jasiem Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 Brakuje mi możliwości regulowania szybkości pracy wycieraczek w trybie pracy przerywanej. Zastanawiam się czy sama wymiana manetki wystarczy czy potrzeba wymienić coś jeszcze (przekaźnik na przykład)? Ktoś już może to przetrenował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seb_ek Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 sprawdzone, wystarczy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiem Opublikowano 4 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 sprawdzone, wystarczy Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 Moglibyście podać trochę więcej szczegółów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiem Opublikowano 5 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Chodzi o to, że mój Forester nie ma możliwości regulacji częstotliwości włączania się wycieraczek szyby przedniej w trybie pracy przerywanej (położenie INT pokrętła). I zgodnie z tym co napisał Seb_ek wystarczy wymiana manetki przy kierownicy od sterowania wycieraczkami na taką, która obsługuje tą funkcje (na taką jak ta: http://allegro.pl/show_item.php?item=5400003734 ) żeby tą funkcje mieć. Nic więcej nie trzeba wymieniać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 wystarczy wymiana manetki przy kierownicy od sterowania wycieraczkami na taką, która obsługuje tą funkcje Dziękuję bardzo za wyjaśnienie - temat mnie zainteresował, gdyż u siebie (Forester SG z 2007) również nie mam regulacji prędkości wycieraczek w trybie przerywanym, i też myślałem o jakimś patencie na dorobienie tej, jakże przydatnej funkcji. Mówicie, że wystarczy sama wymiana manetki z tą funkcją? Dużo jest roboty z wymianą? Mógłbyś opisać procedurę w paru krokach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sailingman Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Nie wiedzialem ze taki delux moze miec Forek Wysłane z mojego LG-E610 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiem Opublikowano 5 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 No widziałeś Pan...? To wypasiona fura jest Malyboss, nie wiem ja w SG ale pewnie podobnie do Forka SF. A tam z kolei wystarczy zdjąć osłonę kolumny kierownicy (odkręcić - od spodu chyba - śruby i rozdzielić 2 części), wykręcić ze 2 śrubki które trzymają manetkę (przykręcony jest ten biały plastik, który jest integralny z manetką), wypiąć całość ze złącza i powtórzyć procedurę w odwrotnej kolejności z nową manetką A potem sprawdzić czy działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Analogicznie robi się tempomat :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Hmm, u mnie w obydwu Forkach (przedlift 05 i polift 06) była możliwość regulacji szybkośći pracy wycieraczek (przednich) na pierwszym poziomie pracy... Czy to chodzi o jeszcze jakąś inną regulację czy miałem jakieś wybitne szczęście do modeli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seb_ek Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 (edytowane) Zwróćcie tylko uwagę, że są dwa typy manetek z regulacją, - regulacja przednich - regulacja przednich i tylnej link co wkleił jasiem ma obie. Aha, po wymianie ta nowa jest trochę na innym poziomie niż oryginał, w każdym razie tak jest u mnie, w związku z tym można wymienić również drugą stronę aby było równo. Wiatrak, pamiętasz może które złącze w kierownicy jest odpowiedzialne za tempomat? Edytowane 6 Października 2015 przez Seb_ek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiem Opublikowano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 (edytowane) Hmm, u mnie w obydwu Forkach (przedlift 05 i polift 06) była możliwość regulacji szybkośći pracy wycieraczek (przednich) na pierwszym poziomie pracy... Czy to chodzi o jeszcze jakąś inną regulację czy miałem jakieś wybitne szczęście do modeli? Wygląda na to, że miałeś (masz) szczęście Analogicznie robi się tempomat :-) A składane lusterka też jest tak prosto? Edytowane 6 Października 2015 przez jasiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinek361 Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Przerabiałem ten temat (Forester 2004). Zgadzam się z kolegami wymiana banalna pod warunkiem zakupy właściwego przełącznika Teraz kiełkuje u mnie moduł który domknie wszystkie szyby po zamknięciu auta centralnym zamkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcik Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Teraz kiełkuje u mnie moduł który domknie wszystkie szyby po zamknięciu auta centralnym zamkiem. W zasadzie to była pierwsza rzecz jaką kazałem sobie zrobić .Działa do dziś Analogicznie robi się tempomat :-) Robiłeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Robiłem w Forku III. Wystarczy zmienić kierownicę z przyciskami (200 zł) i kostka czujnika stopu 4 pinowa, 50 zł. Wymienić i tempomat działa :-) @Seb_ek, nie pamiętam, ja po prostu zrobiłem jak wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 No widziałeś Pan...? To wypasiona fura jest Malyboss, nie wiem ja w SG ale pewnie podobnie do Forka SF. A tam z kolei wystarczy zdjąć osłonę kolumny kierownicy (odkręcić - od spodu chyba - śruby i rozdzielić 2 części), wykręcić ze 2 śrubki które trzymają manetkę (przykręcony jest ten biały plastik, który jest integralny z manetką), wypiąć całość ze złącza i powtórzyć procedurę w odwrotnej kolejności z nową manetką A potem sprawdzić czy działa jasiemRobiłeś taki "upgrade mod" w Forku SF ? Ciekawe, czy pasuje taka manetka do Forka, od np. Legacy z podobnego rocznika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiem Opublikowano 7 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 jasiem Robiłeś taki "upgrade mod" w Forku SF ? Ciekawe, czy pasuje taka manetka do Forka, od np. Legacy z podobnego rocznika ? W SF wymieniałem akurat tą druga manetkę, od świateł - ale procedura pewnie taka sama. Czy pasuje od Legacy - nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 jasiem Robiłeś taki "upgrade mod" w Forku SF ? Ciekawe, czy pasuje taka manetka do Forka, od np. Legacy z podobnego rocznika ? W SF wymieniałem akurat tą druga manetkę, od świateł - ale procedura pewnie taka sama. Czy pasuje od Legacy - nie wiem.Ok. Dzięki. Trzeba będzie, przetrzeć szlak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcik Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 jasiem Robiłeś taki "upgrade mod" w Forku SF ? Ciekawe, czy pasuje taka manetka do Forka, od np. Legacy z podobnego rocznika ?W SF wymieniałem akurat tą druga manetkę, od świateł - ale procedura pewnie taka sama. Czy pasuje od Legacy - nie wiem. Dwa dni temu wymieniłem na manetki od legacy,nie mam pojęcia jaki rocznik, trzeba sprawdzić piny, ale powinno być to samo. Robiłem w Forku III. Wystarczy zmienić kierownicę z przyciskami (200 zł) i kostka czujnika stopu 4 pinowa, 50 zł. Wymienić i tempomat działa :-) @Seb_ek, nie pamiętam, ja po prostu zrobiłem jak wyżej. Może być różnica między F II a F III . Mój jest przed liftem . Nikt nie chciał podjąć tematu. Nawet ludzie którzy zajmują się subaru na co dzień .Nie bardzo umieli nawet powiedzieć co trzeba mieć.Mimo wszystko dalej chodzi mi po głowie aby założyć tempomat. Może ktoś się jeszcze odezwie co przerabiał temat w rocznikach 2002 -2005 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 10 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 Zwróćcie tylko uwagę, że są dwa typy manetek z regulacją, - regulacja przednich - regulacja przednich i tylnej Tak, zgadza się. Na niektórych manetkach nie ma trybu "INT" w pozycji "REAR" - tylnej wycieraczki. Według mnie przerywany tryb pracy wycieraczki tylnej jest najzwyczajniej zbędny, więc stąd pytanie - czy nawet jeśli go nie ma, to czy reszta będzie działać poprawnie? Poniżej link do aukcji, na której wystawiona jest manetka - chyba do Legacy? - niech ktoś potwierdzi, lub zweryfikuje. Czy nada się ona do Forestera II SG, i czy wszystkie funkcje będą poprawnie działać? Wolałbym właśnie taką, bo regulacja prędkości działania wycieraczek przednich w trybie przerywanym ma o wiele większy zakres. Ktoś podpowie? http://allegro.pl/subaru-forester-legacy-przelacznik-wycieraczek-i5236109404.html#imglayer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miroman Opublikowano 10 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 Przerabiałem temat w swoim Forku, i wymieniłem manetkę wycieraczek na najbardziej „wypasioną”, czyli z regulacją czsu przerw przy pracy przerywanej wycieraczki przedniej (pokrętlo) i z pracą przerywaną wycieraczki tylnej (pozycja INT). Powiem szcerze – praktycznie przy wycieraczce tylnej używam tylko pracy przerywanej. Kolega wymienil na taką z pokrętłem do regulacji przodu, ale bez INT do tylnej i… po miesiącu kupił taką jak moja, czyli z pracą przerywaną obu wycieraczek.Link który podał Kolega Malyboss do manetki od Legasia – ta manetka nie pasuje, poniżej linki do pasujących manetek, ta aukcja gdzie sa 3 na zdjęciu, wybierz środkową. http://allegro.pl/subaru-forester-96-02-przelacznik-wycieraczek-i5610190221.html http://allegro.pl/przelacznik-manetka-wycieraczek-subaru-forester-ii-i5371701085.html Pozdrawiam MirekS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Seb_ek Opublikowano 10 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2015 Ktoś podpowie? tak jak napisał miroman, nic dodać nic ująć.... tył z regulacja bardzo się przydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiem Opublikowano 11 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Ja już jestem po wymianie, wszystko hula jak trzeba, teraz czekam na deszcz . Tak jak pisał Seb_ek,ta wymieniona manetka jest trochę niżej-ale że raczej mi to nie przeszkadza to pewnie tak zostanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 (edytowane) Malyboss, nie wiem ja w SG ale pewnie podobnie do Forka SF. A tam z kolei wystarczy zdjąć osłonę kolumny kierownicy (odkręcić - od spodu chyba - śruby i rozdzielić 2 części), wykręcić ze 2 śrubki które trzymają manetkę (przykręcony jest ten biały plastik, który jest integralny z manetką), wypiąć całość ze złącza i powtórzyć procedurę w odwrotnej kolejności z nową manetką A potem sprawdzić czy działa @jasiem - dziękuję bardzo za pomoc i rzeczową odpowiedź, wkrótce będę działał :-) Link który podał Kolega Malyboss do manetki od Legasia – ta manetka nie pasuje, poniżej linki do pasujących manetek, ta aukcja gdzie sa 3 na zdjęciu, wybierz środkową. @miroman - dzięki serdeczne za podpowiedź, środkowa manetka na rzeczonym zdjęciu jest już w drodze do mnie :-) O postępach w montażu i efektach będę informował na bieżąco :-) Edytowane 13 Października 2015 przez Malyboss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiem Opublikowano 13 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 @jasiem - dziękuję bardzo za pomoc i rzeczową odpowiedź, wkrótce będę działał :-) Proszę bardzo, powodzenia Mała uwaga - jest trochę inaczej niż w SF (albo słabo pamiętam) - w każdym razie dolna część osłony jest na jedną śrubę, ja ją ściągniesz, to trzeba odkręcić następne 2 śruby, które trzymają górną część. Dalej bez zmian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się