kYs Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Witam, Mam od niedawna Forestera XT MY14, który jest do sierpnia 2017 na fabrycznej gwarancji. Poprzedni właściciel wykupił dodatkową dwuletnią gwarancję, która powinna się skończyć w sierpniu 2019. Proszę o informację, w jakim zakresie ta gwarancja zostanie cofnięta po założeniu do auta instalacji DLM firmy Prins. Z góry dziękuję za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Witam, W przypadku modyfikacji jednostki napędowej (np. montaż LPG), producent pojazdów Subaru wyłącza z gwarancji jednostkę napędową i elementy na które dana modyfikacja ma wpływ. Dodatkowo musi mieć Pan świadomość jaki wpływ na silnik ma instalacja LPG i czy wymiarze 60-100tys km ma ona uzasadnienie finansowe w odniesieniu do ewentualnych napraw/regulacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kYs Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Dziękuję za odpowiedź. Wykluczenie jednostki napędowej z gwarancji jest jak najbardziej uzasadnione, tylko chciałbym abyście doprecyzowali Państwo, co to są te 'elementy na które dana modyfikacja ma wpływ'. Z tego co mi wiadomo, firma Prins oferująca dedykowane rozwiązania pod konkretny model silnika. Centrum wdrażania nowych technologi tej firmy zakupiło kilka XTków i testowali je na różnych kontynentach w różnych warunkach klimatycznych. Potem demontowano je w celu oględzin. Nie stwierdzono żadnych przeciwwskazań dla pracy na LPG. Czy Państwa stanowisko w tej kwestii jest odmienne? 3 godziny temu, DZIAŁ TECHNICZNY napisał: Dodatkowo musi mieć Pan świadomość jaki wpływ na silnik ma instalacja LPG i czy wymiarze 60-100tys km ma ona uzasadnienie finansowe w odniesieniu do ewentualnych napraw/regulacji. Mogę prosić o rozwinięcie tej myśli? Jaki konkretnie wpływ ma instalacja DLM na kondycję silnika i co może być do naprawy/regulacji po tych 60-100k km? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 elementy na które dana modyfikacja ma wpływ : podłoga bagażnika(wiercona ,inny ciężar) , osprzęt silnika (podłączenie sterownika ) , miejsce montażu wlewu (korozja ) , ściana grodziowa silnika (nowe wiązki kabli i mocowanie ) , cały układ wydechowy (inny skład spalin) Tak naprawdę instalacja ma wpływ na WSZYSTKO inny skład mieszanki powoduje np inne drgania co może skutkowa szybszym zużyciem zawieszenia silnika , rurka z gazem od butli jest zwyczajowo mocowana trytytkami do przewodów hamulcowych co teoretycznie może doprowadzić do miejscowej korozji . Niestety ale instalacja lpg to naboje do karabinu dla gwaranty który na upartego może podciągać to pod wszystko. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kYs Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Kupując używane auto, dostałem je z przedłużoną gwarancją. Liczę się z tym, że ją utracę po modyfikacji auta ale robię to u znajomego, który założył już sporo DLM'ów i mam pewność, że zrobi to profesjonalnie. Miesięcznie robię ok 3-4k km i instalacja DLM jest z grubsza licząc ekonomicznie uzasadniona w tym przypadku, ponieważ im większe przebiegi i spalanie, tym szybciej się ona 'zwraca'. Karenz, dzięki za Twoją opinię, jednak chciałbym aby SIP zajęło oficjalne stanowisko w tej sprawie, tak aby wiedzieć czy w praktyce tą gwarancję jeszcze mam, czy już nie i wszystko muszę robić z własnej kieszeni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 w praktyce decyduje salon i sposób jego interpretacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, kYs napisał: jednak chciałbym aby SIP zajęło oficjalne stanowisko w tej sprawie Tutaj dostałeś już informację, oficjalne stanowisko z formalnego punktu widzenia to chyba załatwia się ciągle drogą papierową. Do powyższej listy podanej przez Karenz'a dodaj też skrzynię biegów - w końcu mapa paliwowa na LPG może być inna niż na na benzynie, co z kolei możesz podciągnąć pod inny przebieg krzywej momentu obrotowego czy mocy. Dlatego poproś (na piśmie) o wykaz elementów na jakie utracisz gwarancję po montażu drugiego układu zasilania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kYs Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 (edytowane) Karenz, dlatego napisałem tu aby poznać stanowisko SIP i mieć jakiś punkt odniesienia, a nie jeździć od serwisu do serwisu i szukać korzystnej dla mnie interpretacji :) aflinta, Skoro jest to forum prowadzone przez SIP, to wychodzę z założenia że i tu uda mi się uzyskać oficjalne stanowisko firmy w tej sprawie i wydaje mi się, że odbędzie się to szybciej, niż drogą listową W kwestii skrzyni i przebiegu momentu/mocy, o których wspominasz. Wiele razy już słyszałem, że auta zasilane LPG lepiej się zachowują niż pracując na PB i było to poparte wynikami m.in. z hamowni. Dlatego też założyłem ten wątek aby przedyskutować na spokojnie ten temat i obalić nieprawdziwe tezy oraz potwierdzić te realne. Poczytałem już kilka wątków i każdy wynajduje hipotetyczne problemy ale nie wiadomo czy są one poparte konkretnymi przypadkami awarii, czy są to tylko i wyłącznie dywagacje na temat nielubianego na tym forum LPG Chodzi mi o konkrety, a nie przypuszczenia. Udanego dnia. Edytowane 21 Kwietnia 2017 przez kYs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 (edytowane) Subaru Import Polska nie zaleca stosowania instalacji LPG w pojazdach objętych gwarncją w oparciu o doświadczenia własne oraz z innych rynków (w tym niemieckiego). W trosce jako importer o klientów aby cieszyli się jak najdłużej niezawodnością silników, które jako nie liczne są wykorzystywane również w lotnictwie po dzień dzisiejszy, co świadczy o pokładanym dużym zaufaniu do takiego rozwiazania konstrukcyjnego. Edytowane 21 Kwietnia 2017 przez DZIAŁ TECHNICZNY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 14 godzin temu, kYs napisał: Chodzi mi o konkrety, a nie przypuszczenia. Nie jestem pracownikiem SIP wiec mogę : Auta z lpg sa mile widziane dopóki tematy sa łatwe i opłacalne przy pierwszych oporach materiałów jest "fora ze dwora" 14 godzin temu, kYs napisał: i było to poparte wynikami m.in. z hamowni. Homologowanej i strojonej hamowni silnikowej czy maszynie która odczytuje moc z kół ? 14 godzin temu, kYs napisał: Wiele razy już słyszałem, że auta zasilane LPG lepiej pracują To już określa twój brak wiedzy technicznej , auto nie może pracować lepiej na lpg od benzyny bo nadal dawka benzynowa jest podstawą do wyliczenia gazowej 14 godzin temu, kYs napisał: a nie jeździć od serwisu do serwisu i szukać korzystnej dla mnie interpretacji :) nie ma innego wyjścia , najwięcej do powiedzenia ma mechanik który opisuje usterkę we wniosku gwarancyjnym do importera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kYs Opublikowano 21 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2017 7 godzin temu, DZIAŁ TECHNICZNY napisał: Subaru Import Polska nie zaleca stosowania instalacji LPG w pojazdach objętych gwarncją w oparciu o doświadczenia własne oraz z innych rynków (w tym niemieckiego). W trosce jako importer o klientów aby cieszyli się jak najdłużej niezawodnością silników, które jako nie liczne są wykorzystywane również w lotnictwie po dzień dzisiejszy, co świadczy o pokładanym dużym zaufaniu do takiego rozwiazania konstrukcyjnego. Nadal nie uzyskałem od Państwa konkretnej odpowiedzi, o którą prosiłem. Czy w związku z tym mam wystosować oficjalne pismo do SIP, aby uzyskać precyzyjną odpowiedź? 27 minut temu, Karenz napisał: 15 godzin temu, kYs napisał: i było to poparte wynikami m.in. z hamowni. Homologowanej i strojonej hamowni silnikowej czy maszynie która odczytuje moc tego Ci nie powiem, ponieważ to nie ja robiłem te testy, a nie przypominam sobie aby ktoś tak dokładnie opisywał sprzęt, na którym badał auto 29 minut temu, Karenz napisał: 15 godzin temu, kYs napisał: Wiele razy już słyszałem, że auta zasilane LPG lepiej pracują To już określa twój brak wiedzy technicznej , auto nie może pracować lepiej na lpg od benzyny bo nadal dawka benzynowa jest podstawą do wyliczenia gazowej wcale nie twierdzę, że takową wiedzę posiadam dlatego za każdym razem zaznaczam, że informacje, na które się powołuje pochodzą od innych użytkowników 33 minuty temu, Karenz napisał: 15 godzin temu, kYs napisał: a nie jeździć od serwisu do serwisu i szukać korzystnej dla mnie interpretacji :) nie ma innego wyjścia , najwięcej do powiedzenia ma mechanik który opisuje usterkę we wniosku gwarancyjnym do importera czyli z tego wniosek, że pozostaje tylko wystosować pismo do SIP oraz do ASO Subaru wokoło Bydgoszczy i cierpliwie czekać na odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Dnia 21.04.2017 o 22:31, kYs napisał: Nadal nie uzyskałem od Państwa konkretnej odpowiedzi, o którą prosiłem. Czy w związku z tym mam wystosować oficjalne pismo do SIP, aby uzyskać precyzyjną odpowiedź? nie uzyskałeś ? a to co: Dnia 20.04.2017 o 11:13, DZIAŁ TECHNICZNY napisał: W przypadku modyfikacji jednostki napędowej (np. montaż LPG), producent pojazdów Subaru wyłącza z gwarancji jednostkę napędową i elementy na które dana modyfikacja ma wpływ. Dnia 21.04.2017 o 14:41, DZIAŁ TECHNICZNY napisał: Subaru Import Polska nie zaleca stosowania instalacji LPG w pojazdach objętych gwarncją w oparciu o doświadczenia własne oraz z innych rynków (w tym niemieckiego) Zakładasz LPG gwarancja na silnik i na podzespoly idzie do kosza za to jeździsz tanio. Wykup gwarancje u gazownika na silnik - bo porządne zakłady LPG takie coś oferują i będziesz miał spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawulon83 Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Zakładaj LPG i olej kwestie "typu GAZ szkodzi", takie Niemcy (Koncern - producent MB, BMW, VW, itp.) fabrycznie zakłada gaz a nawet robi tak jak to jest w Mercedesie otwór na zamontowanie wlewu gazu we wlewie paliwa wystarczy wyłamać otwór i nie trzeba nic wiercić. Jakoś Niemcom w ich samochodach to nie przeszkadza, za to w Subaru owszem Gwarancja - to że masz nie znaczy że ją "uznają" bo Dealer zawsze szuka "dziury" w całym. Nie dokręcą Ci w serwisie filtra oleju, olej zejdzie w trakcie jazdy silnik "kaput" i powiedzą że to twoja wina i weź się z nimi sądź. Gaz jest po to aby jeździć taniej, nie jeden forumowicz przejechał grubo ponad 300 tyś i nie ma problemów bo wszystko robi na bieżąco i dba. Gaz szkodzi dlatego bo się taniej jeździ, no ale za to jest "ekologiczny" albo z "wolnego chowu" bez GMO Jakby SIP proponował instalacje PRINS DLM to by była Profanacja.. a chodzi to perfekcyjnie.. Czy w Holandii - królestwie LPG nie zakładają fabrycznie LPG do Subaru ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2017 (edytowane) Dnia 20.04.2017 o 15:07, kYs napisał: Z tego co mi wiadomo, firma Prins oferująca dedykowane rozwiązania pod konkretny model silnika. Centrum wdrażania nowych technologi tej firmy zakupiło kilka XTków i testowali je na różnych kontynentach w różnych warunkach klimatycznych. Potem demontowano je w celu oględzin. Nie stwierdzono żadnych przeciwwskazań dla pracy na LPG. Czy Państwa stanowisko w tej kwestii jest odmienne? Firma Prins może i testowała i stwierdziła, ale nie robiła tego w porozumieniu i z udziałem producentów samochodów i mogą sobie te swoje badania wsadzić ...na półkę. To chyba nie jest nic nadzwyczajnego w dzisiejszych czasach, że każda firma oferująca jakiś produkt ma doskonałe badania na poparcie jego zalet Dnia 21.04.2017 o 07:11, kYs napisał: W kwestii skrzyni i przebiegu momentu/mocy, o których wspominasz. Wiele razy już słyszałem, że auta zasilane LPG lepiej się zachowują niż pracując na PB i było to poparte wynikami m.in. z hamowni Ty słyszałeś, a producent samochodów nie słyszał, bo nie ma w tym żadnego interesu żeby słyszeć. Może dla producentów wszelkiej maści budżetowych "matizów" wprowadzenie fabrycznych silników zasilanych LPG byłoby świetnym posunięciem zwiększającym sprzedaż, ale dla FHI chyba to nie jest priorytet. Zresztą powszechnie wiadomo, że LPG w pewnych warunkach (np. niedopilnowanych przeglądów, co jest normą dla wielu użytkowników) jest szkodliwe dla silnika i skraca interwały np. regulacji zaworów. Po co producentowi (i gwarantowi) silników benzynowych takie historie, żeby ktoś się zaraz awanturował, że przejechał ledwo 25 tys. km i mu klepią zawory (w najlepszym wypadku), a miało nie szkodzić... Poza tym dostałeś jednoznaczną odpowiedź od DT, że w oparciu o doświadczenia nie zalecają. P.S. Też jeżdżę na LPG, ale dawno po gwarancji i na własną odpowiedzialność. Edytowane 23 Kwietnia 2017 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Dyskusję proszę kontynuować w stosownym wątku o LPG: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi