Skocz do zawartości

Sprowadzenie auta z Niemiec.


iron

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Obecnie przebywam w Szwajcarii ale w ciagu 2 miesiecy wracam do Polski. Zamierzalem kupic samochod tutaj ale ze wzgledu na umocnienie sie "franka" zaoszczedze wiecej pieniedzy kupujac auto w Niemczech (19% vat i 10% akcyza). Jak to najlepiej bedzie zrobic i jakie tablice kupic:

 

Chcialem zrobic tak, ze kupuje auto w tym tygodniu, wjezdzam do Szwajcarii i samochod sobie stoi i czeka na wyjazd do Polski. Potem musze zalozyc "nowe " niemieckie tablice (tylko jaki kolor?) i jade do Polski. Da sie tak zrobic?

 

Jesli jest ktos zaprawiony w tych sprawach prosilbym o porade jak to najlepiej zalatwic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co VAT jeśli kupisz auto privat nie płacisz VAT-u. W komisie to samo, jeśli sie dogadasz ze sprzedajacym. Akcyza to o ile się nie mylę 3,1% za samochód do pojemnośco 2000cm3. Powyzej, to bodajże 18,1%. Tablice z żółtym paskiem, tzw. kurzzeitkennzeichen kosztują około 70eur. juz z ubezpieczeniem, ale to zależy od landu. Mogą nawet kosztować 150eur. Mają ważność 5 dni od daty wyrobienia.

 

Tablice z czerwonym paskiem- zollkennzeichen są ważne przez conajmniej 2 tygodnie, ale możesz kupić np. miesięczne. Cena oczywiście sporo wyższa i nawet o 200eur. możesz się otrzeć. Ale jeśli Ci się uda za 120eur zanabędziesz dwu tygodniówki. Nie kupuj tablic i ubezpieczenia we strassenverkehrsamt(wydział komunikacji) tylko w budkach znajdujących się w niedalekiej odległości- bedzie sporo taniej.

 

Oczywiście samochód musi być kupiony i ostatnio zameldowany w Niemczech.

Jeśli samochód nie posiada TÜV( przegląd techniczny) wówczas TYLKO z żółtym paskiem.

Edytowane przez Markus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kiedy moderatorzy sie dopatrzą tego tematu i zamkną Daje im jeszcze dwie godziny

ale tak mniej wiecej to o co chodzi?

A po co VAT jeśli kupisz auto privat nie płacisz VAT-u. W komisie to samo, jeśli sie dogadasz ze sprzedajacym. Akcyza to o ile się nie mylę 3,1% za samochód do pojemnośco 2000cm3. Powyzej, to bodajże 18,1%. Tablice z żółtym paskiem, tzw. kurzzeitkennzeichen kosztują około 70eur. juz z ubezpieczeniem, ale to zależy od landu. Mogą nawet kosztować 150eur. Mają ważność 5 dni od daty wyrobienia.

 

Tablice z czerwonym paskiem- zollkennzeichen są ważne przez conajmniej 2 tygodnie, ale możesz kupić np. miesięczne. Cena oczywiście sporo wyższa i nawet o 200eur. możesz się otrzeć. Ale jeśli Ci się uda za 120eur zanabędziesz dwu tygodniówki. Nie kupuj tablic i ubezpieczenia we strassenverkehrsamt(wydział komunikacji) tylko w budkach znajdujących się w niedalekiej odległości- bedzie sporo taniej.

 

Oczywiście samochód musi być kupiony i ostatnio zameldowany w Niemczech.

Jeśli samochód nie posiada TÜV( przegląd techniczny) wówczas TYLKO z żółtym paskiem.

Czytalem ze przy sprowadzaniu auta ze Szwajcarii placi sie na granicy z Niemcami vat 19% ( mozna placic vat w Polsce ale jest wiekszy) i clo 10% ( w poprzednim poscie pomylilem z akcyza) za samochod wyprodukowany poza EU, np Subaru.

Dziekuje kolego Markus za rozjasnienie tematu. Dalbym ci pomuka ale niestety juz nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez nie rozumiem dlaczego temat mialby byc do zamkniecua, ale wracajac do tematu to jadac ze Szwajcarii do Polski na niemueckich blachach zjazdowych i z niemieckim briefem nie musisz placic vat, cla i akcyzy ba granicy z Unia. Sprawa wyglada dokladnie tak samo jak podczas importu auta z Unii, czyli prxyjezdzasz do Pl idziesz do US i skladasz dokument Vat24 (o zwolnienie z vatu), potem UC gdzie placisz akcyze i reszte juz tylko wydzial komunikacji. Nie wiem natomiast jak wygladaja sprawy celno podatkowe Szwajcarii jezeli wjezdzasz na ich teren autem ze zjazdowymi niemieckimi tablicami.

Co do sprowadzenia samochodu ze Szwajcarii to tak, placi sie Vat (mozna w dowolnym kraju EU doliczajac do kosztow koszt transportu do granicy Unii) i akcyze ktora placisz w pl jak i ewentualnie clo. W wypadku takiego importu na granicy CH-DE badz CH-A bierzesz dokument SAD. Na granicy sa biura spedycyjne, ktore taki dokument wydaja (koszt ok 200CHF), ale Ciebie to nie obowiazuje bo chcesz sprowadzic auto z kraju Unni (Niemcy), a nie ze Szwajcarii (tam chcesz tylko na chwile wpasc tym autem).

Edytowane przez wiechu100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lojszczyk, o 19 Jan 2015 - 17:38, powiedział: Ciekawe kiedy moderatorzy sie dopatrzą tego tematu i zamkną Daje im jeszcze dwie godziny ale tak mniej wiecej to o co chodzi?

Bo udzielacie instrukcji jak kupić taniej auto z pominięciem SIP.

Edytowane przez lojszczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

lojszczyk, o 19 Jan 2015 - 17:38, powiedział: Ciekawe kiedy moderatorzy sie dopatrzą tego tematu i zamkną Daje im jeszcze dwie godziny ale tak mniej wiecej to o co chodzi?

Bo udzielacie instrukcji jak kupić taniej auto z pominięciem SIP.

 

Nie bede tego nawet komentowal... :facepalm:  :facepalm:

 

 

jeśli to Ty jesteś na Twoim avatarze ;)  to bym nie przeprowadzał tej operacji  :biglol:

 

Na avatarze jest Kryspin - Cesarz Internetu. Nasza byla nadzieja w skokach narciarskich.  :biglol: Ja niestety nie jestem tak atrakcyjny.

Edytowane przez iron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

3,1% za samochód do pojemnośco 2000cm3. Powyzej, to bodajże 18,1%

powyżej 2.0 l 18,6%.

 

Jeżeli auto nowe ( podatkowo: poniżej 6 m-cy od rejestracji, poniżej 6.000 km przebiegu ) , to w PL i tak trzeba zapłacić akcyzę oraz VAT ( od wartości fakturowej netto powiększonej o koszt transportu i akcyzę ).

 

Jeżeli auto używane do zapłaty w Polsce jest akcyza ( od wartości fkaturowej  brutto ).

 

Wniosek: przed decyzją gdzie w przypadku auta nowego zdecydowanie polecam porównanie faktycznych kosztów ( większość aut jest w Polsce tańsza, niż w Niemczech ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3,1% za samochód do pojemnośco 2000cm3. Powyzej, to bodajże 18,1%

 

powyżej 2.0 l 18,6%.

 

Jeżeli auto nowe ( podatkowo: poniżej 6 m-cy od rejestracji, poniżej 6.000 km przebiegu ) , to w PL i tak trzeba zapłacić akcyzę oraz VAT ( od wartości fakturowej netto powiększonej o koszt transportu i akcyzę ).

 

Jeżeli auto używane do zapłaty w Polsce jest akcyza ( od wartości fkaturowej  brutto ).

 

Wniosek: przed decyzją gdzie w przypadku auta nowego zdecydowanie polecam porównanie faktycznych kosztów ( większość aut jest w Polsce tańsza, niż w Niemczech )

 

Pozdrowienia

 

Dziekuje za wszystkie rady. Uscisle, ze szukam samochodu uzywanego. Bylem zdecydowany na kupno Subaru w Szwajcarii do czasu uwolnienia kursu franka...a teraz to sam juz nie wiem. Zobaczymy co sie trafi...

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

powyżej 2.0 l 18,6%.

 

O właśnie.  Dziękuję za sprostowanie.

 

 

 

 

Jeżeli auto używane do zapłaty w Polsce jest akcyza ( od wartości fkaturowej  brutto ).

 

Raczej od wartości rynkowej takiego samochodu w Polsce. +- 30% ze względu, że za granicą są auta tańsze, ale...

 

 

 

 

 

większość aut jest w Polsce tańsza, niż w Niemczech

I to jest właśnie cud.

To chyba ten cud tuska

 

 

 No właśnie. Kilku kumpli handluje tymi cudami ściąganymi z Beneluxu. 3 letnie fury, perełki, igiełki, ale coś prędko silniki w nich padają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A ja mam pytanie czy jak jestem np. właścicielem auta w jednym z krajów EU, czy też muszę zapłacić akcyzę i jak mam ją sobie naliczyć jak nie mam np. faktury czy umowy :)  a cena jest np. sporo mniejsza niż w PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I co najfajniejsze, mają mniejsze przebiegi

 

Każdy klepok magiczne 180tkm niezależnie od wieku.

 

 

 

Kupowanie auta używanego w Polsce, to ryzyko w czystej postaci. 

 

Niemniej poleasingi z beneluxu z rzeczywistymi przebiegami >300tkm idą jak świeże bułki. Wiek Panie się liczy. Wiek i szpan przed sąsiadem ważniejsze niż historia samochodu.

 

 

 

 

No i wszyyyystkie są bezwypadkowe

 

To akurat prawda. Większość tego wyeksploatowanego złomu istotnie nie nosi śladów napraw. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

lojszczyk, o 19 Jan 2015 - 17:38, powiedział: Ciekawe kiedy moderatorzy sie dopatrzą tego tematu i zamkną Daje im jeszcze dwie godziny ale tak mniej wiecej to o co chodzi?

Bo udzielacie instrukcji jak kupić taniej auto z pominięciem SIP.

 

 

 

Kurcze, no to całe forum "Sprzedam" do zamknięcia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...