Jump to content

Demontaż radia, emulator zmierniarki NVOX, naprawa zegarka


LDR
 Share

Recommended Posts

Po swiętach zakupiłem Subaru Legacy 2005 z silnikiem 2.0 137 KM, skrzynia manualna. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć konkretnych informacji czy fotostory tylko ogólnikowe hasła (jestem posiadaczem Hondy od 7 lat i jestem przyzwyczajony, że jest wszystko i wszędzie opisane, a do Subaru nie ma dużej ilości informacji). W związku z tym mam kilka pytań:

 

1. Jak zdemonotwać radio i wyświetlacz gdzie pokazuje, godzinę, temperaturę, spalanie)? Nie mogę nigdzie znaleźć konktentych informacji, a nie chce zostawić żadnch śladów podważania plastikowych elementów.

 

2. Czy emulator zmieniarki NVOX (dostępny na allegro) współpracuje bezproblemowo z fabrycznym radiem czy trzeba jakoś "specjalistycznie" włączać wejście na zmieniarkę w radiu (bo znalazłem, że ktoś gdzieś rzucił takie hasło).

 

3. Na forum znalazłem różne opinie na temat naprawy, przelutowania styków wyświetlacza godziny/temperatury/spalania, były informacje, że po przelutowaniu problem wracał po kilku miesiącach, inni pisali, że to nie styki wyświetlacza tylko jakiś opornik przy wyświetlaczu. Czy ktoś ma konkretną informację co dokładnie się sypie z tym wyświetlaczem?

 

Pozdrawiam,

Bartek

Link to comment
Share on other sites

Po swiętach zakupiłem Subaru Legacy 2005 z silnikiem 2.0 137 KM, skrzynia manualna. Niestety nigdzie nie mogę znaleźć konkretnych informacji czy fotostory tylko ogólnikowe hasła (jestem posiadaczem Hondy od 7 lat i jestem przyzwyczajony, że jest wszystko i wszędzie opisane, a do Subaru nie ma dużej ilości informacji). W związku z tym mam kilka pytań:

 

1. Jak zdemonotwać radio i wyświetlacz gdzie pokazuje, godzinę, temperaturę, spalanie)? Nie mogę nigdzie znaleźć konktentych informacji, a nie chce zostawić żadnch śladów podważania plastikowych elementów.

 

2. Czy emulator zmieniarki NVOX (dostępny na allegro) współpracuje bezproblemowo z fabrycznym radiem czy trzeba jakoś "specjalistycznie" włączać wejście na zmieniarkę w radiu (bo znalazłem, że ktoś gdzieś rzucił takie hasło).

 

3. Na forum znalazłem różne opinie na temat naprawy, przelutowania styków wyświetlacza godziny/temperatury/spalania, były informacje, że po przelutowaniu problem wracał po kilku miesiącach, inni pisali, że to nie styki wyświetlacza tylko jakiś opornik przy wyświetlaczu. Czy ktoś ma konkretną informację co dokładnie się sypie z tym wyświetlaczem?

 

Pozdrawiam,

Bartek

Witam kolejnego posiadacza Hondy przesiadającego się na Subaru.

Mnie też drażnił ogólny marazm na tym forum w porównaiu z forami Accorda czy Civica, dlatego postanowiłem się sam wziąć za rozruszanie skostniałej struktury, do czego zachęcam także pozostałych. :)

Ad. 1 Załączam instrukcję demontażu.

Ad. 2 Będzie działać bezproblemowo, pod warunkiem, że pliki muzyczne umieścisz w odpowiednio nazwanych katalogach - odsyłam do instrukcji do Nvox udostępnionych także u sprzedawców z Allegro.

Ad. 3 Problem jaki występuje w wyświetlaczach to zimne luty. Spoiwo lutownicze używane do lutowania składa się głównie z cyny, która to cyna w stanie metalicznym jest dwuwartościowa i zwie się cyną białą, a po utlenieniu jest trójwartościowym proszkiem i nazywa sie ją cyna szarą. Nie musze chyba dodawać, że proszek słabo przewodzi prąd w odróżnieniu od metalicznej cyny.  :)  Pomaga przelutowanie utlenionych połączeń (zimnych lutów) za pomocą świeżej cyny.

H001EAG000_200.pdf

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1. Dzięki, może nie jest to tak przejrzyste jak fotostory, ale bardzo wartościowe informacje podesłałeś. :)

 

2. Jeśli ten emulator działa bezproblemowo to, zamontuje i dam znać jak się sprawuje.

 

3. Pytanie tylko czy zimne luty są przy wyświetlaczu czy przy elementach sterujących wyświetlaczem, bo tak jak wczęsniej wspomniałem opinie były różne. Dla mnie to nie jest problem przelutować, tylko chce wiedzieć dokładnie co mam przelutować, bo nie chce robić zwykłego "przegrzania" wszystkiego co popadnie lutownicą, tylko odessanie cyny, wylutowanie elementu, oczyszczenie i ponowne wlutowanie tak, aby problem już się nie pojawił. Jestem perfekcjonistą i musi być wszystko zrobione idealnie  :) 

Link to comment
Share on other sites

1. Dzięki, może nie jest to tak przejrzyste jak fotostory, ale bardzo wartościowe informacje podesłałeś. :)

 

2. Jeśli ten emulator działa bezproblemowo to, zamontuje i dam znać jak się sprawuje.

 

3. Pytanie tylko czy zimne luty są przy wyświetlaczu czy przy elementach sterujących wyświetlaczem, bo tak jak wczęsniej wspomniałem opinie były różne. Dla mnie to nie jest problem przelutować, tylko chce wiedzieć dokładnie co mam przelutować, bo nie chce robić zwykłego "przegrzania" wszystkiego co popadnie lutownicą, tylko odessanie cyny, wylutowanie elementu, oczyszczenie i ponowne wlutowanie tak, aby problem już się nie pojawił. Jestem perfekcjonistą i musi być wszystko zrobione idealnie  :)

Wyjmij zegarek i rozbierz. Jak miałeś do czynienia z lutownicą, to bedziesz wiedział co trzeba naprawić. :)

Link to comment
Share on other sites

Ściągnij sobie service manual, będziesz miał opisane m.in jak się dobrać do elementów wnętrza. Odnośnie emulatora i dobierania się do radia, to na czeskim forum subaru jest bardoz dokładna fotorelacja z instalacji emulatora (albo zmieniarki nie pamiętam).

 

Co do wyświetlacza kompa to niestety TTTM, czasem pomaga przelutowanie, czasem nie (jest to archaiczna konstrukcja jak w ruskich zegarkach z lat 80'). Nie znajdziesz jednobrzmiącej odpowiedzi, bo jej nie ma. W moim przypadku padł finalnie wyświetlacz i trzeba było wymienić całość.

Link to comment
Share on other sites

Ściągnij sobie service manual, będziesz miał opisane m.in jak się dobrać do elementów wnętrza. Odnośnie emulatora i dobierania się do radia, to na czeskim forum subaru jest bardoz dokładna fotorelacja z instalacji emulatora (albo zmieniarki nie pamiętam).

 

Co do wyświetlacza kompa to niestety TTTM, czasem pomaga przelutowanie, czasem nie (jest to archaiczna konstrukcja jak w ruskich zegarkach z lat 80'). Nie znajdziesz jednobrzmiącej odpowiedzi, bo jej nie ma. W moim przypadku padł finalnie wyświetlacz i trzeba było wymienić całość.

Masz jeszcze szczątki gdzieś w domu czy wyrzuciłeś?

Link to comment
Share on other sites

hmm dobre pytanie, ostatnio miałem przeprowadzkę i chyba poleciało do kosza, jak znajdę to się odezwę.

Tam poza lutami jest problem z samym wyświetlaczem, który jest zalany szkłem, jest to stary typ wyświetlacza i czasem pada. Tak mi to elektronik tłumaczył, polecony przez serwis Subaru. U mnie finalnie właśnie wyświetlacz padł, a nowego się raczej nie dostanie.

Link to comment
Share on other sites

hmm dobre pytanie, ostatnio miałem przeprowadzkę i chyba poleciało do kosza, jak znajdę to się odezwę.

Tam poza lutami jest problem z samym wyświetlaczem, który jest zalany szkłem, jest to stary typ wyświetlacza i czasem pada. Tak mi to elektronik tłumaczył, polecony przez serwis Subaru. U mnie finalnie właśnie wyświetlacz padł, a nowego się raczej nie dostanie.

Mam na biurku 100% sprawny, wymontowany z mojego Legacy (z przyciskiem "BRIGHT"), bo wstawiłem navi. Muszę go jednak przełożyć w miejsce popielniczki, bo po odłączeniu aku podświetlanie LCD ustawiane jest w tryb wygaszony i muszę sobie je podświetlić właśnie przyciskiem "BRIGHT". A jakbyś znalazł swój uszkodzony i chiał wyrzucać, to daj znać. Zrobimy dokładne badanie co tam pada. :)

Link to comment
Share on other sites

Własnie zamówiłem na allegro emulator zmieniarki NVOX i jak przyjdzie mi jeszcze moduł GPS do śledzenia pojazdu to będę montował wszystko naraz. Przy okazji rozmontuje wyświetlacz i obbadam co i jak. U mnie wystarczy lekko punknać palcami i wyświetlacz znów działa więc sprawa jest ciężka do diagnozy, bo sporadycznie pada. Najlepiej by było gdyby w momencie kiedy nie działa, podgrzewać płytkę punktowo hot-air'em w poszczególnych miejscach i wtedy powinno wyjść to co jest uszkodzone. Szczerze mówiłąc jakoś mi się wierzyć nie chce, że sam wyświetlacz pada. Jeszcze się z czymś takim nie spotkałem. Rozumiem, poszczególne partie wyświetlacza, ale cały naraz? Może tak jest, ale wtedy to byłby naprawdę niezły bubel. Bardziej prawdopodobne jakieś sterowanie podświetleniem. Nie rozbierałem, może się myle. Zobaczymy.

Link to comment
Share on other sites

Własnie zamówiłem na allegro emulator zmieniarki NVOX i jak przyjdzie mi jeszcze moduł GPS do śledzenia pojazdu to będę montował wszystko naraz. Przy okazji rozmontuje wyświetlacz i obbadam co i jak. U mnie wystarczy lekko punknać palcami i wyświetlacz znów działa więc sprawa jest ciężka do diagnozy, bo sporadycznie pada. Najlepiej by było gdyby w momencie kiedy nie działa, podgrzewać płytkę punktowo hot-air'em w poszczególnych miejscach i wtedy powinno wyjść to co jest uszkodzone. Szczerze mówiłąc jakoś mi się wierzyć nie chce, że sam wyświetlacz pada. Jeszcze się z czymś takim nie spotkałem. Rozumiem, poszczególne partie wyświetlacza, ale cały naraz? Może tak jest, ale wtedy to byłby naprawdę niezły bubel. Bardziej prawdopodobne jakieś sterowanie podświetleniem. Nie rozbierałem, może się myle. Zobaczymy.

To zachowanie może właśnie świadczyć o zimnych lutach Druk jest przewlekany i jak pukniesz to łączy na uszkodzonych końcówkach elementów.

Własnie zamówiłem na allegro emulator zmieniarki NVOX i jak przyjdzie mi jeszcze moduł GPS do śledzenia pojazdu to będę montował wszystko naraz. Przy okazji rozmontuje wyświetlacz i obbadam co i jak. U mnie wystarczy lekko punknać palcami i wyświetlacz znów działa więc sprawa jest ciężka do diagnozy, bo sporadycznie pada. Najlepiej by było gdyby w momencie kiedy nie działa, podgrzewać płytkę punktowo hot-air'em w poszczególnych miejscach i wtedy powinno wyjść to co jest uszkodzone. Szczerze mówiłąc jakoś mi się wierzyć nie chce, że sam wyświetlacz pada. Jeszcze się z czymś takim nie spotkałem. Rozumiem, poszczególne partie wyświetlacza, ale cały naraz? Może tak jest, ale wtedy to byłby naprawdę niezły bubel. Bardziej prawdopodobne jakieś sterowanie podświetleniem. Nie rozbierałem, może się myle. Zobaczymy.

Jaki GPS wybrałeś?

Link to comment
Share on other sites

Jaki GPS wybrałeś?

 

GPS Tracker TK103 z Aliexpress za 37 USD. W polsce można kupić wersje z końcówką "B", która ma dodatkowo pilot za około 230-300 zł.

Edited by LDR
Link to comment
Share on other sites

 

hmm dobre pytanie, ostatnio miałem przeprowadzkę i chyba poleciało do kosza, jak znajdę to się odezwę.

Tam poza lutami jest problem z samym wyświetlaczem, który jest zalany szkłem, jest to stary typ wyświetlacza i czasem pada. Tak mi to elektronik tłumaczył, polecony przez serwis Subaru. U mnie finalnie właśnie wyświetlacz padł, a nowego się raczej nie dostanie.

Mam na biurku 100% sprawny, wymontowany z mojego Legacy (z przyciskiem "BRIGHT"), bo wstawiłem navi. Muszę go jednak przełożyć w miejsce popielniczki, bo po odłączeniu aku podświetlanie LCD ustawiane jest w tryb wygaszony i muszę sobie je podświetlić właśnie przyciskiem "BRIGHT". A jakbyś znalazł swój uszkodzony i chiał wyrzucać, to daj znać. Zrobimy dokładne badanie co tam pada. :)

 

 

Przecież navi też ma sterowanie podświetleniem .. odnośnie przenoszenia, to gdzieś w sieci widziałęm zdjęcia, jak ludzie przenosili go na dól, ale dla samego bright imho nie warto, już lepiej gdzieś sam przycisk wstawić.

 

Co do padu, to u każdego jest tak, że wyświetla coś ala A lub inne dziwne symbole i po stuknięciu działa ok. Ja najpierw przelutowałem go i było dobrze przez tydzień. Potem zajął się serwis i pomogło na dwa. Potem zostawiłem go na dłużej i opinia była, że padł sam wyświetlacz, jest on dość duży i ma w sobie zalane ścieżki. Podobno gość miał już kilka nienaprawialnych "zegarków" z LGC/ OBK, choć w większości pomaga przelutowanie. Szukałem jeszcze zimnych lutów ale był brak, poprawiałem jeszcze luty, ale i tak to nie pomogło.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie, akurat przydało się bo miałem zablokowane drzwi i na podziemnym parkingu próbowałem otworzyć. Jakoś się udało i zacząłem kłapać na otwartych, zamknąłem zamek i znowu się zblokowało. Dobrze, że miałem kilka śrubokrętów to na szybko zdemontowałem boczek, ale problem jest w samym zamku, więc jutro część dalszą walki.

 

Co do tematu zegarka to u mnie też wariował, okazało się, że trzeba poprawić luty na płytce i jest wszystko ok. Pytanie co do tego zegarka czy wam też dość mocno się grzeje, że aż i w schowku ciepło się robi? Znajomy elektromechanik mówi, że tak będzie bo jakieś elementy na płytce rąk się grzeją.

Edited by Szymon Chowicki
Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie, akurat przydało się bo miałem zablokowane drzwi i na podziemnym parkingu próbowałem otworzyć. Jakoś się udało i zacząłem kłapać na otwartych, zamknąłem zamek i znowu się zblokowało. Dobrze, że miałem kilka śrubokrętów to na szybko zdemontowałem boczek, ale problem jest w samym zamku, więc jutro część dalszą walki.

 

Co do tematu zegarka to u mnie też wariował, okazało się, że trzeba poprawić luty na płytce i jest wszystko ok. Pytanie co do tego zegarka czy wam też dość mocno się grzeje, że aż i w schowku ciepło się robi? Znajomy elektromechanik mówi, że tak będzie bo jakieś elementy na płytce rąk się grzeją.

Grzeje, się grzeje. Na dole płytki drukowanej, pod wyświetlaczem mam w szeregu 3 sztuki rezystorów mocy. To one tak mocno się rozgrzewają.

 

 

hmm dobre pytanie, ostatnio miałem przeprowadzkę i chyba poleciało do kosza, jak znajdę to się odezwę.

Tam poza lutami jest problem z samym wyświetlaczem, który jest zalany szkłem, jest to stary typ wyświetlacza i czasem pada. Tak mi to elektronik tłumaczył, polecony przez serwis Subaru. U mnie finalnie właśnie wyświetlacz padł, a nowego się raczej nie dostanie.

Mam na biurku 100% sprawny, wymontowany z mojego Legacy (z przyciskiem "BRIGHT"), bo wstawiłem navi. Muszę go jednak przełożyć w miejsce popielniczki, bo po odłączeniu aku podświetlanie LCD ustawiane jest w tryb wygaszony i muszę sobie je podświetlić właśnie przyciskiem "BRIGHT". A jakbyś znalazł swój uszkodzony i chiał wyrzucać, to daj znać. Zrobimy dokładne badanie co tam pada. :)

 

 

Przecież navi też ma sterowanie podświetleniem .. odnośnie przenoszenia, to gdzieś w sieci widziałęm zdjęcia, jak ludzie przenosili go na dól, ale dla samego bright imho nie warto, już lepiej gdzieś sam przycisk wstawić.

 

Co do padu, to u każdego jest tak, że wyświetla coś ala A lub inne dziwne symbole i po stuknięciu działa ok. Ja najpierw przelutowałem go i było dobrze przez tydzień. Potem zajął się serwis i pomogło na dwa. Potem zostawiłem go na dłużej i opinia była, że padł sam wyświetlacz, jest on dość duży i ma w sobie zalane ścieżki. Podobno gość miał już kilka nienaprawialnych "zegarków" z LGC/ OBK, choć w większości pomaga przelutowanie. Szukałem jeszcze zimnych lutów ale był brak, poprawiałem jeszcze luty, ale i tak to nie pomogło.

 

Sterowanie podświetlaniem w nawigacji zmienia mi podświetlanie samej nawigacji, a nie licznika kilometrów na zegarach. Dopiero wciśnięcie bright powodowało rozświetlenie tego elementu. Ponowne wciśnięcie powoduje wygaszenie. Jakos do tej pory tego nie analizowałem. Za rzadko odłączam akumulator.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

 

Dzięki wielkie, akurat przydało się bo miałem zablokowane drzwi i na podziemnym parkingu próbowałem otworzyć. Jakoś się udało i zacząłem kłapać na otwartych, zamknąłem zamek i znowu się zblokowało. Dobrze, że miałem kilka śrubokrętów to na szybko zdemontowałem boczek, ale problem jest w samym zamku, więc jutro część dalszą walki.

 

Co do tematu zegarka to u mnie też wariował, okazało się, że trzeba poprawić luty na płytce i jest wszystko ok. Pytanie co do tego zegarka czy wam też dość mocno się grzeje, że aż i w schowku ciepło się robi? Znajomy elektromechanik mówi, że tak będzie bo jakieś elementy na płytce rąk się grzeją.

Grzeje, się grzeje. Na dole płytki drukowanej, pod wyświetlaczem mam w szeregu 3 sztuki rezystorów mocy. To one tak mocno się rozgrzewają.

 

 

hmm dobre pytanie, ostatnio miałem przeprowadzkę i chyba poleciało do kosza, jak znajdę to się odezwę.

Tam poza lutami jest problem z samym wyświetlaczem, który jest zalany szkłem, jest to stary typ wyświetlacza i czasem pada. Tak mi to elektronik tłumaczył, polecony przez serwis Subaru. U mnie finalnie właśnie wyświetlacz padł, a nowego się raczej nie dostanie.

Mam na biurku 100% sprawny, wymontowany z mojego Legacy (z przyciskiem "BRIGHT"), bo wstawiłem navi. Muszę go jednak przełożyć w miejsce popielniczki, bo po odłączeniu aku podświetlanie LCD ustawiane jest w tryb wygaszony i muszę sobie je podświetlić właśnie przyciskiem "BRIGHT". A jakbyś znalazł swój uszkodzony i chciał wyrzucać, to daj znać. Zrobimy dokładne badanie co tam pada. :)

 

 

Przecież navi też ma sterowanie podświetleniem .. odnośnie przenoszenia, to gdzieś w sieci widziałęm zdjęcia, jak ludzie przenosili go na dól, ale dla samego bright imho nie warto, już lepiej gdzieś sam przycisk wstawić.

 

Co do padu, to u każdego jest tak, że wyświetla coś ala A lub inne dziwne symbole i po stuknięciu działa ok. Ja najpierw przelutowałem go i było dobrze przez tydzień. Potem zajął się serwis i pomogło na dwa. Potem zostawiłem go na dłużej i opinia była, że padł sam wyświetlacz, jest on dość duży i ma w sobie zalane ścieżki. Podobno gość miał już kilka nienaprawialnych "zegarków" z LGC/ OBK, choć w większości pomaga przelutowanie. Szukałem jeszcze zimnych lutów ale był brak, poprawiałem jeszcze luty, ale i tak to nie pomogło.

 

Sterowanie podświetlaniem w nawigacji zmienia mi podświetlanie samej nawigacji, a nie licznika kilometrów na zegarach. Dopiero wciśnięcie bright powodowało rozświetlenie tego elementu. Ponowne wciśnięcie powoduje wygaszenie. Jakos do tej pory tego nie analizowałem. Za rzadko odłączam akumulator.

 

Próbowałeś może regulować intensywność podświetlenia zegarów pokrętłem, które jest obok wihajstra sterowania lusterkami? Nie pamiętam tylko, cz to działa przy wciśniętym BRIGHT, czy wyłączonym. Sam ostatnio się zastanawiałem, dlaczego to nie zawsze działa, a jak działa to na liczniku przebiegu dziennego będzie się zmieniało ILL.0 -> ILL.5 (6 stopni podświetlenia).

Edited by kryniczan
Link to comment
Share on other sites

 

 

Dzięki wielkie, akurat przydało się bo miałem zablokowane drzwi i na podziemnym parkingu próbowałem otworzyć. Jakoś się udało i zacząłem kłapać na otwartych, zamknąłem zamek i znowu się zblokowało. Dobrze, że miałem kilka śrubokrętów to na szybko zdemontowałem boczek, ale problem jest w samym zamku, więc jutro część dalszą walki.

 

Co do tematu zegarka to u mnie też wariował, okazało się, że trzeba poprawić luty na płytce i jest wszystko ok. Pytanie co do tego zegarka czy wam też dość mocno się grzeje, że aż i w schowku ciepło się robi? Znajomy elektromechanik mówi, że tak będzie bo jakieś elementy na płytce rąk się grzeją.

Grzeje, się grzeje. Na dole płytki drukowanej, pod wyświetlaczem mam w szeregu 3 sztuki rezystorów mocy. To one tak mocno się rozgrzewają.

 

 

hmm dobre pytanie, ostatnio miałem przeprowadzkę i chyba poleciało do kosza, jak znajdę to się odezwę.

Tam poza lutami jest problem z samym wyświetlaczem, który jest zalany szkłem, jest to stary typ wyświetlacza i czasem pada. Tak mi to elektronik tłumaczył, polecony przez serwis Subaru. U mnie finalnie właśnie wyświetlacz padł, a nowego się raczej nie dostanie.

Mam na biurku 100% sprawny, wymontowany z mojego Legacy (z przyciskiem "BRIGHT"), bo wstawiłem navi. Muszę go jednak przełożyć w miejsce popielniczki, bo po odłączeniu aku podświetlanie LCD ustawiane jest w tryb wygaszony i muszę sobie je podświetlić właśnie przyciskiem "BRIGHT". A jakbyś znalazł swój uszkodzony i chciał wyrzucać, to daj znać. Zrobimy dokładne badanie co tam pada. :)

 

 

Przecież navi też ma sterowanie podświetleniem .. odnośnie przenoszenia, to gdzieś w sieci widziałęm zdjęcia, jak ludzie przenosili go na dól, ale dla samego bright imho nie warto, już lepiej gdzieś sam przycisk wstawić.

 

Co do padu, to u każdego jest tak, że wyświetla coś ala A lub inne dziwne symbole i po stuknięciu działa ok. Ja najpierw przelutowałem go i było dobrze przez tydzień. Potem zajął się serwis i pomogło na dwa. Potem zostawiłem go na dłużej i opinia była, że padł sam wyświetlacz, jest on dość duży i ma w sobie zalane ścieżki. Podobno gość miał już kilka nienaprawialnych "zegarków" z LGC/ OBK, choć w większości pomaga przelutowanie. Szukałem jeszcze zimnych lutów ale był brak, poprawiałem jeszcze luty, ale i tak to nie pomogło.

 

Sterowanie podświetlaniem w nawigacji zmienia mi podświetlanie samej nawigacji, a nie licznika kilometrów na zegarach. Dopiero wciśnięcie bright powodowało rozświetlenie tego elementu. Ponowne wciśnięcie powoduje wygaszenie. Jakos do tej pory tego nie analizowałem. Za rzadko odłączam akumulator.

 

Próbowałeś może regulować intensywność podświetlenia zegarów pokrętłem, które jest obok wihajstra sterowania lusterkami? Nie pamiętam tylko, cz to działa przy wciśniętym BRIGHT, czy wyłączonym. Sam ostatnio się zastanawiałem, dlaczego to nie zawsze działa, a jak działa to na liczniku przebiegu dziennego będzie się zmieniało ILL.0 -> ILL.5 (6 stopni podświetlenia).

 

Z tego co pamiętam, to regulacja pokrętłem działała na intensywność podświetlania wszystkich przycisków i manipulatorów na kokpicie, ale nie działała na sam wyświetlacz LCD zegarów. Wyświetlacz LCD zegarów rozjaśniałem właśnie przyciskiem "BRIGHT" znajdującym się na zegarku schowka. Działało to 0/1. Teraz jak odłączę akumulator, to po ponownym podłączeniu wyświetlacz domyślnie znajduje się w stanie wygaszonym i muszę nacisnąć przycisk "BRIGHT" by go rozświetlić. Docelowo zegarek znajdzie swoje miejsce zamiast popielniczki i zapalniczki.

https://www.japanparts.com/parts/detail/13925

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Własnie zamówiłem na allegro emulator zmieniarki NVOX i jak przyjdzie mi jeszcze moduł GPS do śledzenia pojazdu to będę montował wszystko naraz.

 

Mógłbyś potwierdzić że działa prawidłowo? Właśnie planuje przebudowę audio wraz z tabletem w miejsce schowka i to byłoby idealne rozwiązanie.

Link to comment
Share on other sites

 

Własnie zamówiłem na allegro emulator zmieniarki NVOX i jak przyjdzie mi jeszcze moduł GPS do śledzenia pojazdu to będę montował wszystko naraz.

 

Mógłbyś potwierdzić że działa prawidłowo? Właśnie planuje przebudowę audio wraz z tabletem w miejsce schowka i to byłoby idealne rozwiązanie.

 

ja mogę potwierdzić -- instalowałem w obk z 2005 nvoxa, zadziałało bez problemu.

Edited by kruque
Link to comment
Share on other sites

U siebie mam radio GX-204LE i emulator Nvox nie sprawdza się. Radio po włączeniu zapłonu uruchamia emulator, na wyświetlaczu pojawia się folder i który utwór jest odtwarzany ale nie ma dźwięku. Natomiast jak uruchamiam silnik emulator się wyłącza. Sprawdzałem na karcie pamięci i USB i to samo. Według tego co jest na stronie moje radio nie jest kompatybilne z emulatorem ale chciałem sprawdzić.

Do mojego radia najprawdopodobniej podejdzie emulator GromAudio. 

Edited by MatGromo
Link to comment
Share on other sites

dziwne, bo mam to samo radio i nvox z nim zagrał. może te mikroprzełączniki na nvoxie masz źle ustawione? (pod różne modele radia są inne ustawienia). spróbuj też przełączyć tryb radia na cd i z powrotem na chr -- miałem raz czy dwa zwiechę i taka operacja zawsze pomagała.

 

co do jakości -- ja nie słyszę różnicy. ale na tych fabrycznych głośnikach pewnie trudno byłoby ją usłyszeć ;)

Link to comment
Share on other sites

Uruchamiam CD i później zmieniarkę to wyświetla nr. utworu i odlicza czas ale nic nie słychać. Z mikroprzełącznikami też już próbowałem różne ustawienia i nic nie pomagało. Próbowałem nawet reset urządzenia ale cały czas to samo. Skoro u Ciebie na tym samym sprzęcie działa to muszę jeszcze raz spróbować.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...