Skocz do zawartości

bak paliwa forka II


tanaka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ok, nie robmy koledze balaganu bo zrobi sie watek o spalaniu :) generalnie nigdy nie weszlo mi wiecej niz 51-52L mimo, ze na stacje wjezdzalem czesto z rezerwa palaca sie od 20km. Nie chce mi sie wierzyc w 60L bak

 

60L to może i ma pytanie ile realnie bez szkody dla silnika daje się wyjeździć pewnie w okolicy 55L się, da później to już trochę szkoda próbować. Trochę dziwne, że w okolic rezerwy może być problem.

Edytowane przez Dobi1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Lepiej nie ryzykować sytuacji żeby silnik pracował na zbyt ubogiej mieszance, szczególnie silnik z turbosprężarką.

A skąd ta teoria o ubogiej mieszance? Myślisz, że jak pompa nie zasysa paliwa, to tłoczy powietrze?
Ależ nie, tak nie myślę. I to nie jest tylko teoria, ale również praktyka jeszcze ze szkoły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Lepiej nie ryzykować sytuacji żeby silnik pracował na zbyt ubogiej mieszance, szczególnie silnik z turbosprężarką.

A skąd ta teoria o ubogiej mieszance? Myślisz, że jak pompa nie zasysa paliwa, to tłoczy powietrze?
zasysa paliwo z powietrzem, https://youtu.be/AIT-oCKGJA8

akurat nagrałem test pompki

 

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez akir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

jest taki temat. Forek 2,0 benz 2007 rok

Wskazówka paliwa dosłownie na dolnej kresce wskaźnika i rezerwa się nie świeci. Samochód stoi  na równym,odpiąłem akumulator, podpiąłem ponownie i rezerwa juz świeci. Pojechałem prosto zatankować weszło z upychaniem 50 litrów. Ma ktoś jakies zdjęcie wskaźnika poziomu paliwa  w momencie zaświecenia sie rezerwy ?? Odpiąłem akumulator, bo juz miałem stresa , a wydawało mi sie , że wcześniej przy tym wskazaniu już się świeciła lampka.

Co się mogło popieprzyć?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi zapala się na rowni zero lub poniżej. Lecz widziałem to tylko 2x . Ten typ tak ma, tankuj i jezdzij nie szukaj problemów gdzie ich nie ma. Tankuj wcześniej, bo przyjedzie ci pompę paliwa wymieniać

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

słuszna uwaga. Nie szukać dziury w całym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starych samochodach gdzie stosuje się pompę z napędem srubowym to pół biedy. Te nowe pompy turbinkowe to jest syf, każdy samochód przeżyje 2/3 wymiany pompy. Nie wiem jednak jaki typ jest w naszych subarakach. W nowych na pewno turbinkowe bo sa tańsze ;)

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez akir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie rezerwy = zwykle wystarcza na max 50km

i nie ma co się łudzić, że kołysaniem zmusicie do wyssania ostatniego litra czy dwóch...

 

oczywiste że na autostradzie gnając 150 i więcej spalanie idzie współmiernie do wskazówki i proporcjonalnie maleje zasięg "rezerwy" nawet do 30 km

 

co do tankowania

zawsze zatankowany po 2-3 krotnym odbiciu bak ma jeszcze "rezerwę" powietrzną na ok. 3-5 litrów

ale jest to dla cierpliwych i wtajemniczonych

 

zwykle trzymany nalewak nie daje możliwości upakowania tych max 5 litrów bo musi być trzymany powyżej klapki metalowej odcinającej gardziel wlewu

i co bardzo ważne 

tankowanie tych max 5 litrów trwa i trwa bo musicie jedynie ciurkać aby nie rozlać = a odpowietrznik jest taki cieniutki że cho, cho..

 

ale tak zatankowany podwójny zbiornik = tak, tak podwójny zbiornik nie ma poduchy z powietrza tylko jest wypasiony do przepisowych 60 litrów

 

też kiedyś błądziłem i wątpiłem ale polecam wieczorową porą jak nie ma kolejki za wami potestować

 

 

co do wyjeżdżania rezerwy = uważam że jak z dziewictwem

trzeba tego spróbować

ale się zabezpieczyć !!!

 

 

p.s.

w tym przypadku zabezpieczenie to min. 5 litrowy zbiorniczek z paliwem

 

 

p.s.

do

p.s.

check nie zapali się od braku paliwa = szybciej gdy paliwa jest stosunkowo mało i wykonamy przechył zasysając paliwo z powietrzem = przypadek opisywany jako przypadłość wersji usa ale myslę że dotyczy wszystkich

 

 

pompka ma prawo spalić się gdy zasysa powietrze z oparami paliwa = warunek na palność mieszanki paliwowo-powietrznej i proszę nie rozpisujcie się ile i jak to jest tylko sprawdźcie w tabelach fizyczno-chemicznych = mała podpowiedź nie ma tlenu nie ma spalenia.

warunek taki można zrealizować na suchym baku kręcąc bez zatankowania !

 

 

więc 

zabezpieczenie warto mieć gdy chce zdobywać się kolejne doświadczenie

 

i trzymam kciuki za tych co tego dokonać chcą bez rezerwy zakamuflowanej w schowku - oby laweta nie była teściową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...