Skocz do zawartości

marcos_777

Nowy
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Auto
    SUBARU LEGACY IV kombi 2008 (BL/BP) LPG 150 KM 2.0

Ostatnie wizyty

716 wyświetleń profilu

Osiągnięcia marcos_777

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

4

Reputacja

  1. Dzięki piękne za pomoc Koledzy @WOJO @Orear Udało się Zrobiłem to dzisiaj, ale nie miałem laptopa ze sobą i nie widząc nocnego wpisu WOJO, nie zrobiłem niestety tych, tak pięknie rozpisanych, konkretnych pomiarów. 3 dni temu robiłem oględziny i pomiary testem diody, zwarcia do masy, podawanie +12V przez żarówkę 40W. Wtedy znalazłem w lewej przelotce ucięte 2 przewody grubszy i cieńszy, (czarne, z brązowymi kreskami), a po podaniu z akumulatora +12V na żółty z zielonym paskiem kabelek, zamek się blokował. Dzisiaj w prawej przelotce, w samym jej środku, znalazłem testem diody ze szpilkami, przerwany przewód (żółty z jasnozielonym paskiem), ten właśnie co idzie do białej kostki. Po zlutowania zamek działa Może komuś w przyszłości się przyda info, że fajną metodą przełożenia naprawionego przewodu przez ciasną, wypełnioną kabelkami, harmonijkową i zakręconą przelotkę, jest użycie sztywnej, ale elastycznej żyłki do kosiarki. Poszycie klapy miałem już całe zdemontowane, więc chciałem naprawić jeszcze nieopadającą klamkę. Klamka blokowała się w pozycji wciśniętej, jeżeli pociągnie się za nią, gdy zamek jest zamknięty. Nie pomagało psikanie WD40 na elementy klamki, na linkę przy wejściach do pancerza. Normalnie ten element, który się porusza w jajowatym otworze, niezależnie od stanu otwarcia/zamknięcia zamka, powraca do spoczynku w dolnej pozycji, jak zielona strzałka pokazuje. A przy awarii, po pociągnięciu za klamkę, ale przy zamkniętym centralnym zamku, element ten już nie powraca, pozostaje w pozycji górnej (czerwona strzałka), a klamka pozostaje wciśnięta i trzeba ją palcami na dół sprowadzić. Dopiero wtedy można znów otworzyć zamek bagażnika z pilota i i ponownie naciskając klamkę, otworzyć klapę. Jest tam jakaś regulacja naciągu linki, sprężyny odbijającej itp? Ktoś sobie już z tym poradził?
  2. Nie drgnie. Jutro może mi się uda, bo do auta muszę trochę dojechać i wieczorem kabelki w przelotce po prawej stronie klapy sprawdzę Metexem na ciągłość, nakłuwając igłami. A czy fizycznie drugie końce tych 2 kabelków, co dochodzą do zamka, są dostępne gdzieś na wierzchu, żeby można było na całości sprawdzić ich ciągłość? Chodzi o te poniżej: Czarna kostka: kabelek żółto-niebieski Biała kostka: kabelek żółto-zielony
  3. Clarion to wzmacniacz antenowy radia. - dzięki za sprostowanie O takie sprawdzenie zamka chodzi? Biała kostka przy zamku: kabelek zielono-czerwony (miał połączenie z masą) – żarówka świeciła kabelek żółto-zielony (brak sygnału) – po podaniu z akumulatora +12V wajcha blokady otwierania awaryjnego, przestawiała się w pozycję blokady i mocno trzymała.
  4. VIN - How To Read A Subaru SUBARU SERIAL NUMBER VIN DE-CODER http://www.cars101.com/subaru/vin.html https://vindecodervehicle.com/check-vin https://legacypic.uk/identification/vinSearch.php https://vincheck.info/free-vin-decoder/subaru-vin-decoder https://www.faxvin.com/vin-decoder?vin= https://en.vindecoder.pl/https://www.vinfreecheck.com/vin-decoder https://vindecoder.expert/ https://www.vin-info.pl/
  5. Pozwólcie podepnę się pod temat, podobna sprawa. Przestał działać centralny zamek w klapie bagażnika. Zamka na kluczyk w niej nie ma. Subaru Legacy IV, 2008 rok, kombi, 1994 ccm. Zsunąłem osłony gumowe - przelotki klapa/dach. Po lewej stronie 2 kabelki kolor czarny z poprzecznymi, czerwonymi paskami były ucięte. Jeden z nich cieńszy, drugi grubszy. Oba są poza główną wiązką, która jest w dodatkowej rurce. Jeden ucięty idący w dół i 1 idący w górę, miały połączenia z masą. Więc zlutowałem je ze sobą. Druga para nie miała żadnego sygnału. Też je połączyłem. W zimie ogrzewanie szyby działało. Ostatnio nie używałem. Później ściągnąłem jeszcze poszycie klapy i zobaczyłem, że ten cieńszy chyba idzie do ogrzewania tylnej szyby, do białego pudełka Clarion, a grubszy na śrubę chassis. Reszta kabli po lewej jest w rurce, a nie widać, żeby ona była załamana. Na razie jej nie ruszam. Po prawej stronie klapy tym razem nic nie było urwane, przynajmniej na pierwszy rzut oka. Kiedyś tak, jest ślad łączenia kabelka fioletowego. Podejrzewam 3 kabelki: fioletowy, żółto-niebieski, żółto-zielony. Czy jeszcze jakiś inny należy skontrolować? Jeszcze ich nie sprawdzałem miernikiem, muszę chyba się wkłuć szpilkami. Wczoraj ich przy sobie nie miałem, a po ciemku w nocy i przy komarach, nie miałem już na to ochoty. Przy zamku w klapie są 2 kostki elektryczne, każda z 2 kabelkami. Przykładałem do nich plusa z akumulatora poprzez żarówkę 40 W z takim rezultatem: Czarna kostka: kabelek czarny (miał połączenie z masą) – żarówka świeciła kabelek żółto-niebieski (stały +12 V Metex pokazywał, niezależnie czy kostka włożona w zamek, czy wisi luzem) – nic się nie działo Biała kostka: kabelek zielono-czerwony (miał połączenie z masą) – żarówka świeciła kabelek żółto-zielony (brak sygnału) – po podaniu z akumulatora +12V wajcha blokady otwierania awaryjnego, przestawiała się w pozycję blokady i mocno trzymała. Zamek w klapie nie reaguje na pilota, ani na przycisk w drzwiach. Natomiast kierunkowskazy migają, zamki w drzwiach działają. W 2 skrzynkach bezpiecznikowych już jest OK. Spalony był bezpiecznik 30A do ABS (pod maską skrzynka bezpiecznikowa). W zimie ABS działał. Teraz nie miałem okazji zauważyć. Na desce rozdzielczej miga czerwony symbol kluczyka. Podpięty OBD pokazał m.in. błąd B0500: otwarcie pilotem - usterka w obwodzie. Bardzo proszę o pomoc, jestem amatorem. Co i jak jeszcze sprawdzić? Dziękuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...