Jump to content

Subaru Forester 2.5 XT 230KM Gdzie założyć LPG w Małopolsce ?


blackhawk

Recommended Posts

Witam.

 

Pisałem wcześniej w innym temacie ale jest strasznie mało odpowiedzi, dlatego założyłem ten temat .

 

Czy mógłby ktoś doradzić gdzie najlepiej założyć LPG do Forestera 2,5 XT 230KM w Małopolsce ?

Będę bardzo wdzięczny za sprawdzone informację gdzie już ktoś zakładał taką instalację do swojego forestera 2,5 turbo.

 


Panowie dostałem kilka wiadomości z różnymi warsztatami  , mam nadzieję że osoby które poleciły mi te warsztaty nie będą mieć nic przeciwko jak je wymienię na ogólnych bo chciał bym poznać opinię innych użytkowników i zdanie na temat tych warsztatów i osób zakładających te instalację . 

 

1. Czakram Tarnów

2. MGas zakopianka

3. Paulus z Katowic Polecony z forum

4. AUTO GAZ Damian Piekarczyk Bolęcin

5. Ślusarczyk Tarnów

6.Auto-Instal. Montaż i Serwis Instalacji Gazowych Nowy Sącz

 

Będę wdzięczny za jakieś konkretne odpowiedzi gdzie naprawdę warto.

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze primo: zamontuj instalację która jest często spotykana na rynku i jest przyzwoicie tania w naprawach gwarancyjnych. To pozwoli Ci na znalezienie, w razie potrzeby, serwisu zdolnego do naprawy instalacji.

Po drugie primo: wybierz zakład, który ma doświadczenie w adaptacji, wie co i jak zamontować. To z kolei pozwoli Ci na bezstresowe użytkowanie samochodu z prawidłowo dobraną i wyregulowaną instalacją.

Jeżeli chodzi o podane przez Ciebie warsztaty: Czakram odpuść (więcej na PW), MGas zakopianka odpuść (przeglądałem ich galerię i niestety jest parę błędów montażowych, poza tym nie ma w galerii żadnego Subaru), Ślusarczyk Tarnów - nie mam zdania, zbyt mało danych :), Auto-Instal. Montaż i Serwis Instalacji Gazowych Nowy Sącz - cóż brak strony internetowej, kilka negatywnych opinii (znalezione na szybko) raczej bym się nie pakował.

Najbardziej polecany warsztat to Damian z Bolęcina. Ten facet to perfekcjonista w każdym calu i wiem, że robił kilka Subaru także z czystym sumieniem mogę polecić.

Na swój temat nie będę pisał bo to i tak będzie mało wiarygodne :).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dokładnie chodziło mi o taką opinię, nie żeby komuś nawtykać tylko żeby się wypowiedzieć kto faktycznie to robi z tą marką samochodów, mam nadzieję że jeszcze się ktoś wypowie może przy okazji na temat kolegi wyżej :-) mam nadzieje ze tym postem nikogo nie uraziłem.

Edited by blackhawk
Link to comment
Share on other sites

@@blackhawk, tak jak pisałem Ci na PW - zakładałem w S-turbo my00 instalacje w Nowym Sączu na Tarnowskiej i jestem z niej bardzo zadowolony - właściciel miał do niedawna takiego samego forka i wiedział co i jak podpiąć i z jakich elementów żeby wszystko hulało jak należy :) i nie było w przyszłości problematyczne w serwisowaniu ;) i po przejechaniu juz prawie 15tys km na LPG najmniejszego problemu nie zauważyłem.

Co do Czakramu to nie polecam - mimo ze maja hamownie i niby super instalacje; Mój sąsiad ma instalacje w bmw od Ślusarczyka i co chwile jest na jakichś regulacjach wiec też nie polecam, pozostałych z listy nie znam.

Dodam jeszcze tak do namysłu i ku ożywieniu dyskusji, że w forku mojego ojca (my06 wolnyssak) jest Teleflex serwisowany sporadyczne ale za chore ceny w Węgrzcach (AutoGazHolandia - czy jakoś tak) - ale nie jest do końca zadowolony z jakości obsługi dlatego pytanie - Czy ktoś zna alternatywny serwis holenderskich instalacji w małopolsce i może polecić?

Link to comment
Share on other sites

piszecie neagtywnie o Czakramie - pewnie macie powody

Ja u nich zakładem BRC, nie mam zasztrzeżeń, szef serwisu jeździ zagazawaną imprezą chyab WRX. Jedyny zakład, któy od razu nie odsyłał do serwisu bo to na pewno wina reszty, a nie instalacji gazowej.

Szczegóły podam chętnie na priv

Nie pracuję tam, nie mój zakład

szamcio 

Link to comment
Share on other sites

Dariusz Sajka - Auto Gaz - Kraków oś. Grębałów ul.Geodetów. Oni "w dawnych czasach" specjalizowali się w Subaru (startowali nawet na 1.4 mili GT oklejonym w swoje barwy (oczywiście nie jeździli na 1/4 na lpg ;) )). Ja u nich gazowałem swoje 3 samochody (dwa Mercedesy, Toyotę), a serwisuję w tej chwili już 6-ty (kolejną Toyotę, Mercedesa i teraz Subaru), do tego wiele aut po rodzinie i znajomych do nich odsyłam i nikt nie ma z niczym problemów. U mnie w Foresterze robili ostatnio z instalacją, bo trzeba było to i owo powymieniać po zakupie auta i teraz chodzi miodzio.

oto link:

http://moto.gratka.pl/katalog_uslug/firma/2405-id.html

Link to comment
Share on other sites

 MGas zakopianka odpuść (przeglądałem ich galerię i niestety jest parę błędów montażowych, poza tym nie ma w galerii żadnego Subaru)

 

nie jestem wykwalifikowanym gazownikiem,ale ocenianie warsztatu po ich stronie internetowej to chyba troche ocenianie butelki wina po etykiecie?

zagazowalem u nich forestera 2.5 xt w sierpniu 2013, zaplacilem za to bodaj 3200zl brutto, zrobilem od tego czasu jakies 30tys km i jestem bardzo zadowolony.

gazowali jeszcze co najmniej 2 inne forestery turbo (te auta widzialem), kilka innych subarek, swoja instalacje naprawial i serwisowal u nich Bakum (ktorego poznalem wlasnie pod warsztatem) i szczerze mowiac nie slyszalem o nich zlych opinii. Zreszta-mozna zadzwonic i zapytac. Sa zdecydowanie kontaktowi i otwarci.

Ale tak jak mowie- ja na gazownictwie i nafciarstwie sie nie znam, oceniac moge tylko to co zrobili u mnie. I jestem bardzo zadowolony.

Edited by lastozzi
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

To i ja się wetnę: czy ktoś ma jakieś zdanie na temat LPG House z Krakowa? Co jakiś czas spotkać można na serwisach aukcyjnych Subaraki tak gazowane.

 

Miałem tam montowaną instalację - do tej pory bezproblemowa eksploatacja.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Koledzy dzięki temu postawi udało się założyć instalację LPG do mojego forestera.

Na razie wyjeździłem dwa baki od założenia i mogę z czystym sumieniem powiedzieć że jestem jak na razie w 100% zadowolony jak również z bezawaryjności oraz spalania .

 

Forester 2.5 XT 230KM 

Instalacja STAG

Pierwsze Tankowanie ok 46,5L Gazu zrobione 390KM

Drugie tankowanie dokładnie 46,5L LPG i zrobione dokładnie 397KM

Dzisiaj zatankowałem 48,30 LPG i zobaczymy ile zrobię mam nadzieję że uda się ponad 400KM :)

 

Więc z czystym sumieniem mogę polecić forumowicza Paulus z forum bo u niego zakładałem i jak na razie jestem jak najbardziej zadowolony , zapomniałem jak się nazywała osoba w zakładzie co zemną rozmawiała ale strasznie sympatyczny i równy gość  fajnie z kimś normalnym pogadać :)

 

 FHU Interauto SC Paulus tam dokładnie robiłem LPG

 

Link to comment
Share on other sites

Blackhawk, chyba mamy te same modele (2,5 XT) i też szukam zakładu. Powiedz, jeśli możesz, na jakich gratach masz to zrobione, ile czasu koledze Paulusowi to zajęło a ile z Ciebie zciągnęło?

Może jakieś foto spod maski?

Co robiłeś z silnikiem przed montażem, czy wogóle coś robiłeś?

Przy jakim przebiegu zagazowany?

Link to comment
Share on other sites

Siema

 

Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają :) ale ja założyłem sobie instalację o większych parametrach do mocy 330KM jak dobrze pamiętam, bo wolałem przy montażu niż potem jak by mi się uwidziało że chce zrobić remap różnica nie była wielka więc się zdecydowałem na instalację pod 330KM. Przebieg mojego XT 147854 km , nic z silnikiem nie robiłem pełna seria . Co do podzespołów wyślę ci na priv .  

Link to comment
Share on other sites

Wszystko ładnie pięknie, cena OK, dałoby się to ogarnąć, ustalić termin montażu. Ale nie jak się nie ma pewności co do UPG w swoim aucie. Niby wszystko w porządku, ale mam dziwny olej... brązowy.

Link to comment
Share on other sites

blackhawk, z tym 1000 zł za uszczelki to trochę przesadziłeś. Niestety tutaj usługa wraz z częściami jest znacznie droższa. Znajomy w ASO Mikołów zapłacił ponad 4000 zł. Myślę, że da się tę usługę ogarnąć nieco taniej.

 

 

Wszystko ładnie pięknie, cena OK, dałoby się to ogarnąć, ustalić termin montażu. Ale nie jak się nie ma pewności co do UPG w swoim aucie. Niby wszystko w porządku, ale mam dziwny olej... brązowy.

 SubaruSK, a czy masz jakieś problemy z pracą silnika, nadmiernym obniżaniem się poziomu płynu chłodzącego? Kolor oleju nie jest dobrym wyznacznikiem uszkodzeń silnika. Wiele zależy od jego rodzaju. Badałeś może zawartość CO w zbiorniczku płynu chłodzącego? Od tego należy zacząć diagnostykę uszczelek pod głowicą.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...