Skocz do zawartości

Doładowanie turbo w Foresterze 2.0 XT '15


Grzesiek85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :)

 

Proszę o informacje jakie macie maksymalne ciśnienie doładowania turbiny pokazywane na wyświetlaczu.

U mnie po wymianie silnika i turbiny pokazuje 1,22 bar'a wydaje mi się że przed wymianą ciśnienie było większe.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :)

 

Proszę o informacje jakie macie maksymalne ciśnienie doładowania turbiny pokazywane na wyświetlaczu.

U mnie po wymianie silnika i turbiny pokazuje 1,22 bar'a wydaje mi się że przed wymianą ciśnienie było większe.

 

Pozdrawiam

1,5 bara max.

 

Krawietz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :)

 

Już się "poprawiło" na tą chwilę pozostało już tylko 1,17 bar.

Dodatkowo w kabinie pojawia się czasami zapach spalonego oleju. Jest tak od czasu wymiany silnika.

Najczęściej jak auto stoi w miejscu kilka minut z włączonym silnikiem.

 

Co tu myśleć o marce z pod Plejad...dopiero co miesiąc temu otrzymałem samochód po 75-dniowym postoju w serwisie (związanym z wymiana silnika i turbo).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W foresterze XT (nowe nadwozie) ciśnienie doładowania powinno być 1,2bara. Jest to prawidłowe ciśnienie doładowania.

 

Natomiast rzeczone 1,5bara odnotowane w pamięci elektronicznego wskaźnika jest tylko pikiem ciśnienia (zależnym np od temp zasysanego powietrza, ciśnienia otaczającego nas powietrza itp.) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy da sie dotrzec nowego XT ale podjechalbym na hamownie sprawdzic czy i jaki to ma wplyw na moc. Moze po prostu jest jakis maly przeciek gdzie przy ostrym bucie ucieka czesc doladowania w atmosfere albo potrzebna jest regulacja? Na cisnienie doladowania wplyw ma wiele czynnikow, od temp. powietrza zasysanego (choc teraz powinno byc lepiej bo jest zimniej), cisnienia atmosferycznego, przez czystosc filtra powietrza a konczac na wskazaniach innych czujnikow np. kat wyprzedzenia zaplonu lub jakos paliwa. Ja bym zlozyl zapytanie do dyrekcji via forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy da sie dotrzec nowego XT ale podjechalbym na hamownie sprawdzic czy i jaki to ma wplyw na moc. Moze po prostu jest jakis maly przeciek gdzie przy ostrym bucie ucieka czesc doladowania w atmosfere albo potrzebna jest regulacja? Na cisnienie doladowania wplyw ma wiele czynnikow, od temp. powietrza zasysanego (choc teraz powinno byc lepiej bo jest zimniej), cisnienia atmosferycznego, przez czystosc filtra powietrza a konczac na wskazaniach innych czujnikow np. kat wyprzedzenia zaplonu lub jakos paliwa. Ja bym zlozyl zapytanie do dyrekcji via forum.

 

Ja bym zlozyl zapytanie do dyrekcji via forum. - Co masz na myśli jestem tu nowy i nie mam pojęcia gdzie mogę złożyć takie zapytanie.

 

Jutro jadę do serwisu sprawdzić to doładowanie. Jak coś mi powiedzą to dam znać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ciekawy film na You Tube o padniętym silniku dit w Australii. Opowiadał mechanik, który go rozbierał i pokazywał części. Pęknięty tłok z powodu wygiętego korbowodu. Wspominał, że przyczyną mogło być nadmierne doładowanie - korbowód nie wytrzymał ciśnienia i się wygiął wchodząc w zderzenie z płaszczem tłoka. Więc może należy się cieszyć z mniejszych i zgodnych z doświadczeniem innych użytkowników wartości doładowania po naprawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim FXT MY16 też doładowanie max jest  1,18-1.2 bar i podejrzewam ,że we wszystkich FXT MY16  i również w naprawianych MY14-15 {po wymianie silnika} będzie takie ciśnienie - również  USA -FXT MY16/17 mają mniejsze doładowanie -  może chodzi o przedwczesny zapłon ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko stwierdzic, czy chodzi o faktycznie nizsze doladowanie, czy moze naprawe bledu w sofcie na podstawie ktorej wskazania czujnika doladowania pokazuje w koncu poprawne wartosci. Jesli jednak oblizyli cisnienie doladowania, to z automatu musieliby podniesc moc inaczej zeby zachowac fabryczne wartosci deklarowane w folderach reklamowych i homologacji. Jesli forum nie jest wystarczajaco oficjalne (w sumie to macie racje) to zlozyl bym pismo z prosba o ustalenie oczekiwanych wartosci doladowania przy sprawnym silniku a przy okazji wylozylbym 150pln i pojechal na dobra hamownie zeby sprawdzis ile realnie kucykow mamy pod maska. Mozliwe, ze da rade przez jakis interfejs odczytac wskazania czujnika doladowania (OBD2?) zeby sprawdzic, czy przypadkiem komputer nie przeklamuje wskazan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze hamowanie automatów to sztuka a jak jest z cvt. Ja bym papierek z hamowania sobie zostawił na pamiątkę jednak nie podpierał bym się nim jako rzetelnym argumentem w sporze o dość trudny temat do wywalczenia. Takie moje skromne zdanie. Szkoda mi właściciela bo w ten sposób zrażasz sie do kazdej marki jaka by nie była a to przykre. Przykład z życia : pamiętam dwie stojące obok siebie w salonie hondy 1.4 to samo wyposażenie itd rok 1998. Właścicielami mój brat i jego kolega. Sztuka braciszka po prostu mistrz wymiany eksploatacyjne i tankowanie. Sztuka kolegi średnio raz w miesiącu była na naprawach. Morał prosty czasem trafiają się tak zwane felerne sztuki i ty chyba taka trafiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Morał prosty czasem trafiają się tak zwane felerne sztuki i ty chyba taka trafiłeś

czasami tak już jest ale wszystko można naprawić. Silnik padł, to w ramach gwarancji powinni włożyć nowy ściągnięty z Japonii ( a nie składać go u nas) i nie powinno być z nim problemów. Rdza na klapie -IMO wina złego spasowania klapy bagażnika  w ramach gwarancji powinni ściągnąć nową ( nie naprawiać ) i problem również byłby z głowy. Niestety podejście Subaru do klienta jest jakie jest. Gdyby tak wyglądałyby naprawy gwarancyjne to i klient byłby zadowolony i nie musiałby tyle czekać na naprawę... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też prawda ale to niestety chyba polskie realia i mam namysli mentalność naszego kochanego narodu. A czy to aso Audi czy Subaru to żadna róznica. Panowie ze znaczkiem 4 kół walą takie gafy że paść ze smiechu.

Kierowca z firmy wysłany na wymiane opon na letnie z zimówek w A6. Jego mina była nie do opisania jak zobaczył że mechanik założyl opony z drutami na wieszchu a kierownik salonu zadowolony wrecza kluczyki mówiać że auto gotowe. Na miejscu dyrektora obu gentelmanów zwolinł bym tego samego dnia za brak oznak myślenia. Klient nie biedny to nie mogli zaproponować kupna nowych o bezpieczeństwie nie wspomę.

Mechanik powinien powiedzieć że g.... nie założy a kierownik zaproponować klientowi wymiane. Kiedy nie potrzeba to skoleji wciskają ci to co jest akurat zupełnie zbedne a kiedy trzeba to ..... 

 

Powodzenia w walce i oby na tych niuansach twoje negatywne przygody sie skończyły 

 

Pozdrawiam Docik

Edytowane przez Docik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...