Skocz do zawartości

Najlepszy system napędu na wszystkie koła


aston

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

napęd Hyundai'a Santa Fe wyprzedził słynne Quattro od Audi

 

Testu nie czytam, bo czytanie po germańsku mnie zbytnio męczy (szczególnie o tej porze i po butelce wina) - ale Santa Fe kiedyś jechałem poza czarnym (po zielonym i żóltoburobrązowoczerwonymkhaki)... i nie powiem, szło dobrze. Jak na suv-a. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny test. OBK jest debeściak i to bez różnych elektronicznych wynalazków, które "ratowały" pozostałe samochody :mrgreen:

To jest dobre: "Dzięki dobremu rozkładowi masy OBK, także na gładkiej nawierzchni, reaguje w sposób bardzo wyważony. W slalomie pomiędzy pachołkami z ochotą daje się prowadzić łatwo kontrolowanym driftem - ukłony dla doświadczenia rajdowego Subaru" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynik subaru nie dziwi mi sie podoba, ale znjac zycie panowie z BMW by stwierdzili ze to oni maja lepszy naped, jakis czas temu w bmw M-Cars w krk byl driving day czy jak to tam sie nazywa panowie z wawy przywiezli takie dziwne ustrojstwo taka pochylnie ktora miala w miejscu 1 przedniego kola i jednego tylniego kola rolki co mialo symulowac poslizg i demonstrowali jak to ich auto lepiej rusza pod gore w tej sytuacji, mieli Audi allroauda, BMW X3 i 530XD, dodatkowo ja przywiozlem evo i byl jeszcze forys bodajze ale pojechal zanim ja dojechalem, i panowie z BMW stwierdzili ze naped w EVO jest gorszy od tego napedu w BMW(za chwile pewnie wieszkosci z was powie ze to prawda :mrgreen:) bo zanim ruszy sie pod gore to kola troche miela. Jak dla mnie to nie jest zaden punkt odniesienia co do napedu auta :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwi mnie słaby wynik Navary.

Mój znajomy ma takową i powiem wam, że ma naprawdę genialny napęd :!:

Tylko jednen problem, w błocie, czy na śniegu niestetry trzeba troszke dociążyć dupę (3 krawężniki na pakę :roll: ) , chyba jak w każdym Pickup'ie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gr1zly, trzeba było im STi przywieźc i przepiąć na "lock". By się zdziwili.

 

czasu nie bylo na organizowanie STI z DCCD bo przyjechalem juz jak sie zbierali, aha komentarze wlascicieli roznych bmw 7, 5 itp... po co w tym srebrnym taka duza pletwa i rura bez sesnu nasze BMW jest lepsze, ludzie naprawde smieszni sa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czasu zdiagnozowania dziwnego zachowania mojego DCCD na SJS-ie

 

:?:

 

Pisałem o tym w SJS-owym wątku - mój samochód przestał skręcać na śliskiej nawierzchni. Na początku wszyscy myśleli, że to ja jestem totalna gapa, która nie ogrania samochodu (ja zresztą też tak myślałem :twisted:), ale w momencie, gdy instruktor SJS o mało nie przejechał moim samochodem M. Wisławskiego, stwierdzono, że to chyba jednak wina samochodu ( :mrgreen: ) i - po szybkiej diagnozie stanu ogumienia itp. itd. - podejrzenie padło na DCCD.

 

Sprawą zajął się Dział Techniczny SIP z Krakowa. Jutro jadę na dalsze próby diagnozy do DaWoj-a. Może to wcale nie jest DCCD, a coś innego, np. zbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aston, identyczny - jak w każdym Subaru.

 

no ja może nie jestem specjalista, ale np WRX ma:

mechanizm różnicowy osi tylnej o ograniczonym poślizgu

STI:

mechanizm różnicowy osi przedniej o ograniczonym poślizgu

oraz DCCD

 

podobnie nie każde Subaru ma reduktor (jak w testowanym przez autobilda Outback 2.5 manual)

 

Tak samo automat ma chyba inne proporcje przełożenia momentu na koła

 

czyli w skrócie nie każde Subaru ma taki sam identyczny napęd (chyba, że coś pokręciłem, jak tak to proszę mnie poprawić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aston, ogólny ukłąd jest identyczny, różnice tkwią w szczegółach. Niektóre Outbacki i Forestery mają tylną szperę.

 

 

Swoją drogą: "mechanizm różnicowy osi tylnej o ograniczonym poślizgu" to bład w tłumaczeniu - niezrozumienie oryginału/nieznajomośc polskiej terminologii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, od strony technicznej to w Outbacku jest taki sam system napędu na 4 koła (z reduktorem) co w Imprezie kombi (wolnossącej) i Foresterze 2.0 ?

wolnossaca impreza kombi i forester posiadaja reduktor ale nie maja tylnej szpery, natomiast wersje turbo nie maja raduktora. Impreza/Forester/Legacy ze skrzynia A/T (z wyjatkiem wersji WRX A/T, H6 i OBK H6 te maja staly ale inny centr dyfer) maja inny system napedu -dolaczana tylna os (system jak w BMW X3 tylko ze na odwrot, staly naped przedniej osi 90-10%)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawą zajął się Dział Techniczny SIP z Krakowa. Jutro jadę na dalsze próby diagnozy do DaWoj-a. Może to wcale nie jest DCCD, a coś innego, np. zbieżność.

 

Pol niedzieli analizowalem nasze sobotnie belkotanie o DCCD i doszedlem do wniosku, iz DCCD dziala O.K., a problem tkwi wlasnie w nastawach zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby 8).

 

Wymyśliłem, że może to być inna przyczyna właśnie dlatego, że gdyby coś nie banglało z DCCD, samochód dziwnie by się zachowywał już na mokrej nawierzchni, a nie tylko na śniegu.

 

Potem miałem jeszcze taki pomysł: a może DCCD, jak każdy komputer, się zawiesza i sposobem na rozwiązanie problemu było wyłączenie samochodu i włączenie go na nowo :roll: :wink: :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, od strony technicznej to w Outbacku jest taki sam system napędu na 4 koła (z reduktorem) co w Imprezie kombi (wolnossącej) i Foresterze 2.0 ?

wolnossaca impreza kombi i forester posiadaja reduktor ale nie maja tylnej szpery, natomiast wersje turbo nie maja raduktora. Impreza/Forester/Legacy ze skrzynia A/T (z wyjatkiem wersji WRX A/T, H6 i OBK H6 te maja staly ale inny centr dyfer) maja inny system napedu -dolaczana tylna os (system jak w BMW X3 tylko ze na odwrot, staly naped przedniej osi 90-10%)

 

W specyfikacji techniczej Forestera wolnossącego MY06 pisalo ze posiada on szpere centralna jak i tylna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...