepła do oleju w skrzyni biegów? p.s. jakiego wspomagania, toż to olej skrzyni bo masz XT z 2006r czyli ta konkretna chodnica nie ma - może jest inna opcja? Edytowane 12 Stycznia 2018 przez AdaSch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomFork Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 w starej chlodnicy w jej dolnej cześci są dwa kroćce przyłączeniowe do zabudowanego wewnątrz chłodnicy (również jej dolnej cześci ) wymiennika. Niestety w Mishimoto nie ma tych króćców więc trzeba dorzucić dodatkową chłodnicę. W przypadków mojego forka do chłodzenia płynu wspomagania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 30 minut temu, TomFork napisał: w starej chlodnicy w jej dolnej cześci są dwa kroćce przyłączeniowe do zabudowanego wewnątrz chłodnicy (również jej dolnej cześci ) wymiennika. Niestety w Mishimoto nie ma tych króćców więc trzeba dorzucić dodatkową chłodnicę. W przypadków mojego forka do chłodzenia płynu wspomagania. Chłodzenie wspomagania nieraz się może przydać , ale tam lata olej skrzyni . Mishimoto- nie wiem czy robi z króćcami. Impreza wychodziła bez chłodzenia skrzyni ,ale skrzynia nie miała pompy mimośrodowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomFork Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Czyli tam nie jest płyn wspomagania tylko olej ze skrzyni manualnej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 17 minut temu, TomFork napisał: Czyli tam nie jest płyn wspomagania tylko olej ze skrzyni manualnej ? Automatycznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomFork Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Bravo mechanicy dzięki Wam zacząłem szperać i rzeczywiści dolne króćce są od chłodzenia skrzyni biegów a nie wspomagania. Czyli do czasu zakupu dodatkowej chłodnicy nici z jazdy bo szkoda skrzyni. https://www.subarupartsamerica.com/parts/2006/SUBARU/Forester/XT Limited?siteid=216122&vehicleid=187237&diagram=7602056&diagramCallOut=6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomFork Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Nie mam manuala, ale jak nawet potwierdza angielskie forum http://www.subaruforester.org/vbulletin/f75/radiator-problem-254946/ w ręcznych skrzyniach też jest dodatkowa chłodnica w dolnej cześci głównej chłodnicy silnika. Nie mam automatu, mam manualną skrzynię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Zmyłka zmyłkę goni. Bylem pewien, że chodzi Ci o chłodnicę do AT. A chłodzenie wspomagania to dla mnie nowość. W Forku przynajmniej. Może faktycznie to do skrzyni idzie? To też nowość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się