Skocz do zawartości

tom_mi

Nowy
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Bydgoszcz
  • Auto
    XV

Ostatnie wizyty

877 wyświetleń profilu

Osiągnięcia tom_mi

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. tom_mi

    zamek centralny

    Odwiedziłem ASO i diagnoza następująca - na 99% uszkodzony jakiś sterownik ECU nr 22765AD550 - koszt nowego w ASO to jedyne ponad 10tys zł. Dziwnym zbiegiem okoliczności tydzień przed wystąpieniem usterki robiłem w ASO trzy bezpłatne akcje serwisowe m.in. niewłaściwe działanie świateł stop oraz coś związanego z instalacją elektryczną w kolumnie kierownicy. Po tych zabiegach przez tydzień miałem w aucie mocny zapach spalenizny. Czy tego typu zabiegi mogą wywołać jakieś m.in. zwarcie które następnie uszkodziło ten sterownik? Wiem, że można teraz sobie gdybać, ale czy teoretycznie mogli coś schrzanić?
  2. Dzień dobry,

    posiadam Subaru XV rok 2012 (krajowe). Przestał działać zamek centralny. Otwierając auto z pilota(oryginalny kluczyk) - otwierają się tylko drzwi kierowcy oraz klapa bagażnika. Zamknąć mogę za to już całe auto (po uprzednim otwarciu wszystkich zamków od środka). Tak samo dzieje się otwierając i zamykając przyciskiem z kłódeczką na drzwiach kierowcy( zamknę wszystkie drzwi, a otworzę już tylko kierowcy). Oba kluczyki testowane, słaba bateria odpada. Czy coś się rozkodowało?

  3. tom_mi

    zamek centralny

    ja mam rocznik 2012 więc takiego menu nie mam niestety, ale poszperam w tym co mam. Dzięki
  4. tom_mi

    zamek centralny

    Auto - salon Polska, ale auto ma ponad 10 lat więc może coś wyskoczyć,to moja pierwsza usterka dlatego jestem zagubiony mnie to irytuje, nawet torby nie mogę wrzucić na tylną kanapę
  5. tom_mi

    zamek centralny

    Witam, taka sytuacja z zamkiem, po otwarciu auta z pilota(w kluczyku) otwierają się tylko drzwi kierowcy oraz klapa bagażnika. Siedząc z kolei w aucie i wciskając w drzwiach przycisk "kłódeczki" zamykają się wszystkie drzwi(po wcześniejszym otwarciu ręcznie wszystkich zamków w drzwiach od środka). Jak chcę następnie otworzyć od środka(wciskając przycisk z otwartą kłódeczką) to otwierają się tylko drzwi kierowcy czyli taka sama sytuacja jak z otwieraniem z zewnątrz z pilota. Czyli podsumowując zamknę całe auto bez problemu, gorzej z otwieraniem. Gdzie szukać przyczyny? p.s. mam oryginalny alarm i kluczyk.
  6. w km, sorki doczytałem że DOHC wymiana po 90tys... w SOHC co 60tys mimo wszystko niech ktoś określi gdzie on się znajduje?
  7. pytanko mam do kogoś kto ewentualnie wymieniał już u siebie filtr paliwa (mój mechanik nie widzi w swoim programie filtra paliwa do XV 2.0 benzyna) Jest w xv ten filtr czy go nie ma? jesli jest to po jakim przebiegu najlepiej wymieniać? Mam taką tabeleczkę, którą dał dealer poprzedniej właścicielce i z niej wynika, że wymiana filtra jest po 60tys.
  8. Dopiero przeczytałem wątek, od razu postawiłbym na przednie czujniki parkowania, gdyż mam podobne zjawisko u siebie, ale występuje rzadko i krótko. Powód to spływający z auta deszcz, jeśli taka smuga wody trafi na czujnik to mam "pisk" w aucie. Pytanie podstawowe - czy masz to tylko w deszczowe dni? Albo masz jakieś paproszki lub ziarenko piasku w jakimś czujniku? Wyłącz przednie czujniki i sprawdź czy problem powraca.
  9. Ketivv czyli jednak prawy żarnik można wymienić bez ściągania zderzaka? To wycięcie w konstrukcji daje możliwość demontażu klapki? U mnie ściągali zderzak.
  10. tom_mi

    Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?

    odpowiadam na pytanie w tytule : tak kupiłbym raz jeszcze XV. Kupiony ponad rok temu z przebiegiem 48 tys od 1 właściciela, krajowy, pełen serwis, obecnie 59 tys. 2.0 benzyna CVT Przesiadłem się z TDI manuala na wolnossaka w automacie czy zupełnie inna charakterystyka jazdy. W poprzednim aucie miałem 400Nm od praktycznie samego dołu więc strzał w plecy był niesamowity, teraz jest zupełnie inaczej. Liczyłem jednak, że jako jednostka wolnossąca będzie szybciutko reagował na gaz, ale jednak m.in. przez CVT jest chwila zawahania zanim zacznie się wkręcać Jeździ się jednak super, zwłaszcza po mieście. Jazda bardzo płynna, taka dostojna:) polecam wszystkim zastanawiającym się nad czy brać MT czy AT. Auto płynie, dla mnie bezstopniowa skrzynia to duży plus. Jednostajny ciąg do przodu jak w tramwaju - mi się podoba. Każdy swoje zdanie nt. auta wyraża raczej przez swoje doświadczenia z innymi autami, ja przesiadłem się z niskiego i twardego diesla więc dla mnie XV to teraz mega komfort i świetna cichutko pracująca furka. Uwielbiam mokrą nawierzchnię bo mocny start tym autem jest zawsze perfekcyjny (4x4) nie wspomnę już o jeździe śniegu którego nie mogę się już doczekać. Do takiego napędu łatwo się przyzwyczaić i trudno już będzie w przyszłości przesiąść mi się na auta z napędem na jedną oś. Co do kręcenia bączków na śniegu - da się (wyłączamy esp i włączamy tryb manualny) Teraz parę minusów: -spalanie 11-13l. ale głównie poruszam się po mieście i często robię krótkie odcinki więc często śmigam na zimnym silniku. Komputer zaniża dane dość mocno o 1-1,5l. Czytając róże testy aut to takie wyniki spalania mają teraz mocne auta przyspieszające do setki w 6-7 sekund:) więc uważam, że spalanie nie idzie w parze z osiągami lecz ten haracz na stacji tłumaczę sobie tym, że to koszt mojej bezawaryjnej jazdy tdi palił 6-7l. ale na naprawy wydawałem tysiące:) teraz mam spokój, cenny spokój i nie tracę czasu na jakieś trudne diagnozy.... -brak kąta martwego w lusterku lewym -nieraz nie "odbija" kierunkowskaz po pokonaniu nie za ostrych zakrętów -maska nie podnosi się sama na teleskopach (auta 15lenie to już mają) lecz rozumiem to taka cecha charakterystyczna Subaru chyba? -bagażnik, szału nie ma przy jeszcze 3osobowej rodzinie, ale box dachowy rozwiązał sprawę i w sezonie bagażnik jest tylko dodatkiem, wszystko jest zapakowane w boxie:) -system start/stop ogólnie jest ok, ale zdarzyło mi się parę razy, że zatrzymuję się żeby wysadzić pasażera - auto gaśnie, pasażer wysiada po czym po zamknięciu drzwi gdy chcę ruszyć, puszczam hamulec i już nie odpala i piszczy sygnał - w sumie nie wiem czego ten sygnał dotyczy bo jest cichszy niż sygnał niezapiętych pasów. Instrukcja mówi że tak ma być - latem(głównie latem w słoneczne dni) bardzo czuły jest czujnik światła(tryb auto) i wystarczy mały cień drzewa na drodze, aby wyłączały się światła do jazdy dziennej i włączały xenony, co chwila następuje zmiana, myślę że m.in przez to żywotność xenonów skraca się bardzo, ale o tym za chwilę, Chyba więcej rzeczy nie pamiętam. Zrobiłem przegląd przy 58 000, ominąłem ASO i dałem Subaru w ręce warsztatu [edycja moderatora]. Znają się tam na Subaru. 2.0 to prosta jednostka, filozofii nie ma więc nie chciałem przepłacać. Zapłaciłem 1200 zł(w tym wymiana żarówki xenonowej!) czyli krzywdy nie ma (wykonane wszystko oprócz wymiany oleju w skrzyni biegów - to za rok) Klocki z przodu wymieniłem przy 55000 bo już troszkę piszczały (oryginalne to Jurid), wstawiłem Boscha i jest ok. Co do żarówki xenonowej(prawa)- to wymiana nie jest taka prosta jak opisują w instrukcji. Trzeba ściągać jednak zderzak. Jest jakieś wzmocnienie, które uniemożliwia ściągniecie osłony wewnętrznej. Wymieniłem tylko jedną pomimo opinii że wymienia się parami - świeci identycznie, różnicy nie ma. Oryginalna to Philips i taką też nową założyłem. Jestem bardzo zadowolony z tego auta, jego możliwości, trakcji, bezpieczeństwa(również dopracowane pod kątem dzieci), wygody, kosztów utrzymania i wyjątkowości. Nie przeszkadzają mi plastiki, wykończenie i hałasy powyżej 120km/h. Ma wszystko czego obecnie oczekuję od auta. Gdyby jednak miał 250-300KM byłby idealny
  11. tom_mi

    Relingi do XV

    ok dzięki, właśnie chodziło mi o te rodzaje belki. Są przynajmniej trzy. Zakładam zatem że raczej każdy box będzie pasował nieważne jaki rodzaj belek będzie.. Rozstaw belek to wiadomo, zawsze będzie taki sam. Planuję kupić taki https://www.bagazniki.pl/pl/p/Bagaznik-dachowy-Subaru-XV-CRUZ-935725-AIRO-X118/3423 W sumie boxy też można tanie znaleźć więc pomyślę o zakupie zamiast wypożyczania, zwroci się po trzech, czterech wyjazdach.
  12. tom_mi

    Relingi do XV

    dzięki za odpowiedzi rozumiem, że kupując bagażnik dachowy np. firmy Cruz(same belki z mocowaniami do fabrycznych zaczepów) to będzie do nich pasował box każdej firmy? Boxy planuję wypożyczać z wypożyczalni. Pytam, bo widzę różne przekroje tych belek w necie. Nawet firma Cruz do XV ma minimum dwa rodzaje przekrojów. p.s. ja musiałem na wakacje zabrać wózek dziecięcy, który nawet po złożeniu dużo zajmuje i tak naprawdę zajął przynajmniej 60 % bagażnika, a reszta rzeczy musiała być upychana luzem. Starałem się jednak zasunąć roletę ze względów bezpieczeństwa. Myślę też o montażu zdejmowanej siatki tylko wiąże się to chyba z ingerencją w podsufitce. Wtedy można pakować pod sam dach.
  13. tom_mi

    Relingi do XV

    odświeżam wątek, za mną wyjazd nad morze i niestety bagażnik nie zachwycił pojemnością. Stąd pomysł, że przy kolejnym wyjeżdzie pożyczę bagażnik dachowy. Rozglądam się za relingami np. : http://toptun.pl/relingi-dachowe-aluminiowe-czarne-subaru-xv-2012-p20275.html ale tak jak pisano powyżej trzeba robić dziury w dachu. Pomyślałem o innym rozwiązaniu, aby zakupić zamiast relingów belki z systemem mocującym : https://www.bagazniki.pl/pl/p/Bagaznik-dachowy-Subaru-XV-CRUZ-935725-AIRO-X118/3423, wychodzi taniej (do relingów też trzeba by było zakupić jeszcze takie belki) i przede wszystkim chyba nie trzeba nic wiercić w dachu? Macie jakieś doświadczenia? Czy takie belki utrzymają bagażnik dachowy? Na co zwrócić uwagę? W sklepie subaru też są takie belki z zaczepami http://www.sklep.subaru.pl/pl/p/Bagaznik-dachowy-poprzeczki-baza/328 tylko drogo dosyć...
  14. pytanie czy można postawić znak równości pomiędzy napędem, a momentem? bo w tym artykule (teraz doczytałem) - opisywali rozłożenie momentu w manualu i automacie
  15. ostatnio w czasopiśmie Plejady czytałem o rozwiązaniach technicznych w Subaru i było m.in. o napędzie. W manualu jest sprzęgło wiskotyczne, które może korygować rozkład w zakresie od 20/80% do 80/20% natomiast w automacie sprzęgło MP-T może zmieniąc rozkład z 100/0% do 50/50%
×
×
  • Dodaj nową pozycję...