Skocz do zawartości

regulacja zaworów


ted58

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do specjalistów które typy silników wymagają wyjęcia z ramy do regulacji zaworów a które nie ? Czy można spokojnie zagazować silnik jak nie ma wzmocnionych gniazd zaworowych i czym to skutkuje, Czy motory z wzmocnionymi gniazdami wymagają regulacji zaworów i co jaki przebieg a jak to wygląda u mororów bez utwardzonych gniazd zaworowych. Rozglądam się za kupnem Forestera  i taka wiedza rozjaśni mi parę spraw. Proszę o rzeczową informację. 

Edytowane przez ted58
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jak pewnie wiesz musisz szukać silników z kodem EJ20F na tabliczce znamionowej, utwardzone/wzmocnione gniazda. Ja mam wzmocnione (po 70 tkm na gazie) w poniedziałek odstawiam samochód do regulacji zaworów, więc nie zakładaj że jak EJ20F to Bóg wie jak długo będziesz jeździł bez regulacji. Już ktoś pisał, że jest to bardzo uzależnione od konkretnego egzemplarza.

sebxyz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zakładaj że jak EJ20F to Bóg wie jak długo będziesz jeździł bez regulacji. Już ktoś pisał, że jest to bardzo uzależnione od konkretnego egzemplarza.

To uzależnione jest od poprawności składu mieszanki. A większość instalacji ma złe nastawy i auta pod butem jeżdżą z ubogą mieszanką.

Jeśli wszystko z autem i instalką gra - inspekcja co 105 tys razem z rozrządem.

Jeśli wychodzi co 50 czy 60 tys km, instalacja do poprawki.

 

Oczywiście od każdej reguły bywają wyjątki ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najbardziej uzależnione od stylu jazdy itp... Np. ktoś dużo jeździ autostradą ponad 4000 rpm, zawory strasznie dostają po dupie na LPG (wiem z doświadczenia) i wtedy chyba zbawieniem jest natrysk benzyny. Jeśli tylko stanie w korkach to można jeździć i jeździć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dajecie do regulacji bo taki przebieg czy jak coś się dzieje? U mnie zawsze pierwszym objawem jest trzęsąca się buda, jak u Was?

Niestety to już jest objawią grubszej roboty :) Chyba coś o tym wiesz ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To uzależnione jest od poprawności składu mieszanki. A większość instalacji ma złe nastawy i auta pod butem jeżdżą z ubogą mieszanką.

 

 

ktoś dużo jeździ autostradą ponad 4000 rpm, zawory strasznie dostają po dupie na LPG 

 

Wyjaśnienie takich przypadków masz opisane wyżej,będzie uboga mieszanka to i przy mniejszych obrotach zawory i gniazda dostaną po przylgniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najbardziej uzależnione od stylu jazdy itp... Np. ktoś dużo jeździ autostradą ponad 4000 rpm, zawory strasznie dostają po dupie na LPG (wiem z doświadczenia) i wtedy chyba zbawieniem jest natrysk benzyny

"Zbawieniem" jest posiadanie doświadczonego gazownika, który wie co to wartość lambda i pętla otwarta.

Sporo latam z dużymi prędkościami. I jakoś nie ma problemu z przedwczesną koniecznością regulacji zaworów.

Ale zawsze jest zabawa z regulacjami. I (mogę powiedzieć z doświadczenia) większość aut ma za małe wtryskiwacze lpg bo wtedy nie ma

problemu z wolnymi obrotami.

A jaki gazownik co przegląd weźmie klienta na autostradę i będzie sprawdzał co się dzieje przy dużych prędkościach?

Zwłaszcza że dużą część zakresu trzeba sprawdzać na "niemieckiej" autostradzie, gdzie nie ma ograniczeń...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki sporo się dowiedziałem z waszych postów ale mnie nurtuje jeszcze jedna informacja na którą  nikt nie odpowiedział . Czy gazuje się silniki np EJ201 ? i czym to skutkuje jak się taki zagazuje.

Wiem ,że EJ20F był by najlepszy ale jak takiego nie ma to czy ten EJ201 też można. A jak wygląda sprawa z silnikiem 2,5 177  czy one mają też wzmacniane gniazda zaworowe,czy można to odczytać z numeru silnika ? A tak ogólnie które silniki najlepiej znoszą zagazowanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy gazuje się silniki np EJ201 ? i czym to skutkuje jak się taki zagazuje.

Montuje się LPG.Przy poprawnie wyregulowanej instalacji LPG tylko częściej sprawdzasz/regulujesz luzy zaworowe.

Taka sama sytuacja przy silnikach 2,5,chyba nie było wersji z utwardzonymi gniazdami zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmować - DOHC 2.0 158 KM 

Niewyjmować - SOHC 2.0 125 KM / 2.5 177KM US

U mnie w DOHC 2.0 obyło się bez wyjmowania, jakimś cudem

A najbardziej uzależnione od stylu jazdy itp... Np. ktoś dużo jeździ autostradą ponad 4000 rpm, zawory strasznie dostają po dupie na LPG (wiem z doświadczenia) i wtedy chyba zbawieniem jest natrysk benzyny. Jeśli tylko stanie w korkach to można jeździć i jeździć...

Można też wzbogacić instalację LPG o lubryfikator, który przedłuża żywotność zaworów. U mnie przy przebiegu 150 tyś,po weryfikacji nie było konieczności regulacji zaworów a pojazd na LPG jeździł ponad 6 lat.  Nie wielu użytkowników pojazdów z LPG nie ma pojęcia co to takiego, a jak już ktoś jest bardziej obyty z tym ustrojstwem  to nasłucha się u gazownika o niepotrzebnych kosztach.  Ja sobie chwalę, a i dla zdrowia psychicznego też jest lepiej.

 

Pozdrawiam 

Wiec i ja zadam pytanie.

Silnik ej204 co ile regulacja bez lpg

Wyjmowanie silnika?

Jaki koszt takiej zabawy.

 U mnie w EJ 204 obyło się bez wyjmowania silnika. Został tylko lekko uniesiony ale bez wyjmowania. Tyle ile głów, tyle teorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wyjmować - DOHC 2.0 158 KM

Niewyjmować - SOHC 2.0 125 KM / 2.5 177KM US

U mnie w DOHC 2.0 obyło się bez wyjmowania, jakimś cudem

A najbardziej uzależnione od stylu jazdy itp... Np. ktoś dużo jeździ autostradą ponad 4000 rpm, zawory strasznie dostają po dupie na LPG (wiem z doświadczenia) i wtedy chyba zbawieniem jest natrysk benzyny. Jeśli tylko stanie w korkach to można jeździć i jeździć...

Można też wzbogacić instalację LPG o lubryfikator, który przedłuża żywotność zaworów. U mnie przy przebiegu 150 tyś,po weryfikacji nie było konieczności regulacji zaworów a pojazd na LPG jeździł ponad 6 lat. Nie wielu użytkowników pojazdów z LPG nie ma pojęcia co to takiego, a jak już ktoś jest bardziej obyty z tym ustrojstwem to nasłucha się u gazownika o niepotrzebnych kosztach. Ja sobie chwalę, a i dla zdrowia psychicznego też jest lepiej.

 

Pozdrawiam

Wiec i ja zadam pytanie.

Silnik ej204 co ile regulacja bez lpg

Wyjmowanie silnika?

Jaki koszt takiej zabawy.

U mnie w EJ 204 obyło się bez wyjmowania silnika. Został tylko lekko uniesiony ale bez wyjmowania. Tyle ile głów, tyle teorii.

Bo można, ale 99% serwisów wyjmuję silnik. Ostatnio poznałem serwis Subaru, który robi regulację luzów z wyjściem silnika za 700 zl robocizna :D nie wiem na ile są skuteczni ale są dlugo ma rynku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wyjmować - DOHC 2.0 158 KM

Niewyjmować - SOHC 2.0 125 KM / 2.5 177KM US

U mnie w DOHC 2.0 obyło się bez wyjmowania, jakimś cudem

A najbardziej uzależnione od stylu jazdy itp... Np. ktoś dużo jeździ autostradą ponad 4000 rpm, zawory strasznie dostają po dupie na LPG (wiem z doświadczenia) i wtedy chyba zbawieniem jest natrysk benzyny. Jeśli tylko stanie w korkach to można jeździć i jeździć...

Można też wzbogacić instalację LPG o lubryfikator, który przedłuża żywotność zaworów. U mnie przy przebiegu 150 tyś,po weryfikacji nie było konieczności regulacji zaworów a pojazd na LPG jeździł ponad 6 lat. Nie wielu użytkowników pojazdów z LPG nie ma pojęcia co to takiego, a jak już ktoś jest bardziej obyty z tym ustrojstwem to nasłucha się u gazownika o niepotrzebnych kosztach. Ja sobie chwalę, a i dla zdrowia psychicznego też jest lepiej.

 

Pozdrawiam

Wiec i ja zadam pytanie.

Silnik ej204 co ile regulacja bez lpg

Wyjmowanie silnika?

Jaki koszt takiej zabawy.

U mnie w EJ 204 obyło się bez wyjmowania silnika. Został tylko lekko uniesiony ale bez wyjmowania. Tyle ile głów, tyle teorii.

Bo można, ale 99% serwisów wyjmuję silnik. Ostatnio poznałem serwis Subaru, który robi regulację luzów z wyjściem silnika za 700 zl robocizna :D nie wiem na ile są skuteczni ale są dlugo ma rynku

 

ja też poproszę o namiary na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteście pewni że robiona była regulacja a nie samo sprawdzenie? Chciałbym zobaczyć jak demontują wałki i szklanki na aucie i składają wszystko zgodnie ze sztuką. No ale może mają patenty jak w takich warunkach podejść kluczem dynamometrycznym. Na aucie regulację można zrobić ale w silnikach gdzie regulacja jest na płytkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model modelowi nie równy.

Np. w Legacy 2004-2009 nie trzeba wyjmować silnika i jest dobry dostęp.

W Foresterze SG jest ciasno i choć operacja bez wyjmowania jest wykonalna, lepiej motor mieć wyjęty. Łatwiej zachować higienę pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wyjmować - DOHC 2.0 158 KM

Niewyjmować - SOHC 2.0 125 KM / 2.5 177KM US

A ja od niedawna mam Forestera sprowadzonego z Kanady i w dowodzie mam wbite 115 kw czyli 156 km to mam wyjmować czy nie?

I co to jest za silnik bo nie mogę nigdzie znaleźć info...

2.0 158 km (różnie przeliczane) 05-08 rok wolnossący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie osobiście śmieszy jak ktoś robi regulację zaworów za 700 zł w silniku DOHC  ! Żeby zrobić to porządnie to 2 dniówki, liczyć po 8h to 2 dni i 16h. Jeśli ktoś bierze za to 700 zł to rbh wychodzi 43 zł .  oczywiście jest to możliwe , ale moim zdaniem nie szanuje siebie albo robi to gratis, i o ile dla Was jest to okazja , co wcale sie nie dziwie , to za chwile ten człowiek nie będzie miał zwyczajnie kasy na rozwój . Zasada jest bardzo prosta  , zarabiasz na serwisie , masz kase na nowy sprzęt , szkolenia , rozwój itd. Sorry , ale taki gość/warsztat za chwile zginie z rynku , lub bedzie naprawiał ople corsy na gaźniku , nie ma innej możliwości , chyba że jest filantropem ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie osobiście śmieszy jak ktoś robi regulację zaworów za 700 zł w silniku DOHC ! Żeby zrobić to porządnie to 2 dniówki, liczyć po 8h to 2 dni i 16h. Jeśli ktoś bierze za to 700 zł to rbh wychodzi 43 zł . oczywiście jest to możliwe , ale moim zdaniem nie szanuje siebie albo robi to gratis, i o ile dla Was jest to okazja , co wcale sie nie dziwie , to za chwile ten człowiek nie będzie miał zwyczajnie kasy na rozwój . Zasada jest bardzo prosta , zarabiasz na serwisie , masz kase na nowy sprzęt , szkolenia , rozwój itd. Sorry , ale taki gość/warsztat za chwile zginie z rynku , lub bedzie naprawiał ople corsy na gaźniku , nie ma innej możliwości , chyba że jest filantropem ;)

Dobrze że zaznaczyłeś, że dla nas to jest okazja, bo tak faktycznie jest. Chociaż lekko zdziwił mnie fakt tej ceny biorąc pod uwagę, że pozostałe prace o które pytałem nie różniły sie ceną w stosunku do MTS u Pana Marka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wyjmować - DOHC 2.0 158 KM

Niewyjmować - SOHC 2.0 125 KM / 2.5 177KM US

A ja od niedawna mam Forestera sprowadzonego z Kanady i w dowodzie mam wbite 115 kw czyli 156 km to mam wyjmować czy nie?

I co to jest za silnik bo nie mogę nigdzie znaleźć info...

2.0 158 km (różnie przeliczane) 05-08 rok wolnossący.

 

 

Wyjmować - DOHC 2.0 158 KM

Niewyjmować - SOHC 2.0 125 KM / 2.5 177KM US

A ja od niedawna mam Forestera sprowadzonego z Kanady i w dowodzie mam wbite 115 kw czyli 156 km to mam wyjmować czy nie?

I co to jest za silnik bo nie mogę nigdzie znaleźć info...

2.0 158 km (różnie przeliczane) 05-08 rok wolnossący.

Sęk w tym że to jest 2,5 i 115 kw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...