dunbar Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 (edytowane) I ja się skusiłem na wymianę. Jest bardzo prosta i trwa ok. 10 min. Potrzebny jest tylko śrubokręt. 0. Ustawiamy kolumnę kierownicy jak najwyżej, aby mieć wygodny dostęp od dołu. 1. Dolna część osłony kolumny jest centralnie przykręcona od dołu na jedną śrubę. 2. Po odkręceniu śruby, osłona trzyma się tylko na zatrzaskach, wystarczy lekko pociągnąć. 3. Po zdjęciu dolnej osłony pojawiają się 2 śruby trzymające górną osłonę. 4. Po odkręceniu śrub górnej osłony ustawiamy kolumnę maksymalnie na dół, aby bez problemu odgiąć górną osłonę do góry. 5. Odginamy górną osłonę, nie trzeba jej zdejmować. Ukazują się 2 śruby mocujące manetkę. 6. Po odkręceniu śrub manetki, delikatnie wysuwamy ją w stronę fotela pasażera. 7. Odpinamy wtyczkę manetki. Jest na zatrzask, ale bez problemu uwalnia się go palcem. 8. Manetka w dłoni. Montaż nowej w odwrotnej kolejności. Potem test, czy wszystkie programy oraz spryskiwacze wycieraczek działają. Voilà! Edytowane 16 Października 2015 przez dunbar 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkaic Opublikowano 16 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2015 Postanowiłem także zawalczyć w tej sprawie i wymienić na te z regulowanym INT. Z mojej strony prośba do osób, które już są szczęśliwymi użytkownikami o możliwość zrobienia zdjęcia na którym będzie pokazana różnica wysokości manetki R i L Dzięki z góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Ja już po wymianie. Zajęło mi jakieś 30 minut, bez żadnych przykrych niespodzianek, wszystko dokładnie tak, jak opisał to wcześniej w punktach @dunbar, i wszystko super śmiga proszę jednak zwrócić uwagę na punkt 5: 5. Odginamy górną osłonę, nie trzeba jej zdejmować. Ukazują się 2 śruby mocujące manetkę. Jest to bardzo ważne, ponieważ bez odkręcenia plastiku / maskownicy zegarów tej górnej osłony nie da się wyjąć. Ja po odkręceniu śrub od górnej maskownicy szarpałem się z nią jakieś dwie minuty chcąc ją wyjąć, już miałem zabierać się za odkręcanie plastikowej maskownicy zegarów, aż przypomniałem sobie o tym właśnie, punkcie nr 5, że maskownicę górną kierownicy wystarczy unieść, a nie trzeba jej zdejmować Z mojej strony prośba do osób, które już są szczęśliwymi użytkownikami o możliwość zrobienia zdjęcia na którym będzie pokazana różnica wysokości manetki R i L Poniżej zamieszczam cztery zdjęcia dla potencjalnych kolejnych wymieniających u siebie te manetki - na pierwszym zdjęciu jest porównanie dwóch manetek luzem, na ostatnim - jak to wygląda po złożeniu razem do kupy. Moje zdanie jest takie - jest trochę niżej, i gorzej widoczne niż wcześniej, jednak mi to nie przeszkadza, poza tym to nic w porównaniu z możliwością regulacji, której nie było Starą manetkę mam do sprzedania, jeśli ktoś reflektuje http://images66.fotosik.pl/1265/f1dc8289f7d9e4c0.jpg http://images68.fotosik.pl/1265/843d16bf7f1cf33d.jpg http://images69.fotosik.pl/1265/a1ecc2ba6b332e60.jpg http://images67.fotosik.pl/1266/8b8788c061cc8ed8.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dunbar Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Moje zdanie jest takie - jest trochę niżej, i gorzej widoczne niż wcześniej U mnie nie widać żadnej różnicy, wszystko jest symetrycznie. Może kupiłeś manetkę od starszej generacji? Postaram się wrzucić zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Może kupiłeś manetkę od starszej generacji? Możliwe, że od starszej, ale to nic. W ogóle mi to nie przeszkadza, że jest trochę niżej, i trochę bardziej zasłonięta. Prawa wajcha i tak jest w użyciu najczęściej wtedy, gdy pada deszcz, w pozostałych przypadkach ma z założenia nie przeszkadzać Postaram się wrzucić zdjęcia Chętnie rzuciłbym okiem, jak to u Ciebie wygląda. Przy okazji dziękuję wszystkim za pomoc i rzeczowe wypowiedzi, a największe podziękowania należą się autorowi wątku - gdyby nie @jasiem i założony przez niego temat, nadal nie miałbym regulacji, bo nie miałbym pojęcia, że jest to tak proste do wykonania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dunbar Opublikowano 26 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 Obiecane zdjęcia: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 26 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 Wniosek jest taki, Ty tylko podgłaśniasz radio :-) Plus wytarty na maksa :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dunbar Opublikowano 26 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 Wniosek jest taki, Ty tylko podgłaśniasz radio :-) Plus wytarty na maksa :-) Tak już wyglądało, gdy kupiłem Forka Skórę mi nową obszyli, ale plastiki zostały. Nie mam pojęcia gdzie takich szukać i jak je wymienić. Zresztą to OT. Ale manetki są symetryczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 27 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2015 W bardzo dobrym stanue całą kiero z przyciskami kupisz za niecałe 200 zł np. na allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 27 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2015 Obiecane zdjęcia: @dunbar, dzięki za zdjęcia poglądowe. Rzeczywiście, u Ciebie jest symetrycznie - i manetki na tej samej wysokości. Różnicę u Ciebie i u mnie widać na pierwszy rzut oka. Najwyraźniej kupiłem i założyłem manetkę od Forka przedliftowego (?) - dobrze o tym wiedzieć. Ale zmieniał nie będę - według mnie nie ma sensu, bo to tylko kwestia estetyczno - wizualna, do której idzie się przyzwyczaić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkaic Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 http://images66.fotosik.pl/1265/f1dc8289f7d9e4c0.jpg http://images68.fotosik.pl/1265/843d16bf7f1cf33d.jpg http://images69.fotosik.pl/1265/a1ecc2ba6b332e60.jpg http://images67.fotosik.pl/1266/8b8788c061cc8ed8.jpg Dzięki wielkie. Obawiałem się gorszego rezultatu. W tym wypadku szukam dla siebie też jednej sztuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 29 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2015 Dzięki wielkie. Obawiałem się gorszego rezultatu. W tym wypadku szukam dla siebie też jednej sztuki Proszę bardzo Daj znać o postępach Z ciekawości zapytam - dlaczego spodziewałeś się gorszego rezultatu? I tak jeszcze na marginesie: po uświadomieniu mnie przez @dunbara odnośnie manetki którą założyłem, prawdopodobnie ze starszej wersji Forka, przeglądnąłem jeszcze kilka razy oferty na Allegro. Wniosek: bardzo ciężko o właściwy egzemplarz manetki do poliftowego SG. Wszystkie (tzn. tylko te z regulacją prędkości) są od starszych wersji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 30 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2015 manetki w SF/SG są zamienne? Bo te różnice poziomów to mi wyglądają właśnie na manetki od SF, te z SG są grubsze i podgięte do góry, a SF proste. Ktoś trenował temat w SF bo mam taką z INT na tyle ale bez regulacji przodu dokładnie jak stara u @@Malyboss, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 4 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 I ja się skusiłem na wymianę. Jest bardzo prosta i trwa ok. 10 min. Potrzebny jest tylko śrubokręt. 0. Ustawiamy kolumnę kierownicy jak najwyżej, aby mieć wygodny dostęp od dołu. 1. Dolna część osłony kolumny jest centralnie przykręcona od dołu na jedną śrubę. 2. Po odkręceniu śruby, osłona trzyma się tylko na zatrzaskach, wystarczy lekko pociągnąć. 3. Po zdjęciu dolnej osłony pojawiają się 2 śruby trzymające górną osłonę. 4. Po odkręceniu śrub górnej osłony ustawiamy kolumnę maksymalnie na dół, aby bez problemu odgiąć górną osłonę do góry. 5. Odginamy górną osłonę, nie trzeba jej zdejmować. Ukazują się 2 śruby mocujące manetkę. 6. Po odkręceniu śrub manetki, delikatnie wysuwamy ją w stronę fotela pasażera. 7. Odpinamy wtyczkę manetki. Jest na zatrzask, ale bez problemu uwalnia się go palcem. 8. Manetka w dłoni. Montaż nowej w odwrotnej kolejności. Potem test, czy wszystkie programy oraz spryskiwacze wycieraczek działają. Voilà! Cenne informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 manetki w SF/SG są zamienne? odpowiem sam sobie, ale może komuś się to przyda w przyszłości; Manetki w Forkach SF-SG przedlift są identyczne, czyli proste bez podgięcia do góry. U siebie (SF MY02) założyłem dzisiaj manetkę z XT 2004 i wszystko wygląda jak fabryka. Regulacja jest 4 krokowa w przedziale ~4-15sek pomiędzy machnięciami. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 to ja może jeszcze dopytam-czy ktoś próbował przeszczepić tą dżwignię z legacy III lub imprezy (na oko wyglądają tak samo) a można kupić za 10 PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 To ja w temacie odpowiem sam sobie-dźwignia z Legacy III z czasówką pasuje plug & play do Forka SG przedlifta, trzeba tylko uważać żeby nie kupić dźwigni od sedana . Wszystko wygląda jak oryginał nic nie odstaje itp, dodatkowym plusem jest koszt takiej dźwigni-ok10-20 PLN zamiast 100PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 4 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2016 Wszystko wygląda jak oryginał nic nie odstaje itp, dodatkowym plusem jest koszt takiej dźwigni-ok10-20 PLN zamiast 100PLN to wszystko zależy jak trafisz. Ja swoją z SG XT2004 też kupiłem za 20,- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 14 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 W dniu 16.10.2015 o 11:55, dunbar napisał: I ja się skusiłem na wymianę. Jest bardzo prosta i trwa ok. 10 min. Potrzebny jest tylko śrubokręt. 0. Ustawiamy kolumnę kierownicy jak najwyżej, aby mieć wygodny dostęp od dołu. 1. Dolna część osłony kolumny jest centralnie przykręcona od dołu na jedną śrubę. 2. Po odkręceniu śruby, osłona trzyma się tylko na zatrzaskach, wystarczy lekko pociągnąć. 3. Po zdjęciu dolnej osłony pojawiają się 2 śruby trzymające górną osłonę. 4. Po odkręceniu śrub górnej osłony ustawiamy kolumnę maksymalnie na dół, aby bez problemu odgiąć górną osłonę do góry. 5. Odginamy górną osłonę, nie trzeba jej zdejmować. Ukazują się 2 śruby mocujące manetkę. 6. Po odkręceniu śrub manetki, delikatnie wysuwamy ją w stronę fotela pasażera. 7. Odpinamy wtyczkę manetki. Jest na zatrzask, ale bez problemu uwalnia się go palcem. 8. Manetka w dłoni. Montaż nowej w odwrotnej kolejności. Potem test, czy wszystkie programy oraz spryskiwacze wycieraczek działają. Voilà! Dzięki piękne, z tą instrukcją poszło szybciej niż gdybym miał sam "odkrywać" wszystkie niuanse - regulowany interwał już zamontowany i działa Tak na marginesie przypomnę: Fiat 125p z 1976 r. posiadał już regulowany interwał (kilkupozycyjny), w Maluchu z 1985 r. dorobiłem to sobie sam za kilka PLN (dokładało się potencjometr, "gotowce plug&play" sprzedawali wszędzie w niskich cenach, interwał regulowany płynnie w b.szerokim zakresie), Polonez z połowy lat 90 miał interwał regulowany płynnie w b.szerokim zakresie (komp. pokładowy zapamiętywał zadane ustawienie czasu, to samo miał Golf z 1993 r.), najtańsza wersja Skody Fabii z 2005 r. miała kilkupozycyjny, a dość "wypasione" japońskie auto z 2007 r. (cena zakupu nowego jak dla mnie kosmicznie nieosiągalna) oryginalnie nie miało, ale żenada... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 14 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2018 5 godzin temu, Tichy napisał: a dość "wypasione" japońskie auto z 2007 r. (cena zakupu nowego jak dla mnie kosmicznie nieosiągalna) oryginalnie nie miało, ale żenada... jakby nie miało to byś nie miał co założyć, zwyczajnie w Twojej wersji tego nie zamontowano. Inna sprawa czy taka funkcja, siedząca w manetce, nie powinna być w każdej wersji. Ktoś zdecydował, że będzie kilka wersji manetek z różnymi kombinacjami funkcji (czasówka, inrerwał tył) i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 15 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 22 godziny temu, ozarek napisał: jakby nie miało to byś nie miał co założyć, zwyczajnie w Twojej wersji tego nie zamontowano. Inna sprawa czy taka funkcja, siedząca w manetce, nie powinna być w każdej wersji. Ktoś zdecydował, że będzie kilka wersji manetek z różnymi kombinacjami funkcji (czasówka, inrerwał tył) i tyle. Nie do końca zrozumiałeś mój przekaz, więc przybliżę ;-) Chodziło mi o to, że wymienione przeze mnie auta (poza Fiatem 125p i Polonezem, tam nie było wyboru) były w wersjach "najuboższych", najsłabiej wyposażonych i najtańszych, totalne "golasy". Porównajmy ze Skodą: była to najtańsza możliwa wersja, jaką w ogóle sprzedawano, szybki na korbkę, bez świateł przeciwmgielnych z przodu, 1 poduszka, brak ABS itp., nawet odtwarzacza CD nie miała, tylko "kasetowca" (rocznik 2005 ). A jednak regulowany interwał był w KAŻDEJ wersji. Forester jak dla mnie jest full-wypasem (4 poduszki, ABS, klima, podgrzewane elektryczne lusterka, wspomaganie kierownicy, przeciwmgielne), ma wręcz ZA DUŻO czasem nawet nie do końca przydatnych "bajerów" (znaczy bez których można by się obejść) jak CD, podgrzewane siedzenia, elektryczne szyby, czujnik nasłonecznienia, podgrzewanie piór wycieraczek, zaś ku mojemu zaskoczeniu nie posiada czegoś tak przydatnego jak możliwość dostosowania wycierania szyb do intensywności opadu, co przekłada się jednak na bezpieczeństwo jazdy. A tamte "golasy" to miały, nawet cuda z PRL miały... O to mi chodziło. Myślałem, że w miarę postępu w motoryzacji pewne rzeczy stały się już standardem, absolutnym minimum, bez którego w ogóle się aut z fabryki nie wypuszcza. Gdybym miał Forestera "golasa" z szybkami na korbkę i bez klimy, to bym się spodziewał, że i wycieraczek czasowych tam nie będzie. Przy nast. zakupach zacznę sprawdzać, czy ogrzewanie tylnej szyby jest czy może - tak jak w Maluchu - będę musiał dokupić "specjalną" szybę z ogrzewaniem i ciągnąć instalację 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 15 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 4 godziny temu, Tichy napisał: Myślałem, że w miarę postępu w motoryzacji pewne rzeczy stały się już standardem, absolutnym minimum, bez którego w ogóle się aut z fabryki nie wypuszcza. niestety myliłeś się jak widać. kompletacje wersji robią często księgowi pod konkretne rynki, przyzwyczajenia konsumentów lub przepisy. Powtórzę Ci jeszcze raz - w Twojej wersji tego nie zamontowano i tyle. Zrozum to była opcja wyposażenia taka sama jak tempomat, grzane stołki czy szyber. Tak jak wyżej - moża dyskutować czy kompletacja serii nie powinna obejmować wszystkich opcji manetki, ale ktoś zdecydował, że będzie ich kilka i tyle. Kiedyś standardem były grube welurowe tapicerki i porzadna skóra czasami alcantara, teraz to przeszło w średniej jakości plastikowa szmatę i cienką eko skórę, która pęka od patrzenia po kilku latach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LosioDriver Opublikowano 15 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2018 Mógłby ktoś powiedzieć jaka manetka z regulacją prędkości przedniej wycieraczki i int tylnej będzie mi pasować do poliftowego Forka SG i będzie równo z lewą? Będę bardzo wdzięczny za link Szukałem na Allegro ale tylko 1 mi wyskakuje. Strasznie mi tego brakuje... deszcz nie zawsze się dostosowywuje do prędkości wycieraczek --- Jeszcze jedno... kumpel ma Forka przedlift z US, na lewej manetce zamiast Bright rozjaśniającego licznik km i zegar ma płynne pokrętło do regulacji całego podświetlenia (wszystkie kontrolki i zegary, licznik km, godzine i nawet chyba podświetlenie przycisków i pokręteł). To jest po prostu bajka. Da się coś takiego uzyskać zmianą manetki? A może jest jakaś metoda na uzyskanie przyciemniania zegarów (bright - normalnie, nie bright - przyciemnione)? Na dłuższe nocne trasy to jednak troche męczy jak tak świeci... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się