Pablo_3City Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Patrzac na parametry nowego silnika 1.6DIT nie sposob odniesc wrazenia, ze zgodnie z ogolnoswiatowa tendencja downsizingu zastepuje wolnossace 2.5 - moc zblizona, moment maksymalny zblizony, choc dostepny znacznie "nizej" i w szerszym zakresie. Mysle ze Outback z tym silnikiem nic by nie stracil w stosunku do obecnego 2.5i, zyskalby na elastycznosci (przebieg momentu) a w naszym kochanym nadwislanskim kraju na nizszej akcyzie. Rowniez owe nieszczesne limity emisji, ktore tak skutecznie trzymaja Outbacka 2.0DIT z dala od europy, w wypadku 1.6DIT bylby chyba do spelnienia. Zapraszam fanow tego wyjatkowego modelu do wymiany pogladow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alfik Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Zdecydowanie tak - 1.6 DID jest zapewne zestrojony pod tę samą skrzynię co 2.5 i pewnie będzie stopniowo go zastępował. Ale kiedy. Najbardziej ten silnik pasował by do forestera, gdzie jest dziura między 2.0NA a 2.0DID i wiele osób uważa, że właśnie 2.5 był by optymalny, a cenowo w Polsce bez sensu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrr Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 To była bardzo ciekawa opcja. Tylko niestety ogólnoświatowe tendencje nie zawsze mają przełożenie na szybkość zmian w ofercie subaru, to po pierwsze. Po drugie mniejsza akcyza powinna spowodować spadek ceny /nas to ucieszy / - ale może też stanowić zagrożenie dla np. levorga /cena 28-32,5 tys euro/ mniejszego i trochę słabiej wyposażonego, Link to comment Share on other sites More sharing options...
madox Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 We wrześniu nowy Tiguan, będzie też w wersji R -300koni i 5.5do paki.Niech Subaru myśli,bo zdaje się ,wzięło sobie za cel budowanie najwolniejszych aut w swojej klasie Link to comment Share on other sites More sharing options...
mechanik Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 (...)Niech Subaru myśli,bo zdaje się ,wzięło sobie za cel budowanie najwolniejszych aut w swojej klasie I w tym stwierdzeniu niestety jest wiele prawdy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo_3City Posted July 28, 2015 Author Share Posted July 28, 2015 (edited) Przyznam, ze sam lekko zniesmaczony osiagami SBD+CVT prowadzilem usilne poszukiwania czegos "co jedzie". Oczywiscie jeden warunek absolutnie bezdyskusyjny - musi byc 4x4. Przy tej okazji trafilem na cos takiego - nie wiem, czy moge tu umiescic link, ale jest na tyle ciekawy, ze zaryzykuje - w razie co, prosze Adminow o usuniecie: http://forum.samnaprawiam.com/z-cyklu-co-ciekawego-nietypowego-robilem-vt7026.htm Moj OBK wlasnie "przeskoczyl" 20 tys km. Jezdzi na Motulu 0W-30 jak instrukcja przykazuje, bywal w lesie, ciagal na przyczepie motocykl na tor i nawet zarowki zadnej nie dotykalem, a co tu mowic o takiej degradacji zespolu napedowego. Dlatego nawet taki "petrol-head" jak ja wie, ze KaeMy to nie wszystko. Co mi po tych 325 koniach, jak wiszac na warsztatowym podnosniku sie ich nie wykorzysta Edited July 28, 2015 by Pablo_3City Link to comment Share on other sites More sharing options...
MForbi Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 (edited) We wrześniu nowy Tiguan, będzie też w wersji R -300koni i 5.5do paki.Niech Subaru myśli,bo zdaje się ,wzięło sobie za cel budowanie najwolniejszych aut w swojej klasieA co ma jakaś wykosmicona wersja Tiguana do Levorga ? Jaki jest sens wymyślania braków Levorga na tle tej wydumki która podobno kiedyś gdzieś będzie ?Jakoś nie batdzo dociera też do mnie twierdzenie że Subaru jakoby budowało najwolniejsze auta w klasie. Jeśli odnosić się do Tiguana to musimy zmienić obiekt zainteresowania z Levorga na Forestera. I proszę wskaż mi co takiego mają tu do zaiferowania Toyota , Honda, Mazda, Mitsubishi, Opel, Citoren, Peugeot, Ford ? Co z ich ofert może konkurować z FXT ? A że są szybsze i mocniejsze modele ? Ni są . I co z tego ? Czy to w jakimś stopniu zmieni losy świata ? Na koniec wreszcie - jaki jest sens podniecania się KM-ami w SUV-ie ? To nie jest segment samochodów w których KM-y i czasy "do paki" są najistotniejszym kryterium. Naprawdę ogromna większość użytkowników aut z tej kategorii otarła już mleko z pod nosa, przeszła mutację i zakończyła walkę z młodzieńczym trądzikiem. Gimnazjalne świdectwa leżą gdzieś głęboko w szufladach i nieco inaczej patrzymy na świat ... Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Edited July 29, 2015 by MForbi Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Porównajmy Tiguana z Forkiem Sti albo Levorgiem Sti, dostępnymi zapewne w Jp. W temacie 1.6 DIT do Outbacka... myślę, że tak, pytanie kiedy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 W temacie 1.6 DIT do Outbacka... myślę, że tak, pytanie kiedy? FHI musi przygotować się do przestawienia produkcji z 2.5N/A na 1.6DID a to może zaboleć...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MForbi Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Porównajmy Tiguana z Forkiem Sti albo Levorgiem Sti, dostępnymi zapewne w Jp. W temacie 1.6 DIT do Outbacka... myślę, że tak, pytanie kiedy? Ty akurat bym dyskutowal bo Forek STi poza "optycznym" tuningiem i zmienionymi hamulcami niewiele wnosi. Różnica tkwi w mapie silnika - w JP- 280 KM (ale w JP seryjny XT ma 280KM). Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Chodziło mi właśnie o moc - porównujmy topowy model Tiguana 300 KM z Foresterem tS / Sti 280 KM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
madox Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Będzie 2s różnicy,a to przepaść Będzie 2s różnicy,a to przepaść Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekka Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Zwłaszcza jeżdżąc po małym miasteczku, w którym chyba nawet nie ma sygnalizacji świetlnej. Poza tym Forester XT JDM (280KM) ma chyba niewiele ponad 6s do setki, więc gdzie te 2 sekundy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bright Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Zwłaszcza jeżdżąc po małym miasteczku, w którym chyba nawet nie ma sygnalizacji świetlnej. Poza tym Forester XT JDM (280KM) ma chyba niewiele ponad 6s do setki, więc gdzie te 2 sekundy? No jak to gdzie?? Przecież po fabrycznym czipie na milion koni spokojnie zejdzie poniżej 4 sekund Link to comment Share on other sites More sharing options...
madox Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Ale nie da i nie będzie się go dało kupić w Polsce ,więc pupa Znaczy xt 280km Link to comment Share on other sites More sharing options...
MForbi Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Madox, a czy możesz wyjaśnić jakie praktyczne znaczenie w codziennym użyciu w samochodzie SUV ma taka różnica ? Poza onanizmem nad cyferkami ?? Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
madox Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Wciskam gaz i wyprzedzam.Szybko.A ja lubię wyprzedzać szybko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pablo_3City Posted July 29, 2015 Author Share Posted July 29, 2015 i dlatego kupiles OBK w 2 litrowym dieselu... czuje sie podbudowany! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Forester XT JDM (280KM) ma chyba niewiele ponad 6s do setki Forester XT JDM 280 KM to wciąż CVT, europejski (240 KM) wg katalogu robi setkę w 7.5 sek, myślę, że ten 280 KM może zejść do 7.0. Fakt, to wciąż mniej niż 300 KM Tiguan, ale i tak wolałbym Forka. Nawet tego 240 KM Będzie 2s różnicy,a to przepaść zapewne w 1/4 mili, albo zawodach "kto pierwszy spod świateł"... ale na codzień? Dyskusja zeszła na 2 plan. Pytanie brzmiało, co sądzisz o 1.6 DIT w Obk ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekka Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Pytanie brzmiało, co sądzisz o 1.6 DIT w Obk ? Byłoby fajnie, patrząc choćby na krzywą przebiegu momentu obrotowego. Choć jak widać nie wszystkim wystarcza 170KM. Dla mnie osobiście jest to jednak, przynajmniej na razie, czysto teoretyczne rozważanie. No, chyba, że ktoś z FHI przeczyta nasze forum i wyciągnie "słuszne" wnioski. Na co oczywiście liczymy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MForbi Posted July 29, 2015 Share Posted July 29, 2015 Wciskam gaz i wyprzedzam.Szybko.A ja lubię wyprzedzać szybkoFxt tez wyprzedza szybko . Bardzo szybko. Cholernie szybko. I znacznie szybciej niz OBK 2.0 SBD. Wiem z autopsji. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjak Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 (edited) Wciskam gaz i wyprzedzam.Szybko.A ja lubię wyprzedzać szybkoFxt tez wyprzedza szybko . Bardzo szybko. Cholernie szybko. I znacznie szybciej niz OBK 2.0 SBD. Wiem z autopsji. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Ty wiesz, ja wiem, wie jeszcze wiele osób, które mają praktykę w codziennej jeździe. Madox udowadnia na każdym kroku, że buduje swoją "wiedzę" tylko i wyłącznie na tekstach marketingowych i mniej lub bardziej obiektywnych testach. Dlatego uważam, że spieramy się tu z pryszczatym małolatem. Zakres jego wiedzy i przytaczane argumenty są dokładnie tożsame z wiedzą i argumentacją kolegów z klasy mojego 14 - letniego syna. Jeśli to faktycznie 40 letni facet, to gratuluję takiej "młodości" psychicznej i umysłowej Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Edited July 30, 2015 by sjak 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
madox Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 Wciskam gaz i wyprzedzam.Szybko.A ja lubię wyprzedzać szybkoFxt tez wyprzedza szybko . Bardzo szybko. Cholernie szybko. I znacznie szybciej niz OBK 2.0 SBD. Wiem z autopsji. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Kupiłem OBK ,bo chciałem spróbować Subaru ,a pojawiła się okazja.ALE ostatni raz w życiu kupiłem auto z parametrami w okolicy 10s do setki.Bo takie auto ,już dla mnie nie jezdzi.I nie chodzi o wyścigi spod świateł,czy emocjonowanie się czasem "do paki".Co do Xt -wyprzedza normalnie ,tak jak powinien wyprzedzać bezpiecznie ,każdy normalny samochód.Nie jest to b.szybko.Ostatnim autem jakim jechałem ,które wyprzedzało b.szybko był CLA AMG 2.0 360KM zboksowany na ok 420 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dobi1972 Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 (edited) Wciskam gaz i wyprzedzam.Szybko.A ja lubię wyprzedzać szybkoFxt tez wyprzedza szybko . Bardzo szybko. Cholernie szybko. I znacznie szybciej niz OBK 2.0 SBD. Wiem z autopsji. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Kupiłem OBK ,bo chciałem spróbować Subaru ,a pojawiła się okazja.ALE ostatni raz w życiu kupiłem auto z parametrami w okolicy 10s do setki. Trzeba było zapolować na OBK H6. Albo jakiegoś innego potworka z Forum. Edited July 30, 2015 by Dobi1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
limeryk Posted July 30, 2015 Share Posted July 30, 2015 Jak to jest naprawdę z emisjami, merce i inne folksy mają nawet do 500KM, 5litrów silniki i są na rynku, a reszta musi uprawiać jakąś pedofilię, złazi na 1,2 czy 1,6 a potem udaje że jedzie. Ponieżej 200KM nie ma subaru, bo wtedy to jest łada i tata. Nawet nie potrafili dać do OBK dita 240KM nie mówiąc o mocniejszym. madox dobrze mówi: WYPRZEDZANIE. To sprawa bezpieczeństwa czy wyprzedzanie trwa 5 czy 20 sekund. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now