Skocz do zawartości

Bi-fuel zjada Pb?


palmall

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

 

Pyknąłem dzisiaj traskę jakieś 800km i zauważyłem że ubywa mi w baku Pb podczas jazdy na LPG? I to nie jakieś znikome ilości, powiedzmy że na oko jakieś 10L może, wskazówka opadła jakieś 1/4 -1/5 w dół. 

Trasa z przystankami na tankowanie, auto nie przełączyło się na Pb w trasie. Myślałem że chodzi na Pb tylko do chwili osiągnięcia jakiejś tam temperatury i odcina zupełnie Pb później.. ale nie odcina tak do końca? Ktoś ma podobnie, albo zna wytłumaczenie? Tak z ciekawości pytam... nie żeby mi to przeszkadzało jakoś specjalnie :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Myślałem że chodzi na Pb tylko do chwili osiągnięcia jakiejś tam temperatury i odcina zupełnie Pb później..

czasami też przy wyższych obrotach jest dotrysk Pb, zależy od instalacji.

Aaa... możliwe bo cisnąłem okrutnie gdzie sie dało...

 

Wysłane z mojego Huawei P9 przy użyciu Taplatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w 2.0 GX, ale nie jestem pewny czy mam dotrysk. Benzynki ubywa jak jeżdżę na LPG.

Czy to w ogóle coś daje? W sensie oszczędza silnik czy coś?

W sensie oszczedza silnik :) nie grozi zbyt ubogą mieszanką przy dużym obciążeniu silnika.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez wskaznik "swiruje". Nastepnego dnia potrafi odbic do gory. Musialbys zatankowac do pelna, zeby sprawdzic, czy na pewno ubylo paliwa, czy tylko wskaznik klamie.

 

Np. w 206-tce wskaznik jest tak "inteligentny", ze komputer liczy, ile benzyny teoretycznie powinno przeplynac przez wtryskiwacze i na tej podstawie pokazuje ilosc paliwa w baku :D 

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem nigdzie że wskaźnik świruje tylko że faktycznie zjada Pb. Wskaźnik dobrze pokazuje na 100% a paliwa rzeczywiście ubyło, zresztą, zatankowane miałem akurat pod korek praktycznie. Zresztą, nieważne, tak tylko z ciekawości pytałem czy TTTM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekhm,

 

powiedzmy że na oko jakieś 10L może, wskazówka opadła jakieś 1/4 -1/5 w dół.

 

 

Nie napisałem nigdzie że wskaźnik świruje tylko że faktycznie zjada Pb.

 

Najpierw piszesz, ze "na oko", a potem, ze "faktycznie zjada Pb". Nie napisales, skad taka pewnosc.

 

Tak czy owak - mozna sprawdzic w sterowniku LPG czy masz wlaczone cos a'la "dotrysk benzyny", czy nawet w/w przelaczanie na PB powyzej pewnych obrotow albo powyzej jakiegos obciazenia silnika. 

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nic się nie przełącza na Pb powyżej 4 tyś.

 

U mnie na Pb przełącza się z automatu tylko w takiej sytuacji gdy sterownik uzna że dawka będzie niewystarczająca - słyszę wtedy dźwięk ostrzegawczy i wyłącza mi zupełnie gaz. Ale nie dzieje się to od 4 tyś. Tak to bym co chwile przełączał między Pb a LPG. Taka sytuacja ma miejsce powyżej 6 tyś przy porządnym depnięciu.

 

Natomiast nie wykluczam tej opcji z dotryskiem. Trasę zrobiłem z obrotami silnika oscylującymi w granicach 5 tyś. W sytuacji gdybym jechał tylko na Pb to daleko bym nie zajechał...Ubywało i LPG i Pb. Na trasie 800 km, miałem trzy tankowania LPG i zejście paliwa z full na 3/4 baku. Trasa cały czas na autostradzie, raczej jednostajna prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jaka predkoscia jechales ???. Ja mam w trasie na 5 biegu okolo 4 tys przy predkosci 140 km / h. Jezdzac po miescie biegi zmieniam przy okolo 3 tys. Przy tych obrotach na 3 biegu mam jakies 60-65 km / h. Pewnie ze mozna i zmieniac biegi przy 5 tys ale po co ?. Zwlaszcza w miescie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jaka predkoscia jechales ???. Ja mam w trasie na 5 biegu okolo 4 tys przy predkosci 140 km / h. Jezdzac po miescie biegi zmieniam przy okolo 3 tys. Przy tych obrotach na 3 biegu mam jakies 60-65 km / h. Pewnie ze mozna i zmieniac biegi przy 5 tys ale po co ?. Zwlaszcza w miescie.

 

W granicach 170 +/-10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

U mnie od 4 tysi się z LPG na benzynkę przełącza - wszystko po to by dłużej cieszyć się tanimi kosztami jazdy ;)   

 

Znaczy się od 4 tys. obrotów tylko na benzynie? Przecież w takim razie tylko na benzynie jeździ!  :o

 

4 tyś to jakieś 170-180 km/h - licznikowe - zawalidrogą raczej nie jestem  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

U mnie od 4 tysi się z LPG na benzynkę przełącza - wszystko po to by dłużej cieszyć się tanimi kosztami jazdy ;)   

 

Znaczy się od 4 tys. obrotów tylko na benzynie? Przecież w takim razie tylko na benzynie jeździ!  :o

 

4 tyś to jakieś 170-180 km/h - licznikowe - zawalidrogą raczej nie jestem  :P

 

 

W H6 to może i tak, w 2.0 trochę bardziej się trzeba wkręcić żeby te prędkości osiągnąć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm z tego co pamiętam 4200 przy prędkości 170-180 licznikowe więc 2.0 też potrafi i to na dodatek przy 4 biegowym automacie.

 

Na 4-ro biegowym automacie to się nie dziwię że potrafi. W automacie czwórka jest chyba mega długa, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam gaz firmy polskiej ,,KME Nevo Pro,, i mam zbiornik na 45.5L LPG. Jak jeżdżę w cyklu miejskim to może z 1L PB95 mi wciągnie, W moim przypadku gaz załącza się przy jakieś tam temperaturze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...