BartD Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) Wybaczcie pytanie laika, ale szukam zawieszenia do Forka i nie wiem na czym się skupić. Forek to SH 2011 2.0D Jak poznać czy ma SLS ? Edytowane 21 Lipca 2016 przez BartD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitravenwolf Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) Ano bardzo prosto rano, zadek siada a po 15 minutach pracy silnika stoi przepisowo na pięść to 1 mozliwośc , jest jeszcze druga : wjechać na kanał i spojrzeć na zadnie amorki : równolegle do głównej kolumny powinna biec (być przymocowana) druga kolumienka - tak ok 20-30- cm długości i ok 5-7 cm grubości. Takie podwójne jakby amorki to właśnie system sls Pzrynajmniej tak to wygląda w 2 generacji , jak w trzeciej nie wiem Edytowane 20 Lipca 2016 przez pitravenwolf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) . Edytowane 4 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartD Opublikowano 20 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Dzięki. A moge nie mieć SLS -a w ogóle? zamiennik jest tu: http://allegro.pl/amortyzatory-pedders-likwidacja-sls-forester-sh-i6344043599.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) . Edytowane 4 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AmeAgaru Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 A czemu ma siąść ? :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Dzięki. A moge nie mieć SLS -a w ogóle? zamiennik jest tu: http://allegro.pl/amortyzatory-pedders-likwidacja-sls-forester-sh-i6344043599.html Możesz nie mieć jak wymieniać to tylko na zwykłe. Chyba, że wozisz w tyłu coś bardzo ciężkiego i często i na dalekie trasy W innym przypadku SLS po zakatowaniu do śmieci i zmiana na zwyklaki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) . Edytowane 4 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AmeAgaru Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Nic się nie zniekształca tylko są za krótkie i po prostu jeśli wsadzisz stare to mają jakiś już tam przebieg. Do SG poprostu kupuje się inne sprężyny KYB lub jeszcze innej firmy. Do tego amory KYB lub Daichi. Na rynek US nie było SLS tylko zestaw Tokico który w Polskich warunkach potrzebuje wymiany po 350k km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) . Edytowane 4 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komor Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Sporo było takich tematów na tym forum (i na drugim też). Zamiennik rozumiemy jako część innego producenta o tej samej funkcjonalności i charakterystyce. Zamienników więc nie ma, bo inne firmy nie produkują amortyzatorów z takim samym samopoziomowaniem, żeby można było wyjąć stare, wsadzić nowe bez wymiany sprężyn i gotowe. Forek 2010 to jeszcze nie taki stary samochód. Gdybym miał taki, to może jednak myślałbym o wymianie na ori, chyba że do tej generacji są jeszcze droższe niż do mojego SG (ok. 3 tys. jak pamiętam). Ale jeśli jednak nie, to polecam zestaw Kayaby wraz z wymianą sprężyn na odpowiednie. Mój staruszek MY’03 po zmianie wysłużonych SLS na zestaw KYB bardzo fajnie i kulturalnie prowadzi się w zakrętach w porównaniu do zużytych już SLS które w nim były „za Niemca”. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pajac_am Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 A jak rozpoznac czy sa sls'y w forku 1 generacji? Tez beda dodatkowe zbiorniki przy amortyzatorach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AmeAgaru Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Oczywiście potrafisz podać długość sprężyn pod SLS i rozwiązania np: Kayaby, gdyż o takiej teorii jeszcze nie czytałem? ;)Natomiast znam historie userów, którzy zmienili same amortyzatory bez sprężyn i którym z czasem pogarszał się tył.Nawet gdyby było tak jak piszesz to ze względu na różnice w sprężynach te amortyzatory i tak pracują inaczej.Co do US to pełna zgoda. Tak , miałem 2 forki SG , przerabiałem przez lata ileś rozwiązań. Opieram się na tym a nie na opowieściach userów. Często niestety jest tak że ktoś kupi auto , założy konto na forum a potem wypisuje po pół roku swoje mądrości. Potem powstają bajki i legendy ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) . Edytowane 4 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartD Opublikowano 21 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2016 Dobra, czyli jak mi nie siada rano to nie mam SLS ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 21 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2016 Ja mam i nic mi rano nie siada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2016 (edytowane) . Edytowane 4 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 21 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2016 A kiedy tak na prawde uznajemy, ze SLSy sa juz padniete - gdy sa klepniete np. po nocy? U mnie jest tak, ze przy oryginalnych 17stkach w forku xt (SG) miedzy kolo a nadkole z prawej strony moge wlozyc swobodnie 4 palce dloni a z lewej tylko 3. Ale odczas jazdy lewy klapniety amorek sie podnosi do odpowiedniego poziomu. Jak to w koncu jest - i kiedy wymieniac? Bujajac tylem auta na postoju (stary sposob naszych ojcow na sprawdzenie czy amory trzymaja) widze, ze forek nie daje sie wogole rozbujac (jest twarto i sprezyscie) i kazde bujniecie zatrzymuje sie blyskawicznie (brak bujania). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2016 (edytowane) . Edytowane 4 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się