koralitto Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Witam! Mam mały problem z moim subaru, 2007, 2.0 N/A z "fabrycznym" gazem. Mianowicie szarpie nim na wolnych obrotach (przypomina mi to czasy jeżdżenia "kaszlem", efekt dokładnie taki sam ;]), zarówno na gazie jak i na benzynie, choć na benzynie jest to mniej odczuwalne. Podejrzenie pada na świece/przewody i, bardziej prawdopodobne, cewkę zapłonową. Jak/gdzie można to zdiagnozować (mieszkam pod Krakowem, od zachodu)? Komputer coś pokażę czy po prostu trzeba zacząć wymieniać? Problemem dla mnie jest czas, obecnie jestem za granicą i zjeżdżam tylko na kilka dni... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.elich Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 (edited) 1. Spróbuj odłączyć klemę akumulatora. 2. Prześledź temat: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/33085-d%C5%82awienie-20-na-2-3-tys-rpm-co%C5%9B-nowego/ 3. Wylej swoje żale w ww. temacie nt. braku wsparcia ze strony Subaru. Edited July 19, 2015 by dr.elich Link to comment Share on other sites More sharing options...
JedrulaL Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 A zawory wyregulowane? Z gazem trzeba sprawdzać co 50tys, miałem takie same objawy i to były zawory. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koralitto Posted July 19, 2015 Author Share Posted July 19, 2015 (edited) Odłączanie akumulatora raczej nic nie da, czemu? Auto było u mechanika bo akurat rozrząd wymieniał, akumulator odpinał i nie pomogło... a co ciekawe zaczęło nawet bardziej szarpać. Rzut okiem w link od dr. elich i wygląda jakby faktycznie to był problem z mikrofonem/czujnikiem spalania stukowego, zaraz po kupnie auta zmieniłem olej, miesiąc potem poszedł właśnie rozrząd. Olej pewnie zrobił swoje a jak mechanik rozłożył silnik to zrobiło się bardziej ;] Ciekawe czy/po ilu km przejdzie. JedrulaL, mam wersję silnika ze wzmocnionymi gniazdami więc podobno mnie to czeka co 100kkm, poprzedni właściciel podobno sprawdzał luzy jakieś 50kkm. Tak czy inaczej wezmę to pod uwagę, dzięki za wskazówkę! No i u mnie problem jest na wolnych obrotach a nie przy 2500-300 jak u innych, choć muszę powiedzieć że myślałem że to auto będzie żwawsze. Edited July 19, 2015 by koralitto Link to comment Share on other sites More sharing options...
JedrulaL Posted July 19, 2015 Share Posted July 19, 2015 Sprawdź te luzy w pierwszej kolejności też latałem za czujnikami a rozwiązaniem były zawory, temat załatwiony w jeden dzień. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sqx Posted July 20, 2015 Share Posted July 20, 2015 W pierwszej kolejności sprawdziłbym przewody zapłonowe, jeżeli nie wiesz kiedy były wymieniane to je wymień, na pewno nie zaszkodzi. Z opisu wynika, że masz niesprawny układ zapłonowy, na benzynie są objawy słabsze bo jest łatwiej zapalna. Odgrzeje kotleta może komuś się przyda W moim S-turbo '98 występowały następujące objawy: po odpaleniu silnik pracował równo ok. 950 obr/min, natomiast podczas ruszania nie miał ducha szarpał, podczas przyspieszania przebierał na obrotach, strzelał w wydech Objawy występowały zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, najczęściej w przedziale 1500-3000 obr/min i od 4500 do końca podczas dynamicznego przyspieszania, kiedy delikatnie przyspieszałem objawy nie występowały lub były mniejsze, zdarzały się dni, że wszystko było ok dodatkowo zauważalnie wzrosło spalanie o ok. 1,5/100km. Szarpanie najczęściej występowały kiedy na przykład jechałem z prędkością bulwarową na np. 4/5 biegu i bez zmiany biegu chciałem dynamicznie przyspieszać kręcąc go od dołu (od 1200obr/min).Na forum zawsze wszystkich straszą, że to na pewno luzy zaworowe albo przepławka. Ja jednak obstawiałem, że to coś z układem zapłonowym przewodów nie miałem, więc zg z sugestiami forum padło na to co miałem, a więc na nieszczęsny przepływomierz którego wyczyściłem oczywiście nie pomogło , z zaworami w S- turbo jest sporo zabawy więc najpierw zamówiłem przewody wysokiego napięcia NGK RC-FX51 (pasują do EJ205) świece miałem zmieniane max 10000km temu więc ich nie zamawiałem. Kiedy do mnie dotarły przewody WN zabrałem się za wymianę z racji tego, że forek ma napchane pod maską ciężko wcisnąć palec operacja zaliczana do prostych (max 5min w innych markach) w antyku ze stajni subaru zajęła mi ok. 45min nie obyło się bez demontażu akumulatora, zbiorniczka spryskiwaczy i filtru powietrza. Po wymianie przewodów auto oczywiście śmiga jak należy silniczek ładniutko pracuje ma ducha i ładnie się wkręca od dołu Poniżej zestawienie rezystancji przewodów WN może przydać się w diagnozie. STARE NOWE cylinder 1 12,64kΩ 6,56kΩ cylinder 2 8,32kΩ 3,76kΩcylinder 3 13,30kΩ 6,52kΩ cylinder 4 7,27kΩ 3,83kΩJak widać powyżej zaniedbania z mojej strony jeżeli chodzi o układ zapłonowy są porażające rezystancja starych przewodów jest dwukrotnie większa od tych nowych .Aby dokonać pomiarów rezystancji najłatwiej jest zacząć od cylindrów 1 i 3 ponieważ dostaniemy się do nich po demontażu filtra powietrza.Podsumowując:objawy niedomagań mojej jednostki napędowej występowały w przedziałach prędkości obrotowych w których mieszanka paliwowo-powietrzna nie jest stechiometryczna, a co za tym idzie jest trudno zapalna, co uwydatniało niesprawność układu zapłonowego Link to comment Share on other sites More sharing options...
koralitto Posted July 25, 2015 Author Share Posted July 25, 2015 Sprawa (częściowo) rozwiązana. Po wymianie rozrządu mechanik nie dokręcił czegośtam, co powodowało drgania. Dokręcone, przestało ALE nie do końca, nadal czuć delikatne drgania, usłyszałem że boxery tak mają Trzeba będzie nauczyć się z tym żyć ;] Dzięki wszytkim za sugestie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bahus Posted August 18, 2015 Share Posted August 18, 2015 miałem podobne mankamenty,okazało się że czujnik temperatury płynu chłodzącego był popsuty Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonnt Posted August 18, 2015 Share Posted August 18, 2015 a w jakim miejscu znajduje sie ten czujnik płynu chłodniczego? wprawdzie mam buga wrx ale silniki chyba w miare podobne Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted August 24, 2015 Share Posted August 24, 2015 Witam! Mam mały problem z moim subaru, 2007, 2.0 N/A z "fabrycznym" gazem. Mianowicie szarpie nim na wolnych obrotach (przypomina mi to czasy jeżdżenia "kaszlem", efekt dokładnie taki sam ;]), zarówno na gazie jak i na benzynie, choć na benzynie jest to mniej odczuwalne. Podejrzenie pada na świece/przewody i, bardziej prawdopodobne, cewkę zapłonową. Jak/gdzie można to zdiagnozować (mieszkam pod Krakowem, od zachodu)? Komputer coś pokażę czy po prostu trzeba zacząć wymieniać? Problemem dla mnie jest czas, obecnie jestem za granicą i zjeżdżam tylko na kilka dni... Może to być też upg Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
kespis Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Z góry przepraszam za odkopywanie starego tematu, ale mój problem chyba dobrze pasuje do wątku. Wczoraj w Forku pojawiły mi się dziwne wibracje na wolnych obrotach (załącznik - w formie zip, bo inaczej nie pozwalało mi wrzucić). Oprócz tego obroty falują, a z wydechu dochodzą dźwięki, jakby silnik pracował 0,5 sekundy i potem 0,5 sekundy nie. Jakieś pomysły? Boję się, że to luzy zaworowe, bo Forek ma już przejechane 155 tys. km (w tym ok. 90 na LPG) i luzy nie były jeszcze regulowane. Objawy takie same zarówno na benzynie, jak i gazie. Może ktoś z Białegostoku mógłby podzielić się ze mną na PW jakimiś kontaktami, bo jedyny słuszny serwis w Białymstoku ostatnio bardzo mnie zdenerwował, a na wycieczkę do Warszawy nie mam w tej chwili czasu. Pozdrawiam, Kamil 20160221_123650.zip Link to comment Share on other sites More sharing options...
akir Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 To odważnie tyle czasu bez regulacji luzow Wysłane z mojego Honor 7. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kespis Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Przy ostatniej wizycie u mechanika kiedy o to pytałem, to stwierdził, że jeśli nic się nie dzieje to nie ma sensu, bo trzeba wyciągać silnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
shizuo1 Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Sprawdzenie / regulację trzeba traktować jak zaplanowaną czynność serwisową np. jak wymianę rozrządu, który wymieniasz jak przychodzi czas a nie jak go ''słychać'' Jeżeli to wypalone gniazda to będzie min. 2-3 x drożej i silnik też będzie wyciągnięty. Udaj się już do innego mechanika Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now