koralitto Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 Witam! Mam mały problem z moim subaru, 2007, 2.0 N/A z "fabrycznym" gazem. Mianowicie szarpie nim na wolnych obrotach (przypomina mi to czasy jeżdżenia "kaszlem", efekt dokładnie taki sam ;]), zarówno na gazie jak i na benzynie, choć na benzynie jest to mniej odczuwalne. Podejrzenie pada na świece/przewody i, bardziej prawdopodobne, cewkę zapłonową. Jak/gdzie można to zdiagnozować (mieszkam pod Krakowem, od zachodu)? Komputer coś pokażę czy po prostu trzeba zacząć wymieniać? Problemem dla mnie jest czas, obecnie jestem za granicą i zjeżdżam tylko na kilka dni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 (edytowane) 1. Spróbuj odłączyć klemę akumulatora. 2. Prześledź temat: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-d%C5%82awienie-20-na-2-3-tys-rpm-co%C5%9B-nowego/ 3. Wylej swoje żale w ww. temacie nt. braku wsparcia ze strony Subaru. Edytowane 19 Lipca 2015 przez dr.elich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JedrulaL Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 A zawory wyregulowane? Z gazem trzeba sprawdzać co 50tys, miałem takie same objawy i to były zawory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koralitto Opublikowano 19 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 (edytowane) Odłączanie akumulatora raczej nic nie da, czemu? Auto było u mechanika bo akurat rozrząd wymieniał, akumulator odpinał i nie pomogło... a co ciekawe zaczęło nawet bardziej szarpać. Rzut okiem w link od dr. elich i wygląda jakby faktycznie to był problem z mikrofonem/czujnikiem spalania stukowego, zaraz po kupnie auta zmieniłem olej, miesiąc potem poszedł właśnie rozrząd. Olej pewnie zrobił swoje a jak mechanik rozłożył silnik to zrobiło się bardziej ;] Ciekawe czy/po ilu km przejdzie. JedrulaL, mam wersję silnika ze wzmocnionymi gniazdami więc podobno mnie to czeka co 100kkm, poprzedni właściciel podobno sprawdzał luzy jakieś 50kkm. Tak czy inaczej wezmę to pod uwagę, dzięki za wskazówkę! No i u mnie problem jest na wolnych obrotach a nie przy 2500-300 jak u innych, choć muszę powiedzieć że myślałem że to auto będzie żwawsze. Edytowane 19 Lipca 2015 przez koralitto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JedrulaL Opublikowano 19 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2015 Sprawdź te luzy w pierwszej kolejności też latałem za czujnikami a rozwiązaniem były zawory, temat załatwiony w jeden dzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sqx Opublikowano 20 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2015 W pierwszej kolejności sprawdziłbym przewody zapłonowe, jeżeli nie wiesz kiedy były wymieniane to je wymień, na pewno nie zaszkodzi. Z opisu wynika, że masz niesprawny układ zapłonowy, na benzynie są objawy słabsze bo jest łatwiej zapalna. Odgrzeje kotleta może komuś się przyda W moim S-turbo '98 występowały następujące objawy: po odpaleniu silnik pracował równo ok. 950 obr/min, natomiast podczas ruszania nie miał ducha szarpał, podczas przyspieszania przebierał na obrotach, strzelał w wydech Objawy występowały zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, najczęściej w przedziale 1500-3000 obr/min i od 4500 do końca podczas dynamicznego przyspieszania, kiedy delikatnie przyspieszałem objawy nie występowały lub były mniejsze, zdarzały się dni, że wszystko było ok dodatkowo zauważalnie wzrosło spalanie o ok. 1,5/100km. Szarpanie najczęściej występowały kiedy na przykład jechałem z prędkością bulwarową na np. 4/5 biegu i bez zmiany biegu chciałem dynamicznie przyspieszać kręcąc go od dołu (od 1200obr/min).Na forum zawsze wszystkich straszą, że to na pewno luzy zaworowe albo przepławka. Ja jednak obstawiałem, że to coś z układem zapłonowym przewodów nie miałem, więc zg z sugestiami forum padło na to co miałem, a więc na nieszczęsny przepływomierz którego wyczyściłem oczywiście nie pomogło , z zaworami w S- turbo jest sporo zabawy więc najpierw zamówiłem przewody wysokiego napięcia NGK RC-FX51 (pasują do EJ205) świece miałem zmieniane max 10000km temu więc ich nie zamawiałem. Kiedy do mnie dotarły przewody WN zabrałem się za wymianę z racji tego, że forek ma napchane pod maską ciężko wcisnąć palec operacja zaliczana do prostych (max 5min w innych markach) w antyku ze stajni subaru zajęła mi ok. 45min nie obyło się bez demontażu akumulatora, zbiorniczka spryskiwaczy i filtru powietrza. Po wymianie przewodów auto oczywiście śmiga jak należy silniczek ładniutko pracuje ma ducha i ładnie się wkręca od dołu Poniżej zestawienie rezystancji przewodów WN może przydać się w diagnozie. STARE NOWE cylinder 1 12,64kΩ 6,56kΩ cylinder 2 8,32kΩ 3,76kΩcylinder 3 13,30kΩ 6,52kΩ cylinder 4 7,27kΩ 3,83kΩJak widać powyżej zaniedbania z mojej strony jeżeli chodzi o układ zapłonowy są porażające rezystancja starych przewodów jest dwukrotnie większa od tych nowych .Aby dokonać pomiarów rezystancji najłatwiej jest zacząć od cylindrów 1 i 3 ponieważ dostaniemy się do nich po demontażu filtra powietrza.Podsumowując:objawy niedomagań mojej jednostki napędowej występowały w przedziałach prędkości obrotowych w których mieszanka paliwowo-powietrzna nie jest stechiometryczna, a co za tym idzie jest trudno zapalna, co uwydatniało niesprawność układu zapłonowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koralitto Opublikowano 25 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2015 Sprawa (częściowo) rozwiązana. Po wymianie rozrządu mechanik nie dokręcił czegośtam, co powodowało drgania. Dokręcone, przestało ALE nie do końca, nadal czuć delikatne drgania, usłyszałem że boxery tak mają Trzeba będzie nauczyć się z tym żyć ;] Dzięki wszytkim za sugestie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahus Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 miałem podobne mankamenty,okazało się że czujnik temperatury płynu chłodzącego był popsuty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonnt Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 a w jakim miejscu znajduje sie ten czujnik płynu chłodniczego? wprawdzie mam buga wrx ale silniki chyba w miare podobne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Witam! Mam mały problem z moim subaru, 2007, 2.0 N/A z "fabrycznym" gazem. Mianowicie szarpie nim na wolnych obrotach (przypomina mi to czasy jeżdżenia "kaszlem", efekt dokładnie taki sam ;]), zarówno na gazie jak i na benzynie, choć na benzynie jest to mniej odczuwalne. Podejrzenie pada na świece/przewody i, bardziej prawdopodobne, cewkę zapłonową. Jak/gdzie można to zdiagnozować (mieszkam pod Krakowem, od zachodu)? Komputer coś pokażę czy po prostu trzeba zacząć wymieniać? Problemem dla mnie jest czas, obecnie jestem za granicą i zjeżdżam tylko na kilka dni... Może to być też upg Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kespis Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Z góry przepraszam za odkopywanie starego tematu, ale mój problem chyba dobrze pasuje do wątku. Wczoraj w Forku pojawiły mi się dziwne wibracje na wolnych obrotach (załącznik - w formie zip, bo inaczej nie pozwalało mi wrzucić). Oprócz tego obroty falują, a z wydechu dochodzą dźwięki, jakby silnik pracował 0,5 sekundy i potem 0,5 sekundy nie. Jakieś pomysły? Boję się, że to luzy zaworowe, bo Forek ma już przejechane 155 tys. km (w tym ok. 90 na LPG) i luzy nie były jeszcze regulowane. Objawy takie same zarówno na benzynie, jak i gazie. Może ktoś z Białegostoku mógłby podzielić się ze mną na PW jakimiś kontaktami, bo jedyny słuszny serwis w Białymstoku ostatnio bardzo mnie zdenerwował, a na wycieczkę do Warszawy nie mam w tej chwili czasu. Pozdrawiam, Kamil 20160221_123650.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 To odważnie tyle czasu bez regulacji luzow Wysłane z mojego Honor 7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kespis Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Przy ostatniej wizycie u mechanika kiedy o to pytałem, to stwierdził, że jeśli nic się nie dzieje to nie ma sensu, bo trzeba wyciągać silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shizuo1 Opublikowano 22 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Sprawdzenie / regulację trzeba traktować jak zaplanowaną czynność serwisową np. jak wymianę rozrządu, który wymieniasz jak przychodzi czas a nie jak go ''słychać'' Jeżeli to wypalone gniazda to będzie min. 2-3 x drożej i silnik też będzie wyciągnięty. Udaj się już do innego mechanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się