Skocz do zawartości

Pomiar na hamowni mocy 2.0 XT


Kamil33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziś byłem na pomiarach mocy (KW/KM) oraz momentu obrotowego (Nm) niestety wynik mizerny a przynajmniej nie tego się spodziewałem w załączniku wykres z hamowni dwie próby najlepszy wynik = 216 KM, jadąc tam miałem nadzieje że pokaże więcej niż producent podaje bo w niektórych autach tak się zdarza a tu porażka test był przeprowadzany trybie manualnym na cztery koła, pojechałem z tym do serwisu subaru bo auto jest na gwarancji ma przejechane 16500 km i jest po pierwszym przeglądzie, w subaru powiedzieli że 240 km to forester XT ma na stole z wyjętym silnikiem w laboratorium. Nie wiem co mam z tym dalej robić, może ktoś z was badał też auto na hamowni i mam inne wyniki a jeśli nie to może warto przetestować forka koszt to 150 zł było by porównanie i możliwość składania roszczeń bo jak dal mnie to oszustwo klienta. Znalazłem taki artykuł :

http://magazynauto.interia.pl/testy/testy-porownania/news-subaru-forester-2-0-xt-comfort-test,nId,966640

 

Zapraszam do rozmowy i pozdrawiam.

 


 

post-25754-0-22150700-1461681493_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem specem ale coś mi sie wydaje ze jakis strasznie szarpany masz ten wykres momentu.

Nie odnotowałeś moze charczenie z układu wydechowego prze depnieciu w palnik? Miałem tego typu problem ale po wizycie w ASO coś podokręcali, uszczelnili i samochód zrobił sie nieco bardziej zrywny

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z prawnego punktu widzenia, masz od teraz 30 dni na zgłoszenie reklamacji i możesz wnosić o obniżenie ceny , usunięcie ewentualnej wady bądź wymianę na nowy wony od wad. 250 Km to nie 216 KM, tym bardzie że w ofercie Subaru jest bezpośrednio wskazane , że ma moc 250 KM, a nie jak np we fiacie moc do ... .  I tego terminu bym się trzymał, i wysłał pismo do dealera w tym zakresie. Niech sami zrobią pomiar , bo po co samemu płacić. To tyle z prawnego punktu wiedzenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koni to 240 nie 250. Swoją droga pytanie jak jest mierzone te 240 km przez producenta. tutsj na papierze jest odniesienie do jakiejś normy. Warto byłoby sie zastanowić co to za norma. No i druga sprawa - jaka dokładność oferuje hamowania. Handluje przyrządami pomiarowymi (oczywiście nie tego typu) wiec mam świadomość ze to co mi coś (np licznik) wskazuje moze miec niewiele wspólnego ze stanem faktycznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z prawnego punktu widzenia, masz od teraz 30 dni na zgłoszenie reklamacji i możesz wnosić o obniżenie ceny , usunięcie ewentualnej wady bądź wymianę na nowy wony od wad. 250 Km to nie 216 KM, tym bardzie że w ofercie Subaru jest bezpośrednio wskazane , że ma moc 250 KM, a nie jak np we fiacie moc do ... .  I tego terminu bym się trzymał, i wysłał pismo do dealera w tym zakresie. Niech sami zrobią pomiar , bo po co samemu płacić. To tyle z prawnego punktu wiedzenia. 

aha na bank :P

Jak wytarga silnik i na politechnice na hamowni silnikowej zmierzy moc i dostanie na to papier to może i tak :)

Skąd Wy w ogóle wiecie, że auto zostało poprawnie zmierzone, na poprawnie ustawionej hamowni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o hamownie to twierdzą że wszystkie urządzenia są atestowane i prowadzą ten interes od 15 lat wiec co nieco wiedzą. Były przeprowadzone dwa testy w pierwszym pokazało 1 = 213 KM, 2 =216 KM na szóstym biegu forek już nie miła siły przyspieszać nie czepiałbym się jeśli było 230 KM tak jak w tym artykule :  http://magazynauto.interia.pl/testy/testy-porownania/news-subaru-forester-2-0-xt-comfort-test,nId,966640 bo zawsze jest jakaś tolerancja : pogoda, paliwo, seria itp ale nie taka różnica w mocy.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamowanie aut z automatyczną skrzynia to jest kosmos, jest to bardzo trudne i wyniki nie są prawdziwe, kiedyś Carfit o ty pisał...

P.S. Słownik w tel. mi zmienia Carfit na Caritas :-D Przypadek? ;-)

* nie dotyczy typu "DSG" ;)

 

tapatalk

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No żeby poprawnie zmierzyć samochód to trzeba kilku rzeczy. Mogę podać na przykładnie mojego STi.

Potrzebujemy dobrej hamowni obciążeniowej bo wiadomo turbo i hamownia musi wywołać odpowiedni obciążenie na rolkach, żeby turbo napompowało tak jak na ulicy.

Pomiaru dokonujemy zawsze na biegu, którego przełożenie jest bliskie 1. W imprezie to 4 bieg już nie pamiętam chyba 0,975 czy coś takiego. Nie chce mi się szukać teraz :P

No i oczywiście dla uzyskania poprawnego wykresu wartość tego przełożenia musimy wprowadzić do oprogramowania hamowni.

Pytam jak był zrobione u Ciebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niezbyt będzie to miarodajne. Wykres wyjdzie taki sam lub inny nie wiadomo w którą stronę. Będzie to zależeć od fazy księżyca

 

"od fazy księżyca" , dobrze powiedziane... :) 

 

 

 

Niech ktoś wpuści swojego forka na hamownie i wrzuci wykres będziemy mieli porównanie czy jest to miarodajne

 

 to "wpuszczanie na hamownie" czasami się żle kończy dla właściciela auta tzn. dla silnika , o CVT nie mówiąc...

 

 

 

eśli chodzi o hamownie to twierdzą że wszystkie urządzenia są atestowane i prowadzą ten interes od 15 lat wiec co nieco wiedzą.

 

co nie co..... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No żeby poprawnie zmierzyć samochód to trzeba kilku rzeczy. Mogę podać na przykładnie mojego STi.

Potrzebujemy dobrej hamowni obciążeniowej bo wiadomo turbo i hamownia musi wywołać odpowiedni obciążenie na rolkach, żeby turbo napompowało tak jak na ulicy.

Pomiaru dokonujemy zawsze na biegu, którego przełożenie jest bliskie 1. W imprezie to 4 bieg już nie pamiętam chyba 0,975 czy coś takiego. Nie chce mi się szukać teraz :P

No i oczywiście dla uzyskania poprawnego wykresu wartość tego przełożenia musimy wprowadzić do oprogramowania hamowni.

Pytam jak był zrobione u Ciebie :)

Nie wiem kolego chyba na 6 popatrz na wykres są tam informacje nie jestem w tej dziedzinie specjalistą skontaktuje się z człowiekiem, który dokonywał tego pomiaru to możesz z nim pogadać bo widzę że jesteś w temacie oczytany

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z prawnego punktu widzenia, masz od teraz 30 dni na zgłoszenie reklamacji i możesz wnosić o obniżenie ceny , usunięcie ewentualnej wady bądź wymianę na nowy wony od wad. 250 Km to nie 216 KM, tym bardzie że w ofercie Subaru jest bezpośrednio wskazane , że ma moc 250 KM, a nie jak np we fiacie moc do ... .  I tego terminu bym się trzymał, i wysłał pismo do dealera w tym zakresie. Niech sami zrobią pomiar , bo po co samemu płacić. To tyle z prawnego punktu wiedzenia. 

aha na bank :P

Jak wytarga silnik i na politechnice na hamowni silnikowej zmierzy moc i dostanie na to papier to może i tak :)

Skąd Wy w ogóle wiecie, że auto zostało poprawnie zmierzone, na poprawnie ustawionej hamowni?

 

Nie musi wyciągać silnika. Czytaj uważnie i z rozmysłem. Zgłasza reklamację na podstawie tego co sam stwierdził, i dealer ma obowiązek to sprawdzić we własnym zakresie. Więc muszą sami jako autoryzowany dealer dokonać pomiaru mocy i jeśli wyjdzie źle to problem dealera i importera auta. I nic samemu nie trzeba robić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli twierdzisz, że jak zmierzysz stoperem przyspieszenie auta i wyjdzie inne o 0,5sekundy od podawanego w prospekcie to dealer ma obowiązek przebadać auto specjalistycznymi urządzeniami pod względem przyspieszenia? Wynik ze stopera będzie tak samo miarodajny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...