Skocz do zawartości

Proszę o pomoc. Chyba zepsułem zawory :\


Narrator

Rekomendowane odpowiedzi

Ja regulowałem zgodnie ze wskazówkami zegara, czyli 1-3-2-4 i coś mi się obiło o uszy, że inaczej nie powinno się tego robić. Najpierw robiłem lewą głowicę, 2 i 4, następnie prawą 1 i 3, za każdym razem kręciłem kołem, czyli wałem zgodnie ze wskazówkami zegara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Gixer010 napisał:

Kiedy ustawiałeś sobie wałek rozządu na znaki itp to kręciłeś śrubą wałka rozządu czy wałem korbowym?

Przyszło mi na myśl że może kręcąc śrubą wałka rozządu przestawiłeś go o jeden ząb czy więcej i taki jest efekt.

 

 

Zawsze kręcilem wałem korbowym. Ten manual jest dla mnie podejrzany bo w treści jest napisane że aby kolejno ustawić cylindry 3-2-4 należy obracać z ruchem wskazówek zegara co 90 stopni a z rysunku wychodzi ze przy takim obrocie będzie 4-2-3

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja regulowałem zgodnie z manualem. Kręciłem wałkiem rozrządu od strony lewej/kierowcy zgodnie z ruchem wskazówek zegara i wtedy masz kolejność jak na powyższym rysunku 1-3-2-4. Najpierw zrobiłem zawory ssące, a potem dokładnie tak samo zawory wydechowe. Na koniec tak samo obracając koło walka sprawdziłem jeszcze raz wszystkie zawory.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fidel25 napisał:

Ja regulowałem zgodnie z manualem. Kręciłem wałkiem rozrządu od strony lewej/kierowcy zgodnie z ruchem wskazówek zegara i wtedy masz kolejność jak na powyższym rysunku 1-3-2-4. Najpierw zrobiłem zawory ssące, a potem dokładnie tak samo zawory wydechowe. Na koniec tak samo obracając koło walka sprawdziłem jeszcze raz wszystkie zawory.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Dzięki. Będę musiał tak zrobić. Bo najwyraźniej sugerowałem się rysunkiem i zrobiłem 1-4-2-3. Czyli w momencie kiedy powinienem regulować 3 ja robiłem 4 :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaru tego jeszcze nie robiłem (w długi weekend zamierzam jak przyjdą uszczelki) ale w innych samochodach tak. I ogólna zasada jest taka, że kręci się silnikiem w takim kierunku jak obraca się w trakcie pracy nigdy przeciwnie. Zazwyczaj jest to patrząc od przodu zgodnie z ruchem wskazówek zegara, ale są samochody gdzie przeciwnie (w tej chwili to mi tylko CC 700 przychodzi na myśl :-) )

 

Dodatkowo kręcie się WAŁEM NIE WAŁKIEM!!! Zawsze - nawet na tym rysunku w wątku w opisie jest żeby kręcić wałem (crankshaft - wał korbowy;  camshaft -wałek ). Kręcąc wałkiem jest ryzyko przestawienia rozrządu w niektórych samochodach straszą uszkodzeniem napinacza i ryzykiem zerwania paska.

 

Jeśli kręciłeś wałkiem to zdejmij osłonę z dwóch kół i zobacz czy obracając silnikiem (za wał i zgodnie z kierunkiem obrotów czyli zgodnie z ruchem wskazówek zegara) znaki na kołach  ustawiają się tak jak powinny, musi być idealnie. Wtedy można jeszcze sprawdzić regulację zaworów.

 

Właściwie powinno się regulować zgodnie z kolejnością zapłonu ale wydaje mi się, że regulacja w innej kolejności też będzie ok. Ważne żeby regulować ten cylinder który jest w GMP. 

 

Na marginesie ten rysunek jest ok. Zgodnie z opisem regulacja w kolejności zapłonu 1-3-2-4 na rysunku jest opis żeby kręcić zgodnie ze wskazówkami zegara czyli koło będzie się kręcić w prawo patrząc od przodu. Górna pozycja to 1 cyl potem co 90 stopni jest 3,2,4 i znowu 1. W opisie jest kręcić wałem (kołem pasowym wału ale obraca się kluczem za śrubę trzymającą to koło)  - niestety grzebiąc w naszych furach trzeba liznąć trochę angielskiego i to technicznego (motoryzacyjnego :-) ) bo z literaturą po "naszemu" raczej się nie spotkałem.

Edytowane przez Michał_Jaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Michał_Jaw napisał:

W Subaru tego jeszcze nie robiłem (w długi weekend zamierzam jak przyjdą uszczelki) ale w innych samochodach tak. I ogólna zasada jest taka, że kręci się silnikiem w takim kierunku jak obraca się w trakcie pracy nigdy przeciwnie. Zazwyczaj jest to patrząc od przodu zgodnie z ruchem wskazówek zegara, ale są samochody gdzie przeciwnie (w tej chwili to mi tylko CC 700 przychodzi na myśl :-) )

 

Dodatkowo kręcie się WAŁEM NIE WAŁKIEM!!! Zawsze - nawet na tym rysunku w wątku w opisie jest żeby kręcić wałem (crankshaft - wał korbowy;  camshaft -wałek ). Kręcąc wałkiem jest ryzyko przestawienia rozrządu w niektórych samochodach straszą uszkodzeniem napinacza i ryzykiem zerwania paska.

 

Jeśli kręciłeś wałkiem to zdejmij osłonę z dwóch kół i zobacz czy obracając silnikiem (za wał i zgodnie z kierunkiem obrotów czyli zgodnie z ruchem wskazówek zegara) znaki na kołach  ustawiają się tak jak powinny, musi być idealnie. Wtedy można jeszcze sprawdzić regulację zaworów.

 

Właściwie powinno się regulować zgodnie z kolejnością zapłonu ale wydaje mi się, że regulacja w innej kolejności też będzie ok. Ważne żeby regulować ten cylinder który jest w GMP. 

 

Na marginesie ten rysunek jest ok. Zgodnie z opisem regulacja w kolejności zapłonu 1-3-2-4 na rysunku jest opis żeby kręcić zgodnie ze wskazówkami zegara czyli koło będzie się kręcić w prawo patrząc od przodu. Górna pozycja to 1 cyl potem co 90 stopni jest 3,2,4 i znowu 1. W opisie jest kręcić wałem (kołem pasowym wału ale obraca się kluczem za śrubę trzymającą to koło)  - niestety grzebiąc w naszych furach trzeba liznąć trochę angielskiego i to technicznego (motoryzacyjnego :-) ) bo z literaturą po "naszemu" raczej się nie spotkałem.

 

Dzięki . Wyregulowałem tak jak piszesz. Okazało się że wcześniej pomyliłem cylinder 3 z 4 (w momencie kiedy miałem robić 3 ja regulowałem 4 i odwrotnie). Domyślam się że stąd te stuki i brak mocy. Jeszcze nie odpalałem silnika po poprawnej regulacji bo nie zdążyłem wszystkiego skręcić. Zrobię to dzisiaj po pracy. 

 

Martwi mnie jednak to czy przez tę wcześniejszą fuszerkę jaką odwaliłem mogło się coś zepsuć. Np. czy zawór mógł uderzać w tłok i się pokrzywić?

 

 

Aktualizacja: Wszystko gra. Samochód chodzi lepiej niż wcześniej. Silnik pracuje ciszej i bardziej równo. Wcześniej na kierownicy były wyczuwalne drgania teraz jest stabilnie. W jeździe nie ma żadnej różnicy ale w kulturze pracy silnika znacząca poprawa. 

Po przejściach ale się udało. Dzięki wszystkim za podpowiedzi. 

Edytowane przez Narrator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 7.06.2017 o 11:32, Narrator napisał:

 

Dzięki . Wyregulowałem tak jak piszesz. Okazało się że wcześniej pomyliłem cylinder 3 z 4 (w momencie kiedy miałem robić 3 ja regulowałem 4 i odwrotnie). Domyślam się że stąd te stuki i brak mocy. Jeszcze nie odpalałem silnika po poprawnej regulacji bo nie zdążyłem wszystkiego skręcić. Zrobię to dzisiaj po pracy. 

 

Martwi mnie jednak to czy przez tę wcześniejszą fuszerkę jaką odwaliłem mogło się coś zepsuć. Np. czy zawór mógł uderzać w tłok i się pokrzywić?

 

 

Aktualizacja: Wszystko gra. Samochód chodzi lepiej niż wcześniej. Silnik pracuje ciszej i bardziej równo. Wcześniej na kierownicy były wyczuwalne drgania teraz jest stabilnie. W jeździe nie ma żadnej różnicy ale w kulturze pracy silnika znacząca poprawa. 

Po przejściach ale się udało. Dzięki wszystkim za podpowiedzi. 

Czy zawory ssące i wydechowe danego cylindra regulujemy w tym samym położeniu wału??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, domincollab napisał:

Czy zawory ssące i wydechowe danego cylindra regulujemy w tym samym położeniu wału??

Tak. W suwie pracy danego cylindra kiedy tlok jest w GMP wszystkie zawory ( na tym cylindrze) powinny byc zamkniete.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu juz nie pomoge bo nie mam manuala przed oczami. Zwykle na kole zamachowym sa znaki kiedy kazdy z cylindrow jest w GMP, jak juz masz wal korbowy w odpowiednim miejscu i w suwie pracy, to wtedy regulujesz. Dobrze tez znac kolejnosc zaplonow :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...