klev Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam pięknie. Właśnie sprzedałem swoje dotychczasowe auto i planuje kupić Forestera 1 generacji koniecznie s-turbo z manualną skrzynią. miałem kiedyś outback'a 2.0 wolnossaka i brał olej (1l/1000km) wiec go sprzedałem, do tego był minimalnie za niski. Przyjaciel ma forestera 2.0 też wolnossaka i też bierze mu olej..... nie tyle co mój były outback ale to zawsze upierdliwe i w głowie siedzi. Wysokościowo i gabarytowo dla mnie idealny, ale brak mu mocy przy wyprzedzaniu, stąd pomysł z tą turbiną. Bardzo bym prosił znawców foresterów o podpowiedzi na co zwrócić szczególną uwagę w tym modelu. Oczywiście wizyta na stacji diagnostycznej będzie i o ile to możliwe chciałbym "zmierzyć" spaliny żeby upewnić się ze nie pali oleju, z wyciekami sobie poradzę, ze spalaniem nie. Co możecie mi podpowiedzieć żebym nie kupił jakiegoś trupa. Z góry dzięki za podpowiedzi ps. model wybrany na 100% - 2.0 S-turbo I gen. (jak się uda znaleźć to lift) wiec żadne zmiany na 2,5 wolnossaka, II gen lub jakieś automaty nie wchodzą w grę. To ma być tanie auto tak zwany "wół roboczy" i dawać mi trochę frajdy (z czasem wydech przelot + lift 2-3") Edytowane 24 Października 2017 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lehu Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Zapytaj czy, kiedy i gdzie było robione UPG, regulacja zaworów, wiskoza. Na jakim oleju jeździ, opony to taki truizm, ale 2 komplety nowych, przyzwoitych opon to koszt co najmniej 3000 pln...amory, zwłaszcza tył.Korozja nadlkoli etc. Reszta to drobne - od 500 + wzwyż btw, turbo nie musi brać oleju, mój poprzedni zadowalał się "pół litrem" na 10 000 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafaelo Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Napewno zwróć uwagę na korozje tylnich kielichów od mocowania amortyzatorow oraz tylne sanki które tez lubią rdzewieć ma potęgę Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek444 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 (edytowane) Wypatruj rudej w nadkolach i progach, odpal na zimnym i posłuchaj jak bardzo słychać piston slap i czy znika jak się rozgrzeje oraz czy nie słychać panewki na ciepłym. Poszukaj czy nie jest po jakimś dużym dzwonie, (zmierz całego czujnikiem lakieru aczkolwiek taki rocznik pewnie miał już coś malowane) oraz co gorsza czy nie składany z dwóch połówek. Dużo tego jest do weryfikacji, powodzenia. Poszukaj egzemplarza z prywatnych rąk, jak będzie uczciwy właściciel to coś powie o historii. Edytowane 26 Kwietnia 2017 przez Krzysiek444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 37 minut temu, lehu napisał: Zapytaj czy, kiedy i gdzie było robione UPG Awaria UPG to nie jest domena tych silników, prędzej panewka. 38 minut temu, lehu napisał: turbo nie musi brać oleju, mój poprzedni zadowalał się "pół litrem" na 10 000 km Ubywanie oleju może występować jeszcze w kilku innych miejscach, poza turbiną :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 dziękuje za szybkie podpowiedzi Czyli reasumując będę bardzo uważał na rdze szczególnie tyłu zawieszenia, kielichów amorów itp. myślę ze na "przeglądzie przed zakupowym" na stacji to będzie bardzo widoczne + ocena przeglądającego. Do tego będę słuchał czy nic nie "stuka" na zimnym i na ciepłym silniku. Wiem jak powinien pracować silnik subaru bez stuków wiec to też do ogarnięcia. najgorzej martwi mnie spalanie oleju (nie wycieki albo turbo, to jest do ogarnięcia) bo ciężko to zdiagnozować a straszne koszty generuje taka usterka (remontowałem silnik w poprzednim aucie (accord) a potem pękł mi pasek (za ciasno założony) i wymieniałem silnik na drugi - jedna i druga akcja około 2700zł a subaru będzie ze 2 x droższe w tej kwestii) Dzięki - widzę że to forum jest fajniejsze niż poprzednie nikt się od razu nie wykłóca i nie wkręca innych aut i silników "bo ja mam i jest najlepsze" Pozdrawiam i będę tu często zaglądał (oby nie z przyczyn usterek hehe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lehu Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 2 godziny temu, 555marcin napisał: Awaria UPG to nie jest domena tych silników, prędzej panewka. Zgadza się, ale się zdarza, a jak się zdarzy to kosztuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waka Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Ja mialem uszczelke wydmuchana i wal korbowy krzywy. Remont wyniosl jakies 5500zl o ile mnie pamiec nie myli. Po remoncie bral jakies 200-300ml na 10tys kmWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, lehu napisał: Zgadza się, ale się zdarza, a jak się zdarzy to kosztuje... Nie częściej, niż w popularnych autach :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lehu Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Z autopsji piszę, jeżdżę 9-tym samochodem, w tym drugim Subaru i tylko w s-turbo robiłem UPG, chociaż nie było typowych objawów. To odnośnie statystyki ; ) a fakturę na praktycznie połowę wartości samochodu się pamięta.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Ja jeżdżę też 9 samochodem, w tym 3 turbosubaru i w żadnym nie robiłem UPG, ani panewek. Po prostu miałeś pecha bo UPG to nie jest "domena" tych motorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 29 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 (edytowane) kurcze blade..... jakoś tak wyszło, że pojechałem oglądać forka a wróciłem rav'ką..... 2005r lift, 2.0 PB 150KM AT stały 50/50 (niestety nie taki "stały" jak w forku MT, ale w lesie daje rade, a na mieście AT nadrabia wygodą) Oczywiście Czarna Już jest na polskich blachach. Powyżej prędkości 120km/h świsty i gwizdy gorsze, ale za to pozycja kierowcy o wiele wyższa, a co za tym idzie więcej i dokładniej widać. No i co najważniejsze podoba się żonce Gdyby nie ona nie zdecydował bym się na nic innego niż s-turbo..... ale wiecie jak to jest z żonami hehe Najwyżej za jakiś czas jej zostanie rav'ka a ja znów będę szukał Forestera Edytowane 29 Maja 2017 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 22 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2017 (edytowane) Witajcie pasjonaci Teraz jestem jednym z was Jednak Rav'ka przejęła żonka, a ja znalazłem swojego wymarzonego Forestera . Stan kolekcjonerski, wszystkie blachy oryginał, jedna prostowana ale nie malowana, nie widział szpachli w ogóle. 210.000km. zapas jeszcze oryginalny yokohama od nowości, nigdy nie zakładany. Wszystko działa poza spryskami na światła.... nie ma xenownów wiec zostawiam to na razie. 2001 rok, liftowy, 177km. Mam za to jedną niejasność - przy przyspieszaniu oddaje moc tak jak by falując.... ciągnie, jedzie, ciągnie, jedzie, ciągnie jedzie...... czuć to od 4 biegu jak obrotomierz wzrasta dość powoli, na jedynce czy dwójce jest to nie odczuwalne. Co to może być ? czyżby turbina ? jakieś pomysły ? Edytowane 22 Października 2017 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się