Jump to content

Bi-fuel zjada Pb?


palmall

Recommended Posts

Hej, 

 

Pyknąłem dzisiaj traskę jakieś 800km i zauważyłem że ubywa mi w baku Pb podczas jazdy na LPG? I to nie jakieś znikome ilości, powiedzmy że na oko jakieś 10L może, wskazówka opadła jakieś 1/4 -1/5 w dół. 

Trasa z przystankami na tankowanie, auto nie przełączyło się na Pb w trasie. Myślałem że chodzi na Pb tylko do chwili osiągnięcia jakiejś tam temperatury i odcina zupełnie Pb później.. ale nie odcina tak do końca? Ktoś ma podobnie, albo zna wytłumaczenie? Tak z ciekawości pytam... nie żeby mi to przeszkadzało jakoś specjalnie :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Myślałem że chodzi na Pb tylko do chwili osiągnięcia jakiejś tam temperatury i odcina zupełnie Pb później..

 

czasami też przy wyższych obrotach jest dotrysk Pb, zależy od instalacji.

Link to comment
Share on other sites

 

Myślałem że chodzi na Pb tylko do chwili osiągnięcia jakiejś tam temperatury i odcina zupełnie Pb później..

czasami też przy wyższych obrotach jest dotrysk Pb, zależy od instalacji.

Aaa... możliwe bo cisnąłem okrutnie gdzie sie dało...

 

Wysłane z mojego Huawei P9 przy użyciu Taplatalka

Link to comment
Share on other sites

Mam to samo w 2.0 GX, ale nie jestem pewny czy mam dotrysk. Benzynki ubywa jak jeżdżę na LPG.

Czy to w ogóle coś daje? W sensie oszczędza silnik czy coś?

W sensie oszczedza silnik :) nie grozi zbyt ubogą mieszanką przy dużym obciążeniu silnika.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

U mnie tez wskaznik "swiruje". Nastepnego dnia potrafi odbic do gory. Musialbys zatankowac do pelna, zeby sprawdzic, czy na pewno ubylo paliwa, czy tylko wskaznik klamie.

 

Np. w 206-tce wskaznik jest tak "inteligentny", ze komputer liczy, ile benzyny teoretycznie powinno przeplynac przez wtryskiwacze i na tej podstawie pokazuje ilosc paliwa w baku :D 

 

T.

Link to comment
Share on other sites

Nie napisałem nigdzie że wskaźnik świruje tylko że faktycznie zjada Pb. Wskaźnik dobrze pokazuje na 100% a paliwa rzeczywiście ubyło, zresztą, zatankowane miałem akurat pod korek praktycznie. Zresztą, nieważne, tak tylko z ciekawości pytałem czy TTTM.

Link to comment
Share on other sites

Ekhm,

 

powiedzmy że na oko jakieś 10L może, wskazówka opadła jakieś 1/4 -1/5 w dół.

 

 

Nie napisałem nigdzie że wskaźnik świruje tylko że faktycznie zjada Pb.

 

Najpierw piszesz, ze "na oko", a potem, ze "faktycznie zjada Pb". Nie napisales, skad taka pewnosc.

 

Tak czy owak - mozna sprawdzic w sterowniku LPG czy masz wlaczone cos a'la "dotrysk benzyny", czy nawet w/w przelaczanie na PB powyzej pewnych obrotow albo powyzej jakiegos obciazenia silnika. 

 

T.

Link to comment
Share on other sites

U mnie od 4 tysi się z LPG na benzynkę przełącza - wszystko po to by dłużej cieszyć się tanimi kosztami jazdy ;)   

 

Znaczy się od 4 tys. obrotów tylko na benzynie? Przecież w takim razie tylko na benzynie jeździ!  :o

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście że nic się nie przełącza na Pb powyżej 4 tyś.

 

U mnie na Pb przełącza się z automatu tylko w takiej sytuacji gdy sterownik uzna że dawka będzie niewystarczająca - słyszę wtedy dźwięk ostrzegawczy i wyłącza mi zupełnie gaz. Ale nie dzieje się to od 4 tyś. Tak to bym co chwile przełączał między Pb a LPG. Taka sytuacja ma miejsce powyżej 6 tyś przy porządnym depnięciu.

 

Natomiast nie wykluczam tej opcji z dotryskiem. Trasę zrobiłem z obrotami silnika oscylującymi w granicach 5 tyś. W sytuacji gdybym jechał tylko na Pb to daleko bym nie zajechał...Ubywało i LPG i Pb. Na trasie 800 km, miałem trzy tankowania LPG i zejście paliwa z full na 3/4 baku. Trasa cały czas na autostradzie, raczej jednostajna prędkość.

Link to comment
Share on other sites

Z jaka predkoscia jechales ???. Ja mam w trasie na 5 biegu okolo 4 tys przy predkosci 140 km / h. Jezdzac po miescie biegi zmieniam przy okolo 3 tys. Przy tych obrotach na 3 biegu mam jakies 60-65 km / h. Pewnie ze mozna i zmieniac biegi przy 5 tys ale po co ?. Zwlaszcza w miescie.

Link to comment
Share on other sites

Z jaka predkoscia jechales ???. Ja mam w trasie na 5 biegu okolo 4 tys przy predkosci 140 km / h. Jezdzac po miescie biegi zmieniam przy okolo 3 tys. Przy tych obrotach na 3 biegu mam jakies 60-65 km / h. Pewnie ze mozna i zmieniac biegi przy 5 tys ale po co ?. Zwlaszcza w miescie.

 

W granicach 170 +/-10.

Link to comment
Share on other sites

 

U mnie od 4 tysi się z LPG na benzynkę przełącza - wszystko po to by dłużej cieszyć się tanimi kosztami jazdy ;)   

 

Znaczy się od 4 tys. obrotów tylko na benzynie? Przecież w takim razie tylko na benzynie jeździ!  :o

 

4 tyś to jakieś 170-180 km/h - licznikowe - zawalidrogą raczej nie jestem  :P

Link to comment
Share on other sites

 

 

U mnie od 4 tysi się z LPG na benzynkę przełącza - wszystko po to by dłużej cieszyć się tanimi kosztami jazdy ;)   

 

Znaczy się od 4 tys. obrotów tylko na benzynie? Przecież w takim razie tylko na benzynie jeździ!  :o

 

4 tyś to jakieś 170-180 km/h - licznikowe - zawalidrogą raczej nie jestem  :P

 

 

W H6 to może i tak, w 2.0 trochę bardziej się trzeba wkręcić żeby te prędkości osiągnąć :P

Link to comment
Share on other sites

Hm z tego co pamiętam 4200 przy prędkości 170-180 licznikowe więc 2.0 też potrafi i to na dodatek przy 4 biegowym automacie.

 

Na 4-ro biegowym automacie to się nie dziwię że potrafi. W automacie czwórka jest chyba mega długa, nie?

Link to comment
Share on other sites

Tak, do 200 ciagnie to na pewno. Ale w poprzednio w forku mialem taka sama skrzynie, a mam wrazenie ze tu duzo lzej chodzi auto przy wyzszych predkosciach. Moze to subiektywne odczucie, nigdy nie patrzylem na obroty w forku.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja mam gaz firmy polskiej ,,KME Nevo Pro,, i mam zbiornik na 45.5L LPG. Jak jeżdżę w cyklu miejskim to może z 1L PB95 mi wciągnie, W moim przypadku gaz załącza się przy jakieś tam temperaturze silnika.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...