Jump to content

OBK 2.0D 2008 po wymianie short block w 2014 - nadal niebezpieczny?


Daniel Rurarz
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry,

 

Zarejestrowałem się na tym forum ponieważ chcę kupić Subaru. Jeździłem trochę Foresterem 2009 z 2.0 diesel i to fantastyczne auto. Powszechnie krąży jednak opinia, że te silniki cierpią na wadę fabryczną, czasami ukręca się wał korbowy. Czytałem gdzieś, że w 2010 to naprawiono.

 

Chcę się przyjrzeć Outback z 2008, w którym ta awaria nastąpiła i w listopadzie 2014 wymieniono w nim shortblock w ASO: http://otomoto.pl/oferta/subaru-outback-salon-pl-serwisowany-w-aso-silnik-bez-wady-wym-w-aso-w-11-2014-ID6ycj4t.html#1723136a56

 

Czy taki shortblock z 2014 (plus prawidłowe użytkowanie auta - nie palenie sprzęgła, pilnowanie oleju, niepałowanie na zimnym, itd) gwarantuje mi, że znowu nie trzaśnie wał? Staram się znaleźć historie aut, w których po wymianie shortblock awaria nastąpiła ponownie ale nic takiego nie znalazłem.

 

Z góry dziękuję za pomoc :-).

Link to comment
Share on other sites

jak silnik byl wymieniony w ASO to warto o ile nikt Ci go nie sprzątnie sprzed nosa. Takich tematów jaki założyłeś na forum jest już pare.Ostatnio na topie jest ( warto przeczytac cały):

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/84343-jak-ustrzec-si%C4%99-awarii-diesel-boxer/

 

edit

cybel był szybszy :)

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za pomoc, zaczynam czytać co podlinkowaliście, bardzo trudno było mi wyszukać czy te smallblocki uprawiają recydywę :-).

 

Bardzo długo zasadzałem się na H6 ale podaż używanych Outbacków z tym silnikiem jest śladowa - znaczy dobre auta :-).


Jakby podsumować tamten wątek to to nie jest tak, że była sobie jakaś wada w smallblocku czy panewkach wału korbowego, to raczej splot różnego rodzaju problemów z dwumasą kończących się wibracjami na wale i pęknieciem smallblocku. W skrócie - nie kupować :-).

Link to comment
Share on other sites

W sumie i tak pewnie znajdziesz odp czy ten z 2014r ma jakieś sensowne zmiany czy nie. Kiedyś chodziły słuchy, że od 2010r jest lepiej, ale mój serwis miał już mnóstwo napraw jednostek 2010-2012, tez z 2014 są jeszcze zbyt swieże i są na gwarancji.

 

BTW. Ja na wiosnę będe sprzedawał H6 :)

Link to comment
Share on other sites

Szukam już 3 miesiące, w tym tempie to pewnie doczekam do wiosny. Widzę, że to 2009 a do tej pory nie znalazłem ciekawego ogłoszenia z H6 bo albo były to auta z 2004-2005 albo z gigantycznym przebiegiem, pod 400k czasami. Będę się dowiadywać wiosną ;-).

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Odświeżę wątek po kilku latach ;) Mam ofertę na OBK w Dieselu z przebiegiem 310k (przy 150k był short block wymieniony w ASO). Auto sprzedaje ktoś znajomy od rodziny, więc raczej bubla nie chce sprzedać - cena bardzo okazyjna jak na dzisiaj nawet a do tego auto super wyposażone. Silnik chodzi idealnie, wszystko w ASO robione na bieżąco, jednak....po wymianie short blocka trochę już km nastukał. Czy po tylu latach mamy może więcej info na temat trwałości po wymianie? Czy kolejne 150k brzmi jakby znowu miało to paść. Nie chcę kupić cykającej bomby, nawet w dobrej cenie.

Edited by Charlie9
Link to comment
Share on other sites

Czyli już zrobił o 10k więcej niż na pierwszym...

To zawsze będzie bomba, ale nikt nie zgadnie czy za 20k czy za 120k...

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Charlie9 napisał:

Odświeżę wątek po kilku latach ;) Mam ofertę na OBK w Dieselu z przebiegiem 310k (przy 150k był short block wymieniony w ASO). Auto sprzedaje ktoś znajomy od rodziny, więc raczej bubla nie chce sprzedać - cena bardzo okazyjna jak na dzisiaj nawet a do tego auto super wyposażone. Silnik chodzi idealnie, wszystko w ASO robione na bieżąco, jednak....po wymianie short blocka trochę już km nastukał. Czy po tylu latach mamy może więcej info na temat trwałości po wymianie? Czy kolejne 150k brzmi jakby znowu miało to paść. Nie chcę kupić cykającej bomby, nawet w dobrej cenie.

 

Niestety miałem jeden przypadek awarii wymienionego shortblocku. Przy 400tys km samochód(z 2010r) dostał trzeci silnik. Poprzednie padały po 200tys. Tak samo z silnikami euro6, jest ryzyko awarii, nawet widziałem urwany wał. Po 2010 urwanie wału to raczej rzadkość, najczęściej pęka blok i zjada ostatnią panewkę główną. Zalecenie chłopa ze Słowenii, który naprawia bloki: lać 5W40, a jak trzeba to nawet 5W50 powyżej 180tyś km żeby podbić ciśnienie oleju. 

Edited by ir3n3usz
Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.01.2022 o 15:47, artaa napisał:

Czyli już zrobił o 10k więcej niż na pierwszym...

To zawsze będzie bomba, ale nikt nie zgadnie czy za 20k czy za 120k...


Za pierwszym razem był wymieniany przy braku jakiejkolwiek awarii (po prostu w ramach akcji serwisowej wymienili na nowy blok) lecz jakby nie było to te 150k ponad już od wymiany jest zrobione :/

Link to comment
Share on other sites

U mnie to wyglądało tak: OBK 2008 - wymiana shortblocka po 175 tys. Sprzedawałam go kilka tysięcy km po przeglądzie na 435 tys. Z tego co wiem dalej jeździ, choć nowy właściciel rzadko robi długie trasy. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
W dniu 21.03.2022 o 15:05, Michał5 napisał:

W ogłoszeniach sprzedaży zdarzają się nowsze generacje outbacki MY2015 CVT i też są po wymianie shortblocka ale zdecydowanie rzadziej niż starsze generacje,

 

Te bloki mają te same wady, co starsze. Tylko małe modyfikacje są wprowadzone, ale jak pękały tak pękają nadal.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...