Bart93 Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Witam wszystkich serdecznie. Temat juz wiele razy wałkowany jednak nie udało mi sie znaleść konkretnej odpowiedzi na moją bolączkę. Otóż auto przy maksymalnym otwarciu przepustki od 1tys do 5tys ewidentnie nie rozwija pelnej mocy/momentu. Zdaję sobie sprawę ze to tylko 103konie ale ewidentnie czuc ze nie moze jechać pełną mocą poszarpuje, czasem uwalnia sie pełna moc pod koniec obrotów ale żadko , to jest moje 3ecie subaru wiec mniej wiecej wiem jak powinno jechać. silnik pracuje idealnie na wolnych cichutko jak zegareczek, pomierzylem kompresje wszedzie mam po 9 czyli łapę sie w normie(autodata przewiduje od 8.8 do 11.8) wymienilem cewke (janmor) kable sentech, swieczki bkr6e11 ustawilem przerwe 1mm (autodata przewiduje 1.1 ale mam lpg ) . przeczyscilem wszystkie styki , masy, WSZYSTKO . ustawilem TPS-a na żądane wartości ( zamknieta 0,3-07v otwarta 4,5v) . Na lpg tak jakby troszke lepiej ten samochod pracuje. Przeczyscilem benzyna w sprayu(zmywacz do ham.) przepływkę ale niewiem czy jest sprawna i apropo przepływki mam pewne pytanie ponieważ w z niej wychodzą 4 piny a wtyczka ma 3 przewody i niewiem o co chodzi. Dalej.... sonda lambda odpiąłem wtyczke , błędu nie wywaliło , wogole nie wywala błedu żadnego . Jak odpiam przepływke to wywala błąd a od sondy nie. Czy ktoś ma recepte na przywrócenie momentu w dolnych partiach obrotów ?? wogóle "odetkaniem" tego auta ? Pozdrawiam i z góry dziekuje za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Może jakaś nieszczelność w dolocie? Resetu kompa próbowałeś ? Zrobiło mu się to nagle, czy może kupiłeś już takie , a może narastało z czasem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart93 Opublikowano 27 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Nie wychwycilem zadnej nieszczelnosci , autem śmigam juz poltora miesiaca, i od początku to miał , do tej pory te rzeczy ogarnąłem.A i zapomnialem dodac ze na zimnym zjawisko wyraźnie bardziej wyczuwalne , na cieplym juz jakoś bardziej chce wspolpracowac ale i tak muli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Nie pamiętam jak są luzy zaworowe w tym silniku ustawiane, hydraulicznie czy na sztywno? Jak to drugie to może też warto skontrolować? Przepływomierz raczej do czyszczenia się nie nadaje (przynajmniej te w turbo) i trzeba wymienić na sprawny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart93 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Tu są hydrauliki wiec odpada , przepływki nie mam skad podmienic nawet , ale moglby takie coś powodować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Zawory są hydrauliczne, przepływki nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart93 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 Czyli co sugerujesz ze mi sie przepływka skończyla ? fajnie by było , tyle co sprawdzilem to ze gaśnie jak sie ją odczepi ale to podobno nie ma znaczenia, bo z odpieta i z zapieta jeździ tak samo . Da sie ją jakoś sprawdzić czy musze załatwić na podmianke ? Podmiana przepływki nic nie dala:( jakieś inne propozycje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bo_Lo Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Poomierz sondę multimetrem.Moze być tak ze ogólnie działa i bledu nie wywal,ale w pewnym zakresie nie reaguje.Choc w sumie na zimnym sonda nie jest brana pod uwagę.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Jeśli sonda oddziaływała by negatywnie to wystarczy ją odłączyć do sprawdzenia.Na zimnym sonda nie powinna być brana pod uwagę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart93 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Sonda nie robiłaby takich efektów wogole. Nie w takim stopniu . Wogóle nie biore jej pod uwage. A co myslicie o czujkach tempertury do ecu , albo o ignitorach(modułach zapłonowych) , moze one mogą sie sypnąć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 kazde urzadzenie techniczne moze sie sypnac. Czujniki temp. jest dosc latwo sprawdzic multimetrem, trudniej z modulem zaplonowym tu naprosciej podmienic. czy sonda nie moze powodowac dziwnych zachowan polemizowalbym. Moim zdaniem moze, zalezy jak sobie z jej usterka inna niz totalny pad potrafi poradzic ecu. To ze nie wyrzuca bledu od razu mnie nie dziwi, potrzeba na to od paru do parudziesieciu km jazdy zalezy od ecu. Z tym ze pisze o swoich doswiadczeniach nie w subaru a w innych autach. No ale ECU sa generalnie podobne do siebie i zwykle produkowane przez kilku wyspecjalizowanych producentow typu Denso, Mitsubishi i inni. Nie napisales czy resetowales ECU. Moze instalka lpg jest w slabym stanie i przez to adaptacja poszla w kosmos? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart93 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 Mam prośbe czy ktoś mógłby podesłać/wstawić fotke przyłącza do przepływomierza ?Najlepiej z odcinkiem przewodów (kostka z przewodami) bo mam jakąś rzeźbe zrobioną a chce zobaczyc jak wyglada oryginał , chce wykluczyc wszystkie opcje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart93 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Dzieki za odpowiedzi :] dla potomnych .... zwróćie uwage czy rozrząd jest ustawiony prawidłowo . U mnie nie był .. mechanicy godni pochwaly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Mogło być też tak, że sam przeskoczył przy mocnej redukcji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AlexClyde Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Do przeplywki ida 3 przewody i raczej w tym silniku jest bezawaryjna i jesli miales brudna to przyjzyj sie obudowie filtra bo to rzadkosc. Rozrzad spotkalem przestawiony tez w tym silniku;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ursusraketa Opublikowano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Fajnie że napisałeś dla potomnych, wiadomo chociaż, że sprawa rozwiązana może się komuś przyda kiedyś , a może nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart93 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2016 Zrobiłem rozrząd ustawiłem na nowo rozrząd sytuacja się znacząco poprawiła ale... wciąż czuć wypadanie zapłonów tak jakby chwilowo szedł na 3 garach w cały zakresie obrotów , poprostu jedzie jedzie nagle prrrrrr .. jedzie, zachwile znow i tak caly czas, niewiem, ale obstawiam zapłonowe problemy , co myślicie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonnt Opublikowano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 Czujnik spalania stukowego? To często muli w NA. Może odepnij kleme...przy stukowym zazwyczaj po takim zabiegu chwile jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart93 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 1.8 podobno nie ma i tak też wygląda bo go nie moge zlokalizować reser juz ze 4 razy robilem i nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 22 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2016 Jak muli, 06 RC, to łagodnie. Jeżeli szarpie, szukałbym w zapłonie. Świece, cewki, kable. W starych wehikułach czasami wystarczało odsunąć od siebie kable WN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart93 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 No nic sprawdzimy myk z tymi kablami za godzinke ide do auta to nie to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 Faktycznie, kable w Subaru są daleko od siebie. Jeżeli są. ECU ? Teoretycznie, jeżeli tranzystory (lub jeden) w ECU mają problemy, to tak może być. Koniecznie wymień świeczki. Zdarza się, że pęknięty izolator popuszcza na masę. Praktycznie tylko pod lupą można dojrzeć uszkodzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart93 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 tylko ze wlasnie problem w tym ze kable nowe, swiece nowe, i cewka nowa (janmor) . Naprawde juz pomału mi brakuje pomysłów ,myslalem ze rozrząd sprawe załatwi a tu niestety , żywcem mi wypadają zapłony , jak sie nagrzeje to trche mniej ,ale czuć np ze jak jade na piątym biegu i mam z 2,5 tys obrotów i mally gaz to jedzie równo , dodam pełny but to zamiast przyspieszac to swalnia , a jak jest nie w pełni nagrzany to jeszcze typowo szarpie i czuc ze jedzie na 3 garach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wade2 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 (edytowane) Hej kolego, miałem do czynienia z podobnymi problemami i w tych moich przypadkach były trzy różne powody. Pierwszy to ECU, drugi to przepływomierz a trzeci to czujnik położenia wału. Czujnik wału sprawdzisz wyciągając go z auta i sprawdzając rezystancję na zimno a następnie trzeba go podgrzać ( np. suszarką) i ponownie sprawdzić. ECU raczej nie sprawdzisz za to przepływkę owszem po zmieniającym się napięciu na sygnale w trakcie dodawania gazu. No i dziwne jest to że masz przepływkę z 4 pinami a kostkę na 3. Tak raczej nie powinno być. Tak to zostaje jeszcze moduł zapłonowy i wtryskiwacze. Najlepiej podmiana. Edytowane 25 Stycznia 2016 przez wade2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart93 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 wade odnośnie przepływki to jest oki bo sprawdzalem , mam nawet drugą, jeździlem z podpietym oscyloskopem i napiecie wzrastało jak nalezy , co do czujki wału wydaje mi sie ze gdyby straciła sygnał to przestałby wogole jechać, no a rcu nie mam jak sprawdzic. Podejrzewam jeszcze pompe paliwa, musze zmierzyć ciśnienie na listwach. A ma ktoś pojecie czy czujniki temp. cieczy w subaru mogą robić takie machloje ? bo wiem ze np w oplu jak padnie czujka to pojeżdżone a jak sie ma tutaj subaru ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się