Skocz do zawartości

Hill holder


pawel_zf2003

Rekomendowane odpowiedzi

Byc moze gdzies to juz bylo, ale szukalem i nie znalazlem.

Czy mozna jakos sprawdzic, czy samochod posiada ten system ?

U mnie wcisniecie sprzegla czy inne kombinacje nic nie daja. Czytalem ze w starszych modelach Legacy ten system jest, ale nic nie moge znalezc o Legacy IV. I nie wiem, czy przy wymianie sprzegla mechanik cos spitolil, czy u mnie po prostu tego nie ma. Gdzie szukac pod maska jakichs odpowiedzi ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc moze gdzies to juz bylo, ale szukalem i nie znalazlem.

Czy mozna jakos sprawdzic, czy samochod posiada ten system ?

U mnie wcisniecie sprzegla czy inne kombinacje nic nie daja. Czytalem ze w starszych modelach Legacy ten system jest, ale nic nie moge znalezc o Legacy IV. I nie wiem, czy przy wymianie sprzegla mechanik cos spitolil, czy u mnie po prostu tego nie ma. Gdzie szukac pod maska jakichs odpowiedzi ?.

Ja również mam IV i nie mam Hill holder, ale z tego co wyczytałem to powinienem mieć.

 

Wysłane z mojego IdeaTab S6000-H przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim poprzednim Legacy III 2002 byl hill holder. Super sprawa. Wtedy to byla wersja mechaniczna. W obecnym Legacy V tez jest ale elektryczny (elektroniczny) i powiem szczerze ze za cholere sie nie moge polapac jak dziala. Raz sie wlacza raz nie Nie ma to jak poprzednie rozwiazanie

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprosciej stanąć na wzniesieniu, wcisnąć hamulec, zapiąć jedynke, puścić hamulec i jak się nie stoczy w tył to masz, a jak nie stoczy to nie masz

 

A jak ktos cos tam przy wymianie sprzegla nie popodlaczal ? Gdzie szukac pod maska tego ustrojstwa. Dla mnie bez sensu, ze w poprzednich modelach byl a teraz sie z tego wycofano. Jakby nie bylo, bardzo pomocna sprawa. Jak ktos ma Legacy IV i ma HH to moglby pstryknac zdjecie spod maski jak to wyglada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mam teraz Legacy III 2000r i też tego nie mam

 

A ja mam.

 

Nie twierdzę, że w ogóle tego nie było, po prostu piszę to na własnym przykładzie, może u mnie jest coś namieszane, jak dla mnie, nie jest to rzecz która musi być, jeżeli jest to super, nie ma to też sobie poradzę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już jest późniejsza wersja sterowana elektrycznie. W mojej ocenie działa dużo gorzej od tej starszej - czysto mechanicznej.

Po pierwsze, żeby system działał, po każdym odpaleniu silnika musisz go aktywować ręcznie. Stary był aktywny zawsze.

Po drugie nowy wykrywa tylko naprawdę spore wzniesienia. Są takie, gdzie już by się przydał a on jeszcze nie chce zadziałać.

W tej sytuacji trzeba posiłkować się ręcznym, który samodzielnie się wyłącza przy próbie ruszenia.

W związku z powyższym ten elektroniczny Hill Holder, to taki przysłowiowy kwiatek do kożucha.

Miałem klasyczny hill holder w Forku xt MY07 i działał fantastycznie.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już jest późniejsza wersja sterowana elektrycznie. W mojej ocenie działa dużo gorzej od tej starszej - czysto mechanicznej.

Po pierwsze, żeby system działał, po każdym odpaleniu silnika musisz go aktywować ręcznie. Stary był aktywny zawsze.

Po drugie nowy wykrywa tylko naprawdę spore wzniesienia. Są takie, gdzie już by się przydał a on jeszcze nie chce zadziałać.

W tej sytuacji trzeba posiłkować się ręcznym, który samodzielnie się wyłącza przy próbie ruszenia.

W związku z powyższym ten elektroniczny Hill Holder, to taki przysłowiowy kwiatek do kożucha.

Miałem klasyczny hill holder w Forku xt MY07 i działał fantastycznie.

Tak dogryzajac trzeba nauczyć operować się sprzęgłem i gazem. Ręczny pod górę??

 

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak dogryzajac trzeba nauczyć operować się sprzęgłem i gazem.

 

Dziękuję - poćwiczę. Choć pierwszy stopień wtajemniczenia chyba mam już za sobą - wszak przejechałem w różnych warunkach 180 000 km SBD i sprzęgła nie upaliłem.

 

 

 

Ręczny pod górę??

 

Co cię tak dziwi? Nie stosujesz takiej procedury startowej na dużych pochyłościach? Niektórzy opanowali umiejętności zgrania sprzęgła gazu i hamulca ręcznego. Wszak to podstawowa umiejętność kierowcy - tego uczą na kursie na prawo jazdy (się odgryzam).

 

 

 

Reduktor i jazda najlepszy sposób pokonywania wzniesień

 

Prawda, a jeszcze lepiej jest z automatem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy mozna jakos sprawdzic, czy samochod posiada ten system ?

Można-ale naciskanie na pedały nie dadzą pewności, bo albo nie masz HH,albo nie działa.

Pod maską pod pompa hamulcową powinieneś zobaczyć mały korpus z przewodami hamulcowymi, przy nim linkę w pancerzu i sprężynę wielkości kciuka-będzie dowód na to że u Ciebie istnieje HH. Nie masz turbo to łatwiej dojrzysz.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprosciej stanąć na wzniesieniu, wcisnąć hamulec, zapiąć jedynke, puścić hamulec i jak się nie stoczy w tył to masz, a jak nie stoczy to nie masz

U mnie działa to trochę inaczej i raczej zgodnie z tym co wyczytałem na the forum. Zatrzymuję się ewentualnie już jestem zatrzymany :) na wzniesieniu. Wciskam sprzęgło i muszę raz energicznie wcisnąć hamulec. Puszczam hamulec trzymając sprzęgło a auto nie stacza się do tyłu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak dogryzajac trzeba nauczyć operować się sprzęgłem i gazem.

Dziękuję - poćwiczę. Choć pierwszy stopień wtajemniczenia chyba mam już za sobą - wszak przejechałem w różnych warunkach 180 000 km SBD i sprzęgła nie upaliłem.

Ręczny pod górę??

Co cię tak dziwi? Nie stosujesz takiej procedury startowej na dużych pochyłościach? Niektórzy opanowali umiejętności zgrania sprzęgła gazu i hamulca ręcznego. Wszak to podstawowa umiejętność kierowcy - tego uczą na kursie na prawo jazdy (się odgryzam).

Reduktor i jazda najlepszy sposób pokonywania wzniesień

Prawda, a jeszcze lepiej jest z automatem.

Nie używam bo mam hill holder hehe w my07. Jeżdżąc różnymi poprzednimi samochodami czy też firmowymi nie używałem ręcznego podczas ruszania. Mieszkam w gorzystym terenie może się do tego przyzwyczaiłem, pytałem ojca starego kierowcę milion km ma dawno za sobą tez nie używa. Uzywam go jedynie na postoju gdy wychodzę z samochodu.

 

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś nie czuje się pewnie że sprzęgłem to niech używa ręcznego przecież nikt mu nie broni. A nawet jest to przecież nauczane na nauce jazdy jak było wspomniane wcześniej. Świetnym przykładem jest wymiana dwumasy na jednomase gdzie do sprzęgła trzeba się przyzwyczaić i ręczny w tym pomaga.

 

Wysłane z mojego IdeaTab S6000-H przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...