Skocz do zawartości

WRX STI Prodrive 2002


Milo WRX STI

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że przyszło mi kilka fajnych i oczekiwanych części, głównie sprężyny i mocowania górne - wziąłem się od razu za ściągnięcie bocznych listew, jako że mam odkryte otwory po spinkach / zatrzaskach pomyślałem czy by nie zakonserwować od razu profilu w środku ... Ktoś ma coś sprawdzonego ? widziałem środki Valvoline z serii TECTYL - to dobra marka wiec wydaje mi się że można zaufać ... ??????  poradźcie co zastosować :)

Tu kolega zrobił niezłą robote przy zabezpieczeniu antykorozyjnym, warto poczytać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ahhhh ... no niestety wolno nie idzie :( staram się robić to dość kompleksowo wiec czas się zdecydowanie wydłużył ...

 

przód - mam nowe nadkola, spinki będę za kilka dni, amory zostały oryginalne, "makpersony" wypiaskowane, zabezpieczone i pomalowane na czerwono. Sprężyny seryjne z STI udało mi się nabyć za fajną cenę w rewelacyjnie fajnym stanie od modelu 2005. Z tyłu są nowe KAYABA Ultra SR + sprężyny z STI 2005 + górne mocowania. 

 

 

Rezonator nowy bo stary był pęknięty i spięty blaszką :) ... żenada aż przykro bo to dość tani element.

 

rezonator.jpg

 

poniżej mam zestaw do zawieszenia:

 

sti_zawieszenie.jpg

 

Teraz muszę zdobyć tylne "blachy"  te które przykręca się do zwrotnic i do których montuje się zacisk, jestem skłonny kupić nowe ale dość szybko bo stare po wypiaskowaniu zrobiły się jak sito, były rozwarstwione itp. 

Edytowane przez Milo WRX STI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

oooooooooo !!! no właśnie :)

 

historyjka jest taka, że wpadłem z gratami do lakierni ... gość zapytał o kolor - mówię że te elementy różowe ... facet pyta - JAKIE ?????? mówię mu różowe ... faceta zamurowało ... patrzy na mnie dziwnie ... po czym ja dodaje ale to do STI - na co on - to trzeba było od tak razu !!!! okazał się właścicielem Subaraka wiec kolor różu dobrał sam z siebie :)

 

nadal czekam na blachy kotwiczne ... kotwiczące ... może uda się do piątku wtedy składam tył :)   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ! Właśnie jestem  po wymianie uszczelek pokryw zaworów . Obawiałem się tego , ale zobaczyłem na youtube jak wymienia się świece i tak doszłem jak można to zrobić samemu . Bardzo prosta sprawa , nie wymagająca nawet podnośnika - wszystko z góry robisz .odkręcasz rurę ssącą powietrze  , fittr powietrza z obudową i masz wszystko jak na dłoni . Odkręcasz cewki i odpowietrznik górny i pokrywę - jest tam osiem śrub . Wszystko dobrze wymyj , osusz i załóż nową uszczelkę . Ja dałem pod nią jeszcze silikon na wysokie temp. nie za dużo . Tylko pamiętaj - zamawiając uszczelkę zamów także ( ja miałem w komplecie - cena 80 zł ) uszczelki na świece i co najważniejsze uszczelniacze ( takie małe zimmeringi ) na śruby pokrywy 8 szt. Bez tego nie rób - szkoda pracy . Te zimmeringi zasmówiłem w serwisie - za 8 szt. zapłaciłem 100 zł . Drugą stronę tak samo , wyjąć musisz akumulator i zbiorniczek plynu spryskiwcza i masz dostęp . A teraz przerabiam wymianę łożyska w piaście przedniej . Wiem jak się to robi - także żadna filozofia . Wszyscy się boją SUBARU - jak każde auto w naprawie - nic strasznego - nawet części nowe czsami mile zaskoczą . Działaj , ja już jestem po tych zabiegach co masz w planie . Mam IMPREZĘ WRX GD 2005 r PRODRIVE . Bardzo gustownie zrobiona - wstawię niebawem fotki . Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oooooooooo !!! no właśnie :)

 

historyjka jest taka, że wpadłem z gratami do lakierni ... gość zapytał o kolor - mówię że te elementy różowe ... facet pyta - JAKIE ?????? mówię mu różowe ... faceta zamurowało ... patrzy na mnie dziwnie ... po czym ja dodaje ale to do STI - na co on - to trzeba było od tak razu !!!! okazał się właścicielem Subaraka wiec kolor różu dobrał sam z siebie :)

 

nadal czekam na blachy kotwiczne ... kotwiczące ... może uda się do piątku wtedy składam tył :)

Mam też bugeye STI i cieszę się że następne auto trafiło do dobrych rąk . :-)

 

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

fajnie że coś ruszyło się w temacie :)  tomekwrx i pawel320ce dziękuje za posty i zapraszam do dalszej wymiany zdań :)

 

ja na razie założyłem nowe nadkola - lewe i prawe, do tego wszystkie nowe spinki, obecnie czekam na oryginalną płytę pod silnik.

 

sti_nadkole.jpg

 

zbieram kasę na nowe sprzęgło i rozrząd. Własnie wtedy planuje zająć się uszczelkami, świecami i chyba ... zaglądnąć do środka silnik aby nie robić tego dwa razy ...

Edytowane przez Milo WRX STI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Hej!

 

jak na razie zbieram graty na remont silnika, poza świecami, filtrami i sprzęgłem nie mam wielu brakujących elementów - kompletny rozrząd, pompa wody i oleju, wszystkie przewody chłodzenia, korki, chłodnica, komplet wszystkich uszczelek i pewnie kilka elementów ... raczej w tym roku się nie uda zrobić remontu ... Poniżej cieszące oko tylne zawieszenie które zostało wymienione kompleksowo :)

sti_zawieszenie.jpg

Edytowane przez Milo WRX STI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taa nie chce robić śmietnika w temacie kolegi ale ja już na zakutym ej207 szału nie robiłem dlatego powstanie na strkokerze jeszcze nie wiem jakie graty wpadną ale coś na street i pojeżdzafki więc 400 +


milo sprawdzałeś czy to ori prodrive? bo ja tak nawet kornecki się zdziwił bo po vin-ie nie obstawiał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej :)

 

ciesze się że coś ruszyło się w temacie :)

 

wg VINu i książeczki itp jest to wersja Prodrive ... na razie na tej wiedzy pozostanę aby nie psuć sobie ew samopoczucia.

 

Co do remontu, raczej Tomek i Tech-Art we Wrocławiu. Myślę aby zrobić silnik kompleksowo ale raczej pozostać w serii ... W aucie jest sporo rzeczy do porobienia wiec nie będę aż tak szalał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam w Nowym Roku :) u mnie kilka ciekawych zmian, obecny przebieg 174 052km

 

ostatniego dnia starego roku odebrałem auto po kilku modyfikacjach:

 

- kompletny rozrząd SUBARU - pompa wody, rolki, napinacz, pasek Subaru

 

- sprzęgło SUBARU - docisk, łożysko, tarcza, łożysko wału oraz uszczelniacz

 

- nowy filtr, olej Motul V300, stary miał przejechane zaledwie 3tyś ale był czarny ... dupa szatana :)

 

- nowy płyn układu chłodzenia prestone

 

- nowy filtr powietrza i paliwowy Mann,

 

- uszczelka pod zaworem w IC

 

- nowa uszczelka - turbo -> downpipe

 

- przegląd zaworów - bez regulacji itp

 

- nowy kompletny zestaw uszczelek dekli zaworów

 

- nowe świece

 

- nowy korek spustu oleju (magnetyczny)

 

- nowe gumowe przewody, opaski / dwa chłodnicy, poza tym węże odmy i inne przy silniku, itp widoczne poniżej:

 

bug_01.jpg

 

bug_00.jpg

 

Na koniec akcentowo gadżeciarsko :)

 

bug_02.jpg

 

 

Jak na razie planuje:

 

- kupić felgi na zimówki

 

- zmienić olej w dyfrze i skrzyni

 

- naprawić spryskiwacz

 

- pas kierowcy wymienić

 

- naprawić regulację świateł ...

 

- znaleźć kilka brakujących elementów które powinny być pod maską

Edytowane przez Milo WRX STI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...