Skocz do zawartości

Impreza Blob Sti PPP PL


vtec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,
 
Znalazłem chwilę, od połowy maja, tj. dnia zakupu :)
Z pierwszym autem Subaru, jakim jest Tribeca, którą posiadam od 4 lat jeszcze nie zdążyłem się przedstawić.
 
Uprzednio autka z FWD, tj. Mondeo ST 220 oraz kolejno Focus Mk2 ST (300KM) oraz RS (360KM).
 
Wracając do tematu:
  • salon PL,
  • rocznik 2004,
  • jedyny rozsądny silnik, tj. 2.0T
  • jedyny słuszny kolor,
  • bez DCCD,
  • 2 właścicieli po 6 lat każdy z nich.
  • przebieg przy zakupie 108 kkm, aktualny 110 kkm.
  • pełen serwis w Subaru w Poznań, tona papierów, faktur, w tym zakupu auta oraz dodatkowych fruktów zaraz po zakupie.
Z dodatków (od nowości):
  • pakiet PPP, szczegóły do wyczytania w necie. Zgodnie z informacją z ulotki, auto w 2005 roku miało mieć 305 KM. Wykresów z tamtego okresu nie widziałem, auto na hamowaniu nie było.
  • zestaw audio JVC wraz z głośnikami, wygłuszeniem oraz tubą w bagażniku - daje zdrowo czadu :).
  • zestaw ECU Data Monitor (zamontowany w daszku na desce), który monitoruje prace kilkunastu parametrów silnika, w tym wskazuje najwyższe wartości niektórych z nich.
  • płyta pod silnikiem oraz druga pod skrzynią i wałem napędowym.

Auto w trakcie tych paru lat za poprzednich właścicieli miało kilka drobnych przygód, ale na wszystko mam zdjęcia, co również potwierdzał miernik lakieru. Wszystko naprawiane na oryginałach w Subaru.

 
Kilka dni po zakupie i przejechaniu odcinka 300km regeneracji wymagała maglownica, jak również uszczelnienie wycieków z silnika przy obu deklach zaworów, łożysko LP, plus kilka innych drobiazgów, które podczas sprzedaży sprzedający zataił, a osobiście zapewniał że wszystka gra i buczy, a ze względu na papier z serwisu z przeglądu sprzed kilku miesięcy uwierzyłem, sprawdziłem jedynie osobiście szczegółowo (płyty pod silnikiem skutecznie zaabsorbowały wycieki płynów) i nie jechałem na "serwis sprawdzający", gdyż była późna godzina, a z czasem również u mnie krucho. W tej sprawie jestem w sporze ze sprzedającym, sprawa w sądzie, zobaczymy jak się skończy w związku z tym proszę nie poruszać tego wątku w moim wątku ;).
 
Autkiem raz byłem na treningu w Ułęzu oraz w ostatni weekend na Adrealinie we włosach w Słomczynie. Nie ma porównania z FWD. Męczyły mnie auta FWD na mokrej i śliskiej nawierzchni, przy takiej pogodzie nie chciało mi się ich nawet wyprowadzać z garażu ...
 
Co wymaga "pracy":
  • stabilizer assembly - outer, gdyż obie przednie szyby są troszkę porysowane (done)
  • pojawiająca się rdza na klapie (done)
  • zajrzenie przy okazji jw. pod plastik na tylnych błotnikach (done)
  • ze dwie wgniotki do wyciągnięcia (done)
  • łuszczący się lakier (2 cm2) na jednych ze drzwi (done),
  • nowy program lub większe turbo i program, ale to nie prędko (done). 
Śnieg, mokra nawierzchnia = radość z jazdy :)
 
Zdjęcia z komórki, kiedyś wrzucę lepsze.
 

post-12894-0-41934500-1481191768_thumb.jpg

post-12894-0-88490700-1481191770_thumb.jpg

post-12894-0-18301300-1481191773_thumb.jpg

post-12894-0-81266000-1481191775_thumb.jpg

post-12894-0-79537800-1481191779_thumb.jpg

Edytowane przez vtec
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uprzednio autka z FWD, tj. Mondeo ST 220 oraz kolejno Focus Mk2 ST (300KM) oraz RS (360KM).

 

I jak Ci sie jezdzi STi w porownaniu do fordow? Zwlaszcza, jesli chodzi o frajde z jazdy, prowadzenie, osiagi? Na pewno jest niebo a ziemia, jesli chodzi o trakcje, ale jak poza tym?

Edytowane przez uxon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nic poza trakcją nie brakowało, także frajda jest lepsza i większy fun, niezależnie od pory roku. Dodatkowo zawiecha w Sti wydaje się bardziej "usportowiona".

Aspekty jw. wybadane na torze. Dla przykładu, ten sam tor i trasa, tyle że Focus ST na slicku, Sti na semislicku (mocno już zmęczonym) różnica w czasie 7s - jak dla mnie przepaść.

Oczywiście w Focusach dzwiek wydechu, jak i strzały z niego były zdecydowanie na plus w porównaniu do Sti, komfort jazdy również.

@tommyst sa tez tacy co poszli w druga strone ;-)

chyba decydował wyłącznie aspekt finansowy, innych motywów nie widzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@vtec No wlasnie nie do konca, chociaz $$$ nie bylo bez znaczenia.Szczegolnie ze rozpatrywalem 2.5T co wiemy czym ma szanse sie skonczyc... 

Poandto sam w zdaniu wyzej wymieniles jeszcze jeden - wazny - powod ;-)

 

Tak czy inaczej, fajna niebieska swinia. I oby bezawaryjna,

Edytowane przez bmarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może ktoś coś podpowie o co chodzi?

Auto jak jest zimne, podczas odpalania obroty silnika powoli (pierwszy raz coś takiego widzę, a miałem kilka aut - głównie Fordów ;) ) wchodzą na wysokość tzw. automatycznego ssania.

Nie jest to uciążliwe, ale chyba tak nie było wcześniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba normalne, u mnie wchodzi na max 1200 i powoli systematycznie spada do 900 po lekkim nagrzaniu.

W aucie sie cos zmienia? Jak sie użytkuje bestyje? ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba normalne, u mnie wchodzi na max 1200 i powoli systematycznie spada do 900 po lekkim nagrzaniu.

W aucie sie cos zmienia? Jak sie użytkuje bestyje? ☺

to że po rozgrzaniu opada, to jasne. bardziej interesowało mnie dochodzenie do tych 1200rpm. jak będzie się coś pogarszać będę dopytywał.

w aucie nic się nie zmienia, idzie jak szalony :).

aktualnie mam troszkę inne priorytety, autem zrobiłem ze 3kkm od maja ub. r., zobaczymy jak się sprawy potoczą, a jest parę złotych do wydania, poczynając od takiej prozaicznej sprawy jak opony czy ruda na klapie  ;)

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Poza tym słyszałem opinie (jak to opinie) iż brak DCCD to lepszy wybór.

 

W jakim sensie jeśli można wiedzieć?

 

a m.in. iż mniej elektroniki tym bardziej wymagające od kierowcy, poza tym jeden element mniej do naprawy jak coś ;).

PS. słyszałem również od wielu użytkowników aut z DCCD że praktycznie tego nie używają ...

STI lepsze od rs-a ?

pisałem już o tym. napęd 4x4 robi "robotę", a na nowego RSa mnie nie stać, poza tym szkoda by mi było jechać nim na tor potrenować. 

inną sprawą jest fakt, iż uwielbiam uślizgi tyłu.

a co najważniejsze nie ma problemu z ruszaniem spod świateł :)

jedynie co brakuje mi z RSa to dzwięk wydechu, bo po wyglądzie oba auta są uznawane za najładniejsze w swoim "modelu".

 

PS. wracając do tematu opon, aktualnie auto stoi na Potenzach RE070, jest sens kupować coś innego, tańszego np. Federale? Może jakaś inna opona w cenie nie przekraczającej ceny Potenzy?

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

mały update.

autko dostało letnie ogumienie, wymieniono oliwy.

w ubiegłym tygodniu auto odwiedziło GT4 w Ołtarzewie w celu poprawienia kresek. po połowie dnia kręcenia się na rolkach wyszło 305KM i niecałe 400Nm - bezpiecznie. wykres wrzuce jakoś w tygodniu.

plan na najbliższy czas to ogarnięcie blach, polecacie kogoś w okolicach Wawy (jak coś info na PW)?

mechanicznie jak na razie tip top.

Mam pytanko odnośnie blow'a Forga, ktoś go kiedyś rozkręcał i czyścił, bo nie wiem czy przypadkiem nie popuszcza mi powietrza przy pełnym boost-ie? Skręcony jest na kilka małych śrub imbusowych, robił to ktoś kiedyś? Na chwilę obecną jedynie przeczyściłem go WD.

 

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lato zostawiłeś na seryjnych enkei czy zmieniłeś na jakieś inne felgi ?

Jak robiłeś remap to jaką moc i nm pokazało w serii?

U mnie też niby PPP było i pokazało Nie całe 290kuniow po zmianie przeplywki na nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na chwilę obecną mam jeden zestaw felg, także stoi na enkei.

pomiar przed to 283KM i 360Nm, lub coś koło tego, wykresu jeszcze mi nie przysłali. 

w dodatku maks. Nm dość daleko wychodził, tj. ok 4600, co może oznaczać że coś blokowało przepływ powietrza (kat), może jakaś nieszczelność, ostatecznie słaba sprężarka, kto wie :)

niby nieduża różnica, ale czuć świeżość, auto lepiej zbiera się, jest ok. nie planuje aktualnie modów mechanicznych, tak jak wspomniałem blachy muszę ogarnąć, tj. klapa, zajrzeć pod plastiki na błotnikach, progach, gdzieś jakaś wgniotka, odprysk, troszke kuje mnie to w oczy.

autem przez rok przejechałem jakieś 3kkm

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, vtec napisał:

na chwilę obecną mam jeden zestaw felg, także stoi na enkei.

pomiar przed to 283KM i 360Nm, lub coś koło tego, wykresu jeszcze mi nie przysłali. 

w dodatku maks. Nm dość daleko wychodził, tj. ok 4600, co może oznaczać że coś blokowało przepływ powietrza (kat), może jakaś nieszczelność, ostatecznie słaba sprężarka, kto wie :)

niby nieduża różnica, ale czuć świeżość, auto lepiej zbiera się, jest ok. nie planuje aktualnie modów mechanicznych, tak jak wspomniałem blachy muszę ogarnąć, tj. klapa, zajrzeć pod plastiki na błotnikach, progach, gdzieś jakaś wgniotka, odprysk, troszke kuje mnie to w oczy.

autem przez rok przejechałem jakieś 3kkm

No to bardzo podobnie jak u mnie bylo, mialem może ze 3kunie więcej, wstawal równie późno jak dobrze pamiętam i po przekroczeniu 5500rpm jakby cały ten szał się kończył, takie mialem odczucia i to samo pokazała hamowania, po wielu trudach udało się mojego zrobic na prawie 315km i 425nm (zostalem zapewniony ze to bezpieczne wartosci) różnica była ogromna w odczuciach z jazdy, inne autko, nawet moja małżonka to wyczula hehe 

Ja swojego mechanicznie nie ruszam, teraz tylko estetyka.

Piękne STI masz dbaj jak możesz ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jest i wykres, poniżej.

Ciekawi mnie jak wygląda spalanie u Was, bo u mnie dość dużo jak na jazdę po bułki ok. 16l/100. Co w porównaniu z FFRS to ze 3 litry więcej, a kuni z 60 mniej ...

Nie wiem czy mi się sprzęgło lekko nie uślizguje. Ktoś, coś poleca? Jak cenowo wygląda sprawa?

Przy pełnym boost-ie (4-5 tys. obr/min) tak jakby lekko turbinka świszczała (w dolocie jest szczelność). Jedni mówią że tak czasem bywa, inni że trzeba zajrzeć w turbo. Najlepiej "spoglądać" od strony IC czy lepiej zdjąć wydech?

Przydałby mi się jakiś spot ... pogadać z "rówieśnikami" :)

Dobra, więcej nie pisze co mnie boli ;)

sti04.jpg

Edytowane przez vtec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...