Kamel Opublikowano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Cześć, Zakupiłem jakiś czas temu Outback z 2002r model BH, 2,5 SOHC. Popiskiwało w nim dwumasowe koło zamachowe - dało się jeździć. Jednak podczas ostatniego wyjazdu autostradowego pojawił się inny problem. Po nabraniu temperatury zaczął się na sztywno spinać napęd. Diagnoza była szybka. Visco wyzionęło ducha. Visco udało się szybko zregenerować. Jak już skrzynia w dole to od razu czas na zamianę dwumasy na zwykłe koło zamachowe. Po przebiegu 245tkm oryginalne Valeo się skończyło - docisk, łożysko, tarcza i koło zamachowe. I tu pojawia się problem bo polecany australijski zestaw konwersyjny jest na chwilę nieobecny w Polsce, a czas dostawy odległy. Czy ktoś z was podmieniał w tym modelu "dwumas" na zwykłe koło? Czy jesteście w stanie podpowiedzieć na jakich komponentach należy się oprzeć. Nie ukrywam, że oryginalne najbardziej mnie interesują. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 Nie ukrywam, że oryginalne najbardziej mnie interesują. To dlaczego po prostu nie wsadzisz dwumasy? Jest o tyle droższa? 240 tys km to nie jest zły wynik, nie robi się tego co roku przecież. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemowrc Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 A gdzie i za ile regenerowales visco? I jak to się ma do nowego? Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel Opublikowano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 To dlaczego po prostu nie wsadzisz dwumasy? Jest o tyle droższa? Dwumasa wyliczona na 4000 zł plus kpl sprzęgło. Zestaw konwersji ze wszystkim co potrzeba to ok 2800. A gdzie i za ile regenerowales visco? I jak to się ma do nowego? Nowy Sącz, roczna gwarancja bez limitu kilometrów. Mojej nie testowałem jeszcze, natomiast są echa ze środowiska, że warto. Ja zapłaciłem 800 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 To dlaczego po prostu nie wsadzisz dwumasy? Jest o tyle droższa? Dwumasa wyliczona na 4000 zł plus kpl sprzęgło. Zestaw konwersji ze wszystkim co potrzeba to ok 2800. To gdzieś Ty pytał? Krótkie pytanie u wujka Googla i wyskakuje dwumasa za około 2000 - Sachs, LuK, trochę drożej Valeo (ale dużo taniej niż to co podałeś). Zestaw sprzęgła to od jakichś 650 Valeo do 900 za Sachsa (czyli wyrównuje się w komplecie z dwumasą). Nie podaję źródeł, bo to forum SIP, ale przecież do 14-to letniego auta nie musisz ładować zestawów sprzedawanych w ASO. Użyj wyszukiwarki. To co kupisz w ASO to będzie to samo co na rynku, tylko z dopłatą za napis Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
budyn Opublikowano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2016 (edytowane) Mam outbacka 2,5 NA 2001 i robiłem konwersje , zakładasz wszystko z forka 2,0 NA i po problemie, idzie cały kpl od koła zamachowego przez kpl sprzęgło, co więcej nie jest to mój wymysł tylko robili mi to w MTS u Marka w Dzierzeniowie, a tam wiedza co i jak visco tez robiłem, ale poszedłem w nowe, od wymiany ( obie rzeczy robiłem na raz ) przeleciałem już 70 tys i wszystko gra. A przy okazji Podpowiem bo może ktoś sie z tym spotka u mnie dwumasa dawała olbrzymie wibracje i długo nie wiedziałem co to a i wielu mechaników nie mogło tego zdiagnozować. Po wymianie na zwykle koło zamachowe jak ręka odjął Edytowane 21 Czerwca 2016 przez budyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel Opublikowano 22 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Mam outbacka 2,5 NA 2001 i robiłem konwersje , zakładasz wszystko z forka 2,0 NA i po problemie Który Forek 2.0 N/A? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Czy ktoś z was podmieniał w tym modelu "dwumas" na zwykłe koło? Czy jesteście w stanie podpowiedzieć na jakich komponentach należy się oprzeć. Nie ukrywam, że oryginalne najbardziej mnie interesują. robiłem, cały zestaw z forestera 2002 turbo wszedł i po 50tys ma się dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R2D2 Opublikowano 29 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2016 Też mam sztywne koło. Na razie przejechałem 30 tys. bez problemu. Wszystko kupione na alledrogo od fana subaru - graty exedy tylko bez napisu subaru na kartonie. Komplet z wymianą (400 PLN) - 3 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil1987 Opublikowano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 Też mam sztywne koło. Na razie przejechałem 30 tys. bez problemu. Wszystko kupione na alledrogo od fana subaru - graty exedy tylko bez napisu subaru na kartonie. Komplet z wymianą (400 PLN) - 3 tys. Hej, mam dwa pytania, czy dwumase nalezaloby wymienic "prewencyjnie" w samochodzie z 160000km na liczniku, zakladajac, ze sprzeglo jest sprawne ? Drugie pytanie czy mozna zamienic dwumase na sztywne kolo bez wymiany sprzegla ? Czy otwory na wkrety beda pasowaly ? Jesli tak, to jaki producent kola jednomasowego jest polecany ? Dzieki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemowrc Opublikowano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 Moim zdaniem skoro nie ma oznak zużycia i nic się nie dzieje, to bez sensu zmieniać. Jeździć dopóki działa. Co do sprzęgła, to do sztywnego koła musi być inna tarcza. Docisk pewnie też. Poczytaj forum, dużo się pisało na ten temat Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamel Opublikowano 30 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2016 Ja jednak ostatecznie zdecydowałem się na koło dwumasowe. Udało się znaleźć w dobrej cenie komplet. Obecnie czekam na oryginalne śruby mocujące koło zamachowe - czas oczekiwania 10 dni. Ten model Outbacka fabrycznie wychodził na kole zamachowym jedno i dwumasowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się