Jump to content

Zaparowany reflektor Forester SG


miroman
 Share

Recommended Posts

Dziś zauważyłem, że zaparował mi lewy reflektor, gdzieś się rozszczelnił, Forek SG MR'06. Sprawdziłem wszystkie żarówki  dokładnie włożone, jest tez kompletna i z uszczelką zatyczka/zakrętka przy żarówce świateł mijania.

Będę wdzięczny jak ktoś podpowie, gdzie w Wawie fachowo mi posklejają na nowo ?

 

Czy lepiej kupić używkę?

Link to comment
Share on other sites

Podłączę się..Forester XT 2017 zaparowują się tylne lampy. Zauważyłem to kilka dni temu, szczególnie rano gdy po chłodnej nocy zaczyna świecić słońce pod przezroczystym kloszem tylnego reflektora zbiera się para. Co prawda po jakimś czasie ( kilka godzin ) znika ale czy tak być powinno w nowym samochodzie?

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Miałki napisał:

Klosze lamp nie są hermetyczne. W środku znajduje się powietrze w którym znajduje się woda w postaci pary. Gdy robi się chłodno para skrapla się. Nie przejmuj się tym.

 

zgadzam się całkowicie, ale dlaczego w takim razie nie zaparowywują  wszystkie lampy i we wszystkich samochodach ? :) 

 

z tego co mnie się udało znaleźć z pomocą wujka googla na ten temat, to lampy mają jeszcze odpowietrzniki i albo rozszczelnienie lam się zrobiło za duże (tak jak u mnie być może z powodu wieku auta), albo zatkały się odpowietrzniki.

Link to comment
Share on other sites

W moim forku ta dolegliwość pojawiła się w lampie kierunkowskazu lusterka bocznego, moje próby osuszania, przedmuchiwania, kontroli odpowietrznika były nieskuteczne. Zakup nowej lampy i wymiana ukoiły moje nerwy :).

Link to comment
Share on other sites

 

zgadzam się całkowicie, ale dlaczego w takim razie nie zaparowywują  wszystkie lampy i we wszystkich samochodach ?  

 

z tego co mnie się udało znaleźć z pomocą wujka googla na ten temat, to lampy mają jeszcze odpowietrzniki i albo rozszczelnienie lam się zrobiło za duże (tak jak u mnie być może z powodu wieku auta), albo zatkały się odpowietrzniki.

W moim przypadku okazało się, że lampa przednia rozszczelniła się w górnej części. Wczesniej próbowałem ją osuszyć suszarką, ale gorące powietrze dmuchnięte do środka zrobiło bąbel pod czarną farbą. Skończyło się na klejeniu w wyspecjalizowanym zakładzie (200 pln) plus malowanie czaenego elementu (50). Gość powiedział, że nieszczelność była przyczyną braku możliwości osuszenia.

Lampę pod kątem szczelności możesz sprawdzić sam nalewając wody do środka.

 

Co do lamp tylnych - możesz ustawić auto reflektorami do słońca, wyjąć żarówki, a do bagażnika w okolice lamp wrzucić pochłaniacz wilgoci lub żwirek silikonowy dla kota. Tylko nie zapomnij się i przed odpaleniem włóż żarówki na miejsce. Najpierw jwdnak wyeliminuj ew. wodę w bagażniku. Jeśli zaparowało po intensywnyxh opadach to jest to bardzo prawdopodobne.

 

Link to comment
Share on other sites

Zaparowany reflektor to może być tylko początek problemów. W foresterze z ksenonami przetwornica umieszczona jest na dole klosza co przy większych nieszczelnościach powoduje jej zalanie. Tak było u mnie. Problem rozwiązałem poprzez regenerację kloszy, przy okazji wypolerowałem je od wewnątrz i uszczelniłem a także zamontowałem przetwornicę pod kloszem. 

Link to comment
Share on other sites

Obydwa reflektory miały matowe klosze i zdecydowanie wyglądało to na zmatowienia od zewnątrz i wewnątrz. Światła oddałem do firmy z Krakowa. Po tygodniu odesłali je z powrotem. Koszt to 400zl za usunięcie zmatowień i ponowne sklejenie i uszczelnienie kloszy. Wyglądają jak nowe - zobaczymy jak długo...

Link to comment
Share on other sites

A mnie od pewnego czasu kusi samodzielne rozebranie reflektorów i polerka od wewnątrz. Przy okazji chciałbym zrobić światła do jazdy dziennej z pozycyjnych wstawiając diodowe P21W/5W i moduł jazdy dziennej :) Rozbierał ktoś, kiedyś lampy z przed lift-a ?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Trafiło i na mnie. Wczoraj zauważyłem zaparowany reflektor. Niestety jak się później okazało, przestał też świecić. Na tę chwilę mam obydwa rozklejone, wyczyszczone.

Podczas demontażu okazało się, że w tym zaparowanym jest na dnie trochę wody... Przetwornica oczywiście mokra w środku. Pech chciał, że nie mam akurat kluczy właściwych do jej rozkręcenia, mam tylko nadzieję, że po wysuszeniu będzie działała.

Klosze jutro trafiają do zakładu, który je wypoleruje. Do montażu całości czeka masa butylowa boll do uszczelniania szyb.

Wysłałem pytanie do jednego aso o dostępność i cenę nowego klosza, ale niestety nie dostałem odpowiedzi.

 

Przy rozklejaniu reflektorów korzystałem z piekarnika (75 stopni i jakieś 10-12 minut). Obydwa miały na górze taką jakby rozpuszczoną tę masę uszczelniającą, w jednym po prostu puściła i zaczęło się lać do środka. W drugim możliwe, że też by się niedługo to stało. Co ciekawe, w tym drugim, na dole reflektora masa w ogóle nie była przyklejona do klosza. Na szczęście było jej na tyle dużo, że nie było nieszczelności.

Obydwa odbłyśniki w stanie idealnym.

 

Mam nadzieję, że uda mi się to wszystko teraz poskładać do kupy ;)

 

Aktualizacja:

Przetwornica sprawna, po wysuszeniu lampa świeci. Klosze wciąż się polerują, może jutro będą.

Nowy klosz kosztuje 655.

 

Aktualizacja 2:

Forek od ponad 2 tygodni z wypolerowanymi kloszami, z daleka widać różnicę. W jakości światła trochę też, granice światła są wyraźniejsze. Masa uszczelniająca BOLL jak do tej pory się sprawdza - przeszły chyba 2 konkretne ulewy i reflektory nie są zaparowane. Jest ok.

Edited by Bednarcm
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...