aflinta Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 http://www.afcoracing.com/tech_pages/fluid.shtml - ja na szybko znalazłem tylko coś takiego, nie piszą tam o uszkodzeniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 huzar105, coś taki nerwowy? Może ciepła herbata z cytryną i spokojna noc w objęciach kobiety pozwolą ukoić nerwy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 DOT 5: This brake fluid generally has a silicone base. It is violet in color. Its dry boiling point is 500° minimum and has no wet boiling point in federal DOT 5 specifications. It is used in heavy brake applications, and good for weekend, antique, or collector cars that sit for long periods and are never driven far. It does not mix with DOT 3, DOT 4, or DOT 5.1. It will not absorb water and will not damage the paint on a vehicle. It is also compatible with most rubber formulations. The problem with it is that it may easily get air bubbles into the system which are nearly impossible to remove, giving poor pedal feel. It is unsuitable for racing due to compressibility under high temperatures. If as little as one drop of water enters the fluid, severe localized corrosion, freezing, or gassing may occur. This can happen because water is heavier and not mixable with silicone fluids. It is unsuitable for ABS. Tak wlasciwie to Azrael ma racje, bo jesli uklad hamulcowy nie zostanie dobrze wyplukany z DOT 3,4,5.1 to jest juz nieprzystosowany do zalania go DOT 5. Kolejna sprawa, to jak sie ktos uprze, to znajdzie uszczelke, ktora nie lubi silikonu. DOT 5 nie stosuje sie w ukladach, dlatego ze jest z nimi niekompatybilny, tylko dlatego ze ma slabe wlasciwoscimechaniczne i chemiczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 No wiesz, głównie mi chodziło o to, że żadnej instalacji hamulcowej nie zaszkodzi płyn dot 4 i 5.1 To po co są różne rodzaje płynów jak można wlewać co się chce??? To nie sa tak do konca rozne plyny, mozna je ze soba mieszac. DOT x to norma, ktora okresla jakie wlasciwosci ma miec plyn i odnosi sie ona glownie do temperatury wrzenia plynu suchego oraz zawierajacego wode (3%). Plyn 5.1 automatyczne jest plynem DOT 3 i 4. Jesli producent samochodu pisze ze minimum mozna uzyc DOT 3 to znaczy ze mozna uzywac tez DOT 4 i 5.1. DOT 5 ma inny sklad chemiczny i nie jest mieszalny z pozostalymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Teraz Kuba pisze dobrze :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 No wiesz, głównie mi chodziło o to, że żadnej instalacji hamulcowej nie zaszkodzi płyn dot 4 i 5.1 To po co są różne rodzaje płynów jak można wlewać co się chce??? To jest kolejny z ulubionych moich wątków: "Nikt nic nie wie na pewno, ale swojej racji będzie bronić do ostatniej krwi". Zazwyczaj za pomocą niejasnych odpowiedzi. Moim zdaniem napis na korku wlewu "wyłącznie DOT 3" oznacza, że nie należy dolewać innego płynu jak tylko DOT 3. Nie chodzi o całkowitą wymianę. Inna sprawa, jak zrobić całkowitą wymianę bez mieszania płynów... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Moim zdaniem napis na korku wlewu "wyłącznie DOT 3" oznacza, że nie należy dolewać innego płynu jak tylko DOT 3. Nie chodzi o całkowitą wymianę. Niestety ten napis to relikt z innych czasów. DOT 4 i 5.1 są mieszalne z DOT3. Inna sprawa jak zrobić całkowitą wymianę bez mieszania płynów... Jest to możlwe ale w praktyce chyba u nas nie stosowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Jest to możlwe ale w praktyce chyba u nas nie stosowane. Możliwe to jest przerobienie Trabanta na samochód wyścigowy. Tylko trochę upierdliwe. Podobnie z wymianą płynu hamulcowego bez mieszania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Dobrym sposobem jest cisnieniowe napelnianie ukladu, plynem barwionym (np ATE-Super Blue) po plynie niebarwionym, lub na odwrot. Troche mniej klopotu maja osoby ktore nigdy nie zmienialy plynu i rdza zmienila jego kolor na brunatny, wtedy w wezyku dobrze widac czy mamy juz nowy plyn. Trzeba pamietac o tym ze w samochodach z ABS nie powinno sie calkowicie zlewac plynu, bo moze to skutkowac zapowietrzeniem pompy, i jej odpowietrzenie jest dosyc klopotliwe. Ja kupuje raz na rok litr plynu za $6 i zmieniam caly uzywajac cisnieniowego opryskiwacza do roslin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 No wiesz, głównie mi chodziło o to, że żadnej instalacji hamulcowej nie zaszkodzi płyn dot 4 i 5.1 To po co są różne rodzaje płynów jak można wlewać co się chce??? To jest kolejny z ulubionych moich wątków: "Nikt nic nie wie na pewno, ale swojej racji będzie bronić do ostatniej krwi". Zazwyczaj za pomocą niejasnych odpowiedzi. Tu to już w szczegółach się nie zgodzimy! W pytaniu była mowa o wymianie, nie dolewkach i możliwości mieszania. I tu żadnemu samochodowi, czy jest to maluch, Subaru, czy nawet STI, nie zaszkodzi żaden z płynów które wymieniłem. Więc nie wiem, gdzie tu niejasność odpowiedzi. Mieszanie w czasie wymiany oczywiście występuje, więc nie mają pewności, co było wcześniej, należy poświęcić więcej nowego płynu i przepłukać cały układ i po zawodach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 No wiesz' date=' głównie mi chodziło o to, że żadnej instalacji hamulcowej nie zaszkodzi płyn dot 4 i 5.1[/quote'] To po co są różne rodzaje płynów jak można wlewać co się chce??? To jest kolejny z ulubionych moich wątków: "Nikt nic nie wie na pewno, ale swojej racji będzie bronić do ostatniej krwi". Zazwyczaj za pomocą niejasnych odpowiedzi. Tu to już w szczegółach się nie zgodzimy! W pytaniu była mowa o wymianie, nie dolewkach i możliwości mieszania. I tu żadnemu samochodowi, czy jest to maluch, Subaru, czy nawet STI, nie zaszkodzi żaden z płynów które wymieniłem. Więc nie wiem, gdzie tu niejasność odpowiedzi. A coś Ty taki wrażliwy, że wszystko od razu do siebie bierzesz...? To było po całości tego wątku... Mieszanie w czasie wymiany oczywiście występuje, więc nie mają pewności, co było wcześniej, należy poświęcić więcej nowego płynu i przepłukać cały układ i po zawodach. No i tak się to robi w praktyce. Nie wiem tylko tego, na ile te różne wersje płynu hamulcowego mogą się zwarzyć w praktyce. Azrael twierdzi, że są mieszalne. Jeżeli tak, to w ogóle nie ma problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Na butelce Castrola i Motula jest napisane jak dobrze pamietam "mieszalny z innymi płynami hamulcowymi nie zawierającymi silikonu" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 A coś Ty taki wrażliwy, że wszystko od razu do siebie bierzesz...? Ja wrażliwy? :shock: Skąd, nawet nosorożec nie jest przy mnie zwierzęciem gruboskórnym! Poczułem się jedynie wywołany przez zacytowanie mojego postu. Ale wracając do tematum ciekawi mnie ciągle sprawa tych wyczynowych płynów, o których była mowa we fragmencie artykułu, który załączyłem. Może forumowicz ferodo by mógł ten temat trochę rozjaśnić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volki Opublikowano 28 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 dluga i zmudna dyskusja ale dzieki temu juz dokladnie wiem co zalac , zamowilem motula mam ochote przetestowac jego dzialanie na ALT w Poznaniu w listopadzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loucyphre Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Ja pierdole, chłopaki się poprztykały o kolor oranżady....i żeby gallus się z jarmajem ciął o zawartość silikonu ...nie no [kurwa] koniec świata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 i żeby gallus się z jarmajem ciął o zawartość silikonu ...nie no [kurwa] koniec świata Idzie nowe! Hihi, Lucek coś Ci się tam wydłużyło.......... pod awatarem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 Ja pierdole, chłopaki się poprztykały o kolor oranżady....i żeby gallus się z jarmajem ciął o zawartość silikonu ...nie no [kurwa] koniec świata Primo - my się nie prztykaliśmy, tylko prowadziliśmy kulturalną wymianę zdań na tematy merytoryczne. Secundo - do silikonu mam stosunek negatywny od czasu kiedy się raz na silikon nabrałem u pewnej pani - więc tego tematu nie tknąłbym nawet kijem. Mogę z całym przekonaniem powiedzieć "Silikon - to nie ja". Jarmaj - owszem - coś tam marudził o silikonie, ale potem napisał, że niekoniecznie i że ważne jest tylko żeby to była czwórka albo piątka. Tertio - znowu się wyrażasz i wprowadzasz MNP-cych w rozterki: "Dać, czy nie dać - oto jest pytanie..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sykstus Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 huzar105, konkretne marki już padły. Do STI Castrol SRF, potem Motul RBF 600 i inne. To co polecacie do WRXa? Az, Kuba, Jarmaj? Bo mam ochote wymienic przed zima Jest to możlwe ale w praktyce chyba u nas nie stosowane. Możliwe to jest przerobienie Trabanta na samochód wyścigowy. Tylko trochę upierdliwe. A z tym trabantem wcale nie takie upierdliwe, na Lauzitz jechalo ich cale stadko, dowod: i żeby gallus się z jarmajem ciął o zawartość silikonu ...nie no [kurwa] koniec świata Idzie nowe! Hihi, Lucek coś Ci się tam wydłużyło.......... pod awatarem! Jeeee.. Lucek w pelnej krasie Oj oj, co to bedzie co to bedzie ... Jeszcze jedno i pupa zbita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 To co polecacie do WRXa? Az, Kuba, Jarmaj? Bo mam ochote wymienic przed zima Motula. Bo łatwo dostępny i kosztuje normalnie, SRF ma zaporowa cenę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekwaw Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 ile płynu jest potrzebne do wymiany i przeplukania :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Litr starczy z górką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiszka Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 potrzebuje wymienic plyn w moim STI ( 2,5 US spec) na zbiorniczkach napisane jest zeby lac tylko dot 3 a z innych zrodel slyszalem ze jest slaby lepszy bylby np. 5 tylko nie wiem czy mi kabli nie rozpusci ? Kuba, polecam Motul RBF 600. Butelka kosztuje 50zł i będą potrzebne dwie. Musisz go zmieniać co jeden rok. Jeśli chodzi o wymienionego Castrola to okres skraca się do pół roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 potrzebuje wymienic plyn w moim STI ( 2,5 US spec) na zbiorniczkach napisane jest zeby lac tylko dot 3 a z innych zrodel slyszalem ze jest slaby lepszy bylby np. 5 tylko nie wiem czy mi kabli nie rozpusci ? Kuba, polecam Motul RBF 600. Butelka kosztuje 50zł i będą potrzebne dwie. Musisz go zmieniać co jeden rok. Jeśli chodzi o wymienionego Castrola to okres skraca się do pół roku. Kiszeczko szykuj litra na przyszly tydzien bo u mnie tez trza wymienic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiszka Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 potrzebuje wymienic plyn w moim STI ( 2,5 US spec) na zbiorniczkach napisane jest zeby lac tylko dot 3 a z innych zrodel slyszalem ze jest slaby lepszy bylby np. 5 tylko nie wiem czy mi kabli nie rozpusci ? Kuba, polecam Motul RBF 600. Butelka kosztuje 50zł i będą potrzebne dwie. Musisz go zmieniać co jeden rok. Jeśli chodzi o wymienionego Castrola to okres skraca się do pół roku. Kiszeczko szykuj litra na przyszly tydzien bo u mnie tez trza wymienic Spokojnie mam jeszcze dużo, wystarczy na kilkanaście subaraków. A tak pozatym to daj znać w przyszłym tygodniu. Sobota jak sam wiesz odpada ale może czwartek albo piątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Spokojnie mam jeszcze dużo, wystarczy na kilkanaście subaraków. A tak pozatym to daj znać w przyszłym tygodniu. Sobota jak sam wiesz odpada ale może czwartek albo piątek. tak tez myslalem o czwartku / piatku we wtorek albo jakos tak sie zdzwonimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się