Skocz do zawartości

Legacy 3.0R czy Forester 2.5XT


Gość vodar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Mam problem, stoje przed wyborem miedzy autkami jak w temacie, niestety nie mozna w polsce potestowac legacy H6, poza krakowem(podobno). W sobote sprawdzam forestera. W sumie roznice sa niewielkie, poza przyspieszeniem forestera, (porownujac dane katalogowe) jednak chcialbym zasiegnac opinii kogos kto jezdzil obydwoma samochodami. Ktory bardziej wam sie podoba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Mam problem, stoje przed wyborem miedzy autkami jak w temacie, niestety nie mozna w polsce potestowac legacy H6, poza krakowem(podobno). W sobote sprawdzam forestera. W sumie roznice sa niewielkie, poza przyspieszeniem forestera, (porownujac dane katalogowe) jednak chcialbym zasiegnac opinii kogos kto jezdzil obydwoma samochodami. Ktory bardziej wam sie podoba?

 

Te dwa samochodu są naprawdę różne i to sporo, musisz sam sobie najpierw odpowiedzieć do czego ma ci służyć. Jeżeli dużo podróżujesz- to weź legacy, bedzie zdecydowanie większy komfort, lepiej wyposażony itd. Jeśli auto ma służyć na co dzień plus od czasu do czasu trasa i wypady w góry czy trudny teren weź Forestera.

Ja bym wybrał Forysia 2.5 XT manual oczywiście :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forestert jest szybszy, ale jego uklad kierowniczy wedlug mnie jest tragiczny jak na auto o takich osiagach

 

Chyba zbyt sie sugerujesz w tym wzgledzie evo :mrgreen: Owszem układ kierowniczy to nie najmocniejsza strona forka(była to pierwsza rzecz która mnie wkurzyła w tym aucie-duża w tym zasługa geolanderów :mrgreen: ) ale to w końcu mały bo mały ale jednak suv a porównawszy sobie prowadzenie forka i ostatnio cherokee to naprawde forek świetnie sie prowadzi :mrgreen:

Wg mnie to najbardziej uniwersalne auto jakie można obecnie kupić,doskonałe do miasta i ca 150km okolica.Gdybym jednak "żył "w trasie wybrałbym legacy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forestert jest szybszy, ale jego uklad kierowniczy wedlug mnie jest tragiczny jak na auto o takich osiagach

 

Chyba zbyt sie sugerujesz w tym wzgledzie evo :mrgreen: Owszem układ kierowniczy to nie najmocniejsza strona forka(była to pierwsza rzecz która mnie wkurzyła w tym aucie-duża w tym zasługa geolanderów :mrgreen: ) ale to w końcu mały bo mały ale jednak suv a porównawszy sobie prowadzenie forka i ostatnio cherokee to naprawde forek świetnie sie prowadzi :mrgreen:

Wg mnie to najbardziej uniwersalne auto jakie można obecnie kupić,doskonałe do miasta i ca 150km okolica.Gdybym jednak "żył "w trasie wybrałbym legacy :wink:

 

nie zdecydowanie nie sugeruje sie tu EVO, tylko raczej innymi suvami... ktorymi mailem okazje jezdzic, co nie zmienia faktu ze takiego 2.5 XT bardzo chetnie bym przygarnol ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój dylemat na następne auto hehe. Powiem jak inni - Legacy w trasę bije Forestera na łeb, jest znacznie cichszy, ma wygodniejszy zawias, wygodniejsze fotele, większy bagażnik - komfortowe auto. Forester za to super na miasto, narty, wyjazdy w plener i do jazdy na codzień oraz do zjazdu z asfaltu. Mam oba ale w wersji 2,0, tymi, które porównujesz jeździłem też, oba są bardzo fajne i wybór trudny jest. Sercem bym kupił Forestera, rozumem Legacy OBK 3H (większy bagażnik i więcej miejsca w środku są dla mnie powodem przechylającym szalę, jesli ci na tym nie zależy to Foryś, tańszy bedzie to i na wachę ci zostanie). Co do miejsca w bagażniku to rozważam też Forysia- rzadko się tak pakuję na ful, wtedy box na dach i już, raz dwa razy na rok można - z boxem to on głośny już jest na maxa hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forestert jest szybszy, ale jego uklad kierowniczy wedlug mnie jest tragiczny jak na auto o takich osiagach

 

Chyba zbyt sie sugerujesz w tym wzgledzie evo :mrgreen: Owszem układ kierowniczy to nie najmocniejsza strona forka(była to pierwsza rzecz która mnie wkurzyła w tym aucie-duża w tym zasługa geolanderów :mrgreen: ) ale to w końcu mały bo mały ale jednak suv a porównawszy sobie prowadzenie forka i ostatnio cherokee to naprawde forek świetnie sie prowadzi :mrgreen:

Wg mnie to najbardziej uniwersalne auto jakie można obecnie kupić,doskonałe do miasta i ca 150km okolica.Gdybym jednak "żył "w trasie wybrałbym legacy :wink:

 

nie zdecydowanie nie sugeruje sie tu EVO, tylko raczej innymi suvami... ktorymi mailem okazje jezdzic, co nie zmienia faktu ze takiego 2.5 XT bardzo chetnie bym przygarnol ;)

Gr1zly no prosze Cie :mrgreen: litości :mrgreen: powiedz mi jaki suv sie dobrze prowadzi bo ja mam w firmach ze mna powiazanych malutki przegląd (3 x xt,1x pajero,1x cherokee- 1 x nawara i 1x wrangler :mrgreen:-niech bedzie że to tez suvy )Przed kupnem xt testowalismy outlandery i x3.Rzeczywiście jak dla mnie forek mógłby mieć bardziej precyzyjny układ kierowniczy i także jak dla mnie delikatniejsze wspomaganie ale ...

Albo podróżowałeś jakimś "biednym" wytłuczonym egzemplarzem albo mamy inne rozumienie słowa "tragiczny" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Legacy w trasę bije Forestera na łeb, (...) ma wygodniejszy zawias (...)

 

Na zakrętach i dopóki nie zaczną się dziury?

Nie, generalnie ma wygodniejszy, zwykłe dziury czyli nierówności wybiera bardzo ładnie, nie mówie o jakiś wyrwach w porze roztopów, a Foryś w zakrętach sprawuje się bardzo ładnie i tu akurat Legaś ma mniejszą przewagę w kwestii wygody niżby się mogło wydawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę... zaskakujące (mnie). Dwa razy zostałem przewieziony po Wrocławskich drogach Foresterami 2,5 XT i NA 2.0 i na dziurach i nierównościach było świetnie, tylko się je słyszało, a nie odczuwało. Sądziłem, że na to wpływ ma wysokie zawieszenie które tłumi to czego zawias WRXa czy Nubiry nie jest w stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę... zaskakujące (mnie). Dwa razy zostałem przewieziony po Wrocławskich drogach Foresterami 2,5 XT i NA 2.0 i na dziurach i nierównościach było świetnie, tylko się je słyszało, a nie odczuwało. Sądziłem, że na to wpływ ma wysokie zawieszenie które tłumi to czego zawias WRXa czy Nubiry nie jest w stanie.

Forester tłumi lepiej ale legac też daje radę, czasem łapię sie nawet jak dłużej Forkiem jeżdrze,że lece Legacy i na większej nierówności go zabuja a leśnik w tym miejscu jechał prawie jak po rownym, ale to bujanie na body sie nie przenosi- nie ma podskakiwania, strzałów w kręgosłup czy walenia glową w sufit (nisko jest) -wiec jest ok i wygodnie. Legacy to chodzenie w wygodnych butach z cieńszą podeszwą - lepiej czuć drogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Mam problem, stoje przed wyborem miedzy autkami jak w temacie, niestety nie mozna w polsce potestowac legacy H6, poza krakowem(podobno). W sobote sprawdzam forestera. W sumie roznice sa niewielkie, poza przyspieszeniem forestera, (porownujac dane katalogowe) jednak chcialbym zasiegnac opinii kogos kto jezdzil obydwoma samochodami. Ktory bardziej wam sie podoba?

 

A skąd jesteś? Bo jak ze Szczecina lub okolic to daj znać na priva i moim H6 pojeździmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wszystkim za odpowiedzi, jutro zwroce uwage na ten uklad kierowniczy forestera,

pedro, jestem z leszna {miedzy poznaniem a wroclawiem :D } wiec niestety nie skorzystam... :( mozesz napisac jak sprawuje sie automat i cale SI DRIVE ???

widze ze wiekszosc jest za chuckiem forrisem :>

to ma byc samochod dla ojca, nie jezdzi juz tak duzo w trase, jakies 3-4 razy w miesiacu, gory 2-3 razy w roku, ale za to zdarza mu sie wjezdzac na jakies place budowy itd, nie ma tez jakiejs sportowej zylki, wiec wybor jest naprawde ciezki, a najbardziej utrudnia go fakt, ze nie ma gdzie pojezdzic tym H6, powiedzial, ze w ciemno napewno nie kupi, wiec moze ktoregos dnia bedzie trzeba pojechac do wawy albo krakowa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wszystkim za odpowiedzi, jutro zwroce uwage na ten uklad kierowniczy forestera,

pedro, jestem z leszna {miedzy poznaniem a wroclawiem :D } wiec niestety nie skorzystam... :( mozesz napisac jak sprawuje sie automat i cale SI DRIVE ???

widze ze wiekszosc jest za chuckiem forrisem :>

to ma byc samochod dla ojca, nie jezdzi juz tak duzo w trase, jakies 3-4 razy w miesiacu, gory 2-3 razy w roku, ale za to zdarza mu sie wjezdzac na jakies place budowy itd, nie ma tez jakiejs sportowej zylki, wiec wybor jest naprawde ciezki, a najbardziej utrudnia go fakt, ze nie ma gdzie pojezdzic tym H6, powiedzial, ze w ciemno napewno nie kupi, wiec moze ktoregos dnia bedzie trzeba pojechac do wawy albo krakowa...

po tym opisie - forester. Atutomat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wszystkim za odpowiedzi, jutro zwroce uwage na ten uklad kierowniczy forestera,

pedro, jestem z leszna {miedzy poznaniem a wroclawiem :D } wiec niestety nie skorzystam... :( mozesz napisac jak sprawuje sie automat i cale SI DRIVE ???

widze ze wiekszosc jest za chuckiem forrisem :>

to ma byc samochod dla ojca, nie jezdzi juz tak duzo w trase, jakies 3-4 razy w miesiacu, gory 2-3 razy w roku, ale za to zdarza mu sie wjezdzac na jakies place budowy itd, nie ma tez jakiejs sportowej zylki, wiec wybor jest naprawde ciezki, a najbardziej utrudnia go fakt, ze nie ma gdzie pojezdzic tym H6, powiedzial, ze w ciemno napewno nie kupi, wiec moze ktoregos dnia bedzie trzeba pojechac do wawy albo krakowa...

po tym opisie - forester. Atutomat.

 

Ale będzie wolniejszy od manuala.....

Zdecydowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...