Skocz do zawartości

WRX STI Prodrive 2002


Milo WRX STI

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę że solidnie zabierasz się za temat. Połączenie można by jakoś zabezpieczyć, robiąc super perfekcyjnie. Fajna świnka :)

 

dzięki! staram się jak mogę i chce zrobić jak najwięcej sam ...  właśnie! połączenie - jaki masz pomysł ... ??

co nowego w temacie ...

 

belka przednia schnie, przy robieniu przpdu warto by wspawać nowe przednie wzmocnienie które mam nowe, ale raczej trzeba je wypiaskować, podkład epoksyd i dopiero lakier + zabezpieczenie wewnętrznych.

 

wziąłem się za tył ... i dobrze! blacha mocująca uszczelkę trochę zjedzona wiec czyszczenie, epoksyd i lakier mica blue na to - ze spraya :)

 

ogólnie wykręcam elementy zamontowane w tylnej podłużnicy, jutro kupię wycior aby usunąć rdzę i zapsikać to podkładem epoksydowym, potem na to valvoline ML do zamkniętych, walka trwa :)

 

sti_ass.jpg 

 

ogólnie chce zmyć starą konserwację, ew przeszlifować tam gdzie ew pojawi się korozja i chyba całą pupę zamalować body save z Valvoline - kolor czarny ...

dziś następne mini kroki, zakupiłem pastę do połączeń BOLL, odtłuszczacz / zmywacz Novol, kupiłem te wyciory ale za dużo nie dają w zamkniętym elemencie, ma ktoś pomysł jak usunąć rdzę z podłużnic ?? tak to wygląda:

 

sti_podluznica.jpg 

 

może to czymś zalać aby unieść trochę rdzę wewnątrz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kiedy, za ile i w ogole, ale ustawiam sie jako pierwszy w kolejce jak bedziesz kiedys chcial sprzedać ;) szacunek za to co robisz z tym pięknym robalem. Fajnie ze robisz wszystko sam. Co tu duzo mowic brawo Ty ;)

 

Pozdrawiam i powodzenia a temat w ulubionych :)

 

Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Widzę że solidnie zabierasz się za temat. Połączenie można by jakoś zabezpieczyć, robiąc super perfekcyjnie. Fajna świnka :)

 

dzięki! staram się jak mogę i chce zrobić jak najwięcej sam ...  właśnie! połączenie - jaki masz pomysł ... ??

co nowego w temacie ...

 

belka przednia schnie, przy robieniu przpdu warto by wspawać nowe przednie wzmocnienie które mam nowe, ale raczej trzeba je wypiaskować, podkład epoksyd i dopiero lakier + zabezpieczenie wewnętrznych.

 

wziąłem się za tył ... i dobrze! blacha mocująca uszczelkę trochę zjedzona wiec czyszczenie, epoksyd i lakier mica blue na to - ze spraya :)

 

ogólnie wykręcam elementy zamontowane w tylnej podłużnicy, jutro kupię wycior aby usunąć rdzę i zapsikać to podkładem epoksydowym, potem na to valvoline ML do zamkniętych, walka trwa :)

 

sti_ass.jpg

 

ogólnie chce zmyć starą konserwację, ew przeszlifować tam gdzie ew pojawi się korozja i chyba całą pupę zamalować body save z Valvoline - kolor czarny ...

dziś następne mini kroki, zakupiłem pastę do połączeń BOLL, odtłuszczacz / zmywacz Novol, kupiłem te wyciory ale za dużo nie dają w zamkniętym elemencie, ma ktoś pomysł jak usunąć rdzę z podłużnic ?? tak to wygląda:

 

sti_podluznica.jpg

 

może to czymś zalać aby unieść trochę rdzę wewnątrz ?

 

O ile się orientuję wprowadza się do ich wnętrza rureczkę podłączoną do dystrybutora (pistolet, puszka, coś pod ciśnieniem) i zabezpieczasz po całej długości preparatem, który wiąże rudą, a potem w ten sam sposób konserwujesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

O ile się orientuję wprowadza się do ich wnętrza rureczkę podłączoną do dystrybutora (pistolet, puszka, coś pod ciśnieniem) i zabezpieczasz po całej długości preparatem, który wiąże rudą, a potem w ten sam sposób konserwujesz...

A może znasz jakieś przykładowe preparaty? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

O ile się orientuję wprowadza się do ich wnętrza rureczkę podłączoną do dystrybutora (pistolet, puszka, coś pod ciśnieniem) i zabezpieczasz po całej długości preparatem, który wiąże rudą, a potem w ten sam sposób konserwujesz...

 

tak, preparat do profili zamkniętych mam ale wolę go użyć później, na tą chwile chciałbym się pozbyć jak największej ilości rdzy i usunąc ją mechanicznie - im mniej tym lepiej :)

 

ja mam plan taki:

 

- usunąć rudej ile się da! potem r-stop z APP na to epoksyd reaktywny i na to wosk ML z Valvoline ...

 

na ta chwile walka w miejscu koła zapasowego:

 

sti_zapas.jpg

 

na to tylko reaktywny 2 warstwy, dziś jak się uda to zapruszę niebieskim, potem do wnęki "ściekowej" wosk ML Valvoline i nowa "zatyczka" - powinno być spokoju na trochę czasu.

 

sti_zapas_0.jpg   


finalnie kolor wyszedł inny niż myślałem, nie chciałem już szukać takiego niebieskiego wiec poszła warstwa SC31 który okazał się za ciemny wiec na to 02c - wygląda to jak odcięte ale nie jest widoczne, kolor powiedzmy że pasuje do nadwozia i jest mam nadzieję dobrze zabezpieczone, potem za kilka dni zapuszczę kopułkę woskiem Valvoline i zamykam temat wnęki na zapas - nie wyszło tak jak chciałem ale będzie działać :)

 

sti_zapas_1.jpg

 

sti_zapas_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@irektob,  czy masz pomysł jak naprawić ten mój niebieski we wnęce na koło ? jednak bym wolał powalczyć z właściwym kolorem ??

 

z ciekawostek; do walki z rdzą w podłużnicach zamówiłem FERTAN 1L - działał ktoś tym? jest wiele dobrych opinii o tym środku.

 

dodatkowo taki psikus na łączeniu :( pod żółtą pastą ukazała się ruda w sporej ilości ...

 

sti_laczenie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

walka z rdzą w wolnych chwilach trwa ... Fertan chyba fajnie działa, martwi mnie trochę to lanie wody w podłużnice aby to wypłukać ... auto stoi wtedy na dużej pochylni zadkiem w dół ... potem suszarka do środka i heja !!!

 

dziś zalewam trzeci raz ... jutro płukanie, suszenie i epoksyd ...

 

kilka złotych części z cynkowini:

 

sti_ocynk.jpg

 

tak jak Irektob pisał - trzeba faktycznie mega dobrze przygotować elementy aby ocynk dobrze "siadł"

 

drobny element ale tak cieszy oko ...

 

sti_solenoid.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

@irektob, czy masz pomysł jak naprawić ten mój niebieski we wnęce na koło ? jednak bym wolał powalczyć z właściwym kolorem ??

wnęka koła zapasowego oryginalnie zostawała  w kolorze fabrycznej kataforezy(taki kolor musztardowy) która była tylko przeprószona kolorem 02c,ale to tylko takie naleciałości jak malował automat lakierniczy w fabryce,ja z racji tego że nawet oryginalne elementy blacharskie są czarne więc dobrałem sobie kolor fabrycznej kataforezy i malowałem nim wewnętrzne elementy

.........ładne te świecidełka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wnęka koła zapasowego oryginalnie zostawała w kolorze fabrycznej kataforezy(taki kolor musztardowy) która była tylko przeprószona kolorem 02c,ale to tylko takie naleciałości jak malował automat lakierniczy w fabryce,ja z racji tego że nawet oryginalne elementy blacharskie są czarne więc dobrałem sobie kolor fabrycznej kataforezy i malowałem nim wewnętrzne elementy .........ładne te świecidełka :)

 

 

a to jeszcze taki kolor jest w Imprezie ? ... a wszyscy mówią że niebieska :) hehehehehe Tylu tych kolorów się nie spodziewałem w tym aucie ...

 

pamiętasz może oznaczenie tego koloru ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten kolor nie posiada numeru.....to kataforeza czyli proces kiedy auto po zespawaniu zanurzane jest właśnie w tym specyfiku i nadaje właśnie taki specyficzny kolor...więc jeśli chcesz takowy to niestety trzeba podjechać i dobrać taki.....niestety nie mam już pojemnika z tym kolorem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czasu tak mało że aż przykro ...

 

Fertan bardzo fajny, działa! u mnie nakładanie i płukanie z 3 razy, dziś nałożyłem epoksyd Spectral Under 395 ale nakładane sprayem wiec teraz zastanawiam się nad sondą ... aby dojść głębiej! :) 

 

sti_podluznica0.jpg   sti_podluznica1.jpg

 

i teraz pytanie - co dalej ?? ładować już na to Valvoline ML do zamkniętych ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz pomysł na Ruda w nadkolach na łączeniu blach?

Jak to będziesz robił? Zastanawiam się czy u siebie nie ściągnąć tej masy uszczelniającej i sprawdzić co jest pod nią...

 

A do środka bym już dawał ML

Edytowane przez zbyszekm80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyszekm80 ... właśnie nie wiem ale plan mam jak na tą chwilę taki - wyczyścić szczotką ile się da, potem papierem, następnie zaleję Fertanem,

 

wypłuczę a potem może jednak wleję R-STOP z APP ... sam nie wiem czy nie lepiej epoksyd. R-Stop jest na tyle fajny bo jest rzadki i może fajnie wpłynąć pomiędzy blachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten epoksyd bym sobie darował w te łączenia blach,epoksyd nie najlepiej się sprawdza w połączeniu z rdzą której i tak w stu procentach nie da się usunąć ,więc trzeba iść w kierunku zatrzymania korozji,ale bardzo podoba mi się podejście i wkład własny co się ceni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden lakiernik zalecił mi aby zalać to smarem z olejem i wystawić na słońce. Powinno to wejść w rdzę i łączenia blach i zapobiec korozji. Mówił że to stary sprawdzony sposób. Chyba zastosuje i zobaczę co będzie. WcEsniej oczywiście wyczyszcze co się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a więc z nowości, delikatnie do przodu:

 

założony odnowiony przedni pas + absorber zderzaka nowy i do tego nowe śruby :)

 

sti_front_new.jpg

 

podłużnice skończone - podkład epoksyd under 395 i na to wosk Valvoline ML - co jak co ale zdeydowanie lepiej by było nałożyć go pistoletem niż sprayem.

 

sti_podluznica2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo fajnie to wygląda :ok:  i fajnie że takie rzeczy robisz sobie sam,wtedy człowiek potrafi docenić włożony trud w prace,niestety sprawdza się też zależność polegająca na tym że im więcej pracy poświęcisz i pieniędzy tym masz mniejsze zapędy na niszczenie samochodu np. w bezmyślnym katowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irektob, dzięki za miłe słowa :) wnęka koła zapasowego wyszła nawet fajnie, zupełnie lepiej niz poprzednio - zrobiłem błąd bo mogłem wszystko zamaskować folią i widzieć jak wygląda całość przy malowaniu aby w miarę dopasować, za trzeciem razem wyszło by chyba dużo lepiej.

 

muszę poszukać dobrego service manuala do mojej wersji - mam kilka częściowych i tak to działa że ledwo :( głownie chodzi mi o kompletność elementów jak i siły dokręcania śrub.

 

Racja! ja też nie wyobrażam sobie aby auto katować, niszczyć itp - dlatego mam w planie kupić jakieś GT to nauki jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...