Skocz do zawartości

Świszczenie...łożysko sprzęgła?


don-legaś

Rekomendowane odpowiedzi

Bry...

Po poradę piszę i w wątku ogólnym bo mechanicznie wolnessaki są w dużym stopniu podobne ;)

otóż, na zimnym silniku występuje takie świszczenie, jakby pasek, albo kompresor od klimy...tylko jest jedno ale...słychać to przy lewym kole i prawym, stojąc przed autem jest ledwo słyszalne.

Zauważyłem, że jakby to narastało po wciśnięciu sprzęgła.

Jak się silnik nagrzeje to jest cisza (słychać tylko cykanie wtrysków ;) )

Mój mechanik będzie dopiero dostępny za 2 tygodnie.

Planuje wymienić olej w skrzyni i moście przy okazji wymiany osłon wew przegubów (ale to w majówkę)

 

 

W ten weekend zrobię tylko wymianę oleju w silniku i filtrów i przy okazji bycia pod autem zajrze ile jest oleju w skrzyni bo szczerze mówiąc niewiem jak jest stary i jak go dużo tam jest.

Niemam też pojęcia ile ma przejechane sprzęgło. Na szafie mam ponad 275tys, ale w tym okresie to już powinno być zmienione, tak mi się wydaje...

Z reguły kiedy padają dwumasy w tych modelach?

 

Pacjen to Legac my05 2,0 N/A z 5-cio biegowym lewarem z reduktorem

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasy są kiepskie  w tych samochodach. Często wydają takie dźwięki jakie opisujesz już po przebiegu 60kkm. można z tym jeździć bez obaw. Być może w twoim przypadku dwumasy już nie ma a odzywa się łożysko wyciskowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumasy są kiepskie  w tych samochodach. Często wydają takie dźwięki jakie opisujesz już po przebiegu 60kkm. można z tym jeździć bez obaw. Być może w twoim przypadku dwumasy już nie ma a odzywa się łożysko wyciskowe.

 

Właśnie też obstawiam "ożysko" albo coś z olejem.

Dwumas to by bardziej terkotał

Jeździć może i można, ale tu bardziej chodzi że ja jestem pedantem i wolałbym żeby tak nie harczało ;)

 

Jak fura przyjechała do polski to miała 260tys nalotu (prywatny import przez poprzednika z holandi od pierwszego właściciela) więc myślę że przebieg nie skręcony. Tam też przy chyba 220 miała zrobione luzy, potem już u nas przy 265 miała zrobione kolejny raz luzy + głowice itp, a za chwilę ja ją przechwyciłem i po pół roku zrobiłem rozrząd z pompą

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, don-legaś napisał:

Dwumas to by bardziej terkotał

U mnie po za ćwierkaniem ,żadnych innych objawów nie było. Jak masz zamiar kiedyś robić wywal dwu mas jak jeszcze go masz i załóż jedno masowe koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny objaw a nasilił się po zimie.Dodatkowo u mnie,okazało się ze łatwo je zdiagnozować.Może być to rolka napinajaca pasek klimatyzacji.Wystarczy zdemontowac sam pasek, lub chwilowo go naciągnąć.Koszt wymiany rolki to ok. 100 zł brutto i po temacie niepokojacych odgłosów

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny objaw a nasilił się po zimie.Dodatkowo u mnie,okazało się ze łatwo je zdiagnozować.Może być to rolka napinajaca pasek klimatyzacji.Wystarczy zdemontowac sam pasek, lub chwilowo go naciągnąć.Koszt wymiany rolki to ok. 100 zł brutto i po temacie niepokojacych odgłosów

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka



I nasilało by się po wciśnięciu sprzęgła? Chyba że jakaś pompka mocniej pompuje i cały układ dostaje po tyłku i odzywa się na rolce.
Paski wymieniałem, dodatkową tą śrubę do regulacji bo urwałem. Może za mocno ten pasek naciągnąłem?
Jutro postaram się nagrać

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paski wymienione ale rolka pewno nie żeby nie robić niepotrzebnych kosztów, zdejmij paski od klimy i alternatora, po czym odpal samochód- tu może potwierdzi się moja teoria...oby, bo inwestycja mała.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paski wymienione ale rolka pewno nie żeby nie robić niepotrzebnych kosztów, zdejmij paski od klimy i alternatora, po czym odpal samochód- tu może potwierdzi się moja teoria...oby, bo inwestycja mała.

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka



No rolka nie...po co wymieniać jak była gites ;)
Coś pomyślę przez weekend. Zdjąć paski to 5 minut roboty na dwa klucze :)

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka



Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Wrzuciłem filmik nagrany rano jak zimny. Silnik na tym filmie słychać jakby miał sie zaraz rozklekotać :) w rzeczywistości pracuje bardzo aksamitnie tylko te rzężenie...
Najbardziej jest uciążliwe jak delikatnie się muska pedał

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

miałem podobny objaw w swoim Forku (SG 2.0 NA "polift") nawet polożenie stopy na sprzęgle "wyłączało" swiergotanie/piszczenie, wymiana łożyska oporowego i sprzęgła usunęło problem - przebieg ok. 280k km

 

a tak BTW do dziś byłem przekonany, że dwumasy to tylko w Dieslach ?

Edytowane przez miroman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

miałem podobny objaw w swoim Forku (SG 2.0 NA "polift") nawet polożenie stopy na sprzęgle "wyłączało" swiergotanie/piszczenie, wymiana łożyska oporowego i sprzęgła usunęło problem - przebieg ok. 280k km

 

a tak BTW do dziś byłem przekonany, że dwumasy to tylko w Dieslach ?

Tylko u mnie właśnie położenie stopy włącza świergotanie

W dzisiejszych czasach większośc aut, również benzynowych, posiada dwumasy, wymysł szatana

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, don-legaś napisał:

Tylko u mnie właśnie położenie stopy włącza świergotanie

W dzisiejszych czasach większośc aut, również benzynowych, posiada dwumasy, wymysł szatana

 

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 Człowiek uczy się całe życie :) w moim Forku na szczęście nie ma tego "szatańskiego wynalazku" 

Edytowane przez miroman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj zasięgnąłem konsultacji zaprzyjaźnionego śpeca...niewiem po co bo teraz będe myślał i nasłuchiwał...

Otóż stwierdził bez zająknięcia że łożysko oporowe, po czym dodał, że najlepiej zrobić całe sprzęgło bo w docisku mogą już być ślady po łożysku, a co za tym idzie może wyjść jeszcze zamach...

Ja pierdziele, urlop i wyjazd za miesiąc i człowiek teraz myśli czy wytrzyma to ze 3 miechy. Wyczerpałem limit hajsu, na ten kwartał, pakowania w samochód (wpakowałem już ponad trójaka od stycznia, rozrząd, hamulce, oleje, opony)

 

Jaki może być objaw coraz gorzej pracującego łożyska?

Wszystko działa idalnie, tylko brzęczy

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świergocze ci zapewne umierający dwumas jak sugerowali już na początku, w Subaru nie rozpadają się tak jak w dieslach i nie usłyszysz terkotania.   Najracjonalniejszym rozwiązaniem pod względem kosztów i dalszej eksploatacji  jest konwersja na jednomas.

 

Jeśli po naciśnięciu lekkim na pedał nie cichnie  to nie łożysko oporowe.

 

Paski pościągałeś  więc już wiesz że to nie z osprzętu.

 

Jeśli chcesz się upewnić  to zaciągnij ręczny i spróbuj delikatnie ruszać powoli odpuszczając pedał sprzęgła. Koła będą zablokowane więc będzie opór, wówczas odgłos świergotania z dwumasy powinien być jeszcze głośniejszy.

 

Możesz tak jeździć z ćwierkającym (wiele legasi jeździ i ich użytkownicy nie zwracają na to uwagi) ale  nigdy nie wiesz kiedy wyzionie ducha, jak się rozleci to  masz auto unieruchomione co wiąże się ze sporymi kosztami, większymi im dalej od domu.

 

Jeśli planujesz urlop za granicą to tym bardziej wymień, bo tam nikt Ci konwersji nie zaproponuje, dostaniesz rachunkiem za nowy  dwumas ze sprzęgłem i będzie płacz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świergocze ci zapewne umierający dwumas jak sugerowali już na początku, w Subaru nie rozpadają się tak jak w dieslach i nie usłyszysz terkotania.   Najracjonalniejszym rozwiązaniem pod względem kosztów i dalszej eksploatacji  jest konwersja na jednomas.
 
Jeśli po naciśnięciu lekkim na pedał nie cichnie  to nie łożysko oporowe.
 
Paski pościągałeś  więc już wiesz że to nie z osprzętu.
 
Jeśli chcesz się upewnić  to zaciągnij ręczny i spróbuj delikatnie ruszać powoli odpuszczając pedał sprzęgła. Koła będą zablokowane więc będzie opór, wówczas odgłos świergotania z dwumasy powinien być jeszcze głośniejszy.
 
Możesz tak jeździć z ćwierkającym (wiele legasi jeździ i ich użytkownicy nie zwracają na to uwagi) ale  nigdy nie wiesz kiedy wyzionie ducha, jak się rozleci to  masz auto unieruchomione co wiąże się ze sporymi kosztami, większymi im dalej od domu.
 
Jeśli planujesz urlop za granicą to tym bardziej wymień, bo tam nikt Ci konwersji nie zaproponuje, dostaniesz rachunkiem za nowy  dwumas ze sprzęgłem i będzie płacz.
 


Po pierwsze, niewiem dokładnie jakie ktoś sprzęgło założył...być może, jak mówisz, mam dwumas, bo auto od holendra i robione ciągle w aso. Ale już powinno być z raz wymienione przy takim przebiegu (tak mi się wydaje)
Po drugie, zasięgnąłem porady u człowieka, który naprawia auta od 25 lat i ma własny biznes, sam zajmuje się tylko "grubymi" naprawami, typu silniki, skrzynie. Ale właśnie podpowiedział że najlepiej zrobić wszystko, żeby dwa razy nie rozbierać.
Po trzecie, rzęzi tylko jak jest silnik zimny, po nocy. Jak tylko złapie minimalnie temperature, wszystko brzmi perfekto, żadnych dziwnych dźwięków. Dwumas by chyba cały czas hałasował??

Ale masz rację, jutro rano ruszam do pracy, więc z rana w garażu będe ruszał na zaciągniętym ręcznym

A może to jakieś łożysko w skrzyni??

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzęt sprzęgła ma kilka punktów, gdzie może pojawić się taki dźwięk. Nie koniecznie wiąże się on z jakąś wielką awarią. Na wierzchu masz wysprzęglik i punkt styku jego trzpienia z łapą, którą popycha. Co prawda mój Forek, to już inna epoka, ale miałem podobne objawy w tym miejscu.

Wg. mnie wszystko wskazuje na właśnie taki punkt. Łożysko oporowe szumi, a potem huczy, ale czy ćwierka? Taki dźwięk jest typowy dla punktowego styku dwóch metalowych powierzchni niekoniecznie wirujących. Wystarczy, że przesuwają się one względem siebie o ułamek milimetra na skutek drgań silnika. Ustanie tego dźwięku po zagrzaniu się silnika na to właśnie by wskazywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzęt sprzęgła ma kilka punktów, gdzie może pojawić się taki dźwięk. Nie koniecznie wiąże się on z jakąś wielką awarią. Na wierzchu masz wysprzęglik i punkt styku jego trzpienia z łapą, którą popycha. Co prawda mój Forek, to już inna epoka, ale miałem podobne objawy w tym miejscu.
Wg. mnie wszystko wskazuje na właśnie taki punkt. Łożysko oporowe szumi, a potem huczy, ale czy ćwierka? Taki dźwięk jest typowy dla punktowego styku dwóch metalowych powierzchni niekoniecznie wirujących. Wystarczy, że przesuwają się one względem siebie o ułamek milimetra na skutek drgań silnika. Ustanie tego dźwięku po zagrzaniu się silnika na to właśnie by wskazywało.


Też od początku myślałem, że to może być połączenie pedału z pompką sprzęgła, ale nie pisałem żeby nie wyjść na głupka...
Tylko jak idzie to sprawdzić czy trzeba pompę ściągać?
Dodam, że dosyć często, w ostatniej fazie wciśnięcia pedału, ten jakby o coś delikatnie haczył, albo piszczy jakby smarowania nie miał. Poza tym wciska się płynnie
Rano sprawdziłem, tak jak kolega wyżej radził, żeby na ręcznym ruszać i żadnego zwiększającego się hałasu, mało tego, chciał ostro ruszać, wiec sprzęgło dobrze klei ;)

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W  Foresterze  nie ma dwumasu w Legacy jest.  Dźwięk na styku łapy z wysprzeglikiem znika  po lekkim naciśnięciu na pedał sprzęgła i jest prosty do zdiagnozowania.

 

To ile lat ktoś prowadzi warsztat nie ma takiego znaczenia jeśli nie zna niuansów związanych z daną marką  a każda takowe posiada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.05.2017 o 11:07, don-legaś napisał:

Też od początku myślałem, że to może być połączenie pedału z pompką sprzęgła

Raczej nie pedał z pompką (choć w teorii może być  )ale łapa sprzegła z wysprzęglikiem. Jeśli dźwięki są na postoju to możesz łapę złapać łapą i wyczujesz/uciszysz to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie pedał z pompką (choć w teorii może być  )ale łapa sprzegła z wysprzęglikiem. Jeśli dźwięki są na postoju to możesz łapę złapać łapą i wyczujesz/uciszysz to.

A jak się do niej dobrać? Może głupie pytanie, ale nie znam tak dobrze tej marki jeszcze :)

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwierasz maskę i na skrzyni  (lub silniku bo były chyba takie wykonania )  pi-oko centralnie  w komorze silnika jest mały wysprzęglik -(dochodzi do niego przewód hydrauliczny) i  on naciska na łapę sprzęgła. No chyba ,ze masz sprzęgło na linkę , ale jak piszesz o pompce to hydrauliczne. MOże ktoś pokopałby w pedał i zobaczysz pod maską co się rusza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwierasz maskę i na skrzyni  (lub silniku bo były chyba takie wykonania )  pi-oko centralnie  w komorze silnika jest mały wysprzęglik -(dochodzi do niego przewód hydrauliczny) i  on naciska na łapę sprzęgła. No chyba ,ze masz sprzęgło na linkę , ale jak piszesz o pompce to hydrauliczne. MOże ktoś pokopałby w pedał i zobaczysz pod maską co się rusza.


To w wolnej chwile sobie popatrze.
Zbiorniczek jest razem z pompą która przymocowana jest do grodzi (w mondeo było to troche inaczej :D)

Wysłane z NOKIA 6310 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...