Grzesiek - San Diego Opublikowano 10 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2022 Hejka, właśnie trafiłem na ten post o Ascent. Od 2 miesięcy jestem posiadaczem Ascenta w wersji Limited. Leasinguje go w Carlsbad, CA jako zamiennik za mojego Pathfindera 2019. Ciekawe są te przeróbki, zamierzam go wykupić po leasingu i zabrać do PL na mie nie przesiedlenia za 3 lata. Mamy też w rodzinie Forester 2019, właśnie wykupiłem po leasingu. Jeśli macie jakieś pytania odnośnie Ascenta to postaram się odpowiedzieć. Autko super, bardzo żwawe, pomimo CVT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 13 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2022 Początkowo na forach w USA było dużo narzekania na złe działanie CVT. Jak to jest z obecnymi modelami, są jakieś problemy, jakieś akcje serwisowe skrzyni, czy softu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orm Opublikowano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2023 (edytowane) del Edytowane 13 Stycznia 2023 przez orm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelpodroznik Opublikowano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2023 Cześć i dzień dobry wszystkim Planuję dołączyć do społeczności Subaru i aktualnie poszukuję swojego auta Myślałem nad Foresterem, ale jakiś chyba jednak mały (obecnie jeżdżę Lancia Voyager - jak Chrysler Town&Go) - więc praktycznie autobusem Oglądałem w salonie i Forestera i Outbacka i jednak Outback wygodniejszy (lepszy fotel, nie taki krótki jak w Foresterze) no i lepszy silnik. Boję się, że w Forester przez normy jest słabo na autostradzie. Jednak w Outback jest niższy i ma taki mały szyberdach... ostatnio powiedziałem sobie, że chcę mieć duży szyberdach, najlepiej w ogóle panoramiczny I tak trafiłem na Ascent - co prawda tylko z usa, no ale... jak się Wam jeździ Ascentem? U mnie rodzina 2+2 (obecnie 4 i 6 lat..), a fotel kapitańskie w drugim rzędzie super sprawują się pod foteliki. No i z tyłu zawsze mnóstwo miejsca na bagaż. A jak trzeba to i dziadka można zabrać na wyjazd do 3-ciego rzędu Dobrego dnia! Paweł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechuorzech Opublikowano 27 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2023 (edytowane) @Gelek @ejber Koledzy, a jak z materiałami eksploatacyjnymi: filtry, klocki, tarcze, itp.? Gdzie się zaopatrujecie? Serwisy nie patrzą krzywo, że to tylko USDM? I jak z ubezpieczeniem, żadna porównywarka go nie łapie, tylko indywidualne wyceny? Edytowane 28 Lutego 2023 przez lechuorzech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmit Opublikowano 3 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2023 (edytowane) W dniu 27.02.2023 o 14:05, lechuorzech napisał(a): jak z materiałami eksploatacyjnymi: filtry, klocki, tarcze, itp.? Gdzie się zaopatrujecie? Serwisy nie patrzą krzywo, że to tylko USDM? I jak z ubezpieczeniem, żadna porównywarka go nie łapie, tylko indywidualne wyceny? Wymieniałem w Ascencie piastę z łożyskiem i okazało się, że wiele części ma odpowiedniki w wersjach EU Forestera lub Outbacka, mimo braku krosowania w numerach. Części produkowane w USA dla pojazdów z US i CAN mają inne numery niż dla pojazdów z EU produkowane w Japonii a są takie same poza pochodzeniem. Przynajmniej do tej pory zauważyłem taką zależność. Oryginalne filtry bez problemu są dostępne w Polsce i mam wrażenie, że szybciej kupimy poza ASO, a szkoda. Z tarczami był problem, lecz może się coś zmieniło. Ubezpieczenia tylko PZU i Warta, wycena robiona z KOSMOSU. Po roku wartość może spaść o 30%. Wyceniają na podstawie OLX i Otomoto bez względu na rocznik, wyposażenie i przebieg . Nie ma to jak "profesjonalne" podejście. Dla realnej wartości pozostaje rzeczoznawca po stronie właściciela. Edytowane 23 Marca 2023 przez kosmit 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob C Opublikowano 6 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 W dniu 9.12.2022 o 20:46, Grzesiek - San Diego napisał(a): Hejka, właśnie trafiłem na ten post o Ascent. Od 2 miesięcy jestem posiadaczem Ascenta w wersji Limited. Leasinguje go w Carlsbad, CA jako zamiennik za mojego Pathfindera 2019. Ciekawe są te przeróbki, zamierzam go wykupić po leasingu i zabrać do PL na mie nie przesiedlenia za 3 lata. Mamy też w rodzinie Forester 2019, właśnie wykupiłem po leasingu. Jeśli macie jakieś pytania odnośnie Ascenta to postaram się odpowiedzieć. Autko super, bardzo żwawe, pomimo CVT. Przy 7tys mil możesz mieć problem z przednimi tarczami hamulcowymi(wadliwa konstrukcja) a z sypiąca się skrzynia już dzwonił do Ciebie dealer czy jeszcze nie?? Mojemu koledze tak wymienili skrzynie, ze teraz jeździć się nie da. Oby Twój był lepszy niż opisuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 10 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2023 W dniu 6.05.2023 o 15:11, Rob C napisał(a): a z sypiąca się skrzynia już dzwonił do Ciebie dealer czy jeszcze nie?? Mojemu koledze tak wymienili skrzynie, ze teraz jeździć się nie da. Co znaczy, że "jeździć się nie da"? Wymienili na gorszą skrzynię, czy z gorszym oprogramowaniem? Który rocznik Ascenta ma ten kolega? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob C Opublikowano 11 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2023 (edytowane) 37 minut temu, Kambol napisał(a): Co znaczy, że "jeździć się nie da"? Wymienili na gorszą skrzynię, czy z gorszym oprogramowaniem? Który rocznik Ascenta ma ten kolega? Miał dobrą skrzynie ale zadzwonili, że coś złego się dzieje z tymi skrzyniami i musi przyjechać. Wymienili ale najwyraźniej na używana lub wadliwa, auto szarpie i trzęsie się całe. Pojechał później opieprzył i czekają niby na nowa. Tarcze wymieniali mu 2 razy i po kilku tys mil znowu było bicie. Jego Ascent to 2020r Ja dealerom generalnie nie wierzę, jeżdżę tylko na wymianę oleju(te 3 pierwsze darmowe, żeby w carfax było). Ja też wymieniłem 2019 Pathfinder ale na 2022 Pathfinder Platinum. pozdrawiam kolegę ze słonecznej Californi z wietrznego miasta Edytowane 11 Maja 2023 przez Rob C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 11 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2023 23 godziny temu, Rob C napisał(a): Tarcze wymieniali mu 2 razy i po kilku tys mil znowu było bicie. Chyba stosowanie "zbyt oszczędnych" hamulców to problem wszystkich Subaru. Średnica montowanych tarcz nie nadąża za rosnąca masą kolejnych modeli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob C Opublikowano 12 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2023 40 minut temu, Kambol napisał(a): Chyba stosowanie "zbyt oszczędnych" hamulców to problem wszystkich Subaru. Średnica montowanych tarcz nie nadąża za rosnąca masą kolejnych modeli. Całkiem możliwe, za 3cim razem wymienił sam i ma święty spokoj. Ja osobiście we wszystkich autach stosuje EBC i nie narzekam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotras80 Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 Witam wszystkich serdecznie! Kolejny Ascent po długich i żmudnych przygotowaniach w okolicach Poznania i samym Poznaniu - TO MÓJ!!! Świetne auto, ale mam jeszcze jeden problem z klapą bagażnika - raz się otwiera automatycznie, a raz nie. Czy ktoś z Was może spotkał się z tym problemem w tym modelu lub jakimś innym? Jeżeli tak, proszę o pomoc, bo nawet serwis w Poznaniu nie może nic z tym zrobić, choć błąd widzą. W Polsce jest z tym problem... Pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2023 Może jest jakiś problem z kalibracją mechanizmu zamykania klapy? Tutaj jest wątek (z USA): https://www.ascentforums.com/threads/issue-power-rear-gate-wont-open.2805/ Cytat Couple of things to try. From the manual: Initialization of power rear gate If the power rear gate detects some abnormality while operating, an electronic chirp will sound and the power rear gate operation will be automatically stopped in either opening or closing position. In this case, the system needs to be initialized in the following order to restart the function properly. If the power rear gate is closed Keep pressing the rear gate opener switch until it unlocked and lift up the reargate. Pull down the rear gate until it starts to close automatically. The system will be initialized once the gate is fully closed. Operate the power rear gate and check that the function operates properly. Pull down the rear gate until it starts to close automatically. The system will be initialized once the gate is fully closed. Operate the power rear gate and check that the function operates properly. or. Pull and replace fuse #14 to reset the TG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotras80 Opublikowano 30 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2023 Dziękuję za wskazówki. Spróbuję podziałać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmit Opublikowano 13 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2023 (edytowane) W dniu 29.05.2023 o 21:20, Piotras80 napisał(a): Witam wszystkich serdecznie! Kolejny Ascent po długich i żmudnych przygotowaniach w okolicach Poznania i samym Poznaniu - TO MÓJ!!! Świetne auto, ale mam jeszcze jeden problem z klapą bagażnika - raz się otwiera automatycznie, a raz nie. Czy ktoś z Was może spotkał się z tym problemem w tym modelu lub jakimś innym? Jeżeli tak, proszę o pomoc, bo nawet serwis w Poznaniu nie może nic z tym zrobić, choć błąd widzą. W Polsce jest z tym problem... Pozdrawiam, Piotr Witamy serdecznie . Wygląda na to że w okolicach Poznania są już trzy sztuki. Można zrobić Ascent spot . Klapa nie chce Ci się otworzyć po wyłączeniu zapłonu czy przy włączonym silniku? Edytowane 13 Czerwca 2023 przez kosmit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotras80 Opublikowano 13 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2023 2 minuty temu, kosmit napisał(a): Witamy serdecznie . Wygląda na to że w okolicach Poznania są już trzy sztuki. Klapa nie chce Ci się otworzyć po wyłączeniu zapłonu czy przy włączonym silniku? Dziękuję I tak, i tak. Czasami przy wyłączonym jeszcze zadziała, ale teraz już rzadko Próbowałem zrobić to, co opisał mi "aflinta", bo to jest dokładnie ten problem, ale niestety nie działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmit Opublikowano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2023 W dniu 13.06.2023 o 22:10, Piotras80 napisał(a): Dziękuję I tak, i tak. Czasami przy wyłączonym jeszcze zadziała, ale teraz już rzadko Próbowałem zrobić to, co opisał mi "aflinta", bo to jest dokładnie ten problem, ale niestety nie działa... blokada drzwi jest otwarta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotras80 Opublikowano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2023 25 minut temu, kosmit napisał(a): blokada drzwi jest otwarta? Przepraszam, ale nie rozumiem? Samochód jest otwarty i awaryjnie otwieram klapę przez długie naciśnięcie przycisku z tyłu na klapie, bo inaczej nie można jej otworzyć. Po odblokowaniu klapy unoszę ją dość energicznie do góry - można powiedzieć - na siłę i z reguły załącza się już automat (elektryka). Potem zamykam klapę już przyciskiem (dowolnym - na pilocie, przy kokpicie i na klapie ale od wewnątrz. Energicznie, bo jak delikatnie unosi się klapę do góry, to w ogóle elektryka nie zadziała. Robiłem to przy łączony i wyłączonym silniku - nie ma żadnej różnicy. Próbowałem to zrobić zgodnie z instrukcją od "aflint'y", czyli i w górę i w dół, ale nie pomogło. Że tak powiem, załapie na chwilę i potem jest tak, jak było... Teraz zauważyłem, że jeszcze była informacja od "aflint'y", że można wyciągnąć bezpiecznik, ale nie wiem który to jest? Musiałbym mieć jakiś schemat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmit Opublikowano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2023 Godzinę temu, Piotras80 napisał(a): Przepraszam, ale nie rozumiem? Na początku użytkowania myślałem, że mam problem z klapą, bo nie wyłączając silnika wysiadałem i chciałem ją otworzyć ale pikała. Otwierając drzwi kierowcy blokada pozostałych i klapy pozostaje aktywna i klapa się nie otwiera. Godzinę temu, Piotras80 napisał(a): Teraz zauważyłem, że jeszcze była informacja od "aflint'y", że można wyciągnąć bezpiecznik, ale nie wiem który to jest? Musiałbym mieć jakiś schemat... Na stornie Subaru Canada można wykupić abonament na dostęp do całej instrukcji serwisowej każdego Subaru z rynku USA/CAN (po VINie). Wybrałem najkrótszy okres i zdążyłem pobrać chyba wszystkie schematy i jeszcze kilka innych dokumentów dla Ascenta 2020 Premier (CAN). Spróbuję poszukać tego bezpiecznika nr 14 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmit Opublikowano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2023 (edytowane) 1 godzinę temu, Piotras80 napisał(a): Musiałbym mieć jakiś schemat... Proszę bardzo . W załączeniu masz obydwie skrzynki bezpieczników. Ciekawe, że w samych skrzynkach bezpieczniki nie są ponumerowane . Bezpiecznik No. 14 TG powinien być w kabinie. Dodatkowo przesyłam PDF z całym działem dotyczącym POWER REAR GATE SYSTEM. Mam nadzieję, że się to przyda POWER REAR GATE SYSTEM (PRG).pdf Edytowane 17 Czerwca 2023 przez kosmit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotras80 Opublikowano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2023 10 minut temu, kosmit napisał(a): Na początku użytkowania myślałem, że mam problem z klapą, bo nie wyłączając silnika wysiadałem i chciałem ją otworzyć ale pikała. Otwierając drzwi kierowcy blokada pozostałych i klapy pozostaje aktywna i klapa się nie otwiera. Na stornie Subaru Canada można wykupić abonament na dostęp do całej instrukcji serwisowej każdego Subaru z rynku USA/CAN (po VINie). Wybrałem najkrótszy okres i zdążyłem pobrać chyba wszystkie schematy i jeszcze kilka innych dokumentów dla Ascenta 2020 Premier (CAN). Spróbuję poszukać tego bezpiecznika nr 14 . Też tak mam, że pika, ale niestety cały czas, niezależnie od tego, czy silnik jest włączony czy wyłączony... Chociaż słyszałem o tym, że przy zapalonym silniku, ogólnie klapa nie powinna się otworzyć, tylko przy wyłączonym. Niestety u mnie dzieje się to i na włączonym i na wyłączonym - nie ma żadnej różnicy, a po naciśnięciu dowolnego przycisku otwierania klapy, właśnie pika szybko 3 razy. Natomiast, jak czasami się otworzy, to już wiem kiedy, bo wtedy piknie 2 razy wolno... Natomiast dostęp do instrukcji mam, ale może to nie instrukcja serwisowa, tylko pojazdu ogólna i udostępniam wszystkim "formułowiczom", jeżeli nie macie: https://www.instrukcjaobslugipdf.pl/subaru/ascent-2021/instrukcja?p=219 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotras80 Opublikowano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2023 2 minuty temu, kosmit napisał(a): Proszę bardzo . W załączeniu masz obydwie skrzynki bezpieczników. Ciekawe, że w samych skrzynkach bezpieczniki nie są ponumerowane . Bezpiecznik No. 14 TG powinien być w kabinie. Dodatkowo przesyłam PDF z całym działem dotyczącym POWER REAR GATE SYSTEM. Mam nadzieję, że się to przyda Dzięki serdeczne... Niestety obawiam się, że będzie tak, jak z akumulatorem, bo do tego też doszedłem, ale zapomniałem wspomnieć... Jak rozłączę klemę na akumulatorze, to po jakimś czasie błąd znika i zazwyczaj mogę otworzyć kalpę przyciskiem. Zazwyczaj, bo czasami nawet to nie pomaga. Do czasu aż nie wiedziałem, że długim naciśnięciem przycisku z tyłu klapy można ją otworzyć mechanicznie, tylko rozłączanie na akumulatorze pomagało, ale niestety czasami za którymś dopiero razem. Raz czekałem chwilę, innym razem parę minut itd. Nie było żadnej reguły... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotras80 Opublikowano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2023 8 minut temu, kosmit napisał(a): Dodatkowo przesyłam PDF z całym działem dotyczącym POWER REAR GATE SYSTEM. Teraz rzuciłem okiem na tą instrukcję, co przesłałeś... faktycznie, to jakaś inna instrukcja, niż ja znalazłem... Muszę poczytać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmit Opublikowano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2023 2 minuty temu, Piotras80 napisał(a): a po naciśnięciu dowolnego przycisku otwierania klapy, właśnie pika szybko 3 razy. u mnie to się czasami pojawiało w przypadku rozładowanego akumulatora i odpaleniu na ostatkach prądu lub ze startera. Po odłączeniu AKU/resecie wszystko wracał od normy. Niestety część Ascentów ma problem z dużym poborem prądu podczas spoczynku (~300mA). Podobno odpowiada za to błąd w sofcie sterownika tylnej klapy. To jest długi temat, "zamiatany pod dywan" przez Subaru America. Jednak po wielu pozwach w tym zbiorowych, przynajmniej w Kanadzie zrobili akcje zwrotu kosztów akumulatorów, starterów a nawet kosztów hoteli w przypadku awarii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kosmit Opublikowano 17 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2023 2 minuty temu, Piotras80 napisał(a): faktycznie, to jakaś inna instrukcja, niż ja znalazłem... to są instrukcje dla ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się