Kamil33 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Witam, dziś byłem na pomiarach mocy (KW/KM) oraz momentu obrotowego (Nm) niestety wynik mizerny a przynajmniej nie tego się spodziewałem w załączniku wykres z hamowni dwie próby najlepszy wynik = 216 KM, jadąc tam miałem nadzieje że pokaże więcej niż producent podaje bo w niektórych autach tak się zdarza a tu porażka test był przeprowadzany trybie manualnym na cztery koła, pojechałem z tym do serwisu subaru bo auto jest na gwarancji ma przejechane 16500 km i jest po pierwszym przeglądzie, w subaru powiedzieli że 240 km to forester XT ma na stole z wyjętym silnikiem w laboratorium. Nie wiem co mam z tym dalej robić, może ktoś z was badał też auto na hamowni i mam inne wyniki a jeśli nie to może warto przetestować forka koszt to 150 zł było by porównanie i możliwość składania roszczeń bo jak dal mnie to oszustwo klienta. Znalazłem taki artykuł : http://magazynauto.interia.pl/testy/testy-porownania/news-subaru-forester-2-0-xt-comfort-test,nId,966640 Zapraszam do rozmowy i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 (edytowane) Nie jestem specem ale coś mi sie wydaje ze jakis strasznie szarpany masz ten wykres momentu. Nie odnotowałeś moze charczenie z układu wydechowego prze depnieciu w palnik? Miałem tego typu problem ale po wizycie w ASO coś podokręcali, uszczelnili i samochód zrobił sie nieco bardziej zrywny Edytowane 26 Kwietnia 2016 przez Czarne_Koronkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Trochę dziwne, rozbieżność jest między tym co na papierze fabrycznym a hamownią .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Może warto się zapoznać z problemami dotyczącymi pomiarów na hamowni aut z automatyczną skrzynią biegów? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz77b Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Z prawnego punktu widzenia, masz od teraz 30 dni na zgłoszenie reklamacji i możesz wnosić o obniżenie ceny , usunięcie ewentualnej wady bądź wymianę na nowy wony od wad. 250 Km to nie 216 KM, tym bardzie że w ofercie Subaru jest bezpośrednio wskazane , że ma moc 250 KM, a nie jak np we fiacie moc do ... . I tego terminu bym się trzymał, i wysłał pismo do dealera w tym zakresie. Niech sami zrobią pomiar , bo po co samemu płacić. To tyle z prawnego punktu wiedzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Koni to 240 nie 250. Swoją droga pytanie jak jest mierzone te 240 km przez producenta. tutsj na papierze jest odniesienie do jakiejś normy. Warto byłoby sie zastanowić co to za norma. No i druga sprawa - jaka dokładność oferuje hamowania. Handluje przyrządami pomiarowymi (oczywiście nie tego typu) wiec mam świadomość ze to co mi coś (np licznik) wskazuje moze miec niewiele wspólnego ze stanem faktycznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Z prawnego punktu widzenia, masz od teraz 30 dni na zgłoszenie reklamacji i możesz wnosić o obniżenie ceny , usunięcie ewentualnej wady bądź wymianę na nowy wony od wad. 250 Km to nie 216 KM, tym bardzie że w ofercie Subaru jest bezpośrednio wskazane , że ma moc 250 KM, a nie jak np we fiacie moc do ... . I tego terminu bym się trzymał, i wysłał pismo do dealera w tym zakresie. Niech sami zrobią pomiar , bo po co samemu płacić. To tyle z prawnego punktu wiedzenia. aha na bank Jak wytarga silnik i na politechnice na hamowni silnikowej zmierzy moc i dostanie na to papier to może i tak Skąd Wy w ogóle wiecie, że auto zostało poprawnie zmierzone, na poprawnie ustawionej hamowni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 @@Bartek1986, daj trochę piany pobić DynoGate 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil33 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Jeśli chodzi o hamownie to twierdzą że wszystkie urządzenia są atestowane i prowadzą ten interes od 15 lat wiec co nieco wiedzą. Były przeprowadzone dwa testy w pierwszym pokazało 1 = 213 KM, 2 =216 KM na szóstym biegu forek już nie miła siły przyspieszać nie czepiałbym się jeśli było 230 KM tak jak w tym artykule : http://magazynauto.interia.pl/testy/testy-porownania/news-subaru-forester-2-0-xt-comfort-test,nId,966640 bo zawsze jest jakaś tolerancja : pogoda, paliwo, seria itp ale nie taka różnica w mocy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 jakie im podałeś przełożenie 6 biegu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Hamowanie aut z automatyczną skrzynia to jest kosmos, jest to bardzo trudne i wyniki nie są prawdziwe, kiedyś Carfit o ty pisał... P.S. Słownik w tel. mi zmienia Carfit na Caritas :-D Przypadek? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 (edytowane) Hamowanie aut z automatyczną skrzynia to jest kosmos, jest to bardzo trudne i wyniki nie są prawdziwe, kiedyś Carfit o ty pisał... P.S. Słownik w tel. mi zmienia Carfit na Caritas :-D Przypadek? ;-) * nie dotyczy typu "DSG" tapatalk Edytowane 26 Kwietnia 2016 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Wszystko jeszcze zależy jaki automat. Jeśli to normalny automat, który można zblokować na biegu o przełożeniu bliskim 1 to wtedy możemy mówić o "prawdziwym" wyniku. To i tak są dane trochę szacunkowe, ale temu wykresowi to bym nie wierzył za grosz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil33 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Niech ktoś wpuści swojego forka na hamownie i wrzuci wykres będziemy mieli porównanie czy jest to miarodajne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Niezbyt będzie to miarodajne. Wykres wyjdzie taki sam lub inny nie wiadomo w którą stronę. Będzie to zależeć od fazy księżyca Co z tym przełożeniem? Jakie podałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 @@Kamil33, nie da się miarodajnie sprawdzić na hamowni Forka z CVT. Jedyny prawidłowy pomiar da wyłącznie hamownia silnikowa, ale do tego trzeba wytargać silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 nie da się miarodajnie sprawdzić na hamowni Forka z CVT ... Czyli moje 157 KM z których byłem taki dumny mogę sobie w ... wsadzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil33 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Bartek1986 nie rozumiem pytania ?, a do sprawdzenia mocy auta i tak zachęcam zawsze jest to jakiś pogląd bo czasem odbiera się auto z serwisu i jeździ dużo gorzej po tak zwanym "serwisie" niż przed oddaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 No żeby poprawnie zmierzyć samochód to trzeba kilku rzeczy. Mogę podać na przykładnie mojego STi. Potrzebujemy dobrej hamowni obciążeniowej bo wiadomo turbo i hamownia musi wywołać odpowiedni obciążenie na rolkach, żeby turbo napompowało tak jak na ulicy. Pomiaru dokonujemy zawsze na biegu, którego przełożenie jest bliskie 1. W imprezie to 4 bieg już nie pamiętam chyba 0,975 czy coś takiego. Nie chce mi się szukać teraz No i oczywiście dla uzyskania poprawnego wykresu wartość tego przełożenia musimy wprowadzić do oprogramowania hamowni. Pytam jak był zrobione u Ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Niezbyt będzie to miarodajne. Wykres wyjdzie taki sam lub inny nie wiadomo w którą stronę. Będzie to zależeć od fazy księżyca "od fazy księżyca" , dobrze powiedziane... Niech ktoś wpuści swojego forka na hamownie i wrzuci wykres będziemy mieli porównanie czy jest to miarodajne to "wpuszczanie na hamownie" czasami się żle kończy dla właściciela auta tzn. dla silnika , o CVT nie mówiąc... eśli chodzi o hamownie to twierdzą że wszystkie urządzenia są atestowane i prowadzą ten interes od 15 lat wiec co nieco wiedzą. co nie co..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil33 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 No żeby poprawnie zmierzyć samochód to trzeba kilku rzeczy. Mogę podać na przykładnie mojego STi. Potrzebujemy dobrej hamowni obciążeniowej bo wiadomo turbo i hamownia musi wywołać odpowiedni obciążenie na rolkach, żeby turbo napompowało tak jak na ulicy. Pomiaru dokonujemy zawsze na biegu, którego przełożenie jest bliskie 1. W imprezie to 4 bieg już nie pamiętam chyba 0,975 czy coś takiego. Nie chce mi się szukać teraz No i oczywiście dla uzyskania poprawnego wykresu wartość tego przełożenia musimy wprowadzić do oprogramowania hamowni. Pytam jak był zrobione u Ciebie Nie wiem kolego chyba na 6 popatrz na wykres są tam informacje nie jestem w tej dziedzinie specjalistą skontaktuje się z człowiekiem, który dokonywał tego pomiaru to możesz z nim pogadać bo widzę że jesteś w temacie oczytany 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz77b Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Z prawnego punktu widzenia, masz od teraz 30 dni na zgłoszenie reklamacji i możesz wnosić o obniżenie ceny , usunięcie ewentualnej wady bądź wymianę na nowy wony od wad. 250 Km to nie 216 KM, tym bardzie że w ofercie Subaru jest bezpośrednio wskazane , że ma moc 250 KM, a nie jak np we fiacie moc do ... . I tego terminu bym się trzymał, i wysłał pismo do dealera w tym zakresie. Niech sami zrobią pomiar , bo po co samemu płacić. To tyle z prawnego punktu wiedzenia. aha na bank Jak wytarga silnik i na politechnice na hamowni silnikowej zmierzy moc i dostanie na to papier to może i tak Skąd Wy w ogóle wiecie, że auto zostało poprawnie zmierzone, na poprawnie ustawionej hamowni? Nie musi wyciągać silnika. Czytaj uważnie i z rozmysłem. Zgłasza reklamację na podstawie tego co sam stwierdził, i dealer ma obowiązek to sprawdzić we własnym zakresie. Więc muszą sami jako autoryzowany dealer dokonać pomiaru mocy i jeśli wyjdzie źle to problem dealera i importera auta. I nic samemu nie trzeba robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Czyli twierdzisz, że jak zmierzysz stoperem przyspieszenie auta i wyjdzie inne o 0,5sekundy od podawanego w prospekcie to dealer ma obowiązek przebadać auto specjalistycznymi urządzeniami pod względem przyspieszenia? Wynik ze stopera będzie tak samo miarodajny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil33 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Bartek1986 chyba pracuje w subaru...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Czytaj uważnie i z rozmysłem. Pisz.. "uważnie i z rozmysłem".. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się