Skocz do zawartości

Proszę o pomoc. Chyba zepsułem zawory :\


Narrator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Po regulacji zaworów samochód zaczął klekotać jak stara maszyna do szycia, z silnika bardzo czuć paliwo a z pod pokryw zaworów leciał dym. Symptomy te karzą mi przypuszczać że zrobiłem coś bardzo źle ;)

Poniższy rysunek przedstawia w jaki sposób wykonywałem regulację. Na lewym kole od rozrządu jest czerwony pasek, dla regulacji zaworów przy pierwszym cylindrze ustawiłem koło tak aby pasek był w najwyższym punkcie. Później odpowiednio przekręcałem koło o 90 stopni i regulowałem kolejne zawory jak na rysunku:

zawory.thumb.jpg.e520c761ddd59d4b1ebacf67d2f7b088.jpg

 

Już wiem że to nie jest odpowiedni sposób. Pytanie jak to zrobić poprawnie. Ja sugerowałem się znacznikiem na lewym kole ale może powinienem to robić w odniesieniu do strzałki która jest na prawym kole?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc. W tej chwili mam uziemiony samochód :(

Silnik EJ21 SOHC Impreza GD 125km

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Narrator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat wczoraj robiłem zawory u siebie i ustawiałem korzystając ze znacznika/strzalki na kole po stronie kierowcy. Poza tym dokładnie tak jak u Ciebie. Po regulacji auto chodzi lepiej na biegu jalowym(zdarzały się wcześniej wypadające zapłony) i trochę lepiej pracuje w zakresie 1,5-3 tys obrotów. Praktycznie na wszystkich zaworach miałem o ok. 0,05mm wiekszy luz nic przewiduje manual.

 

Dodam jeszcze ze mam wrażenie, ze po regulacji jakby bylo słychać lekki klepanie zaworów , ale może to tylko złudzenie.

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, fidel25 napisał:

Ja akurat wczoraj robiłem zawory u siebie i ustawiałem korzystając ze znacznika/strzalki na kole po stronie kierowcy. Poza tym dokładnie tak jak u Ciebie. Po regulacji auto chodzi lepiej na biegu jalowym(zdarzały się wcześniej wypadające zapłony) i trochę lepiej pracuje w zakresie 1,5-3 tys obrotów. Praktycznie na wszystkich zaworach miałem o ok. 0,05mm wiekszy luz nic przewiduje manual.

 

Dodam jeszcze ze mam wrażenie, ze po regulacji jakby bylo słychać lekki klepanie zaworów emoji3.png, ale może to tylko złudzenie.

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Czyli źle zrobiłem regulując według lewego koła. Spróbuję wyregulować do strzałki na kole od strony kierowcy. Mam tylko nadzieje że nic tam nie klękneło na dobre. Ten dym mnie trochę przestraszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja jest tak prosta w każdym silniku spalinowym, że nie ma co tu wprowadzać filozofii, no chyba że ktoś jest polonistą to już inna kwestia.

Zasada jest taka: przy regulacji danego zaworu krzywka, która go podnosi powinna być po przeciwnej stronie dźwigienki zaworowej.

Fotka zapożyczona z internetu.

Także czerwone zaznaczenie wskazuje wznios krzywki.

ded3ed0f864a1e0cmed.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Gixer010 napisał:

Kwestia czy dobrze te przewody podłączyłeś. Do odpowiednich cylindrów.

 

A skąd wiadomo który przewód do którego cylindra?

Ja sugerowałem się długością przewodów, najdłuższy do najdalej oddalonego cylindra itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przewodów to na cewce jest numeracja cylindrów.

A co do zaworów to ja nie sugerowałem się lewym kołem, bo do prawego jest łatwiejszy dostęp i według manuala ustawia się do prawego kółka na którym jest wielka strzałka i ciężko się pomylić :) A gdybyś nie był pewien czy to ten konkretny cylinder teraz musisz ustawić, to tak jak kolega wyżej wspomniał, patrzysz na krzywkę wałka, zawory ssące i wydechowe mają wtedy mały luz i wiesz, że operujesz na dobrym cylindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory regulujesz w stanie zamkniętym, a do tego patrzysz na krzywkę, a nie na koła pasowe. Znaki na kołach służą do ustawienia w odpowiedniej pozycji przy wymianie rozrządu, a nie do regulacji zaworów.

Po co sobie życie komplikujecie?

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ozarek napisał:

zasadnicze pytanie - po co?

Jeżeli obawiasz się przestawionego rozrządu to sprawdź znaki na kołach, a zawory reguluj patrząc na krzywki. Serio nie widzę powodu wyważania otwartych drzwi.

 

Wyregulowałem zawory ponownie. Tym razem poprawnie. Pozycję konkretnej strzałki na kole weryfikowałem jeszcze śrubokrętem w gnieździe świecy aby upewnić się że cylinder jest w GMP.

Nie wiem jak to zrobić patrząc na krzywki bo ich po prostu nie widzę. 

 

Niestety problem nadal występuję. Silnik klekocze a spod pokrywy zaworów 2 i 4 wydobywa się siwy dym który wali jakby się coś paliło. Czy to może być spowodowane tym że zamiast świec NGK BKR5E-11 (takie są w manualu) wkręciłem BKR6E-11?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak sobie teraz myślę że dym to może być spalany olej który dość mocno pokrywa kolektor wydechowy. Trochę mi go pociekło jak odkręcałem pokrywy. W końcu wymieniałem wszystkie uszczelki na oryginalne i mało prawdopodobne aby było aż tak nieszczelnie. 

 

Jeszcze mam jedno pytanie. Przewody zapłonowe do cylindrów 1 i 3 różnią się jakieś 2cm długością. Dłuższy idzie do 1 czy do 3?

Przed chwilą, STomasz napisał:

Pytanie, czy regulowałeś zawory na zimnym silniku? tzn. czy stał przynajmniej kilka godzin od ostatniego rozruchu? I którędy leci ten dym? Może po prostu kolektor wydechowy ochlapał się olejem?

 

No właśnie chyba tak jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Narrator napisał:

 

Tak sobie teraz myślę że dym to może być spalany olej który dość mocno pokrywa kolektor wydechowy. Trochę mi go pociekło jak odkręcałem pokrywy. W końcu wymieniałem wszystkie uszczelki na oryginalne i mało prawdopodobne aby było aż tak nieszczelnie. 

 

Jeszcze mam jedno pytanie. Przewody zapłonowe do cylindrów 1 i 3 różnią się jakieś 2cm długością. Dłuższy idzie do 1 czy do 3?

 

No właśnie chyba tak jest :)

 

Na cewce masz ponumerowane wyjścia, a cylindry w sumie oznaczone są tak jak masz opisane na cewce.

tył auta
3 4
1 2
przód auta

Edytowane przez Gixer010
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Narrator napisał:

Czy to może być spowodowane tym że zamiast świec NGK BKR5E-11 (takie są w manualu) wkręciłem BKR6E-11?

dałeś świece pod większe obciążenia temperaturowe, one odprowadzają więcej ciepła na zewnątrz, generalnie nic się stać nie powinno, ale raczej warto się trzymać zadanej ciepłoty.

 

4 godziny temu, Narrator napisał:

Nie wiem jak to zrobić patrząc na krzywki bo ich po prostu nie widzę. 

to na macanego ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, Gixer010 napisał:

Napisz na koniec co było powodem takiej pracy silnika? Zła regulacja czy źle podpięte przewody zapłonowe bo ciekawy jestem ;)

 

Spieprzyłem regulację za pierwszym podejściem. Sugerowałem się znacznikiem na kole bez strzałki (tym do którego jest gorszy dostęp). Przy drugim podejściu na niektórych zaworach było tak ciasno że aż trudno było odkręcić :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.06.2017 o 19:23, Gixer010 napisał:

O kurde :P

No nic, fajnie że sprawa rozwiązana.

 

Jednak dupa. Odpaliłem dziś auto. Chodzi jak traktor - klekocze. Mam wrażenie że zawory 2 i 4 najgłośniej. Dławi się przy ruszaniu. Obroty spadają prawie do 0 przy hamowaniu silnikiem. Nie ma mocy do 3k obrotów.

 

Przeanalizowałem wszystko od początku. Poczytałem jeszcze trochę i już nic nie wiem :)

 

Oglądałem jeden film instruktażowy na którym facet mówił że istotna jest kolejność w której się reguluje zawory i tu trzeba brać pod uwagę "firing order 1-3-2-4".

Jeżeli dobrze zrozumiałem to należy wyregulować luzy w kolejności cylinder 1, obrót o 90 stopni, cylinder 3 obrót, cylinder 2 obrót i cylinder 4?

 

Jeżeli tak to jak to się ma do manuala?

 

Screenshot_17.png.9b3f3739af3f88cae16ce6696f9a7ecc.png

 

Wg. tego zdjęcia kolejność powinna być 1-4-2-3

 

 

Dnia 3.06.2017 o 21:07, fidel25 napisał:

 

Ja akurat wczoraj robiłem zawory u siebie i ustawiałem korzystając ze znacznika/strzalki na kole po stronie kierowcy. Poza tym dokładnie tak jak u Ciebie. Po regulacji auto chodzi lepiej na biegu jalowym(zdarzały się wcześniej wypadające zapłony) i trochę lepiej pracuje w zakresie 1,5-3 tys obrotów. Praktycznie na wszystkich zaworach miałem o ok. 0,05mm wiekszy luz nic przewiduje manual.

 

 

Fidel25 Mógłbym Cię prosić o opinię? Regulowałeś zawory obracając koło zgodnie z ruchem wskazówek zegara w kolejności 1-3-2-4 czy 1-4-2-3?

Edytowane przez Narrator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...