Skocz do zawartości

Huczące łożysko w skrzyni czy oporowe ?


sc00by

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

jako że w przyszłym tygodniu jadę do mechanika i będziemy walczyć z kilkoma drobniejszymi bolączkami , przy okazji chciałem naprawić denerwujące mnie huczące łożysko. Trwa to już od dłuższego czasu ale brak było czasu aby się tym zając. Pytanie czy jest to oporowe czy łożysko w skrzyni. Najbardziej słyszalne jest na drugim biegi z racji na nie dużą prędkość i mniejsze szumy z zewnątrz. A więc kiedy jadę na biegu drugim, okolice 3,5k odpuszczam pedał gazy wtedy słychać ewidentne huczenie , na jedynce jest podobnie, 3,4 już za głośno ale coś tam słychać również. Na wolnych obrotach jest ok, czy wcisnę sprzęgło czy nie , to nic nie słychać. Nie wiem czy są jakieś typowe objawy dla tych usterek i jak to zdiagnozować. Czy muszę znać numer skrzyni biegów i typ, czy jest jakaś jeden rodzaj ?

 

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz rozjasnic jak sie to fachowo nazywa ta dupka skrzyni ? Bo mam to samo pewnie masz wrx i wsumie slyszalem ze ten typ tak ma ze tak slychac jak sie hamuje silnikiem troche rzezi 2 mechanikow sluchalo i mi mowili ze w porzadku ale bede zrzucal skrzynie niebawem i bym sprawdzil to lozysko..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mozesz rozjasnic jak sie to fachowo nazywa ta dupka skrzyni
To końcowa tylna część skrzyni w której znajduje się centralny mechanizm różnicowy. Mozna się tam dostać bez wyjęcia skrzyni. Są tam trzy łożyska , a w zasadzie cztery, bo na wiskozie czwarte. Najczęściej wyje to na wiskozie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh powtórzę się 

odpuszczasz gaz przy 3,5k rpm i wyje. Jak dotniesz sprzęgło lub gaz to się wycisza ? wrzucisz luz też cicho ? 

 

wymieniałem łożyska na sprzęgle oba, całą dupkę skrzyni... dźwięk jest nadal....

co jest przyczyną ? nie wiem, ale skrzynia ma się bardzo dobrze. Przy okazji kieeeedyś wymiany sprzęgła poddam ją rewizji. Przejechałem już tak 26k km i nic się nie dzieje.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie czytając nasze forum i różne zagraniczne, takie zjawisko szumienia na 2 biegu jest bardzo powrzechne, często normalne i w wielu przypadkach nie ma się o co martwic

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez waka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh powtórzę się 

odpuszczasz gaz przy 3,5k rpm i wyje. Jak dotniesz sprzęgło lub gaz to się wycisza ? wrzucisz luz też cicho ? 

 

wymieniałem łożyska na sprzęgle oba, całą dupkę skrzyni... dźwięk jest nadal....

co jest przyczyną ? nie wiem, ale skrzynia ma się bardzo dobrze. Przy okazji kieeeedyś wymiany sprzęgła poddam ją rewizji. Przejechałem już tak 26k km i nic się nie dzieje.

 

Pozdrawiam

 

W takim przypadku warto zajrzeć do tylnego dyfra. Są tam dwa łożyska stożkowe i jedno tradycyjne kulkowe tzw pilot bearing.

Wycie po odpuszczeniu gazu może być spowodowane utrata pre-load'u czyli spięcia wstępnego łożysk stożkowych. Ustawia się je tulejami i podkładkami i tulejkami. W serwis manualu jest opisane jakie wartości są dla nowych  (18-38 N) i używanych łożysk (ok 10N)  i jak je zmierzyć. Oczywiście luz wzdłuż wału napędowego = 0 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ehhh powtórzę się 

odpuszczasz gaz przy 3,5k rpm i wyje. Jak dotniesz sprzęgło lub gaz to się wycisza ? wrzucisz luz też cicho ? 

 

wymieniałem łożyska na sprzęgle oba, całą dupkę skrzyni... dź

 

ehhh powtórzę się 

odpuszczasz gaz przy 3,5k rpm i wyje. Jak dotniesz sprzęgło lub gaz to się wycisza ? wrzucisz luz też cicho ? 

 

wymieniałem łożyska na sprzęgle oba, całą dupkę skrzyni... dźwięk jest nadal....

co jest przyczyną ? nie wiem, ale skrzynia ma się bardzo dobrze. Przy okazji kieeeedyś wymiany sprzęgła poddam ją rewizji. Przejechałem już tak 26k km i nic się nie dzieje.

 

Pozdrawiam

 

W takim przypadku warto zajrzeć do tylnego dyfra. Są tam dwa łożyska stożkowe i jedno tradycyjne kulkowe tzw pilot bearing.

Wycie po odpuszczeniu gazu może być spowodowane utrata pre-load'u czyli spięcia wstępnego łożysk stożkowych. Ustawia się je tulejami i podkładkami i tulejkami. W serwis manualu jest opisane jakie wartości są dla nowych  (18-38 N) i używanych łożysk (ok 10N)  i jak je zmierzyć. Oczywiście luz wzdłuż wału napędowego = 0 mm

 

i mimo, że to tylny dyfer to słychać by było z przodu jakby pod środkową konsolą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , dzięki za info, zawsze jakieś to wskazówki, jeśli chodzi o mój dyfer, był kompleksowo przeglądany więc jest OK, słyszę dokładnie z przodu, więc zapewne bez wyciągnięcia skrzyni nie wiele się da zrobić ale chociaż wiem że to nie sprzęgło (swoją drogą ma dopiero 30k przejechane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

Ja tak miałem z Exedy Stage I

I można to uznać za normalny objaw niegroźny dla auta ?

 

Stałem się posiadaczem STI tydzień temu, mam sprzęgło EXEDY i właśnie coś w rodzaju huczenia/żężenia przy odpuszczaniu gazu na 2 lub 3 biegu najlepiej słyszalne przy prędkości 50-70km/h. Im wyższa prędkość tym zjawisko albo cichsze albo zanikające całkowicie. Dźwięk nasila się jeżeli jest pochyłość drogi albo ostrzej hamuję. Jak się wysprzęgli cisza. Przyspieszanie i jednostajna jazda również cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam powodów by nie wierzyć forumowiczowi od którego kupiłem samochód, że faktycznie jest tam Exedy. :) Tym bardziej, że sprzęgło pracuje w typowo "sportowy" sposób. :)

Nie mniej za tydzień będę w ASO to mimo wszystko poproszę o "odsłuch". :) Sprawdzić nie zawadzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Przy okazji tematu mój problem polega na tym,że początkowo świszczało coś w okolicach skrzyni tylko w przypadku gdy samochód był odpalony po nocnym postoju przez jakieś 1-2 min. i tylko przy wyciśniętym sprzęgle. Po około 2 tygodniach zauważyłem że świst jest głośniejszy i dłuższy. Teraz w ciągu 1 miecha już świszczy przy wciśniętym i przy wyciśnieętym sprzęgle głośno oraz czasem na neutralnych obrotach. W skrzyni jest nowy olej, nic mi nie szarpie i biegi wchodzą płynnie.

Więc czy mogę stwierdzić jednoznaczne że to łożysko oporowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...