przemekka Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Czasem wystarczy zredukować bieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 (edytowane) Jak to jest naprawdę z emisjami, merce i inne folksy mają nawet do 500KM, 5litrów silniki i są na rynku, a reszta musi uprawiać jakąś pedofilię, złazi na 1,2 czy 1,6 a potem udaje że jedzie. Ponieżej 200KM nie ma subaru, bo wtedy to jest łada i tata. Nawet nie potrafili dać do OBK dita 240KM nie mówiąc o mocniejszym. madox dobrze mówi: WYPRZEDZANIE. To sprawa bezpieczeństwa czy wyprzedzanie trwa 5 czy 20 sekund. Po pierwsze - zanim zaczniesz opowiadać o emisjach, mocnych silnikach itp. dowiedz się cokolwiek o sposobie naliczania opłat nakładanych na producentów. Zrozumiesz mechanizm - zrozumiesz dlaczego są na rynku dostępne samochody z ogromnymi silnikami które norm emisji nie spełniają a mimo to są w sprzedaży. Była mowa o tym nawet na forum - poszukaj. Jak nie znajdziesz, zapytaj np. Ojca Dyrektora, może Ci to wyjaśni. Może wskazówką będzie fakt że te ogromne silniki są oferowane przez te same firmy które sprzedają samochodziki z zaimplementowanymi mini-silnikami od kosiarek. Dwa - aby sprawnie wyprzedzać nie potrzeba pierdziliona koni i tryliona Nm momentu. Czasem wystarczy zredukować biegi, czasem mądrze wybrać miejsce i moment do wyprzedzania. W wielu sytuacjach nawet ten pierdzilion koni i trylion Nm nie zagwarantują bezpiecznego manewru a wręcz przeciwnie - przesadna wiara w cudowną moc tych parametrów może spowodować duże bum - a potem krew i łzy . Zdrowy rozsądek - to klucz do bezpiecznej jazdy, a nie ilość KM i Nm. Z doświadczenia powiem Ci że OBK 2.0 SBD mądrze używany wyprzedza baaardzo sprawnie i nigdy nie miałem z tym problemów. ForesterXT robi to również bardzo sprawnie a nie ma magicznych 500KM. Może po prostu trzeba się wybrać na jakieś szkolenie gdzie nauczą jak wykorzystywać to co nam fabryka dała ? Edytowane 30 Lipca 2015 przez MForbi 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 - aby sprawnie wyprzedzać nie potrzeba pierdziliona koni i tryliona Nm momentu. Czasem wystarczy zredukować biegi, czasem mądrze wybrać miejsce i moment do wyprzedzania. W wielu sytuacjach nawet ten pierdzilion koni i trylion Nm nie zagwarantują bezpiecznego manewru a wręcz przeciwnie - przesadna wiara w cudowną moc tych parametrów może spowodować duże bum - a potem krew i łzy . Zdrowy rozsądek - to klucz do bezpiecznej jazdy, a nie ilość KM i Nm. Z doświadczenia powiem Ci że OBK 2.0 SBD mądrze używany wyprzedza baaardzo sprawnie i nigdy nie miałem z tym problemów. ForesterXT robi to również bardzo sprawnie a nie ma magicznych 500KM. Może po prostu trzeba się wybrać na jakieś szkolenie gdzie nauczą jak wykorzystywać to co nam fabryka dała ? Nic dodać, nic ująć. Proponuję to wydrukować i powiesić sobie nad łóżkiem tym wszystkim, którzy myślą inaczej. I niech wisi do momentu, aż dojdziecie do takich samych wniosków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Śledząc dyskusje w kontekście mocy i wyprzedzania oraz wspomnianych norm nasuwa się stwierdzenie że w obu przypadkach trzeba myśleć, a to jak widać nie wszystkim idzie łatwo Wysłane z mojego Z10 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 hehe nie mogę Wam chyba muszą płacić za pisanie tych pierdół ,bo z własnej woli ,to aż niemożliwe ,odpowiednio planując można bezpiecznie wyprzedzić nawet maluchem ,tylko to nie o to chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 A o co konkretnie? Zwłaszcza w kontekście tytułu wątku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 (edytowane) @MForbi święte słowa. Im auto mocniejsze, tym więcej umiejętności, doświadczenia, wyobraźni, przewidywania i myślenia potrzebne jest od kierowcy. Jak ktoś nie jest w stanie sprawnie się poruszać autem 150-konnym to nie powinien w ogóle wsiadać do mocniejszego. Odnośnie tematu OTB 1.6 DIT powinien zostać wprowadzony. Gdybym miał wybierać między 2.5i a 1.6 DIT to zdecydowanie wybrałbym ten drugi. Edytowane 30 Lipca 2015 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_3City Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Zaryzykuje stwierdzenie, ze w przypadku OBK zastapienie 2.5i przed 1.6DIT to pytanie "kiedy", a nie "czy"? Osobiscie, gdyby 1.6DIT byl w ofercie, nawet nie spojrzalbym na SBD. Nie mowie, ze SBD jest zly, ale benzyna zawsze bedzie lepsza Nadal uwazam, ze ideal to OBK 2.0DIT, ale jak to mowia, wole OBK 1.6DIT w garsci niz OBK 2.0DIT na dachu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się