Skocz do zawartości

Legacy III ej25 brak mocy


Piotrekmm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegoś czasu walczę z dziwnym brakiem mocy w moim legacy III 2001r z ej25, problem polega na tym że podczas przyspieszania z "pedałem w podłogę" auto strasznie muli natomiast jak wciskam powoli/stopniowo wraz ze wzrostem obrotów mam wrażenie że auto lepiej przyspiesza. Co może być powodem że jak otwieram gwałtownie przepustnicę na 100% to mam wrażenie że jakby mi się spadochron otworzył?

Nowe są:

Świece NGK

Przewody WN również NGK

zawory wyregulowane stukowy przekładany z innego subaru i nadal to samo.

Ecu nie zgłasza żadnych błędów.

Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Świece NGK Przewody WN również NGK zawory wyregulowane stukowy przekładany z innego subaru i nadal to samo. Ecu nie zgłasza żadnych błędów. Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie.

 

Te wymiany robiłeś teraz, czy przed problemem?

 

teraz, w celu wyeliminowania już czegoś, podmieniałem już niemal wszystko i nadal to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Warszawa to chętnie też się spotkam w większym gremium :)

 

Poprzednim samochodem była Primera, tam był trochę inny dolot (z przepływomierzem) ale objawy podobne, przy mocnym przyspieszaniu szarpało go i nie chciał jechać, z delikatnym naciskaniem na gaz radził sobie. Tam miałem gaz na Blosie i okazało się że zsunęła się rura z Blosa, który był zamontowany właśnie na dolocie.

Edytowane przez nrb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Warszawa to chętnie też się spotkam w większym gremium :)

 

Poprzednim samochodem była Primera, tam był trochę inny dolot (z przepływomierzem) ale objawy podobne, przy mocnym przyspieszaniu szarpało go i nie chciał jechać, z delikatnym naciskaniem na gaz radził sobie. Tam miałem gaz na Blosie i okazało się że zsunęła się rura z Blosa, który był zamontowany właśnie na dolocie.

u mnie niema przepływomierza więc wszelkie nieszczelności w dolocie nie powinny mieć wpływu na pracę silnika.

Mam pewne przypuszczenia że ECU nie widzie odczytów z sondy (lub samej sondy), szukam jakiegoś schematu elektrycznego do tego auta ale niemogę znaleźć,

czy ktoś mógłby mi powiedzieć którym pinem wchodzi odczyt z sondy do ECU?

czy wy również macie jedną sondę? bo szukając schematów widzę że są dwie sondy?

czy ktoś posiada może schemat do tego auta? ewentualnie schemat do takiego ECU o oznaczeniu 53? pozostałe oznaczenia to 22611 AE151   A18-000 DV1 8Z22

Edytowane przez Piotrekmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz, w celu wyeliminowania już czegoś, podmieniałem już niemal wszystko i nadal to samo.

Mam wrażenie że zacząłeś nie od tego co trzeba. Przejedź się z podglądem parametrów ECU "on-line" i wszystko będzie jasne.

W szczególności trzeba sprawdzić czy dostaje paliwo (odczyt z sondy lambda, korekty) i jak wygląda zapłon.

Od tego trzeba zacząć.

Potem tylko interpretacja obserwowanych odczytów i powinno się wyjaśnić.

 

Mam pewne przypuszczenia że ECU nie widzie odczytów z sondy (lub samej sondy)

"Mam pewne przypuszczenie", że taki stan NA PEWNO spowoduje zapalenie się Checka, ale nie koniecznie od razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie niema przepływomierza więc wszelkie nieszczelności w dolocie nie powinny mieć wpływu na pracę silnika.

 

Wydaje mi się (choć mogę się mylić) że jednak mają wpływ. W końcu ECU musi wiedzieć ile powietrza wlatuje - i jeśli coś tu się nie zgadza to nie może dobrać odpowiedniej mieszanki. Tylko w jednych autach pomaga w tym MAF (przepływka) a w innych MAP sensor (tak jak w moim obecnym Legacy i pewnie u Ciebie). A nawet jeśli ECU wie że powietrza jest za dużoi, to może nie jest w stanie dobrać takiej mieszanki żeby dobrze jechał? Tak sobie głośno myślę.

 

Mam pewne przypuszczenia że ECU nie widzie odczytów z sondy (lub samej sondy), szukam jakiegoś schematu elektrycznego do tego auta ale niemogę znaleźć,

 

Na to jest prosty sposób - odepnij sondę. Zapali się check, ale samochód będzie jeździł na ustawieniach "domyślnych". Nie rozwinie pełni mocy ale będzie jeździł poprawnie, jeśli to rzeczywiście wina sondy.

 

I tak mi jeszcze przyszło do głowy że może winny jest TPS. Jeśli masz komputer to łatwo sprawdzisz jak szybko zmienia się otwarcie przepustnicy (widziane przez ECU) przy gwałtownym wciśnięciu gazu. Jeśli nie masz kabelka to też da radę zwykłym miernikiem wpinając się bezpośrednio w TPS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolot jest seryjny, ECU jednak widzi sondę, po jej odpięciu check się nie zapala ale w danych widać że skład mieszanki pokazuje "ubogo" i odrazu też wydłuża czas wtrysku, TPS również jest sprawny i również ECU go widzi poprawnie, podczas gwałtownego przyspieszania mając podgląd na skład mieszanki pokazuje na chwilę "ubogo" a po 1-2s pokazuje już bogato ale auto (mam wrażenie) że nadal słabo przyspiesza, przyjże się chyba jednak jeszcze raz układowi zapłonowemu. Chyba że jednak coś ze stukowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaw braku mocy w pewnym zakresie obrotów jest bolączką 2.0 NA, tylko chyba niezależnie od gwałtowności naciskania gazu. Nikt z 2.5 się z tym nie zgłaszał... ale dla pewności możesz sprawdzić. Tam stukowy podaje do ECU fałszywą informację o wykryciu spalania stukowego i w efekcie zapłon jest bardzo cofany. Nie wyskakuje check bo komputer widzi samego stukowca jako sprawnego, a to że wykrywa spalanie stukowe to normalna jego praca. Możesz poobserwować parametry takie jak Ignition Timing, Learned Ignition Timing, Knock Correction i Knock signal podczas występowania mulenia. Ogólnie Ignition Timing raczej nie powinien schodzić poniżej zera, im wyższe obroty i mocniejsze przyspieszanie tym wyższa wartość powinna być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalizator i ogólnie wydech nie zapchany?

Parę razy już spotkałem się z takim objawem niekoniecznie w Subaru. Dajesz opór to nie chce jechać, praktycznie staje. Delikatnie operujesz gazem to się wkręca.

Tak jak wcześniej napisane trzeba sprawdzić korekty i zobaczyć czego brakuje. Chociaż przy mocnym depnięciu i tak auto przechodzi w Open Loop i ze sztywnej mapy powinien dobrze jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...