Skocz do zawartości

Akcesoryjna chłodnica płynu do 2.5XT 2006 AT


jkar

Rekomendowane odpowiedzi

Przy okazji wizyty w ASO dostałem ciekawą radę. Panowie mechanicy polecili mi, żeby się zastanowić nad wymiana chłodnicy na większą, co niby ma uchronić przed przypadłością XT, czyli padnięciem UPG. Robił ktoś taki zabieg zapobiegawczo? Podobno są takie chłodnice i wchodzi w nie ok 8l płynu.  Więcej płynu, mniejsze szanse na padnięcie UPG. Zaciekawiło mnie to, bo skoro można coś poprawić, to warto zainteresować się tematem i ograniczyć szansę na niespodziankę w postaci UPG.

 

Znalazłem coś takiego. Będzie pasować do AT?

 

Cytuj

 

Edytowane przez jkar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, jkar napisał:

Przy okazji wizyty w ASO dostałem ciekawą radę. Panowie mechanicy polecili mi, żeby się zastanowić nad wymiana chłodnicy na większą, co niby ma uchronić przed przypadłością XT, czyli padnięciem UPG. Robił ktoś taki zabieg zapobiegawczo? Podobno są takie chłodnice i wchodzi w nie ok 8l płynu.  Więcej płynu, mniejsze szanse na padnięcie UPG. Zaciekawiło mnie to, bo skoro można coś poprawić, to warto zainteresować się tematem i ograniczyć szansę na niespodziankę w postaci UPG.

 

Znalazłem coś takiego. Będzie pasować do AT?

 

 

Moim skromnym zdaniem nie warto. Jak upg ma paść to i tak padnie. Wydawanie około 1600 zł z robocizną? Daj sobie spokój. Chyba, że regularnie forsujesz silnik i wskakuje Ci często 100+ st.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, rydzada napisał:

Moim skromnym zdaniem nie warto. Jak upg ma paść to i tak padnie. Wydawanie około 1600 zł z robocizną? Daj sobie spokój. Chyba, że regularnie forsujesz silnik i wskakuje Ci często 100+ st.C.

 

A moim warto.

Zrobilem taki mod (2,0) i jest bardziej niż na plus.

Środek lata, okolice 30 stopni, A2 i 200 hm/h , temp (oleju) 100st. Po odjęciu gazu momentalnie spada na 90 gdzie przy ori chłodnicy było prawie 115 i utrzymywało sie przez dłuższy czas.

 

Edytowane przez Pan Dziedzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i warto ale jest to duża inwestycja w stosunku do potencjalnych zysków. Druga sprawa - ori chłodnice wytrzymują średnio 200tkm w 2.5xt i pod koniec żywota są już często zasyfione w środku = mniej wydajne. Nowa może pomóc przy forsownej jeździe, ale nie koniecznie taka za 1400. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta połowa to jeszcze bardzo rozsądnie. 1400 w życiu bym nie dał. Ja pojechałem po bandzie i założyłem taką za 200zł, bo oczywiście ori pękła. Na razie hula i chłodzi bez zarzutu. Zobaczymy co będzie latem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.10.2017 o 10:57, jkar napisał:

Przy okazji wizyty w ASO dostałem ciekawą radę. Panowie mechanicy polecili mi, żeby się zastanowić nad wymiana chłodnicy na większą, co niby ma uchronić przed przypadłością XT, czyli padnięciem UPG. Robił ktoś taki zabieg zapobiegawczo? Podobno są takie chłodnice i wchodzi w nie ok 8l płynu.  Więcej płynu, mniejsze szanse na padnięcie UPG. Zaciekawiło mnie to, bo skoro można coś poprawić, to warto zainteresować się tematem i ograniczyć szansę na niespodziankę w postaci UPG.

 

Znalazłem coś takiego. Będzie pasować do AT?

 

 

Ja mam Mishimoto, zalozylem profilaktycznie - i tak silnik byl na stole. Od 45 kkm nic sie nie dzieje, wskazowka zawsze w tym samym miejscu. Czy warto nie wiem, ale mam spokoj na bani ze zrobilem cos zeby potencjalnie mozliwy problem wyeliminowac. No i samopoczucie mam teraz lepsze :blink:...:biglol::biglol::biglol:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam dokładnie taki model. 

Po "wybuchnietym" oryginale włożony zamiennik przy letnich temperaturach powodował migotanie komór gdy wskazówka cieczy chlodzacej raczyla wędrować kim  górze (korki lub grzanie A2/S8).  To było przyczynkiem do zmiany na Mishimoto

Na dzisiaj - silnik po remapie, kwestie temperaturowe odeszły na dalszy plan.. 

Moim zdaniem warto -kwestii cenowej nie będę komentowal gdyż każdemu wg potrzeb.. i zasobności portfela. 

Pewnie gdyby poszukać to można by znaleźć nie gorsze w lepszej cenie. 

 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, dobee napisał:

Witam

Mam dokładnie taki model. 

Po "wybuchnietym" oryginale włożony zamiennik przy letnich temperaturach powodował migotanie komór gdy wskazówka cieczy chlodzacej raczyla wędrować kim  górze (korki lub grzanie A2/S8).  To było przyczynkiem do zmiany na Mishimoto

Na dzisiaj - silnik po remapie, kwestie temperaturowe odeszły na dalszy plan.. 

Moim zdaniem warto -kwestii cenowej nie będę komentowal gdyż każdemu wg potrzeb.. i zasobności portfela. 

Pewnie gdyby poszukać to można by znaleźć nie gorsze w lepszej cenie. 

 

Pozdrawiam 

 

Pasuje ta chłodnica do wersji z AT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ada///m napisał:

Są jakieś inne opcje do 2.5XT AT  poza ASO (1500zl) i Mishimoto ?

 

Jest parę innych opcji jak dobrze poszukać. Ja kupiłem najtańszego chińczyka za 200 chyba. Na razie piękne działa, ale zobaczymy co będzie latem. Są też lepsze w okolicach 600-800 zł. Mitshimoto to kawior.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

a tam też jest ten wymiennik ciepła do oleju w skrzyni biegów?

p.s.

jakiego wspomagania, toż to olej skrzyni bo masz XT z 2006r

czyli ta konkretna chodnica nie ma - może jest inna opcja?

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w starej chlodnicy w jej dolnej cześci są dwa kroćce przyłączeniowe do zabudowanego wewnątrz chłodnicy (również jej dolnej cześci ) wymiennika. Niestety w Mishimoto nie ma tych króćców więc trzeba dorzucić dodatkową chłodnicę. W przypadków mojego forka do chłodzenia płynu wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, TomFork napisał:

w starej chlodnicy w jej dolnej cześci są dwa kroćce przyłączeniowe do zabudowanego wewnątrz chłodnicy (również jej dolnej cześci ) wymiennika. Niestety w Mishimoto nie ma tych króćców więc trzeba dorzucić dodatkową chłodnicę. W przypadków mojego forka do chłodzenia płynu wspomagania.

Chłodzenie wspomagania nieraz się może przydać , ale tam lata olej skrzyni . Mishimoto- nie wiem czy robi z króćcami. Impreza wychodziła bez chłodzenia skrzyni  ,ale skrzynia nie miała pompy mimośrodowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bravo mechanicy :( dzięki Wam zacząłem szperać i rzeczywiści dolne króćce są od chłodzenia skrzyni biegów a nie wspomagania. Czyli do czasu zakupu dodatkowej chłodnicy nici z jazdy bo szkoda skrzyni.

https://www.subarupartsamerica.com/parts/2006/SUBARU/Forester/XT Limited?siteid=216122&vehicleid=187237&diagram=7602056&diagramCallOut=6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmyłka zmyłkę goni. Bylem pewien, że chodzi Ci o chłodnicę do AT. A chłodzenie wspomagania to dla mnie nowość. W Forku przynajmniej. Może faktycznie to do skrzyni idzie? To też nowość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...