RadziejS Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Dziś spotkała mnie nieciekawa niespodzianka. Pacjent: Forek 2.5XT, MY2007, 230 KM, przebieg 148kkm, LPG Jadąc sobie po mieście włączyłem dmuchawę i lekko poczułem dziwny zapach. Gdy się zatrzymałem spod maski leciała para. Wylało mi płyn chłodzący. Po krótkiej inspekcji zobaczyłem, że rozszczelniła się chłodnica. Dolałem płynu i starałem się sprawdzić skąd "rzyga". A leci po środku na górze, pomiędzy elementem plastikowym a aluminiowym korpusem chłodnicy, leci już przy 2,5-3k rpm (na wolnych nie widać, żeby ciekło, ale przy lekkim przygazowaniu leje się równo). I teraz pytanie - czy to jest jednoznaczne z UPG, czy może być, że po prostu zestarzała się chłodnica (w s-turbo kilka lat temu też mi się rozszczelniła, wtedy przy szerokim króćcu na górze, ale po wymianie nic złego przez 4 lata z silnikiem się nie działo). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Miałem dokładnie to samo, tzn. rozszczelniła się chłodnica na styku plastiku i amelinium Była już stara, płyn wywalało tak jak piszesz, przy około 3000 rpm. Test na CO2 delikatnie wskazywał na to że coś może być na rzeczy. Chłodnicę wymieniłem, pojeździłem tydzień i stwierdziłem, że w sumie to nie ma na co czekać i zrobiłem UPG (to był marzec, a w czerwcu była Subariada). Jedna z uszczelek była już lekko zmęczona i w połączeniu ze starą chłodnicą wywaliło płyn. Teoretycznie mogłem tak jeszcze trochę pojeździć, ale po co męczyć siebie i samochód.... Mam nadzieję, że w Twoim przypadku to tylko chłodnica, ale z drugiej strony, zrobisz to teraz i masz spokój na długi czas. Koszt badania CO2 to grosze, albo wręcz gratis w niektórych miejscach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
impreza555 Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 jeżeli chłodnica pękła nie do końca oznacza upg tak było u mnie chłodnica 13 lat miała i odmówiła posłuszeństwa test co2 miałem negatywny 2 lata jeżdziłem i autko sprzedałem zrób test będziesz pewien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 10 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Dzięki @@marhof, dzięki @@impreza555, nie wiem czy nie zdecyduję się na rozwiązanie typu - wymiana plastikowego elementu chłodnicy na metalowy - spece od chłodnic coś takiego polecają (przed chwilą dzwoniłem, w piątek byłoby do ogarnięcia). Wymienię/naprawię, pojeżdżę na nowym płynie i pojadę na test. Myślicie, że mogę delikatnie jutro jechać do pracy 20km rano i tyleż z powrotem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBA_M Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Chłodnice wytrzymują nie więcej niż 10 lat. U mnie w 2.5XT oraz znajomego 2.0XT poszły przy przebiegu 200kkm dokładnie w tym samym co Twoja miejscu. Zmieniliśmy na nowe i od 3 lat no problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarcinek Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 U mnie też wywaliła, w 2.0. Miała 10 latek i 150kkm.Układ chłodniczy był zasyfiony brudem i przytkany, a wszystko wskazywało właśnie na upg... Wymieniłem chłodnicę, wypłukano układ i śmiga! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 10 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Jak się płucze układ? PS: Jak mojemu forkowi coś dolega (czy temu, czy poprzednikowi) mam za każdym wrażenie, że to normalne, bo już gdzieś na forum o tym czytałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarcinek Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Po domowemu - kupujesz płukankę, wodę destylowaną, zmieniasz płyn, aż wydaje Ci się, że jest czysty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osamakiller Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Co to jest to UPG jeśli mogę spytać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Dzięki @@marhof, dzięki @@impreza555, nie wiem czy nie zdecyduję się na rozwiązanie typu - wymiana plastikowego elementu chłodnicy na metalowy - spece od chłodnic coś takiego polecają (przed chwilą dzwoniłem, w piątek byłoby do ogarnięcia). Wymienię/naprawię, pojeżdżę na nowym płynie i pojadę na test. Myślicie, że mogę delikatnie jutro jechać do pracy 20km rano i tyleż z powrotem? Mnie tak zrobili na Okęciu w FXT a potem w STurbo. Teraz mam spokój i pewność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osamakiller Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Ok,juz sie domyśliłem;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 10 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Mnie tak zrobili na Okęciu w FXT a potem w STurbo. Teraz mam spokój i pewność Cyprysowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Mnie tak zrobili na Okęciu w FXT a potem w STurbo. Teraz mam spokój i pewność Cyprysowa? Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Wojtalik Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 Co to jest to UPG jeśli mogę spytać? Kolega nieuważnie forum czyta albo nie ma silnika 2.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amstaff23 Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Spróbuj też popatrzeć, czy w zbiorniczku z płynem nie wywala bąbli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Runner Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Mnie tak zrobili na Okęciu w FXT a potem w STurbo. Teraz mam spokój i pewność Cyprysowa? Tak Radziej , tez polecam Rosłonca, zan się na rzeczy od lat w tym siedzi. Przerabiałem dwa lata temu w 2,0 wymianę/ dorobienie górnego zbiornika chłodnicy - starczyło na dwa lata, bo wczoraj założyłem tam nową. Skalkuluj czy warto, naprawa 350, wymiana na nowa prawie drugie tyle, a jak mówili przedmócy syf w starej siedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Spróbuj też popatrzeć, czy w zbiorniczku z płynem nie wywala bąbli. po co mam się denerwować? A na serio - myślę, że to będzie miało sens dopiero po wymianie (przy okazji z testem CO2). Radziej , tez polecam Rosłonca, zan się na rzeczy od lat w tym siedzi domyśliłem się, że się zna, bo jak tylko zadzwoniłem i powiedziałem, że subaru, spytali się: co, rozszczelniła się panu chłodnica na górze? Czemu Tobie starczyło tylko na dwa lata po dorobieniu górnego zbiorniczka? Sugerujesz, że lepiej wymienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Runner Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Spróbuj też popatrzeć, czy w zbiorniczku z płynem nie wywala bąbli.po co mam się denerwować? A na serio - myślę, że to będzie miało sens dopiero po wymianie (przy okazji z testem CO2). Radziej , tez polecam Rosłonca, zan się na rzeczy od lat w tym siedzidomyśliłem się, że się zna, bo jak tylko zadzwoniłem i powiedziałem, że subaru, spytali się: co, rozszczelniła się panu chłodnica na górze? Czemu Tobie starczyło tylko na dwa lata po dorobieniu górnego zbiorniczka? Sugerujesz, że lepiej wymienić? Dorobienie zbiorniczka profesjonalne i nic nadal nie ciekło, chłodnica była jednak od nowosci i miała juz nalatene 295kkm. Temperatura na chłodnicy nie była juz na całosci taka równa, poza tym utleniona nieco juz na zewnątrz, że o szlamie w srodku nie wspomnę, nie wyrabiała się i silnik nie był tak dobrze chłodzony, więc może wczesniej w momencie naprawy powinienem ja wymienić, ale chciałem być eko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 15 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 Miałem podobne roszczelnienie. Wymieniłem na nową i auto lata bezproblemowo dalej. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 15 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2016 U mnie jednak też weszła nowa. Po demontażu zakład uznał, że nie warto dorabiać zbiornika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się