volki Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 potrzebuje wymienic plyn w moim STI ( 2,5 US spec) na zbiorniczkach napisane jest zeby lac tylko dot 3 a z innych zrodel slyszalem ze jest slaby lepszy bylby np. 5 tylko nie wiem czy mi kabli nie rozpusci ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Hehe, to chyba tak jak z tym olejem. Producent spodziewa się mega anemicznej jazdy w Stanach i w tamtejszej specyfikacji zaleca oleje typu 0-5W30 (przynajmniej w WRX). Pewnie tak samo jest z układem hamulcowym Trza wlać porządnego DOT-a 4 albo 5.1 i nie zastanawiać się nad tymi napisami. A kable nie rozpuszcza płyn o większej wartości tego DOT-a, tylko dodatki silikonu które stosuje się w płynach wyczynowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 cyfra przy napisie dot sugeruje tylko jaką temperature może wyczymać płyn... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 jaką temperature może wyczymać płyn... Ja tam Owoc nie jestem, ale nie mogłem się powsczymać! :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzymu Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 A kable nie rozpuszcza płyn o większej wartości tego DOT-a, tylko dodatki silikonu które stosuje się w płynach wyczynowych. Jedyne co silikon rozpuszcza, to szare komurki co widac u niektorych pan, ktore przedawkowaly. Plynow na bazie silikonu nie uzywa sie w autach wyczynowych jak i tych z ABS. Fluid Brand || Wet Boiling Point || Dry Boiling Point Castrol SRF || 518°F || 590°F Earl's HyperTemp 421 || 421°F || 585°F Motul 600 || 420°F || 593°F AP-600 || 410°F || 572°F Neosynthetic 610 || 421°F || 610°F ATE-Super Blue || 392°F || 536°F Valvoline || 333°F || 513°F Castrol LMA || 311°F || 446°F Earl's HyperTemp 300 || 300°F || 568°F Ford HD || 290°F || 550°F Wilwood 570 || 284°F || 570°F PFC-Z rated || 284°F || 550°F AP-550 || 284°F || 550°F Jak widac z powyzszej tabelki, lepiej miec w ukladzie najtanszy plyn, ale swierzy niz najdrozszy ale zuzyty (oczywiscie sa wyjatki). Plyny DOT 3, 4 i 5.1 maja wlasciwosci korozyjne, wiec przy wymianie trzeba uwazac zeby ni pochlapac czesci malowanych, sa za to calkowicie bezpieczne dla ukladu hamulcowego. DOT 5 jest wogole niekorozyjny, dlatego przykladowo uzywa go Shimano w rowerach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 A kable nie rozpuszcza płyn o większej wartości tego DOT-a, tylko dodatki silikonu które stosuje się w płynach wyczynowych. Jedyne co silikon rozpuszcza, to szare komurki co widac u niektorych pan, ktore przedawkowaly. Może i masz rację, nie będę się kłucił, bo sam pewności nie miałem. Wydawało mi się, że właśnie silikon jest odpowiedzialny za agresywne właściwości płynów stosowanych w wyczynie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Lepiej zawsze sprawdzic zanik da sie komus "dobra " rade. Smaru silikonowego uzywa sie przykladowo do konserwacji gumowych uszczelek wokol dzwi i okien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Lepiej zawsze sprawdzic zanik da sie komus "dobra " rade.Smaru silikonowego uzywa sie przykladowo do konserwacji gumowych uszczelek wokol dzwi i okien. No wiesz, głównie mi chodziło o to, że żadnej instalacji hamulcowej nie zaszkodzi płyn dot 4 i 5.1, czyli że nie ma podstaw by obawiać się o wlanie takiego. Bo tego właśnie, jak zrozumiałem, dotyczyło głównie pytanie. A tu chyba się zgadza? :wink: Jeżeli z tym silikonem się mylę, to i tak nie zmienia to tamtej części. Swoją drogą, ciekawe skąd mi się to wzięło...? :roll: Nie wiesz przypadkiem, co w takim razie siedzi w płynach stosowanych w sporcie, że potrafią niszczyć normalne przewody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Podaj jakis przyklad plynu, ktory niszczy przewody. Ja sie z takim nie spotkalem. Jak kogos stac, to moze bez problemu stosowac Castrola SFR w zwyklym samochodzie (jesli o to chodzi). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Nazw nie znam, ale nie chodzi tu o płyny dostępne normalnie w sprzedaży. Fragment artykułu z magazynu WRC na temat układów hamulcowych: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 No wiesz, głównie mi chodziło o to, że żadnej instalacji hamulcowej nie zaszkodzi płyn dot 4 i 5.1 To po co są różne rodzaje płynów jak można wlewać co się chce??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Kuba, wszelkie płyny DOT 5.0 nie mogąbyc stosowane wukłądach nieprzystosowanych. Z tego co kojarzę to są pojedyncze cywilne auta pod taki płyn, bodajże Toyota MR2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Kuba, wszelkie płyny DOT 5.0 nie mogąbyc stosowane wukłądach nieprzystosowanych. Z tego co kojarzę to są pojedyncze cywilne auta pod taki płyn, bodajże Toyota MR2. Dokladnie. Np Ford ma oryginalny plyn hamulcowy przeznaczony do starszych i nowszych modeli i jest na ulotce jak byk(przy nowym) nie stosowac w starszych ukadach hamulcowych mnej wiecej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Azrael, na czym polega to przystosowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Kuba, o ile wiem to kwestia materiałów stosowanych w uszczelkach itp. Pogooglaj sobie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Nie bardzo wiem czego mam szukac. Jak wiesz o co chodzi to sie podziel wiedza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Czym się różni płyn DOT 5 od DOT 5.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Bede szukal pol dnia i sie okarze ze nie masz racji. Jak wiesz na pewno to podaj zrodlo i koniec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Tak zawze podawały wszystkie dostępne źródła. Jeżeli twierdzisz że nie mam racji to tego dowiedź. Mnie się nie chce. A propos Castrol SRF to płyn DOT 4 bo nie spełnia lepkości w niskiej temperaturze dla DOT 5.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Azrael, ale to ty twierdzisz ze ja nie ma racji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Nie chce mi się szukac instrukcji od jakchs samochodów gdzie to jest napisane, ale w większości aut masz napisane że można używać np. DOT 4 i 5.1 ale nie WOLNO DOT 5. Jak się natknę to podeślę, nie chce mi sie teraz kopać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 powoli rzy..ć się chce ktoś zadał pytanie i tu się tylko słyszy, że komuś się nie chce! JAK SIĘ WAM NIE CHCE TO NIE PISZECIE!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 huzar105, konkretne marki już padły. Do STI Castrol SRF, potem Motul RBF 600 i inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huzar105 Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 huzar105, konkretne marki już padły. Do STI Castrol SRF, potem Motul RBF 600 i inne. TO co że padły, ostatnio stale tylko każdy nudzi nikomu nic się nie chce Nie wiem o co tu chodzi. Każdy sobie tylko jedzie... Powoli "to" robi się chore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się