baldbadass Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 witajcie jeszcze co prawda swoją Subaryną się nie pochwaliłem na forum (wszystko w swoim czasie) ale mam jeden problem, który trochę mnie nurtuje i zanim pojadę do mechanika chciałbym zasięgnąć Waszej opinii otóż w moim Legacy nie działa ogrzewanie :/ temperatura ustawiona na 29 stopni a leci zimne powietrze... pytanie jest następującej treści - czy to nagrzewnica czy może być to coś innego? jak wymieniałem rozrząd to mechanik powiedział mi żebym spróbował przepłukać nagrzewnicę gorącym sprężonym strumieniem wody (?) ale jakoś nie jestem przekonany... może ktoś miał podobny problem i coś podpowie z góry dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 a silniki od sterowania klapkami działają ? bo to też może być przyczyną braku ogrzewania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 Zapowietrzona nagrzewnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baldbadass Opublikowano 13 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 a silniki od sterowania klapkami działają ? bo to też może być przyczyną braku ogrzewania. nie mam pojęcia... jak to sprawdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STRAZAK Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 a silniki od sterowania klapkami działają ? bo to też może być przyczyną braku ogrzewania. nie mam pojęcia... jak to sprawdzić? wymontować schowek i sprawdzić zmieniając temperaturę będzie widać czy klapka mieszacza się otwiera czy zamyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 (edytowane) Albo bez demontażu- na wyłączonym silniku (kluczyki przekrecone) zmieniasz temp i kierunek nadmuchu- silniczki słychać. Tyle że uslyszysz czy silnik pracuje a nie wiesz czy nie spadło z niego ciegno. I drugie- temp min masz chyba 16 czy 17 stopni także poniżej tej temp w kabinie masz zawsze ustawione na klapkach grzanie Tapataknięte Edytowane 13 Grudnia 2016 przez recki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_zf2003 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 Albo bez demontażu- na wyłączonym silniku (kluczyki przekrecone) zmieniasz temp i kierunek nadmuchu- silniczki słychać. Tyle że uslyszysz czy silnik pracuje a nie wiesz czy nie spadło z niego ciegno. I drugie- temp min masz chyba 16 czy 17 stopni także poniżej tej temp w kabinie masz zawsze ustawione na klapkach grzanie Tapataknięte Wlasnie mialem o to zapytac. Troche sie nipokoilem o moja klime, bo ostatnio zauwazylem, ze jak mam ustawiona temperature na np 18 stopni to z nawiewow idzie cieple powietrze. Dopiero jak ustawiam na min (16 stopni) to zaczyna chlodzic. Robilem to jako testy, bo zauwazylem to jakis misiac temu jak bylo chlodno. Latem klima na 100% dzialala. Wrzesien opazdziernik w zasadzie nie bylo co chlodzic a teraz zobaczylem przypadkiem ze tak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 Generalnie klimatronik działa tak że stara sie dojść do żądanej temperatury a czy będzie to robił klima czy grzaniem- jego sprawa. Ty możesz jedynie ręcznie wyłączyć możliwość chłodzenia klima i wtedy zimne powietrze ma temp zewn Tapataknięte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemowrc Opublikowano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 Generalnie klimatronik działa tak że stara sie dojść do żądanej temperatury a czy będzie to robił klima czy grzaniem- jego sprawa. Ty możesz jedynie ręcznie wyłączyć możliwość chłodzenia klima i wtedy zimne powietrze ma temp zewn Tapataknięte I dla tego, tak offtopowo, nie lubię klimatroników. Przy niższych temperaturach ciężko jest odparować szyby. Niby jest przycisk, który załącza nawiew tylko na szybę i włącza A/C ale w obecnych warunkach klima się nie załącza i dopóki nie dmuchnie ciepłym powietrzem szyba zaparowana pozostaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_zf2003 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Generalnie klimatronik działa tak że stara sie dojść do żądanej temperatury a czy będzie to robił klima czy grzaniem- jego sprawa. Ty możesz jedynie ręcznie wyłączyć możliwość chłodzenia klima i wtedy zimne powietrze ma temp zewn Tapataknięte I dla tego, tak offtopowo, nie lubię klimatroników. Przy niższych temperaturach ciężko jest odparować szyby. Niby jest przycisk, który załącza nawiew tylko na szybę i włącza A/C ale w obecnych warunkach klima się nie załącza i dopóki nie dmuchnie ciepłym powietrzem szyba zaparowana pozostaje. Sorry ze pociagne OT, ale nie zgodze sie zupelnie. Ostatnio mialem taki przypadek. Po malej imprezce odjezdzalem od kolegi spod domu. widocznosc 0 przez przednia szybe. Wlaczylem nawiew na przod i tak szybko odparowanej szyby w zyciu nie widzialem. To moje ktores tam auto z klimatronikiem, ale tu to bylo mistrzostwo. Nie wiem, moze 15 sek a moze i szybciej i sladu po parze na szybie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemowrc Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Generalnie klimatronik działa tak że stara sie dojść do żądanej temperatury a czy będzie to robił klima czy grzaniem- jego sprawa. Ty możesz jedynie ręcznie wyłączyć możliwość chłodzenia klima i wtedy zimne powietrze ma temp zewn Tapataknięte I dla tego, tak offtopowo, nie lubię klimatroników. Przy niższych temperaturach ciężko jest odparować szyby. Niby jest przycisk, który załącza nawiew tylko na szybę i włącza A/C ale w obecnych warunkach klima się nie załącza i dopóki nie dmuchnie ciepłym powietrzem szyba zaparowana pozostaje. Sorry ze pociagne OT, ale nie zgodze sie zupelnie. Ostatnio mialem taki przypadek. Po malej imprezce odjezdzalem od kolegi spod domu. widocznosc 0 przez przednia szybe. Wlaczylem nawiew na przod i tak szybko odparowanej szyby w zyciu nie widzialem. To moje ktores tam auto z klimatronikiem, ale tu to bylo mistrzostwo. Nie wiem, moze 15 sek a moze i szybciej i sladu po parze na szybie. No widzisz. U mnie tak odparowuje szybę jak są wyższe temperatury. Wtedy owszem w kilka sekund znika mgła z szyby, ale teraz zupełnie to nie działa. Wieczór jak z pracy wychodzę, to szyba robi się przejrzysta po kilku km dopiero, jak silnik się rozgrzeje troszkę. Az dziś poobserwuję czy klima się załącza w tym trybie, ale wydaje mi się, że nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_zf2003 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 U mnie przy zimnym silniku faktycznie klima wlacza sie dopiero po jakims czasie, ale tylko w trybie auto przy ustawionej temperaturze pow 18 stopni. Jak obnize temperature lub przejde na manual, to klime moge wlaczyc od razu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Hmmm a jak jest zimno, poniżej 0, to przecież para siadajaca na szybie odrazu zamarza i tworzy zamarznięta mgielke. Żeby toto zeszło to musi dmuchnac ciepłym przecież! A jak kolega odmraza przez klime to cienko to idzie! A odmrazanie z ac jest tylko skuteczne przy dodatniej temp szyby! Ją przy ujemnych robię tak że włączam odszranianie i odrazy wylaczam ac. Dzięki temu mam nawiew tylko na szybę, temp oczywiście na maks Tapataknięte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_zf2003 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 Przeciez klima moze rowniez dmuchac cieplym. Ja wlaczam klime (AC sie swieci) ustawiam na maxa nawiew na przednia szybe i kilkanascie sekund i pary nie ma. Temperatura zwykle nie ma znaczenia (ok 20stopni). Oczywiscie odmrazanie szyby to inna sprawa i tu tak szybko to nie zadziala. Ale pary na szybie nawet w mrozach nie mialem nigdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 A ją miałem nawet dzisiaj rano. I nie z wilgoci w aucie bo pojawia sie po kilku minutach od wsiadniecia ale tylko przy mocno ujemnej temp na zewnątrz i zimnej szybie (calonocny postój na mrozie). Chyba że ja mam jakiś szronowy huh? Z innej beczki- jak u was działa odmrazanie wycieraczki? Ten guzik przy lewym kolanie z ikonka przedniej szyby? Bo chyba mam coś z tym nie za teges bo działania nie widzę a zdajesie powinno to grzac dol przedniej szyby? Tapataknięte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bullet Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 (edytowane) Podłączę się pod temat. Ciepły nadmuch zniknął. Zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym brakowało płynu dolałem. Próbowałem odpowietrzyć układ, w chłodnicy płynu full. Jednym z objawów jest bardzo późne załączanie się gazu (sekwencja). Do tego chłodnica jest tylko ciepła, górny wąż również, a dolny zimny. Dodam tylko, że wskaźnik temp pokazuje odpowiednią temperaturę (w środku skali). Ktoś coś poradzi? Czy od razu do speca? Edytowane 2 Stycznia 2017 przez bullet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szampon Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Podłączę się pod temat. Ciepły nadmuch zniknął. Zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym brakowało płynu dolałem. Próbowałem odpowietrzyć układ, w chłodnicy płynu full. Jednym z objawów jest bardzo późne załączanie się gazu (sekwencja). Do tego chłodnica jest tylko ciepła, górny wąż również, a dolny zimny. Dodam tylko, że wskaźnik temp pokazuje odpowiednią temperaturę (w środku skali). Ktoś coś poradzi? Czy od razu do speca? Jak długo się nagrzewa? Termostat do sprawdzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bullet Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Podłączę się pod temat. Ciepły nadmuch zniknął. Zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym brakowało płynu dolałem. Próbowałem odpowietrzyć układ, w chłodnicy płynu full. Jednym z objawów jest bardzo późne załączanie się gazu (sekwencja). Do tego chłodnica jest tylko ciepła, górny wąż również, a dolny zimny. Dodam tylko, że wskaźnik temp pokazuje odpowiednią temperaturę (w środku skali). Ktoś coś poradzi? Czy od razu do speca? Jak długo się nagrzewa? Termostat do sprawdzenia Długo, dłużej niż zwykle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szampon Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 I po tym nagrzaniu, nawet długim ciepła nic a nic? Długie nagrzewanie to raczej termostat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bullet Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 I po tym nagrzaniu, nawet długim ciepła nic a nic? Długie nagrzewanie to raczej termostat. Ani nic... Próbowałem nawet się nim przejechać, rozhulać go, ale nic. Dalej wieje letnio. Temperatura też nie wpada na czerwone. A gaz to się baaardzo późno załącza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szampon Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 I po tym nagrzaniu, nawet długim ciepła nic a nic? Długie nagrzewanie to raczej termostat.Ani nic... Próbowałem nawet się nim przejechać, rozhulać go, ale nic. Dalej wieje letnio. Temperatura też nie wpada na czerwone. A gaz to się baaardzo późno załącza.Sprawdź termostat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 W razie wątpliwości - przejedź się gdzieś intensywnie po autostradzie z kilkoma mocnymi przyśpieszeniami i dużą prędkością przez jakieś 15km. Jeśli po zjechaniu i zwolnieniu do "miejskiej" prędkości temperatura szybko wzrośnie i wywali płyn, to ...drżyjcie narody. Ale pewnie to termostat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bullet Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Termostat ok. Chyba źle odpowietrzyłem, rada Kambola, byłaby tu najlepsza, po paronastu km ogrzewanie zaskoczylo i jakby wszystko wróciło do normy, jak zmierzałem do warsztatu. Tam zdiagnozowano mikrowycieki płynu przy opaskach. UPG jest w porządku (m. in. test CO2). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tt5 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Jeżeli to możliwe to podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego. U mnie ogrzewanie działa dobrze, klaplki chodzą - włączają lub wyłączają poszczególnie nawiewy itp. Problem polega na tym że na środkowej konsoli nawiewu z lewej leci ciepłe z prawej chłodne, to samo dotyczy się nawiewu na nogi. Ma ktoś jakiś pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Woźniak Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 W mojej Legacy tak jak u tt5, prawa strona ledwo grzeje - lewa bez zarzutu. Klapki pracują, mieszają nawiewami tzn. przy zmniejszeniu temperatury ewidentnie schładza się nawiew po ustawieniu na HI ledwo ciepły - przy aktualnych temperaturach na zewnątrz ( - 15) to dość uciążliwe. Doradźcie proszę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się