Jump to content

Forester 2.0 158 km, a LPG


Hubert Rams
 Share

Recommended Posts

Cześć i czołem! 

Nowy na forum, zatem witam i proszę o wyrozumiałość :)

 

Moje pytanie brzmi:

Planowany jest zakup forestera 2007 2.0 158KM

Proszę o uwagi co do planu zagazowania.

Mówią że DOHC to częsta regulacja zaworów, a inni mówią że przy typie silnika (jaki w tym modelu konkretnym wystepuje) z początkiem EJ20F niby co 100 tyś km regulacja.

Już nie kumam...

Proszę o pomoc.

Z góry dzięki. 

Link to comment
Share on other sites

Częstość regulacji nie zależy chyba od typu silnika, choć faktycznie EJ20F ma podobno wzmacniane gniazda. Bardziej zależy od poprawnej regulacji instalacji gazowej. ;) 

Problem z tym silnikiem jest taki, że do regulacji trzeba wyjąć silnik i regulacja odbywa się przez wymianę szklanek. Ergo jest drożej niż np. w 2.5 SOHC. 

 

 

BTW tutaj się witamy. :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Hubert Rams napisał:

Mówią że DOHC to częsta regulacja zaworów

 Prawda - w DOHC z LPG o ile nie jest to wersja EJ20F trzeba KONTROLOWAĆ (nie regulować!) co 30 kkm. Nie zawsze jest potrzeba regulacji, a z kontrolą niektórzy radzą sobie bez wyciągania jednostki.

 

9 godzin temu, Hubert Rams napisał:

inni mówią że przy typie silnika (jaki w tym modelu konkretnym wystepuje) z początkiem EJ20F niby co 100 tyś km regulacja

I tak i nie. Jeśli jest to EJ20F z LPG to KONTROLA co 60 kkm. Kontrola, nie regulacja. Patrz jak wyżej.

 

9 godzin temu, przemekka napisał:

Problem z tym silnikiem jest taki, że do regulacji trzeba wyjąć silnik i regulacja odbywa się przez wymianę szklanek. Ergo jest drożej niż np. w 2.5 SOHC

Do regulacji - tak, do kontroli nie zawsze. U mnie 35 kkm temu jednostka była wyciągana, bo był wymieniany rozrząd, więc przy okazji skontrolowane luzy zaworowe. Wszystko było w normie.

IMHO nie ma się czego bać. Do LPG szukać EJ20F w dobrym stanie + dobra instalacja (najlepiej BiFuel) i będzie O.K.

 

Wszystkie te tematy były już poruszane niejednokrotnie:

https://forum.subaru.pl/topic/68228-lpg-w-subaru/

 

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, Hubert Rams napisał:

Dzieki wielkie za rzetelną podpowiedź. Pytanie zatem czy Waszym zdaniem jest sens wrzucać gaz do silnika z przebiegiem 267 tyś? Co ważne przebieg pewny, nie od Niemca spod kołdry. 

Czy ta wartość nie jest za wysoka?

Przebieg nie ma większego znaczenia. Liczy się stan techniczny. Porządny i przede wszystkim uczciwy gazownik sprawdzi Ci auto i zarekomenduje co trzeba. Większość sprowadzanych aut ma grubo ponad 200 albo nawet 300-400 tkm, choć na liczniku 170.000 :) . Zagazowane jeżdżą dalej. Grunt to porządna, nietania instalacja no i sprawdzanie, ewentualnie regulacja zaworów co powiedzmy 40.000 km.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, przemekka napisał:

Ja zamontowałem przy 220tyś. Teraz jest 253 tyś. i auto śmiga. 

Dokładnie, ja zamontowałem przy 240, teraz auto ma 325 i śmiga, od tego czasu 1 regulacja zaworów...

Jedź do kogoś ogarniętego ( ja niezmiennie polecam Jako ) w temacie LPG.

U "gazownika" jestem raz albo dwa razy do roku (wymiana filtrów, wymieniłem też dwa wtryski - jeden na gwarancji, drugi już po...), leję i jeżdżę ciesząc się przelicznikiem  wydanych PLNów na km...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Czym aż tak różni się silnik 2.0 125 KM od 2.0 158 KM w Forester II, że mocniejszą wersję trzeba wyciągać z komory silnika żeby wyregulować zawory a w słabszej można to zrobić bez wyciągania? Czy to prawda, że wersje 125 KM o wiele lepiej znoszą instalację LPG? Mój mechanik zdecydowanie odradził mi wersję 158 KM z założoną instalacją gazową ze względu jego zdaniem masakrycznie przepalające się zaworóy i zniszczone głowice. Czy to wszystko prawda? Czy te dwie wersje naprawdę tak różnie znoszą współpracę z LPG?

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Siemax napisał:

Czym aż tak różni się silnik 2.0 125 KM od 2.0 158 KM w Forester II, że mocniejszą wersję trzeba wyciągać z komory silnika żeby wyregulować zawory a w słabszej można to zrobić bez wyciągania?

Głowicami, to elementarne ;) Wersja sohc 125KM ma regulację śrubkami na dźwigienkach zaworowych, z kolei w wersji dohc 158KM luzy reguluje się zmianą wysokości szklanek zaworowych, które żeby wyjąć należy zdemontować wałki rozrządu, sam rozrząd, koła, itp. co wygodniej jest robić na wyjętym silniku, ale jest też wykonalne w komorze tylko nikomu się nie chce ;) 

Link to comment
Share on other sites

Ok rozumiem, że różnica leży w głowicy, ale czy współpraca z LPG jest taka sama(wytrzymałość głowicy/zaworów)? Jeśli chodzi o te zdejmowanie silnika to znam mechanika, który powiedział, że w obu wersjach (bez znaczenia 125 lub 158 KM) on przynajmniej aby wyregulować zawory po prostu obniża silnik i w ten sposób dostaje się w odpowiednie miejsca. Czy jest to też dobry sposób?

Link to comment
Share on other sites

Dla klienta większe znaczenie ma cena lub/i czas, a nie sposób zrobienia dostępu. Opuszczając silnik i tak musi praktycznie wszystko odpiąć, tak jak do wyjęcia górą, jak dla mnie bez sensu ale kto co lubi. Co do "wytrzymałości", to spore znaczenie ma tu poprawność montażu i wystrojenia instalacji lpg, oraz sprawność samego silnika (szczelność dolotu, itp.) ale można zauważyć tendencję że EJ204 potrzebują dość częstych regulacji luzów przy zasilaniu gazem.

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem WSZYSTKO zależy od montażu instalacji i jej "jakości". Jak zakłada ci "paprun" to w każdym aucie będziesz miał problemy z LPG. Jak Ci założy specjalista i na dobrych komponentach to każde auto będzie śmigać pięknie :) Zawory kontroluje się (lub jeśli jest konieczność "ustawia") co 50-60 tyś przebiegu. Nadgorliwi robią co 40 a olewający co 80 albo dopiero jak pojawiają się niepokojące dźwięki.

Nie ma co się bać gazu - osobiście wszystkie auta mam z gazem i nie narzekam, a nie wyobrażam sobie teraz tankować mojego forka-potforka benzyną bo można zbankrutować :)

Edited by klev
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...