Skocz do zawartości

Wrażenia z jazdy- Tribeca


Michał Bajorek

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę, że musiał byś sie dobrze postarać, buja się nieco ale to chyba bardziej kwestia charakterystyki zawieszenia i masy niż skłonności do latania, zakręty przechodzi nader sprawnie i szybko.

 

 

Jak sobie przypomnę nawrotkę na Opolskiej takim podobnym Lexem, to mnie ciarki przechodzą... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 136
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Myślę, że musiał byś sie dobrze postarać, buja się nieco ale to chyba bardziej kwestia charakterystyki zawieszenia i masy niż skłonności do latania, zakręty przechodzi nader sprawnie i szybko.

 

 

Jak sobie przypomnę nawrotkę na Opolskiej takim podobnym Lexem, to mnie ciarki przechodzą... :mrgreen:

Bo w takich sprzętach nie robi się tego na ręcznym :mrgreen: - zwłaszcza na drodze publicznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry program stabilizacji i nawet wysokimi samochodami mozna szybko jezdzic w zakretach.

http://www.youtube.com/watch?v=Z2EqUzSCeuw

Dobry program stabilizacji...hehe...sęk w tym, że Tribeca i bez systemu śmiga po zakrętach. Dobry system praw fizyki nie oszuka. Jak auto bez zawiasu jest to i system nie pomoże.A fakt faktem Tribeca jeździ jak na auto tej klasy rewelacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry program stabilizacji i nawet wysokimi samochodami mozna szybko jezdzic w zakretach.

http://www.youtube.com/watch?v=Z2EqUzSCeuw

Dobry program stabilizacji...hehe...sęk w tym, że Tribeca i bez systemu śmiga po zakrętach. Dobry system praw fizyki nie oszuka. Jak auto bez zawiasu jest to i system nie pomoże.A fakt faktem Tribeca jeździ jak na auto tej klasy rewelacyjnie.

To fakt ale kiwa się nieco, inna sprawa, że w tych zakrętach po których jechałem z tą szybkością to prawie wszystko się kiwa - ale Legacy jakoś nie a i Forester nieco mniej. Ale Tribeca ładnie rade daje :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet chyba nie było by jak.

 

He he - ale mi nie chodzi o podważanie faktu, a podważanie jego znaczenia 8).

 

Tribeca na Ścianę Wschodnią!

 

Tribeki pod strzechy!

 

Swoją drogą czekam na pojawienie się na forum pierwszego właściciela B9 8).

 

No i proszę, od tygodnia mam Tribekę :wink: , muszę się zgodzić z kilkoma opiniami o tym, że auto jest ciężkie - okolo 2 ton. Ale ... wcale nie jest mulowate, jeżeli rusza się spod swiatel z użyciem trybu sportowego setka wchodzi znacznie szybciej niż katalogowe 9,7, ponadto znakomicie przyspiesza w zakresie 60-120, tu jest duzo lepiej. Jedyny mankament jaki widzę (poza slynną navigacją) to wolna automatyka skrzyni - biegi molyby wchodzić szybciej.

Jak dlużej pojeżdżę to podzielę się dalej wrażeniami :cool: .

pzdr,[/fade]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ... wcale nie jest mulowate, jeżeli rusza się spod swiatel z użyciem trybu sportowego setka wchodzi znacznie szybciej niż katalogowe 9,7, ponadto

znakomicie przyspiesza w zakresie 60-120, tu jest duzo lepiejznakomicie przyspiesza w zakresie 60-120, tu jest duzo lepiej. Jedyny mankament jaki widzę to wolna automatyka skrzyni - biegi molyby wchodzić szybciej.

 

I po tej wypowiedzi jestem pewien, że naprawdę jeździsz tą Tribecą :mrgreen:

Zgadzam się w 90% Skrzynia jest ok, auto waży dwie tony, przerzuca biegi z gracją.

Osobiście wolałbym szybszą :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pipokl, napisz gdzie kupiles to auto no i pisz jeszcze i jeszcze o nim.

Ja jestem mocno tym autem zainteresowany poniewaz chce go kupic.

Napisz skad jestes moze do Ciebie podjade.

Wózek kupilem w Niemczech w Trewirze (gdzie nota-bene kosztuje katalogowo w najwyższej wersji Excl. + 7 miejsc 49.900, a nie sporo powyżej 50k, sądzę, że wynika to z różnicy VAT), niestety może być Ci trudno do mnie podjechać, mieszkam w Luksemburgu, natomiast obiecuję, że bedę pisal dalej. Tuż przed świętami jadę do Polski, to będe mial taki mini test drogowy i podzielę się wrażeniami :wink: .

 

Jedna uwaga do raju, jak przelącza biegi na automacie to masz wrażenie jakbyś jeździl, zwlaszcza przy przejściu 3->4 benzyną z turbodoladowaniem, przypomina mi to trochę efekt turbodziury, sprawe zalatwia mocniejsze gazowanie, jak masz go na 4,5k+ obrotów prawie nie czujesz opóźnienia :cool: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pipokl Dokładnie tak! Auto na 3-4 biegu wyraźnie lepiej ciągnie powyżej 4 tyśięcy obrotów. Może nie tyle jest to efekt turbodziury, co sam fakt, iż moment obrotowy silnika wynoszący 297 Nm jest uzyskiwany przy 4200 obr/min. Moc 245KM rozwija przy 6600. Prawdziwa wysokoobrotówka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tomika,

Tak jak obiecalem, zrobilem sobie taki mini road test na trasie LUX-WAW-LUX plus trochę jazdy po mieście (Warszawa). Razem okolo 4 tysięcy w różnych warunkach.

Zasadniczo nie mam krytycznych uwag, kilka drobnych zastrzeżeń ale o nich na końcu.

1. Samochód kapitalnie się prowadzi, im gorsze warunki pogodowe tym bardziej go doceniam (przykladowo w prawie huraganowym wietrze i przy bardzo silnym deszczu - noc z soboty na niedzielę, okolice Koblencji - jedynym na co trzeba bylo zwracać uwagę to widoczność, żadne problemy z trakcją czy kolysaniem wywolanym przed podmuch, nie występowaly). Dla kierowcy to bajka, w jedna i w drugą stronę trasa zajęla mi po okolo 16 godzin (częste postoje ze względu na male dzieci), a poziom komfortu: wyciszenie, zawieszenie i silnik praktycznie wyeliminowaly zmęczenie wywolywane przez samochód.

2. Spalanie też dobre, z trasy do Polski wyszlo mi 12,8 (przyznaję jeszcze go docieralem), w drodze powrotnej przy prawie przez caly czas silnym przeciwnym wietrze 15,0. W mieście (Warszawa) wyszlo więcej (18,5) ale to chyba każdy wie, że to specyfika jazdy w tym mieście (zresztą moim rodzinnym). Moim zdaniem to bardzo dobre parametry.

3. Światla - Tribeca nie ma Xenonów ale zastosowane żarówki w polączeniu z soczewkami i bardzo wysoką pozycją światel daja bardzo dobra widoczność. Porównując z Xenonami, które mialem poprzednio w Vectrze, Xenony świecą jaśniej ale nie dalej (jedynym czego żaluję to brak systemu AFL - doświetlanie zakretów - to bardzo przydatny gadżet).

4. Wyposażenie wnętrza - pamiętam jak do dziś artykul z Wyborczej o B9, gdzie autor określil wnętrze Tribeki jako ledwo ledwo akceptowalne, plastiki nie najwyższego lotu, a fotele niewygodne, trochę się wtedy zdziwilem. Daj o Panie jeździć mu (autorowi) na co dzień tak fatalnie wykończonym samochodem. Po kilkunastu godzinach ciąglej jazdy w trudnych warunkach jakoś nie przeszkadzal mi ksztalt fotela ani jego ergonomia, a odnośnie wykończenia nie spotkalem nikogo, kto obejrzawszy Tribekę wewnątrz stwierdzil, że jest kiepsko wykonana (tanie materialy).

Poza tym jak masz dzieciaki to pokochaja Cie za system DVD w drugim rzędzie (będziesz też mial od nich spokój w podrózy :cool: ).

5. Przestronność; a w zasadzie trochę też o wyglądzie. W odniesieniu do wnętrza, z zewnątrz Tribeca wydaje się malym samochodem. Maly to oczywiście pojęcie względne, używam go tylko do porównania z innymi. Jeżeli obejrzysz np. X5, XC90, Q7 stojace obok to wygladaja na "mocarniejsze" bardziej terenowe itd. ale... Tribeca nie ma masywnych nadproży, nadkoli i zderzaków natomiast ma mnóstwo miejsca w środku, klania się tu sposób projektowania samochodu np. drzwi nie ucinają ci nogi gdy je zamykasz (nie są az tak masywne jak w wielu niemieckich samochodach) przez co masz dużo więcej miejsca w środku. Przy rozlożonych 7-miu fotelach nadal wlozysz 2 spore walizki do bagażnika.

6. Mankamenty; mialem o nich pisać ale po przemyśleniu doszedlem do wniosku, że jest tylko jeden - brak mapy Polski (na dziś). Aha uważaj na tylny schowek w konsoli środkowej (ten pod klimatyzacją 2-go rzędu) potrafi się zacinać, a otwarcie go bez rozkręcania nie jest możliwe. Tylko uprzejmości serwisu z Krakowskiej zawdzięczam, że syn odzyskal pilota do DVD (napchal tam filmów i schowek się zaciąl).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem pomacac tribece w salonie subaru. Jakos materialow srodku nie umywa sie do legacy, forestera czy nawet imprezy. Morze twardego plastiku. Moi rodzice zastanawiali sie nad kupnem tego samochodu, srodek jednak go dyskwalifikuje.

No i te ramki... gdzie torzsamosc subaru ? Czy wszystkie nastepne modele bede mialy ramki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tribeca klamki ma jak Hondy- "srebrny metalik" :shock: taki plasikowy, fuj. Nie pasuje tak samo jak w Acordzie do tej klasy samochodu. No i rzeczywiście nie jest demonem przyspieszeń. Miałem okazję przejechać się najpierw Foresterem 2,5XT a potem Tribeca. Czułem się jakby ktoś założył mi plecak z cegłami na plecy. Wniosek prosty - Tribeca bardzo komfortowa ale nie da się nią ścigac

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tribeca klamki ma jak Hondy- "srebrny metalik" :shock: taki plasikowy, fuj. Nie pasuje tak samo jak w Acordzie do tej klasy samochodu. No i rzeczywiście nie jest demonem przyspieszeń. Miałem okazję przejechać się najpierw Foresterem 2,5XT a potem Tribeca. Czułem się jakby ktoś założył mi plecak z cegłami na plecy. Wniosek prosty - Tribeca bardzo komfortowa ale nie da się nią ścigac

pozdr

Po 2 latach w i-CTDi i 125 tysiącach km jakoś nie odczułem, że accord jest plastikowy....

To Twoje odczucia, czy ktoś Cię "zainspirował" :cool: :cool: :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...