daymonn Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 Witam Moj pierwszy post wiec jezeli nie w tym miejscu co trzeba to prosze admina o przeniesienie Samochod Subaru Legacy IV 2007r kombi Chodzi o zamek tylnej klapy - nagle przestal dzialac. Pozostala czesc drzwi dziala ok jednak klapa nie reaguje ani na impuls z pilota ani z przycisku z drzwi Myslalem ze padl zamek, kupilem nowy jednak problem dalej jest Pojechalem do elektryka i zaczelismy sprawdzac. Okazalo sie ze jeden przewod w wiazce na przejsciu dach/klapa jest przerwany. Przewod zostal naprawiony i dziwna rzecz zaczela sie dziac, otoz zamek dalej nie dziala ale przy probie odpalenia auta zamek sie zamyka juz bez mozliwosci jego otwarcia, no chyba ze recznie od srodka wchodzac przez tylne siedzenie. Zaczelismy sprawdzac dalej i okazuje sie ze po podlaczeniu "lewej instalacji" zamek dziala. Po wpieciu miernika w kostki i podanie impulsu z pilota wszystko jest ok, pokazuje 12v jednak po podlaczeniu zamka to instalacja pod obciazeniem juz nie dziala, pokazuje ledwo 0,4v Elektryk stwierdzil ze najpewniej jakis przekaznik padl od tylnej klapy i musza byc osobne przekazniki, tj. osobny na klape i osobny na drzwi bo drzwi dzialaja ok Czy w zwiazku z powyzszym moglbym prosic osoby ktore sa w temacie zeby podpowiedzialy gdzie taki przekaznik jest, jak wyglada lub jakie moze byc inne rozwiazanie problemu? Z gory dziekuje za odpowiedz pozdrawiam Rafal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 Który przewód był uszkodzony (kolor, umiejscowienie)? Mi to wygląda na nieprawidłową naprawę elektryczną... Załączam schemat instalacji elektrycznej do Legacy 2007 EU. Jak widzisz na schematach, nie ma tam żadnego przekaźnika po drodze między BIU, a zamkiem. Chyba bez inspekcji BIU się nie obejdzie po uprzednim sprawdzeniu wiązki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2017 Przelotka dach klapa jest felerna- potrafi robić naprawę dziwne rzeczy. Musisz dokładnie obejrzeć wszystkie kable- objaw wygląda na problem z masą. Kable nie tylko ogladaj- lekko poszarp- i z obydwu stron u mnie oświetlenie bagażnika trzymało się tylko na izolacji ale jak wycieraczka zastrajkowała to się zabrałem. Sprawdź jak zachowują się lampy w klapie albo wycieraczki- jeżeli też będą jakieś fochy to raczej masa. Potwierdzam słowa kol. WOJO- z elektroniki w klapie jest tylko wzmacniacz FM, zamki biorą na tyle mało prądu i przez krótki czas że biu daje radę bez przekaźników. Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lucza Opublikowano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Właśnie tydzień temu naprawiłem u siebie ten problem,teraz auto jest już do rozbiórki ale jakiś czas nim jeżdziłem i odbierałem dzieci ze szkoły i szlak mnie trafiał jak nie mogłem otworzyć tylnej klapy.Problem jest nie w elektryce(przynajmniej u mnie) ale w tej lince co odciąga języczek żeby otworzyć klapę. Usunąłem jakiś plastik i trytką złączyłem dwie blaszki,działał przez cały czas aż go nie zacząłem rozbierać,jutro ci wstawie foty jak chcesz tego zamka po modernizacji,pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 24 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2021 Odgrzeję kotleta bo tytuł wątku idealnie pasuje do problemu jaki się pojawił w moim Legacy kombi (2004r). Zamek w klapie bagażnika odmówił posłuszeństwa. Pozostałe zamki działają a klapa ani drgnie. Obecnie jeszcze siedzę w Irlandii, wracam do Polski za parę dni, samochodem w tym momencie jeździ mój tata i plan jest taki by odebrać mnie wraz z moją rodziną z lotniska tym właśnie wozidłem - działający zamek w klapie mocno ułatwia korzystanie z bagażnika Ma ktoś pomysł na diagnozę i rozwiązanie dla tej usterki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcos_777 Opublikowano 31 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2023 (edytowane) Pozwólcie podepnę się pod temat, podobna sprawa. Przestał działać centralny zamek w klapie bagażnika. Zamka na kluczyk w niej nie ma. Subaru Legacy IV, 2008 rok, kombi, 1994 ccm. Zsunąłem osłony gumowe - przelotki klapa/dach. Po lewej stronie 2 kabelki kolor czarny z poprzecznymi, czerwonymi paskami były ucięte. Jeden z nich cieńszy, drugi grubszy. Oba są poza główną wiązką, która jest w dodatkowej rurce. Jeden ucięty idący w dół i 1 idący w górę, miały połączenia z masą. Więc zlutowałem je ze sobą. Druga para nie miała żadnego sygnału. Też je połączyłem. W zimie ogrzewanie szyby działało. Ostatnio nie używałem. Później ściągnąłem jeszcze poszycie klapy i zobaczyłem, że ten cieńszy chyba idzie do ogrzewania tylnej szyby, do białego pudełka Clarion, a grubszy na śrubę chassis. Reszta kabli po lewej jest w rurce, a nie widać, żeby ona była załamana. Na razie jej nie ruszam. Po prawej stronie klapy tym razem nic nie było urwane, przynajmniej na pierwszy rzut oka. Kiedyś tak, jest ślad łączenia kabelka fioletowego. Podejrzewam 3 kabelki: fioletowy, żółto-niebieski, żółto-zielony. Czy jeszcze jakiś inny należy skontrolować? Jeszcze ich nie sprawdzałem miernikiem, muszę chyba się wkłuć szpilkami. Wczoraj ich przy sobie nie miałem, a po ciemku w nocy i przy komarach, nie miałem już na to ochoty. Przy zamku w klapie są 2 kostki elektryczne, każda z 2 kabelkami. Przykładałem do nich plusa z akumulatora poprzez żarówkę 40 W z takim rezultatem: Czarna kostka: kabelek czarny (miał połączenie z masą) – żarówka świeciła kabelek żółto-niebieski (stały +12 V Metex pokazywał, niezależnie czy kostka włożona w zamek, czy wisi luzem) – nic się nie działo Biała kostka: kabelek zielono-czerwony (miał połączenie z masą) – żarówka świeciła kabelek żółto-zielony (brak sygnału) – po podaniu z akumulatora +12V wajcha blokady otwierania awaryjnego, przestawiała się w pozycję blokady i mocno trzymała. Zamek w klapie nie reaguje na pilota, ani na przycisk w drzwiach. Natomiast kierunkowskazy migają, zamki w drzwiach działają. W 2 skrzynkach bezpiecznikowych już jest OK. Spalony był bezpiecznik 30A do ABS (pod maską skrzynka bezpiecznikowa). W zimie ABS działał. Teraz nie miałem okazji zauważyć. Na desce rozdzielczej miga czerwony symbol kluczyka. Podpięty OBD pokazał m.in. błąd B0500: otwarcie pilotem - usterka w obwodzie. Bardzo proszę o pomoc, jestem amatorem. Co i jak jeszcze sprawdzić? Dziękuję. Edytowane 4 Czerwca 2023 przez marcos_777 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 1 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2023 Clarion to wzmacniacz antenowy radia. A ten zamek sam w sobie jest ok? Bo ogólnie zamki w Legacy sobie czasami umierają, tak samo jak różne małe silniczki typu tylna wycieczarka. Sprawdź go na krótko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcos_777 Opublikowano 1 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2023 11 godzin temu, Orear napisał(a): Clarion to wzmacniacz antenowy radia. A ten zamek sam w sobie jest ok?... Sprawdź go na krótko. Clarion to wzmacniacz antenowy radia. - dzięki za sprostowanie O takie sprawdzenie zamka chodzi? Biała kostka przy zamku: kabelek zielono-czerwony (miał połączenie z masą) – żarówka świeciła kabelek żółto-zielony (brak sygnału) – po podaniu z akumulatora +12V wajcha blokady otwierania awaryjnego, przestawiała się w pozycję blokady i mocno trzymała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Orear Opublikowano 1 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2023 24 minuty temu, marcos_777 napisał(a): Clarion to wzmacniacz antenowy radia. - dzięki za sprostowanie O takie sprawdzenie zamka chodzi? Biała kostka przy zamku: kabelek zielono-czerwony (miał połączenie z masą) – żarówka świeciła kabelek żółto-zielony (brak sygnału) – po podaniu z akumulatora +12V wajcha blokady otwierania awaryjnego, przestawiała się w pozycję blokady i mocno trzymała. Kurcze, wybacz, gdzieś mi umknął ten fragment. ;/ Czyli zamek masz sprawny, a to już coś. W takim wypadku musi być gdzieś przerwa na linii zamka centralnego kiedy klikasz przycisk na pilocie, a zamkiem klapy. A kiedy użyjesz przycisku LOCK na drzwiach kierowcy to bagażnik otwiera się i zamyka? Generalnie w Twoim przypadku nie powinien... wtedy winy szukałabym w tzw. Master Lock (zamku centralnym) i wiązce przewodów do tylnej klapy od niego. W niektórych autach jest nim po prostu zamek drzwi kierowcy bo jest do nich dostęp manualny kluczykiem przez otwór w klamce. Miałem taki sam problem w starym Hyundaiu, umarł jeden kabelek od zamka w drzwiach kierowcy i przestał działać zamek na jednych drzwiach z tyłu. Ale jak to do końca działa w Subaru nie wiem. ;/ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcos_777 Opublikowano 2 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2023 (edytowane) 16 godzin temu, Orear napisał(a): A kiedy użyjesz przycisku LOCK na drzwiach kierowcy to bagażnik otwiera się i zamyka? Generalnie w Twoim przypadku nie powinien... Nie drgnie. Jutro może mi się uda, bo do auta muszę trochę dojechać i wieczorem kabelki w przelotce po prawej stronie klapy sprawdzę Metexem na ciągłość, nakłuwając igłami. A czy fizycznie drugie końce tych 2 kabelków, co dochodzą do zamka, są dostępne gdzieś na wierzchu, żeby można było na całości sprawdzić ich ciągłość? Chodzi o te poniżej: Czarna kostka: kabelek żółto-niebieski Biała kostka: kabelek żółto-zielony Edytowane 2 Czerwca 2023 przez marcos_777 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 2 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2023 Podstawowe pytanie. Czy "Rear gate Latch switch" nie jest ustawiony w pozycji blokady zamka? W tapicerce klapy bagażnika na wysokości zamka od wewnątrz jest plastikowa klapka rewizyjna. Po jej zdjęci naszym oczom powinien ukazać się zamek w białej obudowie z dźwigienka. Po przestawieniu dźwigienki zamek klapy przestaje działać, podczas gdy pozostałe zamki w drzwiach normalnie się otwierają i zamykają zarówno z pilota, jak i przycisku "Lock" na drzwiach kierowcy. Dźwigienka mogła zostać przestawiona lub masz zwarcie do masy na pinie A17 BIU, co symuluje przestawienie dźwigienki w pozycję zamkniętą i blokadę zamka. Wyjmij kostkę A z BIU i przy wyjętej z zamka czarnej kostce D46, sprawdź miernikiem czy masz na kablu w kostce i84 zwarcie do masy na pinie 17. Jeżeli zwarcia brak, to sprawdź testem diody połączenie między pinem A17 kostki i84, a pinem 2 kostki D46. Powinno być przejście bez ZWARCIA DO MASY. Jeżeli przejścia brak lub jest zwarcie do masy, to do sprawdzenia kostki i53 (pin 6), D35 (pin 7) i same kabelki między nimi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcos_777 Opublikowano 4 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2023 (edytowane) Dzięki piękne za pomoc Koledzy @WOJO @Orear Udało się Zrobiłem to dzisiaj, ale nie miałem laptopa ze sobą i nie widząc nocnego wpisu WOJO, nie zrobiłem niestety tych, tak pięknie rozpisanych, konkretnych pomiarów. 3 dni temu robiłem oględziny i pomiary testem diody, zwarcia do masy, podawanie +12V przez żarówkę 40W. Wtedy znalazłem w lewej przelotce ucięte 2 przewody grubszy i cieńszy, (czarne, z brązowymi kreskami), a po podaniu z akumulatora +12V na żółty z zielonym paskiem kabelek, zamek się blokował. Dzisiaj w prawej przelotce, w samym jej środku, znalazłem testem diody ze szpilkami, przerwany przewód (żółty z jasnozielonym paskiem), ten właśnie co idzie do białej kostki. Po zlutowania zamek działa Może komuś w przyszłości się przyda info, że fajną metodą przełożenia naprawionego przewodu przez ciasną, wypełnioną kabelkami, harmonijkową i zakręconą przelotkę, jest użycie sztywnej, ale elastycznej żyłki do kosiarki. Poszycie klapy miałem już całe zdemontowane, więc chciałem naprawić jeszcze nieopadającą klamkę. Klamka blokowała się w pozycji wciśniętej, jeżeli pociągnie się za nią, gdy zamek jest zamknięty. Nie pomagało psikanie WD40 na elementy klamki, na linkę przy wejściach do pancerza. Normalnie ten element, który się porusza w jajowatym otworze, niezależnie od stanu otwarcia/zamknięcia zamka, powraca do spoczynku w dolnej pozycji, jak zielona strzałka pokazuje. A przy awarii, po pociągnięciu za klamkę, ale przy zamkniętym centralnym zamku, element ten już nie powraca, pozostaje w pozycji górnej (czerwona strzałka), a klamka pozostaje wciśnięta i trzeba ją palcami na dół sprowadzić. Dopiero wtedy można znów otworzyć zamek bagażnika z pilota i i ponownie naciskając klamkę, otworzyć klapę. Jest tam jakaś regulacja naciągu linki, sprężyny odbijającej itp? Ktoś sobie już z tym poradził? Edytowane 6 Czerwca 2023 przez marcos_777 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się