Alfik Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 Od nowości zmagam się z wibracją kierownicy. Wymieniłem opony na nowe. Kilka razy wyważałem z testem drogowym, zgłaszałem w ASO. Raz jest lepiej, raz gorzej ale kierownica wibruje. Nie jest to taka wibracja z rezonansem przy jakiejść prędkość - po prostu czym szybciej tym bardziej. Nie widzę wpływu zmian nawierzchni - bardziej temperatury. Może przesadzam - chętnie porównam z innym XT (może ktoś mi pozwoli). Sam mam porównanie z Ssangyogiem na oponach MT 32 cale - tam kierownica drży na postoju (diesel), ale podczas jazdy jest jakoś tak lepiej (z drugiej strony tamtym autem nie jeżdżę szybko). Czy ktoś tak ma? Jakieś pomysły? Za dwa tygodnie udaję się na przegląd po 30k, znów zgłoszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 pytanko pomocnicze- wyważanie tylko koła czy dodatkowe wyważanie na aucie (tzw dynamiczne wyważanie) też robiłeś? Rzadko który oponiarz to robi, a czasem problem w tym, że samo koło jest dobrze wyważone, a założone na aucie dalej wali. Nie wiem jak to jest, oponiarz który ostatnio nie wyważał na aucie mówił że to bzdura, oponiarze którzy to robią mają na to swoją teorię (mi również coś poprawiali po wyważeniu na aucie, teściowi drgało przy 120>kmh, też poprawili na aucie). coś tam nawet jest na jutjubie https://www.youtube.com/results?search_query=wywa%C5%BCanie+ko%C5%82a+na+aucie jedyne co mi przychodzi do głowy, bo druga opcja byłaby że coś jest luźnego w całym układzie kierowniczym, co przy praktycznie nowym aucie nie powinno mieć racji bytu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 4 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 Wyrównoważanie na samochodzie sam robiłem w laboratorium na studiach - wiem, gdzie mogę to zrobić, ale zastanawiam się czy z CVT da się to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 Wadliwe opony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 4 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 (edytowane) Opony (przód) były wymienione na gwarancji. Poza tym na zimowych też tak jest (inne felgi). Przed wymianą opon było bezwzględnie źle, a teraz jest tak delikatniej - ale tak jakoś wibrująco. Nowe były badane na maszynie z testem drogowym - nie wykazują problemów. Osobiście stawiam albo na słabe tłumienie drgań przez elektryczne wspomaganie (czyli ten typ tak ma a ja przesadzam), albo jakiś problem z tarczami, półosiami (niewyważenie, luz, albo niedokładność przylegania). Nie jest to tragedia, ale jeżdżę samochodami prawie 30 lat i wydaje mi się, że to nie jest dobrze. Wibruje tylko kierownica - na desce rozdzielczej czy dźwigni biegów tego nie czuć - ale niestety ręce trzymam na kierownicy Edytowane 4 Października 2015 przez Alfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 (edytowane) Porównaj z innym to będziesz wiedział , ja niczego takiego nie zauważyłem u siebie. Myśle że najprościej w ASO poprosić, al jakbyś był w Lublinie to Ci mojego dam Edytowane 4 Października 2015 przez jaszyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 Kiedyś w Passacie albo Fordzie tez miałem bicie w kierownicy i wyważanie nic ni pomagało. Okazało się ze jest wywalony sworzeń na wahaczu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 U mnie nie było żadnych drgań. Może coś wlazło między piastę a tarczę? Może faktycznie jest to wina sworznia, albo zbieżności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 4 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2015 Wadliwe opony ?IMHO to możliwe. Spotyka się opony które bardzo trudno wyważyć. Jednak wulkanizator powinien o tym powiedzieć. U mnie nokiany były niedokładnie wyważone, dając efekt jak opisany przez autora wątku. W zakładzie koła dokładnie wywazono i problem ustąpił.Gozej wyważone koła powinno się założyć na tył. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 jezeli to samo dzieje sie na innych opononach i kolach to problem lezy gdzies w aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 jezeli to samo dzieje sie na innych opononach i kolach to problem lezy gdzies w aucie. Zdecydowanie tak. Trzeba grzebać w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Wizyta na dobrych szarpakach powinna dać odpowiedź o luzach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 (edytowane) W poprzednim forku dieslu miałem to samo, okazało się że tarcze były krzywe. Obecnie igła, służę swoim do testów jak będziesz we wrocku. Mam warsztacik więc możemy moje przepiąć do Twojego. Edytowane 5 Października 2015 przez RTQLAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 U siebie również nie zauważyłem żadnych wibracji. Jakby co to zapraszam na próbę, zawsze bliżej niż do Lublina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Może po ostrym hamowaniu wjechałeś w kałużę? Kiedyś tak miałem... wykrzywione tarcze, po sflizowaniu czy jak to się nazywa, jak ręką odjął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Bez wjechania w kałużę też mogą się pokrzywić. Trzeba zmierzyć odchyły. Do 0.5mm jest w normie, wszystko powyżej klasyfikuje tarcze na śmietnik. Zwłaszcza, że auto na gwarancji i eksperymenty z przetaczaniem to bardzo ryzykowna sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 (edytowane) jak mialem krzywe tarcze w poprzednim aucie to kierownica wibrowała w dłoniach ale tylko podczas hamowania -mocniej kiedy hamowalem z wyszej predkosci slabiej kiedy z mniejszej ale nigdy nie wibrowala podczas normalnej jazdy nawet przy predkosciach 200km/h . Szukalbym przyczyny w ukladzie kierowniczym, tulejach, łozyskach, sworzniach itp. Ja bym nowego auta z bijaca kierownica z salonu nie odebral tzn oddalbym i czekal dopoki dopoty nie zwroca mi sprawnego samochodu. Jezeli jezdzisz z bijaca kierownica tzn cos jest niewywazone/ma luz to w dupsko dostaja pozostale elementy auta takie jak uklad kierowniczy i zawieszenie Edytowane 5 Października 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 (edytowane) mi zaczynała bić przy prędkościach 120-140 km/h. wyważanie nic nie dawało zmiana ogumienia też nie. tarcze i problem puścił. tego rodzaju objaw może być pewnie od setki różnych rzeczy. mi coś popierduje koło kratki wentylacyjnej w XT i też nikt nie może mi odpowiedzieć why i oddanie samochodu na tydzień niczego chyba nie zmieni Edytowane 5 Października 2015 przez RTQLAS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikes91 Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Sprawdź może felgi, może być któraś delikatnie wgięta, skoszona i to już ma znaczenie. Miałem tak kiedyś w innym aucie, wyważałem i szukałem w zawieszeniu i nic. Dopiero ktoś poradził mi sprawdzić felgi i faktycznie była delikatnie uszkodzona. Jeżeli to nie wyjdzie to zobacz jak wyglądają gumy na stabilizatorach, po 30 tys nie powinny wyglądać źle ale jest to kolejna rzecz do sprawdzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 5 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Ja bym nowego auta z bijaca kierownica z salonu nie odebral tzn oddalbym i czekal dopoki dopoty nie zwroca mi sprawnego samochodu. Jezeli jezdzisz z bijaca kierownica tzn cos jest niewywazone/ma luz to w dupsko dostaja pozostale elementy auta takie jak uklad kierowniczy i zawieszenie Po odebraniu auta nie od razu przekroczyłem 100km/h To nie jest dramat, jak mi w pajero odpadło 150g ciężarków to był dramat. Wibracji nie widać, ale czuć. I jestem troche nie pewny, czy to jest już źle, czy dziwaczę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Wibracji nie widać, ale czuć oddasz do ASO, mily pan z serwisu sie przejdzie zobaczy o co chodzi, powiesz ze ma tego nie byc jak wrocisz - na wszelki wypadek zawiez im drugi komplet kol jakby twierdzili ze to przez nie. W ASO maja wywazarke do kol napewno od tego zaczna:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się