Azrael Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Azrael - dzieki za wazna dla mnie informacje - nie moglem tego znalezc na motulu. jakie sa konsekwencje uzywania 20w60 przy w miare normalnej jezdzie przy tej pogodzie, ktora mamy za oknem ? Uszkodzenie silnika przy odpalaniu w bardzo niskich temperaturach, a przynajmenij trochę szybsze zużycie. Moja rada - po odpaleniu odczekać dłuszą chwilę przed jazdą i absolutnie nie wkręcac na obroty - to jest naprawde gęsta oliwa. 15W50 już spokojnie daje rade w zimie :-), ale przy bardoz niskich temperaturach też radziłbym chwile odczekać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Jak nie wiecie czy olej jest "za gęsty" na zimę, to wystarczy troszkę oleju do probówki (słoika) i na noc do zamrażalnika. Zazwyczaj jest tam minus kilka/-naście stopni. Rano będziecie mieli okazję zobaczyć z czym musi walczyć silnik. Do tej pory używałem semi 10W/40, na zime wymieniałem na 5W/40 i różnica była wyczuwalna. Strach myśleć co by było na 20W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 ja jezdze na mobili 15W40 to w zeszłą zimę musiałem brać akumulator do domu, rozrusznik nie mógł silnikiem zakręcić :roll: Więcej skutków ubocznych nie ma, no może jeden wymianę muszę robić co ok 8 tys olej robi się jak woda :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Do tej pory używałem semi 10W/40, na zime wymieniałem na 5W/40 i różnica była wyczuwalna. Strach myśleć co by było na 20W. Olej estrowy jak Motul może mieć zaskakujące dobre włąściwości w niskich temperaturach mimo dużej lepkości w niskich temperaturach zgonie z normą (20W) ale są jakieś tego ograniczenia. Nie pamiętam temperatury płynięcia dla 300V Le Mans 20W60 ale jest bardzo niska jak na taki olej, mimo wszystko jednak ma to wszystko jakieś granice. Kompletnie nie rozumiem jakie rozumowanie kryje się tutaj za działaniami serwisu. Niemniej nie jest to przypadek odosobniony, Mitsubishi doswojego casniej pasowae silnika Evo z zalecanymi olejami nawet 5W40 też potrafi lać 20W60 bóg raczy wiedziec po co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Nie pamiętam temperatury płynięcia dla 300V Le Mans 20W60 ... -33 st.C. Competition 15W50 -36. Inne oleje klasy 20W między -21, a -30. Nie znam (bo producent nie podaje) lepkości dynamicznej w temperaturze ujemnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 leonID, powiem to tak - wiem jakie dźwięki wydaje z siebie silnik odpalany przy -29 na Competition i nie chciałbym usłyszec na Le Mans. Wiem tez że wskaxnik ciśnienia oleju wdrapywał się po skali dobrych kilkadziesiąt sekund za to doszedł do jej końca.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gonia Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Motul 20W60 to nie jest coś co zaleciłbym komukolwiek do użytku ulicznego, a już na pewno nie w obecnie panujących warunkach pogodowych. To olej do bardzo wysilonych silników eksploatowanych w ekstremalnych wwarunkach a jego przeznaczenie w sporcie to wyścigi endurance i rajdy-maratony!!! czyli moja i serwisantów wiedza na temat oleju jest na tym samym poziomie..brak mi słów..jestem ciekawa czym się kierowali zalecając ten olej. Dziękuję Azrael za info.W przyszłym tygodniu będę w moim serwisie, więc jeżeli do tego czasu będę ją oszczędzać, to wszystko będzie ok?Teraz jest ocieplenie, ale trochę martwię się trasą do W-wy. Nawet jeżeli będę jechała spokojnie, to korki zrobią swoje, a ich raczej nie przeskoczę. Czy mogę coś zrobić, żeby naprawić błąd serwisu? hogi tak się składa,że rozróżniam żarty od braku kultury,więc się nie martw. :wink: :grin: pare razy już miałam okazję odwiedzić ten serwis(również gdy jeździłam Foresterem) i za każdym razem traktowano mnie w taki sposób,ale tym razem przesadzili. burzum rozumiem, że poznański serwis najlepszej reputacji nie ma.Kiedyś byłam u nich na przeglądzie z Foresterem i po odebraniu musiałam go odstawić drugi raz. Dopóki nie wytłumaczyłam co się dokładnie dzieje, nie potrafili tego naprawić. I teraz pytania do Dyrekcji..Skoro w Imprezie nie ma zastosowania 20w60,to co dopiero w Foresterze?Czy jadąc do autoryzowanego serwisu mam brać ze sobą 3mechaników, aby każdą decyzję tych pseudo fachowców konsultować i sprawdzać?Czy serwis może,wg własnego uznania dzielić klientów na lepszych i gorszych?Na jakiej podstawie zatrudniani są specjaliści w serwisach,bo ani wiedzą, ani kulturą nie grzeszą.Czy po zażaleniach składanych przez klientów serwis ponosi jakieś konsekwencje?Czy nadejdzie kiedyś dzień,gdy jadąc do serwisu Subaru będę mogła mieć pewność, że czekają tam na mnie PRAWDZIWI fachowcy? Pozdrawiam Gonia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Kuba - zatem?: MOTUL 300V POWER SAE 5W-40 ESTER BASED DOUBLE ESTER TECHNOLOGY Olej do silników samochodów wyczynowych, do profesjonalnych zastosowań sportowych. Do 4-suwowych silników benzynowych i Diesla, z turbosprężarką lub bez, wielozaworowych, z katalizatorem lub bez. Przewyższa standardy: ACEA i API. Referencje: Subaru Word Rally Team, Graff Racing MOTUL 300V CHRONO SAE 10W-40 ESTER BASED DOUBLE ESTER TECHNOLOGY Olej do silników samochodów wyczynowych, przeznaczonych do profesjonalnych wyścigów i rajdów. Referencje: Subaru STI. Przewyższa standardy: ACEA i API . MOTUL 300 COMPETITION SAE 15W-50 ESTER BASED DOUBLE ESTER TECHNOLOGY Olej do wysilonych silników 4-suwowych zaprojektowany do profesjonalnych zastosowań w sporcie: wyścigi wytrzymałościowe, wyścigi pustynne, rajdy, silniki po tuningu o znacznie zwiększonej mocy w porównaniu z seryjnymi modelami. Referencje: Prodrive, Coloni Motorsport, Porsche GT, FIA GT, French GT Przewyższa standardy: ACEA i API MOTUL 300V LEMANS SAE 15W-60 ESTER BASED Olej do wysilonych silników 4-suwowych, zaprojektowany do profesjonalnych zastosowań sportowych: wyścigi wytrzymałościowe, etc. Referencje: Prodrive, Coloni Motorsport, Porsche GT, FIA GT, Frencz GT. Pzewyższa standardy: ACEA i API. Te 4 sie nadaja - tylko kwestia pory roku... Wlasnie stwierdzilem, ze musze sprawdzic czym mam zalezne, ale chyba Competition. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 ja jeżdzę tak jesienią zmieniał olej na Motul 5W40, wiosna Motul 15w50 i tego sie trzymam, konsultowałem to z Motulem i uważam że najbardziej sensowne rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 ja jeżdzę tak jesienią zmieniał olej na Motul 5W40, wiosna Motul 15w50 i tego sie trzymam, konsultowałem to z Motulem i uważam że najbardziej sensowne rozwiązanie. I co to daje :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 ja jeżdzę tak jesienią zmieniał olej na Motul 5W40, wiosna Motul 15w50 i tego sie trzymam, konsultowałem to z Motulem i uważam że najbardziej sensowne rozwiązanie. I co to daje :?: Lepsze samopoczucie...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 A serio? Bo ja się na olejach nie znam, a chciałbym się czegoś dowiedzieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 ja jeżdzę tak jesienią zmieniał olej na Motul 5W40, wiosna Motul 15w50 i tego sie trzymam, konsultowałem to z Motulem i uważam że najbardziej sensowne rozwiązanie. I co to daje :?: Lepsze samopoczucie...... Ano lepsze samopoczucie silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 carfit, ja identycznie myślę w nowych autach. W moim cały rok Competion. Do Lancera można lać Chrono albo nawet Power bo ma trochę inne wymagania olejowe i chlodnicę oleju. Dziękuję Azrael za info.W przyszłym tygodniu będę w moim serwisie, więc jeżeli do tego czasu będę ją oszczędzać, to wszystko będzie ok?Teraz jest ocieplenie, ale trochę martwię się trasą do W-wy. Nawet jeżeli będę jechała spokojnie, to korki zrobią swoje, a ich raczej nie przeskoczę. Czy mogę coś zrobić, żeby naprawić błąd serwisu? Jak już się silnik nagrzeje to nie ma problemu, nawet mozesz go katowac do bólu ;-) Co innego na zimnym - wtedy delikatnie i będize dobrze. Niektórzy jeżdżą na 20W60 ale moim zdaniem to przegięcie i nie ma żadnego uzasadnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 ja jeżdzę tak jesienią zmieniał olej na Motul 5W40, wiosna Motul 15w50 i tego sie trzymam, konsultowałem to z Motulem i uważam że najbardziej sensowne rozwiązanie. I co to daje :?: Po pierwsze na zimę olej najlepszy czyt. rzadki czyli 5W,0W,10W gdyż w ujemnych temperaturach jest bardziej rzadki, lepiej smaruje, a co najważniejsze szybciej nabiera optymalnej temperatury pracy. W zimie przy mocnym upalaniu 5W40 spokojnie wystarcza, max. temp. oleju nie przekroczyła 110 stopni. Na lato jak mówiłem zalewam 15w50 jest gęściejszy, ale mamy inne temperatury zewnętrzne, ale przy mocnym up[alaniu i wysokiej temp. zewnętrznej parametr 15W50 świadczy o lepszych właściwościach smarnych w wysokich temperaturach. Najlepszym rozwiązaniem byłby olej np. 0W60 tylko go jeszcze nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 A swoja droga lanie do " normalnego" auta 20w60 to lekkie przegięcie, tak jak napisał AZ. Taki olej stosuje w ekstremalnych samochodach do tego przystosowanych, typu wyścigi górskie, dragsterach, oraz samochodach gdzie konstrukcja silnika ( pasowanie) wymusza znaczne naturalne pobieranie oleju podczas pracy. W cywilnych samochodach, nawet bym powiedział w rajdówkach typu N,A, równiez nie ma sensu, i wiem że czołowka przynajmniej Polska nie uzywa takich olejów. Wiem to gdyż współpracuje z centrala Motula i mam informacje co, który, i jaki zespół rajdowy, na jakim oleju jeździ. Nie wiem na czym jeżdza WRC ale z ciekawości sie dowiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Nie wiem na czym jeżdza WRC ale z ciekawości sie dowiem Impreza na 300V Chrono, albo 300V Power. Model 2005 był reklamowany z Chrono. Być może mają olej trochę inny od handlowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Najlepszym rozwiązaniem byłby olej np. 0W60 tylko go jeszcze nie ma Oleje o dużej różnicy między pierwsza, a drugą liczbą mają słabą stabilność gdyż składają się prawie z samych dodatków uszlachetniających, dlatego nawyższej klasy oleje mają torchę węższy zakres temperatur. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabu Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Reasumując wszystkie wypowiedzi można spokojnie jeździć na 15W50 Motul przez cały rok??? Czy nie? :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Reasumując wszystkie wypowiedzi można spokojnie jeździć na 15W50 Motul przez cały rok??? Czy nie? :?: mozna, ale przy mocno ujemnych temperaturach zalecałbym chwile spokojnej jazdy, i nie dawania mu po gazie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Carfit, Azrael - dziekuje za informacje odnosnie motuli - dotychczas tak jezdzilem, dopiero ostatnia wymiana w kocarze zaowocowala 20w60. carfit: moge u Ciebie zamowic po pare litrow motuli ? poniewaz robi sie lekki ot, chcialem przypomniec glowne pytanie (chyba): czy oddajac samochod do serwisu mozna liczyc na kompletna obsluge i wlanie tego co trzeba, zgodnie z najlepsza wiedza pracownikow, czy kazda pierdole trzeba wskazac i dokladnie sprawdzic po odebraniu samochodu ? Mowiac krotko: "Czy to dobrze, ze mi na zime wlali motul 20W60?" Prawda pewnie gdzies w srodku lezy... Do tej pory "autoryzowany" znaczyl dla mnie tyle co "zaufany" - to, co czytam w tym watku i to, co mi wlano na zima sprawia, ze moja wiara w ASO zostala lekko zachwiana... Tym bardziej, ze o poznanskim serwisie slyszalem swietne opinie. pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Carfit, Azrael - dziekuje za informacje odnosnie motuli - dotychczas tak jezdzilem, dopiero ostatnia wymiana w kocarze zaowocowala 20w60. carfit: moge u Ciebie zamowic po pare litrow motuli ? poniewaz robi sie lekki ot, chcialem przypomniec glowne pytanie (chyba): czy oddajac samochod do serwisu mozna liczyc na kompletna obsluge i wlanie tego co trzeba, zgodnie z najlepsza wiedza pracownikow, czy kazda pierdole trzeba wskazac i dokladnie sprawdzic po odebraniu samochodu ? Mowiac krotko: "Czy to dobrze, ze mi na zime wlali motul 20W60?" Prawda pewnie gdzies w srodku lezy... Do tej pory "autoryzowany" znaczyl dla mnie tyle co "zaufany" - to, co czytam w tym watku i to, co mi wlano na zima sprawia, ze moja wiara w ASO zostala lekko zachwiana... Tym bardziej, ze o poznanskim serwisie slyszalem swietne opinie. pozdrawiam, Piotr Nie wiem co mam myśleć o laniu oleju 20W60 w ASO , dla mnie woła o pomstę do nieba :???: Ale cóz może oni lepiej wiedzą :wink: Oczywiście możesz u mnie zamówic Motula jakiego sobie żywcem życzysz Zaznaczam swoją wiedze na ten temat, konsultuje nabieżąco z Panem Michałem Jaskólskim, osobą odpowiedzialna za techniczna stronę Motula w Polsce. Myslę że wie co mówi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 20W60 w ASO ...do Forka jak rozumiem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gonia Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Jeszcze raz dzięki. :smile: Autko odpalam i zostawiam,aby się rozgrzało,a dopiero po kilku chwilach ruszam. Pewnie trochę panikuję, ale długo czekałam na to auto i chciałabym dbać o nie jak najlepiej. Zresztą na tym forum tego tłumaczyć chyba nie muszę. :wink: Jeździłam na dobrym oleju, a dzięki serwisowi mam litr niepotrzebnego oleju w domu,o innych konsekwencjach wspominać już chyba nie muszę..Wychodzi na to, że o profesjonalną pomoc lepiej zwrócić się do forumowiczów niż do "fachowców" z autoryzowanego serwisu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Gonia, nie popadajmy w panikę, można normalnie jeździć tylko delikatnie na zimnym, szczególnie na dużym mrozie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się