Skocz do zawartości

OBK MY02' - dwumasa i visco


Kamel

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Zakupiłem jakiś czas temu Outback z 2002r model BH, 2,5 SOHC. Popiskiwało w nim dwumasowe koło zamachowe - dało się jeździć. Jednak podczas ostatniego wyjazdu autostradowego pojawił się inny problem. Po nabraniu temperatury zaczął się na sztywno spinać napęd. Diagnoza była szybka. Visco wyzionęło ducha. Visco udało się szybko zregenerować. Jak już skrzynia w dole to od razu czas na zamianę dwumasy na zwykłe koło zamachowe. Po przebiegu 245tkm oryginalne Valeo się skończyło - docisk, łożysko, tarcza i koło zamachowe. I tu pojawia się problem bo polecany australijski zestaw konwersyjny jest na chwilę nieobecny w Polsce, a czas dostawy odległy. Czy ktoś z was podmieniał w tym modelu "dwumas" na zwykłe koło? Czy jesteście w stanie podpowiedzieć na jakich komponentach należy się oprzeć. Nie ukrywam, że oryginalne najbardziej mnie interesują.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To dlaczego po prostu nie wsadzisz dwumasy? Jest o tyle droższa?

 

Dwumasa wyliczona na 4000 zł plus kpl sprzęgło. Zestaw konwersji ze wszystkim co potrzeba to ok 2800.

 

 

 

A gdzie i za ile regenerowales visco? I jak to się ma do nowego?

 

Nowy Sącz, roczna gwarancja bez limitu kilometrów. Mojej nie testowałem jeszcze, natomiast są echa ze środowiska, że warto. Ja zapłaciłem 800 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To dlaczego po prostu nie wsadzisz dwumasy? Jest o tyle droższa?

 

Dwumasa wyliczona na 4000 zł plus kpl sprzęgło. Zestaw konwersji ze wszystkim co potrzeba to ok 2800.

 

To gdzieś Ty pytał? Krótkie pytanie u wujka Googla i wyskakuje dwumasa za około 2000 - Sachs, LuK, trochę drożej Valeo (ale dużo taniej niż to co podałeś).

Zestaw sprzęgła to od jakichś 650 Valeo do 900 za Sachsa (czyli wyrównuje się w komplecie z dwumasą).

 

Nie podaję źródeł, bo to forum SIP, ale przecież do 14-to letniego auta nie musisz ładować zestawów sprzedawanych w ASO. Użyj wyszukiwarki. To co kupisz w ASO to będzie to samo co na rynku, tylko z dopłatą za napis Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam outbacka 2,5 NA 2001 i robiłem konwersje , zakładasz wszystko z forka 2,0 NA i po problemie, idzie cały kpl od koła zamachowego przez kpl sprzęgło, co więcej nie jest to mój wymysł tylko robili mi to w MTS u Marka w Dzierzeniowie, a tam wiedza co i jak visco tez robiłem, ale poszedłem w nowe, od wymiany ( obie rzeczy robiłem na raz ) przeleciałem już 70 tys i wszystko gra. A przy okazji Podpowiem bo może ktoś sie z tym spotka u mnie dwumasa dawała olbrzymie wibracje i długo nie wiedziałem co to a i wielu mechaników nie mogło tego zdiagnozować. Po wymianie na zwykle koło zamachowe jak ręka odjął

Edytowane przez budyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy ktoś z was podmieniał w tym modelu "dwumas" na zwykłe koło? Czy jesteście w stanie podpowiedzieć na jakich komponentach należy się oprzeć. Nie ukrywam, że oryginalne najbardziej mnie interesują.

robiłem, cały zestaw z forestera 2002 turbo wszedł i po 50tys ma się dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam sztywne koło. Na razie przejechałem 30 tys. bez problemu. Wszystko kupione na alledrogo od fana subaru - graty exedy tylko bez napisu subaru na kartonie. Komplet z wymianą (400 PLN) - 3 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam sztywne koło. Na razie przejechałem 30 tys. bez problemu. Wszystko kupione na alledrogo od fana subaru - graty exedy tylko bez napisu subaru na kartonie. Komplet z wymianą (400 PLN) - 3 tys.

Hej,

 

mam dwa pytania, czy dwumase nalezaloby wymienic "prewencyjnie" w samochodzie z 160000km na liczniku, zakladajac, ze sprzeglo jest sprawne ? 

 

Drugie pytanie czy mozna zamienic dwumase na sztywne kolo bez wymiany sprzegla ? Czy otwory na wkrety beda pasowaly ? Jesli tak, to jaki producent kola jednomasowego jest polecany ?

 

Dzieki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem skoro nie ma oznak zużycia i nic się nie dzieje, to bez sensu zmieniać. Jeździć dopóki działa.

Co do sprzęgła, to do sztywnego koła musi być inna tarcza. Docisk pewnie też. Poczytaj forum, dużo się pisało na ten temat

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak ostatecznie zdecydowałem się na koło dwumasowe. Udało się znaleźć w dobrej cenie komplet. Obecnie czekam na oryginalne śruby mocujące koło zamachowe - czas oczekiwania 10 dni. Ten model Outbacka fabrycznie wychodził na kole zamachowym jedno i dwumasowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...