Skocz do zawartości

Dziwny przebieg parametrów silnika WRX '06, szarpania


Jacu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od niedawna jestem posiadaczem Imprezy WRX. Jakiś czas po zakupie auto zaczęło nieco szarpać przy delikatnym przyspieszaniu oraz gdy jadę stałą prędkością. Dziwne jest to że nie zawsze się tak zachowuje ale bardzo często. Poniżej jest wykres z hamowni na którym widać że przebieg momentu i mocy jest mocno zaburzony. W aucie jest troche pogrzebane ale też nie do końca wiadomo co bo auto jest wzięte z komisu i chłopaki nie wiedzieli za bardzo co tam siedzi.

Do tej pory wymieniłem świece ale nie dało to żadnego skutku.

Będę wdzięczny za każdą pomoc w znalezieniu problemu.

 

post-12003-0-69474400-1478979977_thumb.jpg

post-12003-0-93046900-1478983276_thumb.jpg

Edytowane przez Jacu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym wykresie wcale nie widać żeby coś było nie ok ! to że jest poszarpany to własnie jest ok , bo nie są włączone piękne i wygładzane korekty DIN . bardziej potrzebne są logi z nagran , wtedy coś można powiedziec 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź, nieco mnie uspokoiłeś, ale nie zmienia to faktu że auto mocno szarpie i często ma jakby problem żeby wbić sie w te obroty gdzie zaczyna dmuchać turbo, tak jakby go zalewało.

Gdzie te logi mogę zdobyć? :) nie ogarniam za bardzo tego 


Witam ponownie :)

Czy jest ktoś w stanie potwierdzić moją teorię że winne było paliwo 98?

Przeszukałem wiele rzeczy w aucie, podciśnienia, katalizator, daignostyka, restryktor i inne a po każdej jechałem na próbę żeby zobaczyć czy jest jakaś poprawa. Nigdy nie było żadnej, aż po wielu próbach zaświeciła rezerwa i pojechałem na stację dolać benzynki. Stwierdziłem że skoro i tak źle działa to nie będę lał 98 bo już mocno sie wkurzyłem i wlałem do baku najzwyklejsze 95. Ze stacji odjechałem sprawnym autem, które nie szarpie, pięknie wkręca się na obroty, z każdych obrotów na każdym biegu przyspiesza płynnie, jest cudownie po prostu  :wub:

 Moje pytanie: Czy możliwe że ktoś zrobił mape pod paliwo 95 i nie chciałoby ono jeździć poprawnie na 98? Nie znam się na tym więc pytam bo dla mnie to bardzo dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś miał mape na 98 i lał 95 to będzie kuku, ale jak jest pod 95 i lejesz 98 to będzie lepiej, nie gorzej... weź zmień filtr paliwa, i powiedz mi czy 95 zatankowałeś pod korek? chodzi mi o poziom paliwa w baku... 

Co będzie lepiej? Bo jeżeli jest zrobiona mapa na 95 a latamy na 98 to na pewno będzie słabszy. 

@Jacu a nie masz przypadkiem założonego blow off? Widzę że masz troszkę podniesioną moc i sam piszesz że jest grzebnięty, może ktoś założył jakiś chiński blow off i on robi zamieszanie. Najlepiej podjedź do kogoś kto zna te auta bo trudno wywróżyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

98 przelałem 4 pełne zbiorniki i ciągle było słabo, tej 95 wlałem 20l około i serio wydaje sie że jest wszystko dobrze narazie. Auto jeździ bez szarpnięć, nawet w spalinach nie czuć już nieprzepalonej mieszanki bo tak było na 98.

Odnośnie blow off to wsadzony jest HKS oryginalny, nie chińska podróba, filtr paliwa sprawdzałem, jest dobry, pompa walbro 255


Może jest ktoś kto sprawdzi mi czy mapa jest pod 95 czy 98? Jest w ogóle taka możliwość czy to od razu remap wchodzi w gre?

Podpowiedzcie mi jeszcze gdzie znajdę kod silnika bo jest to wrx ale pod maską wygląda jak sti,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby mieć święty spokój nim pojadę do tunera wymieniłem dziś podciśnienia i wszystkie zabezpieczyłem opaskami po czym stwierdziłem że przeczyszczę sobie solenoid. Czy ktoś powie mi jak ma on być podpięty bo oczywiście zdemontowałem i zapomniałem :unsure:

Czy solenoid bez napięcia powinien być zamknięty czy lekko uchylony? jak ciężko powinien chodzić? jak dmucham w niego całą siłą z płuc (dmucham w dolny króciec) to nie ma opcji żeby się uchylił, kompresora nie chcę użyć bo boje się coś popsuć

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za odpowiedź, a czy jest różnica jak go podepnę?

tak

 

przy niewłaściwym podłączeniu, ciśnienie doładowania będzie się wahać

 

prawidłowe podłączenie to wężyk z trójnika turbo-wastegate-solenoid powinien być podłączony do "boku" solenoida

 

jeśli będzie podłączony do spodu - ciśnienie doładowania samo może powodować otwieranie solenoidu - wcześniej niż komputer

 

http://blog.perrinperformance.com/wp-content/uploads/2013/10/tech_boostcontrol_boostsolenoidatrestsmall.jpg

 

http://blog.perrinperformance.com/boost-control-systems-explained-part-2/

Edytowane przez diuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...