Skocz do zawartości

Forek 06 - regulacja szybkości pracy wycieraczek


jasiem

Rekomendowane odpowiedzi

I ja się skusiłem na wymianę. Jest bardzo prosta i trwa ok. 10 min. Potrzebny jest tylko śrubokręt.

 

0. Ustawiamy kolumnę kierownicy jak najwyżej, aby mieć wygodny dostęp od dołu.

1. Dolna część osłony kolumny jest centralnie przykręcona od dołu na jedną śrubę.

2. Po odkręceniu śruby, osłona trzyma się tylko na zatrzaskach, wystarczy lekko pociągnąć.

3. Po zdjęciu dolnej osłony pojawiają się 2 śruby trzymające górną osłonę.

4. Po odkręceniu śrub górnej osłony ustawiamy kolumnę maksymalnie na dół, aby bez problemu odgiąć górną osłonę do góry.

5. Odginamy górną osłonę, nie trzeba jej zdejmować. Ukazują się 2 śruby mocujące manetkę.

6. Po odkręceniu śrub manetki, delikatnie wysuwamy ją w stronę fotela pasażera.

7. Odpinamy wtyczkę manetki. Jest na zatrzask, ale bez problemu uwalnia się go palcem.

8. Manetka w dłoni.

 

Montaż nowej w odwrotnej kolejności. Potem test, czy wszystkie programy oraz spryskiwacze wycieraczek działają.

 

Voilà!

Edytowane przez dunbar
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem także zawalczyć w tej sprawie i wymienić na te z regulowanym INT.

Z mojej strony prośba do osób, które już są szczęśliwymi użytkownikami o możliwość zrobienia zdjęcia na którym będzie pokazana różnica wysokości manetki R i L

Dzięki z góry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już po wymianie. Zajęło mi jakieś 30 minut, bez żadnych przykrych niespodzianek, wszystko dokładnie tak, jak opisał to wcześniej w punktach @dunbar, i wszystko super śmiga  :yahoo:  proszę jednak zwrócić uwagę na punkt 5:

 

 

5. Odginamy górną osłonę, nie trzeba jej zdejmować. Ukazują się 2 śruby mocujące manetkę.

Jest to bardzo ważne, ponieważ bez odkręcenia plastiku / maskownicy zegarów tej górnej osłony nie da się wyjąć. Ja po odkręceniu śrub od górnej maskownicy szarpałem się z nią jakieś dwie minuty chcąc ją wyjąć, już miałem zabierać się za odkręcanie plastikowej maskownicy zegarów, aż przypomniałem sobie o tym właśnie, punkcie nr 5, że maskownicę górną kierownicy wystarczy unieść, a nie trzeba jej zdejmować :)

 

 

Z mojej strony prośba do osób, które już są szczęśliwymi użytkownikami o możliwość zrobienia zdjęcia na którym będzie pokazana różnica wysokości manetki R i L

Poniżej zamieszczam cztery zdjęcia dla potencjalnych kolejnych wymieniających u siebie te manetki - na pierwszym zdjęciu jest porównanie dwóch manetek luzem, na ostatnim - jak to wygląda po złożeniu razem do kupy. Moje zdanie jest takie - jest trochę niżej, i gorzej widoczne niż wcześniej, jednak mi to nie przeszkadza, poza tym to nic w porównaniu z możliwością regulacji, której nie było ;)

Starą manetkę mam do sprzedania, jeśli ktoś reflektuje :P

http://images66.fotosik.pl/1265/f1dc8289f7d9e4c0.jpg

http://images68.fotosik.pl/1265/843d16bf7f1cf33d.jpg

http://images69.fotosik.pl/1265/a1ecc2ba6b332e60.jpg

http://images67.fotosik.pl/1266/8b8788c061cc8ed8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może kupiłeś manetkę od starszej generacji?

Możliwe, że od starszej, ale to nic. W ogóle mi to nie przeszkadza, że jest trochę niżej, i trochę bardziej zasłonięta. Prawa wajcha i tak jest w użyciu najczęściej wtedy, gdy pada deszcz, w pozostałych przypadkach ma z założenia nie przeszkadzać :)

 

 

Postaram się wrzucić zdjęcia

Chętnie rzuciłbym okiem, jak to u Ciebie wygląda.

Przy okazji dziękuję wszystkim za pomoc i rzeczowe wypowiedzi, a największe podziękowania należą się autorowi wątku - gdyby nie @jasiem i założony przez niego temat, nadal nie miałbym regulacji, bo nie miałbym pojęcia, że jest to tak proste do wykonania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Obiecane zdjęcia:

@dunbar, dzięki za zdjęcia poglądowe. Rzeczywiście, u Ciebie jest symetrycznie - i manetki na tej samej wysokości. Różnicę u Ciebie i u mnie widać na pierwszy rzut oka. Najwyraźniej kupiłem i założyłem manetkę od Forka przedliftowego (?) - dobrze o tym wiedzieć. Ale zmieniał nie będę - według mnie nie ma sensu, bo to tylko kwestia estetyczno - wizualna, do której idzie się przyzwyczaić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzięki wielkie. Obawiałem się gorszego rezultatu. W tym wypadku szukam dla siebie też jednej sztuki

Proszę bardzo  :)  Daj znać o postępach :)

Z ciekawości zapytam - dlaczego spodziewałeś się gorszego rezultatu?

I tak jeszcze na marginesie: po uświadomieniu mnie przez @dunbara odnośnie manetki którą założyłem, prawdopodobnie ze starszej wersji Forka, przeglądnąłem jeszcze kilka razy oferty na Allegro. Wniosek: bardzo ciężko o właściwy egzemplarz manetki do poliftowego SG. Wszystkie (tzn. tylko te z regulacją prędkości) są od starszych wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manetki w SF/SG są zamienne?

Bo te różnice poziomów to mi wyglądają właśnie na manetki od SF, te z SG są grubsze i podgięte do góry, a SF proste.

 

Ktoś trenował temat w SF bo mam taką z INT na tyle ale bez regulacji przodu dokładnie jak stara u @@Malyboss,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

I ja się skusiłem na wymianę. Jest bardzo prosta i trwa ok. 10 min. Potrzebny jest tylko śrubokręt.

 

0. Ustawiamy kolumnę kierownicy jak najwyżej, aby mieć wygodny dostęp od dołu.

1. Dolna część osłony kolumny jest centralnie przykręcona od dołu na jedną śrubę.

2. Po odkręceniu śruby, osłona trzyma się tylko na zatrzaskach, wystarczy lekko pociągnąć.

3. Po zdjęciu dolnej osłony pojawiają się 2 śruby trzymające górną osłonę.

4. Po odkręceniu śrub górnej osłony ustawiamy kolumnę maksymalnie na dół, aby bez problemu odgiąć górną osłonę do góry.

5. Odginamy górną osłonę, nie trzeba jej zdejmować. Ukazują się 2 śruby mocujące manetkę.

6. Po odkręceniu śrub manetki, delikatnie wysuwamy ją w stronę fotela pasażera.

7. Odpinamy wtyczkę manetki. Jest na zatrzask, ale bez problemu uwalnia się go palcem.

8. Manetka w dłoni.

 

Montaż nowej w odwrotnej kolejności. Potem test, czy wszystkie programy oraz spryskiwacze wycieraczek działają.

 

Voilà!

Cenne informacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

 

 

manetki w SF/SG są zamienne?

 

odpowiem sam sobie, ale może komuś się to przyda w przyszłości;

 

Manetki w Forkach SF-SG przedlift są identyczne, czyli proste bez podgięcia do góry.

U siebie (SF MY02) założyłem dzisiaj manetkę z XT 2004 i wszystko wygląda jak fabryka.

 

Regulacja jest 4 krokowa w przedziale ~4-15sek pomiędzy machnięciami.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

To ja w temacie odpowiem sam sobie-dźwignia z Legacy III z czasówką pasuje plug & play do Forka SG przedlifta, trzeba tylko uważać żeby nie kupić dźwigni od sedana :). Wszystko wygląda jak oryginał nic nie odstaje itp, dodatkowym plusem jest koszt takiej dźwigni-ok10-20 PLN zamiast 100PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 16.10.2015 o 11:55, dunbar napisał:

I ja się skusiłem na wymianę. Jest bardzo prosta i trwa ok. 10 min. Potrzebny jest tylko śrubokręt.

 

0. Ustawiamy kolumnę kierownicy jak najwyżej, aby mieć wygodny dostęp od dołu.

1. Dolna część osłony kolumny jest centralnie przykręcona od dołu na jedną śrubę.

2. Po odkręceniu śruby, osłona trzyma się tylko na zatrzaskach, wystarczy lekko pociągnąć.

3. Po zdjęciu dolnej osłony pojawiają się 2 śruby trzymające górną osłonę.

4. Po odkręceniu śrub górnej osłony ustawiamy kolumnę maksymalnie na dół, aby bez problemu odgiąć górną osłonę do góry.

5. Odginamy górną osłonę, nie trzeba jej zdejmować. Ukazują się 2 śruby mocujące manetkę.

6. Po odkręceniu śrub manetki, delikatnie wysuwamy ją w stronę fotela pasażera.

7. Odpinamy wtyczkę manetki. Jest na zatrzask, ale bez problemu uwalnia się go palcem.

8. Manetka w dłoni.

 

Montaż nowej w odwrotnej kolejności. Potem test, czy wszystkie programy oraz spryskiwacze wycieraczek działają.

 

Voilà!

Dzięki piękne, z tą instrukcją poszło szybciej niż gdybym miał sam "odkrywać" wszystkie niuanse - regulowany interwał już zamontowany i działa :) 

Tak na marginesie przypomnę: Fiat 125p z 1976 r. posiadał już regulowany interwał (kilkupozycyjny), w Maluchu z 1985 r. dorobiłem to sobie sam za kilka PLN (dokładało się potencjometr, "gotowce plug&play" sprzedawali wszędzie w niskich cenach, interwał regulowany płynnie w b.szerokim zakresie), Polonez z połowy lat 90 miał interwał regulowany płynnie w b.szerokim zakresie (komp. pokładowy zapamiętywał zadane ustawienie czasu, to samo miał Golf z 1993 r.), najtańsza wersja Skody Fabii z 2005 r. miała kilkupozycyjny, a dość "wypasione" japońskie auto z 2007 r. (cena zakupu nowego jak dla mnie kosmicznie nieosiągalna) oryginalnie nie miało, ale żenada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Tichy napisał:

a dość "wypasione" japońskie auto z 2007 r. (cena zakupu nowego jak dla mnie kosmicznie nieosiągalna) oryginalnie nie miało, ale żenada...

jakby nie miało to byś nie miał co założyć, zwyczajnie w Twojej wersji tego nie zamontowano.

Inna sprawa czy taka funkcja, siedząca w manetce, nie powinna być w każdej wersji. Ktoś zdecydował, że będzie kilka wersji manetek z różnymi kombinacjami funkcji (czasówka, inrerwał tył) i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, ozarek napisał:

jakby nie miało to byś nie miał co założyć, zwyczajnie w Twojej wersji tego nie zamontowano.

Inna sprawa czy taka funkcja, siedząca w manetce, nie powinna być w każdej wersji. Ktoś zdecydował, że będzie kilka wersji manetek z różnymi kombinacjami funkcji (czasówka, inrerwał tył) i tyle.

Nie do końca zrozumiałeś mój przekaz, więc przybliżę ;-) Chodziło mi o to, że wymienione przeze mnie auta (poza Fiatem 125p i Polonezem, tam nie było wyboru) były w wersjach "najuboższych", najsłabiej wyposażonych i najtańszych, totalne "golasy". Porównajmy ze Skodą: była to najtańsza możliwa wersja, jaką w ogóle sprzedawano, szybki na korbkę, bez świateł przeciwmgielnych z przodu, 1 poduszka, brak ABS itp., nawet odtwarzacza CD nie miała, tylko "kasetowca" (rocznik 2005 ;) ). A jednak regulowany interwał był w KAŻDEJ wersji. Forester jak dla mnie jest full-wypasem (4 poduszki, ABS, klima, podgrzewane elektryczne lusterka, wspomaganie kierownicy, przeciwmgielne), ma wręcz ZA DUŻO czasem nawet nie do końca przydatnych "bajerów" (znaczy bez których można by się obejść) jak CD, podgrzewane siedzenia, elektryczne szyby, czujnik nasłonecznienia, podgrzewanie piór wycieraczek, zaś ku mojemu zaskoczeniu nie posiada czegoś tak przydatnego jak możliwość dostosowania wycierania szyb do intensywności opadu, co przekłada się jednak na bezpieczeństwo jazdy. A tamte "golasy" to miały, nawet cuda z PRL miały... O to mi chodziło. Myślałem, że w miarę postępu w motoryzacji pewne rzeczy stały się już standardem, absolutnym minimum, bez którego w ogóle się aut z fabryki nie wypuszcza. Gdybym miał Forestera "golasa" z szybkami na korbkę i bez klimy, to bym się spodziewał, że i wycieraczek czasowych tam nie będzie. Przy nast. zakupach zacznę sprawdzać, czy ogrzewanie tylnej szyby jest czy może - tak jak w Maluchu - będę musiał dokupić "specjalną" szybę z ogrzewaniem i ciągnąć instalację :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tichy napisał:

Myślałem, że w miarę postępu w motoryzacji pewne rzeczy stały się już standardem, absolutnym minimum, bez którego w ogóle się aut z fabryki nie wypuszcza.

niestety myliłeś się jak widać. kompletacje wersji robią często księgowi pod konkretne rynki, przyzwyczajenia konsumentów lub przepisy. Powtórzę Ci jeszcze raz - w Twojej wersji tego nie zamontowano i tyle. Zrozum to była opcja wyposażenia taka sama jak tempomat, grzane stołki czy szyber.

Tak jak wyżej - moża dyskutować czy kompletacja serii nie powinna obejmować wszystkich opcji manetki, ale ktoś zdecydował, że będzie ich kilka i tyle.

Kiedyś standardem były grube welurowe tapicerki i porzadna skóra czasami alcantara, teraz to przeszło w średniej jakości plastikowa szmatę i cienką eko skórę, która pęka od patrzenia po kilku latach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś powiedzieć jaka manetka z regulacją prędkości przedniej wycieraczki i int tylnej będzie mi pasować do poliftowego Forka SG i będzie równo z lewą? Będę bardzo wdzięczny za link

 

Szukałem na Allegro ale tylko 1 mi wyskakuje.

 

Strasznie mi tego brakuje... deszcz nie zawsze się dostosowywuje do prędkości wycieraczek

 

---

 

Jeszcze jedno... kumpel ma Forka przedlift z US, na lewej manetce zamiast Bright rozjaśniającego licznik km i zegar ma płynne pokrętło do regulacji całego podświetlenia (wszystkie kontrolki i zegary, licznik km, godzine i nawet chyba podświetlenie przycisków i pokręteł). To jest po prostu bajka. Da się coś takiego uzyskać zmianą manetki? A może jest jakaś metoda na uzyskanie przyciemniania zegarów (bright - normalnie, nie bright - przyciemnione)? Na dłuższe nocne trasy to jednak troche męczy jak tak świeci...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...