Skocz do zawartości

Pomocy, pękł wąż od chłodnicy


abecer

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie

Czy w takim przypadku mogłem uszkodzić silnik? Temperatura silnika podskoczyla lekko ponad standardowy poziom, natychmiast się zatrzymałem, wyłączyłem silnik. Miałem troche płynu, reszte uzupełniemem dolewajac wody. Płynu nic już nie było, nawet w zbiorniku wyrównawczym. Miałem jeszcze około 4 kilometry do domu i jakoś powoli dojechałem. Podczas wolnej jazdy temperatura była już normalna. No i zdjęcie jak to się naprawia na szybko!

post-15637-0-22489200-1460565596_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@abecer, to się okaże. Niestety, ale wskaźnik temp. wody ma mega opóźnienie i sporą tolerancję. Generalnie pokazuje pogodę i jak już wskazówka pójdzie do góry to często jest po wszystkim :unsure:

No właśnie tak słyszałem i obawiam się że będzie silnik do rozebrania, z drugiej strony jak uzupełniłem płyn i powoli jechałem dalej wskazówka stała w miejscu. Edytowane przez abecer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@abecer, to się okaże. Niestety, ale wskaźnik temp. wody ma mega opóźnienie i sporą tolerancję. Generalnie pokazuje pogodę i jak już wskazówka pójdzie do góry to często jest po wszystkim  :unsure:

Zgadza sie, ale jak wejdzie dobrze na "czerwone pole" jesli ma delikatne wahnięcia i w porę zauważone nic sie nie podzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@@abecer, to się okaże. Niestety, ale wskaźnik temp. wody ma mega opóźnienie i sporą tolerancję. Generalnie pokazuje pogodę i jak już wskazówka pójdzie do góry to często jest po wszystkim :unsure:

Zgadza sie, ale jak wejdzie dobrze na "czerwone pole" jesli ma delikatne wahnięcia i w porę zauważone nic sie nie podzieje.
Napewno nie była w górnym zakresie, od razu jak podskoczyla zatrzymałem się i zgasilem silnik. Nic jak wymienić i obserwować czy czasami nie będzie dalszych problemów. Edytowane przez abecer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaliczyłem właściwie nie pęknięcie, co przetarcie węża. Po wymianie chłodnicy na grubszą trzeba obowiązkowo przyciąć wąż, bo może przy większych przeciążeniach dotykać kół pasowych/wentylatorów. Straciłem gdzieś ze 2-3l płynu chłodzącego, wszystko miało miejsce podczas ostrego upalania... wskaźnik temperatury nic nie zauważył, za to kłęby białego dymu spod maski były aż nadto wyraźne :P Silnik ma się dobrze, więc przypadek przypadkowi nie równy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ostatnio jechałem na jedynce pod sporą  górę bardzo powoli w trzy osoby gdzieś z 6km, temp na wskaźniku podskoczyła wyżej niż zwykle ale jeszcze nie pod czerwone pole. Z silnikiem nic się nie dzieje, wentylatory kręciły się jak szalone, nawiewy włączyłem z ciepłym powietrzem aby silnik szybciej się schłodził i wszystko ok. Już tak nie raz zrobiłem i nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy w sobote, będzie wymiana to się zobaczy czy nic się nie porobiło. A tak przy okazji to mijajace mnie osoby myślały że subaru się pali

Edytowane przez abecer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nikt nie bierze tego pod uwagę ze UPG mogło być przyczyną rozerwania węża a nie na odwrót. Wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia Może rozerwać wyeksplatowanego wężyka.

 

Kiedyś znajomemu brakowało ze 2 litry płynu i zrobił tak z 10 km do stacji a wskazówka tylko goniła góra dół bez żadnego problemu...

 

Pozdrawiam - Krzysztof ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ewidentnie przetarcie o wentylator... poza tym brak 2l raczej zauważy się na wyrównawczym (o ile ktoś ma nawyk zerkania, np. razem z kontrolą poziomu oleju) :)

W sumie to nie trzeba nawet 1 l ubytku, żeby go zauważyć ;) Jak jest pusty watertank (on nie ma litra) na silniku to pobulguje sobie  nagrzewnica (najwyższy punkt układu) przy podnoszeniu obrotów. Łatwe do usłyszenia na zimno, po odpaleniu, aczkolwiek podczas jazdy już nie takie proste i słyszalne :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@@abecer, to się okaże. Niestety, ale wskaźnik temp. wody ma mega opóźnienie i sporą tolerancję. Generalnie pokazuje pogodę i jak już wskazówka pójdzie do góry to często jest po wszystkim  :unsure:

Zgadza sie, ale jak wejdzie dobrze na "czerwone pole" jesli ma delikatne wahnięcia i w porę zauważone nic sie nie podzieje.

Nie wiem czy widziałeś kiedykolwiek logi temperaturowe silnika. Ja miałem to okazję poobserwować i jestem w szoku. Temperatura wody kosmicznie wysoko a wskaźnik ani drgnie. Dlatego warto mieć odczyt temperatury oleju w bloku, bo te czynniki idą ze sobą bardzo w parze ;).

 

Nie ma co panikować. Wymienić wąż, płyn, jezdzić i obserwować. Najwyżej zrobisz UPG, w imprezie to podobno część eksploatacyjna :biglol:.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jest! Wąż wymieniony, przejechałem około 70 kilo i jak narazie nic złego się nie dzieje. Cały układ wyczyszczony, samochód był podpięty pod kompa i wszystko jest w porządku. ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...