Jump to content

Światła mijania - wymiana żarówek


Garibaldi
 Share

Recommended Posts

Witam

Jakie żarówki (palniki) wchodzą oryginalnie do świateł mijania i czy są jakieś odpowiedniki do nich (D2S albo coś podobnego). A tak przy okazji jakie tam jeszcze wchodzą żaróweczki (drogowe, postojowe) i czy samemu idzie je wymienić. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Żarówki ksenonowe D2R (12V 35W). W XV jeszcze się nie spaliły, ale w Imprezie kupowałem zamiennik w hurtowni motoryzacyjnej i jechałem do ASO wymienić za przyzwoite pieniądze ;)

Co do innych żarówek, to są wyszczególnione w instrukcji, ale nie mam pod ręką. Jeżeli będziesz potrzebował, to zobaczę w domu wieczorem.

Link to comment
Share on other sites

Maikler powiedział: Ja się zastanawiam jak najsprawniej dostać się do świateł do jazdy dziennej. Niby jeszcze nie padły, ale obstawiam, że poddadzą się pierwsze.

 

obstawiam dojście od nadkola lub od spodu

 

p2.jpg

Edited by ketivv
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedz

Primar - napięcie zasilania d2r chyba powinno być 85V- nie ma takich na 12v - chyba że ja o czymś nie wiem :))

Co do lamp do jazdy dziennej jak dzwoniłem pytać się o podmianę na LED to trwa to w ASO prawie 2 h bo trzeba zdjąć przedni zderzak z czymś tam :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Co do lamp do jazdy dziennej jak dzwoniłem pytać się o podmianę na LED to trwa to w ASO prawie 2 h bo trzeba zdjąć przedni zderzak z czymś tam
 

 

http://minkara.carview.co.jp/userid/1683745/car/1249520/2911523/note.aspx

 

http://cosmicjp.blog129.fc2.com/blog-entry-470.html

 

 

nie korci mnie zmiana, sam tam nawet nie zaglądałem ale ludzie sobie całe lampy "pod chmurka" wymieniają 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam - podbijam temat.

1) Czy ktoś już wymieniał lub ma doświadczenie z tymi d2r ?? Chciałbym mieć zapas ale ceny straszliwie się wahają między 25zł a 250 zł za sztukę - macie jakieś preferencje codo marki ?. Do tej pory wymieniałem żarówki parami w innych autach czy tutaj też tak robić ?.

2) Jeśli kogoś to interesuje to wymieniłem sobie rok temu oryginalne światła dzienne na te dual-light oferowane przez ASO. Może nie najtańsze (1K) ale jestem z nich zadowolony. Bardzo jasne białe światło. O dziwo całkiem nieźle oświetla cały podziemny garaż. Nie ma co porównywać do tych oryginalnych.

Link to comment
Share on other sites

Zastanów się wogóle nad sensem zakupu dodatkowego kompletu xenonów przy ich wysokiej trwałości. Symptomem wypalania będzie zmiana koloru obserwowanego światła z niebieskiego na jakby fioletowy.

Edited by FanSub
Link to comment
Share on other sites

 

 

2) Jeśli kogoś to interesuje to wymieniłem sobie rok temu oryginalne światła dzienne na te dual-light oferowane przez ASO. Może nie najtańsze (1K) ale jestem z nich zadowolony. Bardzo jasne białe światło. O dziwo całkiem nieźle oświetla cały podziemny garaż. Nie ma co porównywać do tych oryginalnych.

ale te dual lighty to rozumiem ze zamiast seryjnych "przeciwmgłowych" ?  Pokaz jak to wygląda jak możesz

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Czy ktoś już wymieniał lub ma doświadczenie z tymi d2r ??

 

 

Lewy żarnik "padł sobie" wczoraj bez żadnego ostrzeżenia zmuszony byłem dzisiaj wymienić. Planowałem wymienić jednocześnie obydwa ale prawa storna mnie na ta chwilę zniechęciła.

 

32657780176_88dbaf5f6a_c.jpg

 

Pierwsza sprawa nie wyobrażam sobie wymiany lewej strony bez wyciągnięcia akumulatora. Mając ze sobą narzędzia lewą stronę dało by się wymienić w trasie ale prawa jak widzę wymagać będzie wyciągnięcia całej lampy a tu bez demontażu zderzaka się nie obejdzie. Niestety nie mam instrukcji, która udostępniłem jak się okazało niesolidnemu forumowiczowi ale nie sądzę żebym znalazł w niej jakiekolwiek inne wskazówki jak "kierunek serwis"  ;)

 

Lewa strona po wyciągnięciu akumulatora oferuje bardzo dobry dostęp natomiast w przypadku lampy po prawej stronie nie ma żadnej możliwości nawet zdjęcia dekla gdyż tył lampy niemal styka się z metalową konstrukcją auta, odkręcenie górnych mocowań prawej lampy tez nić nie da trzeba wyciągać całą a to wiąże się z dłuższym dłubaniem. 

 

 

 

Zastanów się wogóle nad sensem zakupu dodatkowego kompletu xenonów przy ich wysokiej trwałości.

 

 

Nawet mając ze sobą same żarniki ich wymiana w trasie jest w przypadku XV całkowicie niemożliwa dla prawej lampy i możliwa ale uciążliwa dla lewej stad może faktycznie nie warto posiadać przy sobie zamiennika.

Edited by ketivv
Link to comment
Share on other sites

 

Czy ktoś już wymieniał lub ma doświadczenie z tymi d2r ??

 

Lewy żarnik "padł sobie" wczoraj bez żadnego ostrzeżenia zmuszony byłem dzisiaj wymienić. Planowałem wymienić jednocześnie obydwa ale prawa storna mnie na ta chwilę zniechęciła.

 

32657780176_88dbaf5f6a_c.jpg

 

Pierwsza sprawa nie wyobrażam sobie wymiany lewej strony bez wyciągnięcia akumulatora. Mając ze sobą narzędzia lewą stronę dało by się wymienić w trasie ale prawa jak widzę wymagać będzie wyciągnięcia całej lampy a tu bez demontażu zderzaka się nie obejdzie. Niestety nie mam instrukcji, która udostępniłem jak się okazało niesolidnemu forumowiczowi ale nie sądzę żebym znalazł w niej jakiekolwiek inne wskazówki jak "kierunek serwis" ;)

 

Lewa strona po wyciągnięciu akumulatora oferuje bardzo dobry dostęp natomiast w przypadku lampy po prawej stronie nie ma żadnej możliwości nawet zdjęcia dekla gdyż tył lampy niemal styka się z metalową konstrukcją auta, odkręcenie górnych mocowań prawej lampy tez nić nie da trzeba wyciągać całą a to wiąże się z dłuższym dłubaniem.

 

 

Zastanów się wogóle nad sensem zakupu dodatkowego kompletu xenonów przy ich wysokiej trwałości.

 

Nawet mając ze sobą same żarniki ich wymiana w trasie jest w przypadku XV całkowicie niemożliwa dla prawej lampy i możliwa ale uciążliwa dla lewej stad może faktycznie nie warto posiadać przy sobie zamiennika.

Z xenonami w XV i tak pół biedy w porównaniu z kilkoma autami marek francuskich wyposażonych w nietrwałe żarówki H-7, do których dostęp jest np. Po zdjęciu zderzaka. A zatem częste odwiedziny w serwisie gwarantowane.

Link to comment
Share on other sites

 

 

czy zupenie cos innego?
 

 

wg. mnie zupełnie coś innego

 

prawa strona (metalowa konstrukcja uniemożliwia demontaż klapki zabezpieczającej, wręcz nie ma jej jak przekręcić, jest na niej niewielkie wycięcie dzięki które klapka na milimetry mija się z konstrukcją auta)

32577476781_248f075856_h.jpg

32320640330_ee2995fe48_h.jpg

 

 

lewa strona (nic nie blokuje możliwości demontażu klapki zabezpieczającej)

32320715780_6fcd9ff940_c.jpg

32659226856_47e078f294_c.jpg


 

 

Z xenonami w XV i tak pół biedy w porównaniu z kilkoma autami marek francuskich wyposażonych w nietrwałe żarówki H-7, do których dostęp jest np. Po zdjęciu zderzaka. A zatem częste odwiedziny w serwisie gwarantowane.
 

 

znam ten ból z Focusa palą się co chwila ale producent pomyślał o bardzo łatwej wymianie wystarczy moneta  ;) i w parę sekund wyciąga się na zewnątrz cala lampę

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ketivv czyli jednak prawy żarnik można wymienić bez ściągania zderzaka?
 

 

wg. mnie jest to niemalże niewykonalne bez demontażu prawej lampy a to wiąże się z "darciem' zderzaka

 

 

 

 

 

To wycięcie w konstrukcji daje możliwość demontażu klapki?
 

 

nie, to wycięcie jest po to żeby lampa mogła być zamontowana lekko mijając się z konstrukcja auta

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...