Skocz do zawartości

Impreza 1.8 przerywa, szarpie, brak pomysłów


Bart93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie. Temat juz wiele razy wałkowany jednak nie udało mi sie znaleść konkretnej odpowiedzi na moją bolączkę. Otóż auto przy maksymalnym otwarciu przepustki od 1tys do 5tys ewidentnie nie rozwija pelnej mocy/momentu. Zdaję sobie sprawę ze to tylko 103konie ale ewidentnie czuc ze nie moze jechać pełną mocą poszarpuje, czasem uwalnia sie pełna moc pod koniec obrotów ale żadko , to jest moje 3ecie subaru wiec mniej wiecej wiem jak powinno jechać. silnik pracuje idealnie na wolnych cichutko  jak zegareczek, pomierzylem kompresje wszedzie mam po 9 czyli łapę sie w normie(autodata przewiduje od 8.8 do 11.8) wymienilem cewke (janmor) kable sentech, swieczki bkr6e11 ustawilem przerwe 1mm (autodata przewiduje 1.1 ale mam lpg ) . przeczyscilem wszystkie styki , masy, WSZYSTKO . ustawilem TPS-a na żądane wartości ( zamknieta 0,3-07v otwarta 4,5v) . Na lpg tak jakby troszke lepiej ten samochod pracuje. Przeczyscilem benzyna w sprayu(zmywacz do ham.) przepływkę ale niewiem czy jest sprawna i apropo przepływki mam pewne pytanie ponieważ w z niej wychodzą 4 piny a wtyczka ma 3 przewody :) i niewiem o co chodzi. Dalej.... sonda lambda odpiąłem wtyczke , błędu nie wywaliło , wogole nie wywala błedu żadnego . Jak odpiam przepływke to wywala błąd a od sondy nie. Czy ktoś ma recepte na przywrócenie momentu w dolnych partiach obrotów ?? wogóle "odetkaniem" tego auta ?:) Pozdrawiam i z góry dziekuje za podpowiedzi :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wychwycilem zadnej nieszczelnosci , autem śmigam juz poltora miesiaca, i od początku to miał , do tej pory te rzeczy ogarnąłem.A i zapomnialem dodac ze na zimnym zjawisko wyraźnie bardziej wyczuwalne , na cieplym juz jakoś bardziej chce wspolpracowac ale i tak muli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co sugerujesz ze mi sie przepływka skończyla ? fajnie by było , tyle co sprawdzilem to ze gaśnie jak sie ją odczepi ale to podobno nie ma znaczenia, bo z odpieta i z zapieta jeździ tak samo . Da sie ją jakoś sprawdzić czy musze załatwić na podmianke ?


Podmiana przepływki nic nie dala:( jakieś inne propozycje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poomierz sondę multimetrem.Moze być tak ze ogólnie działa i bledu nie wywal,ale w pewnym zakresie nie reaguje.Choc w sumie na zimnym sonda nie jest brana pod uwagę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazde urzadzenie techniczne moze sie sypnac. Czujniki temp. jest dosc latwo sprawdzic multimetrem, trudniej z modulem zaplonowym tu naprosciej podmienic.

 

czy sonda nie moze powodowac dziwnych zachowan polemizowalbym. Moim zdaniem moze, zalezy jak sobie z jej usterka inna niz totalny pad potrafi poradzic ecu. To ze nie wyrzuca bledu od razu mnie nie dziwi, potrzeba na to od paru do parudziesieciu km jazdy zalezy od ecu. Z tym ze pisze o swoich doswiadczeniach nie w subaru a w innych autach. No ale ECU sa generalnie podobne do siebie i zwykle produkowane przez kilku wyspecjalizowanych producentow typu Denso, Mitsubishi i inni.

 

Nie napisales czy resetowales ECU. Moze instalka lpg jest w slabym stanie i przez to adaptacja poszla w kosmos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam prośbe czy ktoś mógłby podesłać/wstawić fotke przyłącza do przepływomierza ?Najlepiej z odcinkiem przewodów (kostka z przewodami) bo mam jakąś rzeźbe zrobioną a chce zobaczyc jak wyglada oryginał , chce wykluczyc wszystkie opcje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem rozrząd ustawiłem na nowo rozrząd sytuacja się znacząco poprawiła ale... wciąż czuć wypadanie zapłonów tak jakby chwilowo szedł na 3 garach w cały zakresie obrotów , poprostu jedzie jedzie nagle prrrrrr .. jedzie, zachwile znow i tak caly czas, niewiem, ale obstawiam zapłonowe problemy , co myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, kable w Subaru są daleko od siebie. Jeżeli są. ECU ? Teoretycznie, jeżeli tranzystory (lub jeden) w ECU mają problemy, to tak może być. Koniecznie wymień świeczki. Zdarza się, że pęknięty izolator popuszcza na masę. Praktycznie tylko pod lupą można dojrzeć uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze wlasnie problem w tym ze kable nowe, swiece nowe, i cewka nowa (janmor) . Naprawde juz pomału mi brakuje pomysłów ,myslalem ze rozrząd sprawe załatwi a tu niestety , żywcem mi wypadają zapłony , jak sie nagrzeje to trche mniej ,ale czuć np ze jak jade na piątym biegu i mam z 2,5 tys obrotów i mally gaz to jedzie równo , dodam pełny but to zamiast przyspieszac to swalnia , a jak jest nie w pełni nagrzany to jeszcze typowo szarpie i czuc ze jedzie na 3 garach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej kolego, miałem do czynienia z podobnymi problemami i w tych moich przypadkach były trzy różne powody. Pierwszy to ECU, drugi to przepływomierz a trzeci to czujnik położenia wału. Czujnik wału sprawdzisz wyciągając go z auta i sprawdzając rezystancję na zimno a następnie trzeba go podgrzać ( np. suszarką) i ponownie sprawdzić. ECU raczej nie sprawdzisz za to przepływkę owszem po zmieniającym się napięciu na sygnale w trakcie dodawania gazu. No i dziwne jest to że masz przepływkę z 4 pinami a kostkę na 3. Tak raczej nie powinno być. Tak to zostaje jeszcze moduł zapłonowy i wtryskiwacze. Najlepiej podmiana. 

Edytowane przez wade2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wade odnośnie przepływki to jest oki bo sprawdzalem , mam nawet drugą, jeździlem z podpietym oscyloskopem i napiecie wzrastało jak nalezy , co do czujki wału wydaje mi sie ze gdyby straciła sygnał to przestałby wogole jechać, no a rcu nie mam jak sprawdzic. Podejrzewam jeszcze pompe paliwa, musze zmierzyć ciśnienie na listwach. A ma ktoś pojecie czy czujniki temp. cieczy w subaru mogą robić takie machloje ? bo wiem ze np w oplu jak padnie czujka to pojeżdżone a jak sie ma tutaj subaru ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...