Jump to content

Forester XT MY 2013/2014 Comfort - pękające boczki z eko-skóry


jozef1972
 Share

Recommended Posts

Od roku użytkuję Forester XT MY 2013 wersja Comfort - i ostanio zauważyłem pękniecia na boczkach siedziska kierowcy. Na razie są bardzo delikatne - nie ma jeszcze dziur ale są widoczne pęknięcia. Na innych siedziskach ich brak - ale pewnie dla tego, że jeżdżę najczęściej sam.

 

Wkurzam się bo samochód praktycznie nowy, zawsze uważnie i delikatnie użytkowany - a tu taka niespodzianka!

Na 100% nie są to uszkodzenia mechaniczne - jeżdż nim w zasadzie tylko służbowo w trasy i do biura

- więc zarówno okoliczności wyjazdów jak i sam stój na pewno nie są przyczyną tych uszkodzeń!

 

Stąd zapytanie do użytkowników Comfortów /bo tylko ta wersja ma tzw. eko-skórę. Czy u Was też poajwiły się takie pęknięcia;

 

Co sugerujecie dalej z tym zrobić - próbować dyskutować z dealerem o naprawie gwarancyjnej ; czy tylko tapicer na koszt własny?

 

post-15606-0-40719200-1421410815_thumb.jpg post-15606-0-15844100-1421410818_thumb.jpg post-15606-0-44077000-1421410820_thumb.jpg

Edited by jozef1972
Link to comment
Share on other sites

Generalnie sprawa pewnie do ugrania w ramach gwarancji. Ale za półtora roku sytuacja się powtórzy, a wtedy gwarancji już nie będzie. Ja bym robił na własną rękę. Przynajmniej możesz sobie wybrać kolor i jakość :)

Link to comment
Share on other sites

ktos kiedys napisal na forum ze Subaru to jedyna marka w ktorej auta projektuja inzynierowie a nie ksiegowi- co raz bardziej przekonuje sie  ze sie mylil . Reklamacje pewnie odrzuca chociaz mozna sprobowac- potraktuja jako rzecz zużywająca sie . Tak jak napisal sjak oddalbym do tapicera na porzadne obicie albo szukal na portalach foteli z xt platinum...

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

Józef obszyj to skórą, będziesz miał pewność ,że nic się nie stanie. Teraz wymienią ,ale jak minie gwarancja to i tak będziesz się bujał z problemem.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Reklamacje pewnie odrzuca chociaz mozna sprobowac

 

Trochę to dziwne. Jeszcze nie zgłosiłeś reklamacji a już zakładasz, że odrzucą. Czyżbyś miał  jakieś powody ku temu? ;)

 

Zgłaszaj usterkę z tytułu gwarancji i daj znać jak tam.

Link to comment
Share on other sites

Zapytam kolejny raz .... a mocowania foteli rdzewieja ?

Link to comment
Share on other sites

 

Zapytam kolejny raz .... a mocowania foteli rdzewieja ?

Gdzie to patrzecdokladnie?
Przy podłodze szyny foteli rdzewieja - bynajmniej we wczesnejszych tak było

 

Moja jedyna miłość to .........

Link to comment
Share on other sites

ok Panowie dzieki za podpowiedzi...

 

Auto ma przejechane zaledwie 21 tyś - czyli użytkownie żadne...

 

Ja też jestem postury niewielkiej ok 80kg w butach....

 

zatem na teraz próbuję to załatwić w ramach gwarancji i dam znac jak widzi to ASO i SIP

 

a ew. obszywanie skórą zostawię jako ostateczne rozwiązanie....

Link to comment
Share on other sites

ktos kiedys napisal na forum ze Subaru to jedyna marka w ktorej auta projektuja inzynierowie a nie ksiegowi

Nikt nie mówi, ze Subaru projektuje tapicer ;):)

 

 

a ew. obszywanie skórą zostawię jako ostateczne rozwiązanie....

Sprawdź mimo wszystko u tapicera koszt, albo ugadaj się z ASO, żeby obszyto fotel skórą, bo z ceratą będzie niedługo to samo.

A tak przy okazji, w Platinum fotele są w całości obszyte skórą naturalną, czy boczki sa takie jak w Comfort?

Edited by mechanik
Link to comment
Share on other sites

 

 

A tak przy okazji, w Platinum fotele są w całości obszyte skórą naturalną, czy boczki sa takie jak w Comfort?

 

prawdopodobnie jest tak jak iw innych modelach czyli skóra w miejscach kontaktu z ciałem a reszta eko. Z tym, że w OBK jest ona całkiem dobrej jakości. Po 4.5 roku żadnych większych śladów użytkowania.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nikt nie mówi, ze Subaru projektuje tapicer

Kazda firma ma swoj dzial projektujacy tapicerke :) Ja wiem ze Subaru kupuje sie dla napedu- i nie mam zadnych obiekcji co do jego dzialania itp. Ale czy to tak trudno dac material lepszej jakosci, ktory i tak kupowany jest na "tony " czy kilometry", ktorego koszt przeliczajac na auto wyniesie max 100zł  drożej? To samo tyczy sie plastikow- dobrze spasowane ale twarde i skrzypiace -rodem z suzuki jimny albo sx4. Te auta i tak kupuja ludzie ktorych na nie stac, a uzycie lepszych plastikow czy materialu wykonczeniowego napewno skusiloby klientow audi czy bmw do zainteresowania sie ta marka co zwiekszyloby sprzedaz . Mam nadzieje ze  "ciecie" kosztów na plastikach czy materiale wykonczeniowym nie idze w parze z cieciem kosztow na podzespolach napedowych.

Link to comment
Share on other sites

 

Nikt nie mówi, ze Subaru projektuje tapicer

Kazda firma ma swoj dzial projektujacy tapicerke :) Ja wiem ze Subaru kupuje sie dla napedu- i nie mam zadnych obiekcji co do jego dzialania itp. Ale czy to tak trudno dac material lepszej jakosci, ktory i tak kupowany jest na "tony " czy kilometry", ktorego koszt przeliczajac na auto wyniesie max 100zł  drożej? To samo tyczy sie plastikow- dobrze spasowane ale twarde i skrzypiace -rodem z suzuki jimny albo sx4. Te auta i tak kupuja ludzie ktorych na nie stac, a uzycie lepszych plastikow czy materialu wykonczeniowego napewno skusiloby klientow audi czy bmw do zainteresowania sie ta marka co zwiekszyloby sprzedaz . Mam nadzieje ze  "ciecie" kosztów na plastikach czy materiale wykonczeniowym nie idze w parze z cieciem kosztow na podzespolach napedowych.

 

Wszytskie "Japony" tak mają i wierz lub nie ale na tle konkurencji np Outlander - Forester wypada na prawdę bardzo dobrze, w tej kwestii.

Nie jest to tylko 100zł drożej a nawet jak to licząc to na ilośc samochodów uzbiera się całkiem niezła sumka ;)

 

Link to comment
Share on other sites

 

Nikt nie mówi, ze Subaru projektuje tapicer

Kazda firma ma swoj dzial projektujacy tapicerke :) Ja wiem ze Subaru kupuje sie dla napedu- i nie mam zadnych obiekcji co do jego dzialania itp. Ale czy to tak trudno dac material lepszej jakosci, ktory i tak kupowany jest na "tony " czy kilometry", ktorego koszt przeliczajac na auto wyniesie max 100zł  drożej? To samo tyczy sie plastikow- dobrze spasowane ale twarde i skrzypiace -rodem z suzuki jimny albo sx4. Te auta i tak kupuja ludzie ktorych na nie stac, a uzycie lepszych plastikow czy materialu wykonczeniowego napewno skusiloby klientow audi czy bmw do zainteresowania sie ta marka co zwiekszyloby sprzedaz . Mam nadzieje ze  "ciecie" kosztów na plastikach czy materiale wykonczeniowym nie idze w parze z cieciem kosztow na podzespolach napedowych.

 

Zgadzam się z Tobą @@Karas, Subaru często kupiłyby osoby, które obecnie rezygnują ze względu na lipne materiały we wnętrzu, oszczędności, design.

 

Wszytskie "Japony" tak mają i wierz lub nie
Nie wspominając o Lexusie/Infinity (też Japońce ;):) ) to niestety, ale już Honda i Mazda jeśli chodzi o jakość wnętrza, design i materiały zostawiły Subaru w tyle. Obecne auto to mój pierwszy Forester więc nie mam bezpośredniego porównania z poprzednikami, jednak oglądając Forestery np. drugiej generacji z przebiegami (licznikowymi ;) ) ponad 200tys km nie sposób odnieść wrażenia że jakość materiałów spadła skoro obecnie tapicerka na fotelach po 20tys km wygląda jak na załączonych fotkach.

 

 

Te auta i tak kupuja ludzie ktorych na nie stac, a uzycie lepszych plastikow czy materialu wykonczeniowego napewno skusiloby klientow audi czy bmw do zainteresowania sie ta marka co zwiekszyloby sprzedaz
Też tak uważam. W rodzinie mamy nowe BMW X3, było brane pod uwagę Subaru Forester. Jasne że ceny nie są porównywalne, ale nie miało to większego znaczenia bo o wyborze Subaraka decydowałby sentyment do marki, jednak materiały użyte we wnętrzu, siedzenia bez regulacji podparcia lędźwi i pamięci ustawień, ordynarna cerata zamiast skóry przesądziły o wyborze Beemki. Również tak jak @@Karas, uważam, że wnętrze i design obecnych Subaru należałoby doinwestować. Nie twierdze, że Forek ma zaraz konkurować z nowym Lexusem NX, ale doinwestowanie wnętrza i designu w kwocie 3tys Euro byłoby do przyjęcia przez obecnych klientów, a i przyciągnęło obecnych kierowców aut z Monachium czy Stuttgartu.

Muszę też przyznać, że pokazane pęknięcia tapicerki trochę mnie załamały. Nie chciałbym być w sytuacji, gdy w nowym wychwalanym wszem i wobec aucie muszę dawać zniszczone fotele do tapicera po roku lekkiej eksploatacji, sorry ale tego spodziewałbym się raczej w Dacii albo Skodzie :P .

Link to comment
Share on other sites

zgadzam sie z @mechanikiem i @karas, iż takie oszczędności nie mają żadnego sensu i tylko przynoszą niesmak po zakupie auta i nadwątlone zaufanie do marki

 

Auto zakupiłem w cenie ok 145 tyś zł  - /czyli ceny adekwatnej do wersji Platinium ale w okresie extra promocji/ i aż trudno mi w to uwierzyć,

że za takie pieniadze po roku mam sobie jechać do tapicera....

 

Dzoniłem do SIP-u odesłali mnie do dealera - na dziś mam umówioną wizytę - zobaczymy co będzie dalej... - dam znać

Edited by jozef1972
Link to comment
Share on other sites

Nie bardzo rozumiem wasze wątpliwości. Ze zdjęć ewidentnie widać, że nie są to uszkodzenia mechaniczne spowodowane ostrym narzędziem typu nóż, klucze itd. więc żadna łaska załatwienie tej kwestii w ramach gwarancji. Jakość szeroko rozumianego "wnętrza" to efekt przygotowania modelu pod rynek US. Tam Forester to "tanie urządzenie do przemieszczania się" i oczekiwania są z innej bajki.

Link to comment
Share on other sites

Jakość szeroko rozumianego "wnętrza" to efekt przygotowania modelu pod rynek US. Tam Forester to "tanie urządzenie do przemieszczania się" i oczekiwania są z innej bajki

nie rozumiem twojego postu. I co z tego ze jest przygotowany pod USA ? My zyjemy przeciez w Europie gdzie marka Subaru jest uwazana za marke - moze nie premium ale napewno powyzej sredniej. Niech sobie montuja tandetne plastiki czy wnetrze do forkow w usa - srednio mnie to interesuje. W Europie za forka trzeba zapłacic duzo powyzej "sredniej" z tego segmentu( rav 4 , crv, outlander itp) wiec fajnie by bylo jakby wnetrze bylo na jakims poziomie a nie na poziomie aut za 50-60 k PLN . Ostatnio znajomy przewiozl mnie nowym ceedem. Plastiki i wnetrze o niebo lepiej wykonane niz moj XV.

Gdyby forek kosztowal np tyle co yeti to tematu by nie bylo-proste

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

 

 

nie rozumiem twojego postu. I co z tego ze jest przygotowany pod USA ?

 

to już nie moja wina a pytania/pretensje powinno być skierowane do SIP. Fakty są takie a nie inne i trudno z nimi dyskutować.

 

 

 

W Europie za forka trzeba zapłacic duzo powyzej "sredniej" z tego segmentu( rav 4 , crv, outlander itp)

 

ciekawostka. RAV 4 w wyprzedaży 2.2D 150KM kosztuje 148k pln........

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...